Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 13:46   #81
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uit DM :

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...olenbeek.dhtml

ge houdt het toch ni voor mogelijk hé :s

waar gaat dat naartoe ?
Ja he, die stomme lerares moet maar leren praten met haar leerlingen.

Dat is toch jouw redenering?
Oud 11 november 2010, 13:47   #82
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zorgen dat dergelijk denken niet meer bestaat.

Dat vrouwen ook gezag kunnen en mogen uitoefenen en dus geen pak slaag verdienen zoals in de koran staat.
Het zou u sieren mocht ge niet praten over zaken (in dit geval: de koran) waar je totaal geen kennis over bezit.

Dus u beweert dat geen enkele westerling zn vrouw een pak rammel verkoopt? Ik zal volgens uw waarden en normen ook geen westerse opvoeding genoten hebben maar ik moest geen slecht woord over een ander zeggen (niet over een allochtoon en autochtoon). Wijzen naar een vlaming leverde me een preek op, laat staan een vlaming onrecht aandoen. Soit, deze draad gaat niet over de islam, dus hou het ontopic. Wees eens duidelijker 'wat is westers denken'?
Oud 11 november 2010, 13:53   #83
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het zou u sieren mocht ge niet praten over zaken (in dit geval: de koran) waar je totaal geen kennis over bezit.
U hebt al meermaals bewezen onvoldoende kennis over uw eigen 'religie'/politieke ideologie te hebben.

Citaat:
Dus u beweert dat geen enkele westerling zn vrouw een pak rammel verkoopt?
Ik heb nog nooit geweten dat een autochtone leerling een lerares 4 tanden uitslaat omdat die een opmerking krijgt van de juf. Het zijn allahtone types die het niet kunnen verkroppen dat een vrouw, een ongelovige dan nog wel zonder hoofddoek op, (goede moslims mogen niet luisteren naar ongelovigen) de moslim die denkt de baas te (moeten) zijn, gezag over hem durft uit te oefenen. Idem dito, het denken dat men maar een hoofddoek moet dragen om door moslims niet meer lastig gevallen te worden. Dergelijk denken moet uit de wereld geholpen worden.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2010 om 13:56.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:12   #84
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het prentje is inderdaad niet zo zwart/wit als velen lijken te denken.

Nu moet ik wel zeggen: ik kén de school waar het incident zich afspeelde, en de kans dat het een 'autochtone' leerling is die door het lint ging is wel héél erg klein.
Dat geloof ik best Djimi. Ik praat de daden van bepaalde allochtonen ook niet goed maar het is echt verkeerd om te stellen dat 'alle allochtonen crapuul zijn' want op die manier zet ge ze aan om de crimineel uit te hangen. Heb vaak gehoord 'ja, maar waarom zou ik me voorbeeldig moeten gedragen als ze me toch haten en me als dief bestempelen, dan kan ik toch beter dief worden'

Citaat:
Dat neemt evenwel niet weg dat er - bijvoorbeeld in de school waar ik zelf les geef - heel wat 'allochtone' leerlingen helemaal géén problemen veroorzaken, integendeel zelfs.
Op de school waar ik werk mogen we ook niet klagen, echte schatten gewoon. En al zeg ik het zelf: hele intelligente jongeren.

Citaat:
Zo heb ik nu al twee jaar na elkaar de eer en het genoegen een aantal meisjes en enkele jongens voor mij in de klas te hebben die ik zonder aarzelen een échte aanwinst voor onze samenleving durf te noemen.

En bij diegenen die ik voor het éérst in de klas heb, zitten er ook een paar erg beloftevolle 'exemplaren'. Ik hoop dat ik ze zal kunnen helpen om 'op het goede pad' te blijven.
Het is niet altijd even gemakkelijk maar door mee te gaan met de menigte die alle schuld naar de jongeren schuiven staan we nog verder van huis. Heel vaak zijn de 'stoute' jongeren de jongeren die aan hun lot zijn overgelaten, deze jongeren schreeuwen om hulp maar men interpreteert dit anders tegenwoordig. Die jongeren die hebben iemand nodig die in hen gelooft en die hen een duwtje in de rug geeft en zegt 'je kan het!'.

Ik wens je alleszins veel succes en geduld toe
Oud 11 november 2010, 14:16   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt al meermaals bewezen onvoldoende kennis over uw eigen 'religie'/politieke ideologie te hebben.

Ik heb nog nooit geweten dat een autochtone leerling een lerares 4 tanden uitslaat omdat die een opmerking krijgt van de juf. Het zijn allahtone types die het niet kunnen verkroppen dat een vrouw, een ongelovige dan nog wel zonder hoofddoek op, (goede moslims mogen niet luisteren naar ongelovigen) de moslim die denkt de baas te (moeten) zijn, gezag over hem durft uit te oefenen. Idem dito, het denken dat men maar een hoofddoek moet dragen om door moslims niet meer lastig gevallen te worden. Dergelijk denken moet uit de wereld geholpen worden.
bullshit, ook autochtone leerlingen hebben dit al gedaan. Daar ken ik zeker voorbeelden van.
Oud 11 november 2010, 14:20   #86
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Ja, ik zal wel degene zijn die totaal geen kennis heeft over mijn religie. Jij daarentegen bent een islamoloog.

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag.

Maar goed, doe geen moeite. Ik discussieer niet graag met gevallen die de jongeren nog dieper in de put willen duwen. Ik heb het al eens gezegd: afkomt is niet relevant. Het helpen en bijstaan van deze verloren jongeren is belangrijker. Dat u dat niet wilt begrijpen en liever verder zevert over de 'allahtonen' is niet mijn probleem.
Oud 11 november 2010, 14:23   #87
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Een oplossing om die jongere te helpen is niet ermee praten, maar zelfs eens goed afranselen en hem zwaar vernederen voor zijn medeleerlingen dat geen enkel nog durf te denken om iets verkeerd te doen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:24   #88
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Een oplossing om die jongere te helpen is niet ermee praten, maar zelfs eens goed afranselen en hem zwaar vernederen voor zijn medeleerlingen dat geen enkel nog durf te denken om iets verkeerd te doen.
Is dat een grap?
Oud 11 november 2010, 14:25   #89
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bullshit, ook autochtone leerlingen hebben dit al gedaan. Daar ken ik zeker voorbeelden van.
Telkens is er iemand er als de kippen bij om het gedragsprobleem dat duidelijk is bij vele allahtonen te minimaliseren of te doen, allahtonen verschillen in hun denken en doen helemaal niet van autochtonen. Niks is minder waar.

Zoals deze uitspraak bevestigd

"De aangerande vrouw draagt geen hoofddoek en moderne kleding. “Dit had dus iedereen kunnen overkomen”, zegt S"
Oud 11 november 2010, 14:26   #90
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat een grap?
Neen, die mannen of vrouwen hebben een keiharde opvoeding nodig. Vroeger als je fietslicht niet ging en de wijkagent zag het kwam hij naar je huis om tegen je voeten te geven voor heel de straat, daarna kreeg je één tegen je kop van je vader omdat het een schande is. Daarna zorgde je ervoor dat je fietslicht altijd werkte.

Het is duidelijk dat bij een bepaalde groep mensen gebabbel niet meer helpt, dus is het in hun bestwil om hen hard aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Inno : 11 november 2010 om 14:28.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:26   #91
smiley

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik best Djimi. Ik praat de daden van bepaalde allochtonen ook niet goed maar het is echt verkeerd om te stellen dat 'alle allochtonen crapuul zijn'
Waar staat geschreven dat alle allochtonen crapuul zijn ? Hoe minder goed iemand de iSSlam volgt hoe beter die is. Hoe meer iemand op de 'profeet' mohammed lijkt hoe slechter.

Wij geloven dat het probleem van moslims niet “het te weinig volgen van de Islam” is maar het “teveel volgen van de Koran en het voorbeeld van hun Profeet Mohammed
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2010 om 14:29.
Oud 11 november 2010, 14:27   #92
smiley

Standaard

Citaat:
Ja, ik zal wel degene zijn die totaal geen kennis heeft over mijn religie. Jij daarentegen bent een islamoloog.
Ik kan begrijpend lezen mevrouw. Ook uw 'heilige' boekskes
Oud 11 november 2010, 14:29   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Telkens is er iemand er als de kippen bij om het gedragsprobleem dat duidelijk is bij vele allahtonen te minimaliseren of te doen, allahtonen verschillen in hun denken en doen helemaal niet van autochtonen. Niks is minder waar.

Zoals deze uitspraak bevestigd

"De aangerande vrouw draagt geen hoofddoek en moderne kleding. “Dit had dus iedereen kunnen overkomen”, zegt S"
nuanceren staat echt niet in je woordenboek hé?

is het omdat ik zeg dat dit ook bij autochtonen voorkomt, dat ik het goedkeur?? het is niet omdat jij wit/zwart denkt dat iedereen dat doet hé

doe eens je oogkleppen af, en stop met te haten. Maar dat ga je niet durven, want je wereldbeeld zou eens kunnen veranderen.
Oud 11 november 2010, 14:30   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Totaal geen kennis zou ik niet durven beweren. Maar eerder selectieve kennis, dat is al lang en breed aangetoond.

Citaat:
Maar goed, doe geen moeite. Ik discussieer niet graag met gevallen die de jongeren nog dieper in de put willen duwen. Ik heb het al eens gezegd: afkomt is niet relevant. Het helpen en bijstaan van deze verloren jongeren is belangrijker. Dat u dat niet wilt begrijpen en liever verder zevert over de 'allahtonen' is niet mijn probleem.
Verloren jongeren? Wat een uitdrukking. Maar crapul dat mensen tanden uit de mond stampt kan bij mij een kaartje steenkoolmijnen krijgen. Allochtoon of autochtoon.

En leraars moeten terug de middelen krijgen om discipline en gezag te kunnen uitoefenen. Al dat geitenwollen sokken geneuzel is ook bewezen dat het geen betere onderwijsmethode opleverd. Integendeel.
Oud 11 november 2010, 14:32   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Is dat een grap?
Neen, het is een bewezen methode. Leuk, neen, eerlijk, neen.
Maar het werkt wel.
Oud 11 november 2010, 14:32   #96
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nuanceren staat echt niet in je woordenboek hé?

is het omdat ik zeg dat dit ook bij autochtonen voorkomt, dat ik het goedkeur?? het is niet omdat jij wit/zwart denkt dat iedereen dat doet hé

doe eens je oogkleppen af, en stop met te haten. Maar dat ga je niet durven, want je wereldbeeld zou eens kunnen veranderen.
Ik zeg niet dat jij dit goedkeurt, ik stel alleen maar vast dat sommigen er steeds als de kippen bij zijn om eenb probleem dat wel degelijk bij sommige allochtionen bestaat, wat voortkomt uit hun manier van denken, hun opvoeding, dat men dit tracht te verdoezelen door steeds maar te beweren dat er geen verschil is tussen hen en wij want dat gebeurde voor de 'verrijking' hier ook. Idem dito de hoofddoek enz. wat helemaal niet klopt

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2010 om 14:32.
Oud 11 november 2010, 14:35   #97
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Totaal geen kennis zou ik niet durven beweren. Maar eerder selectieve kennis, dat is al lang en breed aangetoond.
Aldus iemand die de woordjes iman en imam verwart.

Citaat:
Verloren jongeren? Wat een uitdrukking. Maar crapul dat mensen tanden uit de mond stampt kan bij mij een kaartje steenkoolmijnen krijgen. Allochtoon of autochtoon.

En leraars moeten terug de middelen krijgen om discipline en gezag te kunnen uitoefenen. Al dat geitenwollen sokken geneuzel is ook bewezen dat het geen betere onderwijsmethode opleverd. Integendeel.
Ja het gaat hier om verloren jongeren. Jongeren die een goede opvoeding genoten hebben en weten waar de grens ligt, zouden minder snel geneigd zijn om een leerkracht te slaan. Verder keur ik dit soort daden niet goed, voor het geval jij dat zou denken.

Wat uw 2e deel van de reactie betreft: je maakt een punt maar of zoiets zal helpen, daar vrees ik voor.
Oud 11 november 2010, 14:40   #98
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, het is een bewezen methode. Leuk, neen, eerlijk, neen.
Maar het werkt wel.
Er zullen ook wel eerlijke methodes bestaan zonder iemand op zo een verwerpelijke manier belachelijk te maken.
Oud 11 november 2010, 14:40   #99
smiley

Standaard

Citaat:
Aldus iemand die de woordjes iman en imam verwart.
Men hoeft echt geen Arabisch te kennen. De vertalingen zijn goed. Trouwens luisteren naar wat moslims op Engelstalige en Nederlandstalige moslimwebsites tegen elkaar zeggen om te weten hoe men denkt legt ook duidelijk de verschillen bloot, toont ook duidelijk aan waar de oorsprong van de problemen liggen. In hun niet-westerse iSSlamitische opvoeding.

Wij geloven dat moslims mensen zijn zoals iedereen, die hun leven wensen uit te bouwen en in vrede met anderen willen samenleven.
Wij zijn van mening dat hoe meer een moslim de Islam toepast, hoe moeilijker het samenleven met niet-moslims verloopt

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2010 om 14:42.
Oud 11 november 2010, 14:42   #100
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Men hoeft echt geen Arabisch te kennen. De vertalingen zijn goed. Trouwens luisteren naar wat moslims op Engelstalige en Nederlandstalige moslimwebsites tegen elkaar zeggen om te weten hoe men denkt legt ook duidelijk de verschillen bloot, toont ook duidelijk aan waar de oorsprong van de problemen liggen. In hun niet-westerse iSSlamitische opvoeding.
Jij hebt totaal geen weet over wat ik het heb, dus moei je dan ook niet. Maddox weet waar al te goed waar ik op doelde.

Zoek u liever een andere draad op die je mag verzieken, neem misschien een kijkje bij I&I.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 november 2010 om 14:43.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be