![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ik zie hier vooral papa's die een kleine versie van zichzelf willen creeëren.
Niemand die zich hier de vraag stelt of het kind het eigenlijk wel leuk vindt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben persoonlijk in 2 verschillende clubs geweest, en heb daar nooit een gesprek opgevangen over wat op negers of ander gespuis te gaan schieten. Ik ga niet ontkennen dat ik daar soms geen zware jongens ontmoet heb, maar meestal zijn dat echt wel serieuze brave, werkende burgers die zich gewoon wat komen ontspannen, of serieus bezig zijn met de schietsport op zich, vergeet niet dat daar soms op serieus niveau geschoten wordt. Om mee te draaien met de grote jongens moet ge bijna alle dagen gaan schieten, (wil je op zo een internationaal niveau komen) en voor het "gewone" wedstrijdschieten, kom je niet toe met op vrijdagavond rap eens 30 schoten te gaan doen en daarna een paar whiskey`s binnen te kappen. Bovendien moet je gewoon talent hebben ook, er zijn mensen die 1000 kogels per week mogen afschieten en nooit niveau halen. Vandaar dat het goed is om al op jeugdige leeftijd eens te gaan kijken, zijn er kinderen die dit willen doen, leuk vinden en er goed in zijn. In zo een club worden geen milities gevormd of zo, bovendien worden ze streng gecontroleerd, geen drank voor het schieten, geen wapens in den bar etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het in schietclubs in elk geval nooit gezien dat een vader zijne kleinen staat uit te foeteren omdat m niet raak geschoten heeft. Voor mij is het duidelijk, ge moet dat graag doen als kind, anders moet ge er niet aan beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel veel jagers, (nu meestal niet het type met een klakske op... ) Blonde Marina`s al zeker niet,... er komen vrouwen schieten, maar dat zijn meestal niet bepaald Marina`s. Ik heb daar eigenlijk zelden of nooit kinderen gezien, en zelf in het luchtkarabijn schieten, was er toen geen enkele minderjarige te bekennen. Behalve een keer bij een open deur en toen we eens een initiatie gegeven hebben aan een kleine groep. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 12 november 2010 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooraleer een mens te leren omspringen met vuurwapens, auto's, en zelfs zelfverdediging met de blote vuisten & voeten, moet men hem opvoeden, en aanleren dat anderen kwetsen altijd de laatste optie moet zijn, als je niet anders kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat maakt het niet minder erg, dat je je kind naar jouw evenbeeld kneedt. Ik zal u een voorbeeld geven: ik heb weinig affectie met "dansen", wel mijn 4-jarige zoon doet dat omdat hij dat reuzeleuk vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan geen enkele zinnige reden vinden om een jong kind te leren hoe wapens werken. We weten allemaal waarvoor ze dienen. Er zijn uiteraard altijd mensen die vergeefs proberen om ze op hun eigen, perverse manier te romantiseren. Maar al leg je er een boeket rozen bij, het blijven ondingen die gemaakt zijn om te doden en/of te verwonden. Het aantal ongelukken dat bijvoorbeeld in de USA gebeuren zegt meer dan genoeg. Hier komen geen wapens in huis. En mijn kinderen hebben ze nooit gemist. En wees gerust. Ze staan hun 'mannetje' in het leven. Ook zonder het machogedrag.Ik denk dat een jeugdvereniging zoals Scouts, Chiro of wat dan ook ze meer sociale vaardigheden kan bijbrengen dan op een roos te schieten. En daar hebben ze in deze tijden véél meer aan. Of het zou een hoofdvak op school moeten worden. Maar dat betwijfel ik sterk. Je kan een (ingebeeld) te klein geslachtsdeel ook compenseren op andere manieren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar te zeggen, je ouders bepalen altijd wel wat. Mijn schoonvader speelde vroeger voetbal en doordat hij nu ziek is, is hij misschien al te fanatiek om zijn zoon keeper te laten spelen - maar die doet dat heel graag. Daar is niets mis mee. Iets anders is natuurlijk wanneer je al je idealen in je kind legt om "goed" te worden en er geen andere keuze gegeven wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het aanwenden van vuurwapens voor zelfverdediging hier in Vlaanderen voor de meeste redenen verboden, dus ik zie niet in waarom je je kind met dat doeleinde naar de schietschool zou sturen.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moet ge anders ne keer proberen , kan je leuke prijsjes mee winnen of zelfs ne leuke foto ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien deze even bekijken.
De nieuwe opvoeding, volgens jullie ![]() http://www.youtube.com/watch?v=tJFq3bzoISg |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel in het leger met FAL en Vingeron geschoten. Liefst op de aanwijzers die de andere collega's omhoog hielden om aan te duiden waar je laatste inslag was. Een korte 'pets' en gevloek tot gevolg. Dat was anders wel grappig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Wel ja, alleen opletten dat ze niet maandelijks van goesting veranderen.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 november 2010 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan moet ge zelf de slimste zijn, ... hebt ge goesting om mee te gaan, of speelt ge liever met ... trouwens ik zou dat niet vragen onder de 12 jaar. Dat zijn geen kermis geweren he, ... Trouwens in de meeste gevallen zal moeder de vrouw daar ook nog het een en ander in te vertellen heb, en de meeste moeders die ik ken , zie ik niet zo rap aan hun vent toegeven van zoonlief mee te geven om te gaan schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |