![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door PimFortuyn : 12 november 2010 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gents
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vogelenbuurts...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Int Zulu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Brussels, et es te zegge vloms en frans tussenien. Allij, wel e wa mier vloms as frans. Ik herinner mij van in 't eerste kleuterklasje dat de juf zei: "nu ga ik koffie maken". Toen deze klaar was kregen we(alle kleuters) een bekertje om eens te proeven. Ik vroeg mij serieus af wat die "koffie" betekende. Toen ik een slokje genomen had, stak ik mijn hand op en zei: dat is precies "kaffij". Ik ben thuis volledig in het brussels opgevoed en pas op school leerde ik A.N. Wij gebruikten thuis ook veel Franse woorden. Vb: ne lampadaire= staanlamp. Een prise= stopcontact. Ne cahier brouillon= kladschrift. Ne gobelet= een beker. Gozzele = morsen met een drankje. Enz... Ik heb met mijn kinderen wel altijd A.N. gesproken. Als ik nog een voorbeeld mag geven van "sappig" Brussels dialect: een vrouw die behoorlijk aan 't zweten was zei tegen mij: "zeede gaa ni oo da da zwiet ee van man bakkes drasjt"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liet de juf je koffie drinken? Dat is eigenlijk wel fout he
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() Ja, echt waar. Ik herinner mij dat nog heel goed. Dat was in het eerste klasje: ik kan niet ouder dan 3 jaar geweest zijn. Trouwens, weet je wat wij indertijd als kleuter moesten drinken "tijdens de maanden met een R" in?? Elke schooldag een soeplepel levertraan. Baaaah. Ik proef het nu nog...We moesten daarvoor in de rij gaan staan en de zuster(non) gaf ieder kind zo nen degoutante lepel levertraan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar koffie aan een driejarige geven is dezer tijden niet verstandig. Toen wist men allicht niet beter.
![]() |
![]() |
#89 |
Burger
|
![]() Allij zeg, woe zitte al dij mense dee in't dialect sprijke? 't Es ee wel vriedig stillekes precees. Z'emme schrik ofwa vé uile oppine te gijve. Oo es da toch muigelaaik? Woe zitte al dij Ketjes ee? Of zen der gien ee op da forum? Gienen ienen Brusseleir?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In talen die ik zelf niet versta, maar er komt veel bloed en geofferde geiten in voor enzo
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Ik kreeg al koffie met melk te drinken, zeker vanaf mijn 6 jaar, waarschijnlijk al vroeger.
Dan zeiden ze van mij achteraf dat ik hyperactief was. Niemand die ooit de link gelegd heeft. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij er een pony met sloefkes in z'n dromen rondloopt! Dan zou hij wel eens een blinde moslim kunnen zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 14 november 2010 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, het kan ook anders. Het 12-jarig ventje dat ik gisteren heb zien binnenstormen in de frituur was apezat. Maar apezat, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Zo had ik het nog nie bekeken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt toch wel wat andere ongein (allemaal vertaald uit Nederlands of Brussels dialect) als "non peut-être", "une fois", "je ne sais pas venir", "c'est difficile �* ravoir", "drache", "moi bien, mais lui non", enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Geen flauw idee. Echt niet.
Het probleem is: als ik erop probeer te letten, dan fixeer ik mij op talen en is mijn gedachtegang niet natuurlijk, waardoor de analyse waardeloos is. Wat ik meer en meer doe, iets wat ik al lang deed maar nu let ik erop, is het denken zonder woorden. Sneller. De gedachte wordt al geboren voordat ze in woorden wordt omgezet. Door de omzetting te elimineren verloopt het denken sneller. |
![]() |
![]() |