![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plus ik zie ze nog niet de macht grijpen. De meeste wetenschappers zijn eerder bedeesd op dat vlak. Ik heb nog maar zelden gehoord van een volk dat onder leiding stond van een wetenschapper of waar de wetenschap de leiding had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() In principe niets. Als het doel juist is is het het meest effectieve om snel voortuigang te boeken. Maar ik ben ook wel aanhanger van "vrije keus". Als een idee niet aanslaat mogen mensen de keus hebben een alternatief systeem op te richten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft vind ik de kritiek wel onterecht maarja ![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Criminologen zijn toch ook wetenschappers? Wil je dan de hele tijd besluiten op basis van onderzoeken die subjectief zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik stel voor dat alle -logen, -paten en -isten eerst voor een commissie verschijnen om na te gaan of ze wel geassocieerd kunnen/mogen worden met wetenschappers
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() biologen ook?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() ik weet niet of geitewollesokkers echt geïnteresseerd zijn in het runnen van de wereld
edit: we gaan wel fair zijn, en iedereen toelaten om de aanvraag in te dienen. Zelfs biologen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 6 december 2010 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Ja, want de man van de straat is zo goed in relativeren. Het zou de man van de straat goed doen als hij eens wat meer van statistiek snapte en onderzoeksrapporten leerde begrijpen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() "laat zitten"
das een goei
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Om dat te begrijpen heb je statistiek nodig. In de huidige politieke cultuur is een meerderheid genoeg om een besluit te kunnen doordrukken. Een meerderheid die overtuigd is door de beste resultaten maakt betere beslissingen dan een meerderheid die maar wat gokt, ook al zullen ook zij er nog wel eens naast blijken te zitten.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 december 2010 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Het nazisme is een voorbeeld van hoe zuivere wetenschap, niet gehinderd door enige ethiek, zijn gang kan gaan.
Zwakke elementen (zieken, gehandicapten, psychiatrische patiënten, onzuiveren) worden uitgeroeid omdat ze een last zijn voor de samenleving. Op die manier kan de samenleving zich beter en sneller ontwikkelen. Selectieve voortplanting tussen gezonde, sterke, intelligente mensen om een superras te kweken. Zuivere wetenschap. Medische experimenten op levende mensen. Zuivere wetenschap. Zonder melige ethische bezwaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 december 2010 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jij schiet liever vogels af als in een beschermde omgeving te zetten dus je moet niet zagen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
De stelling waar het topic over gaat en de manier waarop ik deze verdedig zijn dan ook een beetje een overdrijving. Ik hoef echt niet perse goede wetenschappers bij hun onderzoek weg te lokken om ze tot politici om te vormen. Ik denk wel dat het nuttig zou zijn als gedegen onderzoek en statistiek een grotere rol spelen in de besluitvorming. Dan kan er in ieder geval minder vaak gezegd worden dat "we dit echt niet aan konden zien komen".
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
ene dino tegen de ander: die meteor daarboven komt wel aardig dichtbij. waarop de ander: nah, zo'n impact komt maar 1 keer om de 100 miljoen jaar voor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Er bestaat al onderzoek, niemand geeft er echter een zier om. Bv Schouppe "ik ben niet geïnteresseerd in onderzoek". Elke politieker gebruikt enkel resultaten die tonen wat ze willen. Dat kunnen onderzoekers ook. Als je voor de utopie wil gaan prefereer ik liever een communistisch systeem met wetenschappers aan het hoofd die niets geven om geld of macht. Dan zou je in principe een betere uitwerking moeten krijgen. Maar alles wat daartussen ligt is ook goed. Elke verandering kan alleen maar positief zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
De deltawerken zijn een van de beslissingen geweest die wel gebaseerd zijn op gedegen onderzoek, en met succes. Als dat op de gebruikelijke wijze van politici was gedaan dan waren er een paar veel te grote dijken neergelegt voor de grote steden waarna ze langs achteren waren volgelopen omdat even verderop het budget op was. Een beetje het New Orleans effect.
![]() |
![]() |