Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2010, 21:38   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb toch wel wat medelijden met de juwelier. Die moet nu verder leven met de wetenschap dat hij een jongen gedood heeft, ook al was hij wat mij betreft volledig in zijn recht.

Onderschat dat niet.
Indien 't nu nog één van die [***] was, maar, néé, 't was er één uit 't stadje.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:39   #82
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirck Pené Bekijk bericht
ik denk ook wel niet dat je zo'n keuze moet onderschatten
Dacht u dat écht,man,man man,je twijfelt géén seconde....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:39   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan? Daarvoor is er toch de verzekering?
De verzekering? Juweliers kunnen dat niet betalen. Dat zijn zelfstandigen, die moeten elke maand uit hun spaargeld bijleggen om rond te komen, want die verdienen niets.
Oud 5 december 2010, 21:40   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Daarvoor is er toch de verzekering?
Ga dat eens gaan vertellen tegen de slachtoffers van overstromingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 00:49   #85
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denken jullie dat iemand die niks te klagen heeft in zijn leven een juwelier gaat overvallen? Praat ik die overval goed? Nee, maar ik probeer hem beter te begrijpen in plaats alles direct te categoriseren onder de noemer 'Overvallers hebben het zelf gezocht'...

Want wie iets niet kan begrijpen, kan het niet gaan vermijden...
Het is simpel, ze willen vlug veel geld verdienen door zich aan criminaliteit te bezondigen. Je zult me niet wijsmaken dat dit gedreven is door armoede, wel door snel geldgewin. Ik begrijp dat hij vlug veel geld wil, ik wil dat ook, maar er zijn grenzen. Voor hetzelfde geld was de juwelier of zijn vrouw omgekomen.
Als het gelukt was zou hij het zeker opnieuw doen, en vroeg of laat vallen er toch doden bij roofovervallen.
Overigens in veel landen krijg je voor zoiets de doodstraf, terecht trouwens.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 00:55   #86
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is simpel, ze willen vlug veel geld verdienen door zich aan criminaliteit te bezondigen. Je zult me niet wijsmaken dat dit gedreven is door armoede, wel door snel geldgewin. Ik begrijp dat hij vlug veel geld wil, ik wil dat ook, maar er zijn grenzen. Voor hetzelfde geld was de juwelier of zijn vrouw omgekomen.
Als het gelukt was zou hij het zeker opnieuw doen, en vroeg of laat vallen er toch doden bij roofovervallen.
Overigens in veel landen krijg je voor zoiets de doodstraf, terecht trouwens.
Klopt, ja. Als iemand je vrouw en dochter onder vuur houdt, mag je die natuurlijk neerschieten, hoe jong die gast ook is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 01:01   #87
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Maar het was zo ne voorbeeldige tiener volgens zijn ouders....

Helaas, voorbeeldige tieners overvallen geen juweliers.

Stom van die gast, hij betaalt ne zware prijs voor dat dom idee.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 6 december 2010 om 01:01.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 01:05   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Is er eigenlijk iemand die het standpunt heeft: ja, die kerel was volledig in zijn recht om te schieten, maar het is nog steeds spijtig dat iemand gestorven is - en deze straf is eigenlijk disproportioneel?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 01:13   #89
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Is er eigenlijk iemand die het standpunt heeft: ja, die kerel was volledig in zijn recht om te schieten, maar het is nog steeds spijtig dat iemand gestorven is - en deze straf is eigenlijk disproportioneel?
Uiteraard, de dood is altijd een disproportionele straf. Doden als straf is verwerpelijk.
En ja het is spijtig dat die kerel dood is, nog zo jong. Hopelijk strekken andere jonge kerels hier de juiste lessen uit.
Oud 6 december 2010, 01:28   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dit een tragedie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 01:50   #91
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt, ja. Als iemand je vrouw en dochter onder vuur houdt, mag je die natuurlijk neerschieten, hoe jong die gast ook is.

is dit sarcasme of niet? ik kan het niet afleiden

nouja ... Als je wil stelen, dan moet je er maar bijnemen dat je doodgeschoten kan worden...

En een disproportionele straf? Mja, wat moet die mens dan doen? Hem laten lopen is denk ik de enige andere alternatief? Hem proberen zelf te arresteren? Met het risico dat hijzelf verwond geraakt en dat de dief na 2 dagen weer vrij rondloopt, mss zelf de juwelier nog een proces aan zijn been lapt voor 'slagen en verwondingen'...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 6 december 2010 om 01:53.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 05:41   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
nouja ... Als je wil stelen, dan moet je er maar bijnemen dat je doodgeschoten kan worden...
Stelen? Indien betrapt ben je dom bezig.
Maar in dit geval was het een overval, en da's een geweldmisdrijf. Dan mag je je verwachten aan het ergste nietwaar.

Citaat:
En een disproportionele straf? Mja, wat moet die mens dan doen? Hem laten lopen is denk ik de enige andere alternatief? Hem proberen zelf te arresteren? Met het risico dat hijzelf verwond geraakt en dat de dief na 2 dagen weer vrij rondloopt, mss zelf de juwelier nog een proces aan zijn been lapt voor 'slagen en verwondingen'...
Misschien komen de ouders van de gedode overvaller nog op dat idee. De juwelier een proces aan zijn been lappen wegens geleden geestelijke schade.
Oud 6 december 2010, 08:29   #93
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die een alarmpistool heeft doodschieten? De rechtbank zal dat alarmpistool eens van dichtbij bekijken: rood topje in de loop of niet bvb?
Als iemand dreigt u neer te steken met een aardappelschillertje en u schiet hem neer is dat ergens wel zelfverdediging, anderzijds is hetgeen u doet buiten proportie volgens de wet ...
Jezelf verdedigen is in dit land wel lastig als men rekening moet gaan houden met duizend dingen voor men mag ingrijpen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 08:41   #94
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat als het jullie zoon was die was neergeschoten?
Ik zou beschaamd zijn dat mijn zoon overvallen pleegt.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 08:49   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die een alarmpistool heeft doodschieten? De rechtbank zal dat alarmpistool eens van dichtbij bekijken: rood topje in de loop of niet bvb?
Juwelier: "Mia, zit er een rood topje op zijn pistool, ik kan het niet zien van hier?"
...
Juwielier: "Mia, ik heb je iets gevraagd hé, stop eens met bibberen"
...

Afgezien dat ik, maar wie ben ik, niet eens wist dat een rood topje een kenmerk is van een alarmpistool.

Maar ik ben wel voldoende pervers van geest om dat te denken dat mocht ik crimineel zijn, ik een rood toefke verf op de voorkant van mijn pistoolloopje zou schilderen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 08:56   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zeker spijtig dat iemand gestorven is.
Mocht hij een zware crimineel zijn, dan zou het maar een beetje spijtig zijn, en tegelijk ergens een goede zaak, ...

Nu blijkt dat het een naïeve 15-jarige, zonder dossier bij de jeugdrechter enz., is die meer meegesleurd zou zijn door de andere dader,
dan is het zeer spijtig.

Maar zijn dood is geen straf.
De juwelier heeft hem niet 'gestraft', de juwelier heeft enkel zijn familie beschermd.

Indien de ouders van de overvaller 'recht in hun schoenen staan' wat betreft de opvoeding van hun kinderen edm, dan is het een heel groot drama voor hen.
Op kinderen staat nooit een garantie. De 'beste' en meest zorgzame ouders kan het overkomen dat een van hun kinderen misloopt ...

Voor de juwelier is het altijd een drama.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:01   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Oud 6 december 2010, 09:30   #98
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Disproportioneel?

Het is te zien welk aspect van die straf je bedoelt. Als het gaat om de bestraffing van de feiten an sich opdat de dader het niet opnieuw zal doen (sic) dan is het inderdaad buiten alle proportie. Ook als het gaat om het retributieve aspect is dat overdreven, maar maatschappelijk gezien is het goed dat criminelen weten dat we straffeloos kunnen neergemaaid worden als ze misdaden plegen als preventie van nieuwe misdaden.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:39   #99
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo denk ik er ook over.

Verder vind ik het helemaal geen goeie zaak wat er gebeurd is. Men moet serieus opletten voor escalaties. Toekomstige overvallers zullen nu misschien drastischer en met meer geweld tewerk gaan. Juweliers zullen daar dan ook weer op ageren en voor je het weet zit je in een escalatie van vuurwapengeweld.

Maar laat mij nogmaals benadrukken dat ik vind dat de juwelier volledig in zijn recht was!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 09:51   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
30 Eurocent voor een kwaliteits-pistoolkogel. Of zou de juwelier eer in zijn vak hebben en is er geschoten met een zilveren kogel?
Ne jachtpatroon, ... dus t zal iets duurder geweest zijn dan 30 cent, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be