Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2010, 20:04   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
politici hebben ook altijd de slechte gewoonte om niet direct "to the point" te antwoorden, en hun antwoord opzettelijk lang uit te spinnen (Dewinter is daar zeer bedreven in, evenals Dehaene, De Crem en Verheirstraeten), zodat moderators of journalisten dikwijls genoodzaakt zijn ze te onderbreken, gezien de tijd meestal beperkt is (zeker "live" zoals in de 7de dag)
komaan, soms onderbreken ze zelfs als de politicus "ik vind dat.." gezegd heeft. Niet toevallig gewoonlijk bij FDW.

Ze zouden beter allemaal effektief zwijgen als ze worden onderbroken. Dan zie je pas hoe ridicuul het soms is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2010 om 20:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 20:26   #82
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ivanneke is ne sos. En daar moet je naar luisteren. Des te groter was zijn verwondering toen zijn gesprekspartner zich niet liet doen.
Amusante televisie, dat wel. Een journalist die zijn stoel verlaat om zijn frustratie te uiten.
Wat een eikel.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 20:40   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ivanneke is ne sos. En daar moet je naar luisteren. Des te groter was zijn verwondering toen zijn gesprekspartner zich niet liet doen.
Amusante televisie, dat wel. Een journalist die zijn stoel verlaat om zijn frustratie te uiten.
Wat een eikel.
Bron ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:00   #84
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het was wel straf ja!

De zwanezang van Leterme! Dat was het laatste wat we ervan gezien hebben.
Eerder van Devadder, dan van Leterme denk ik. In een live programma openlijk ruziemaken met de premier zou bij vele openbare omroepen C4 opleveren voor de betrokken journalist. Nu Devadder is ne sos, dat zal wellicht wel helpen om de schade te beperken.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 december 2010 om 21:01.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:03   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie het niet gezien heeft in de zeverende dag, moet heel dringend naar de website van de BRT gaan kijken.

Zo'n woordenloze maar des te striemende "ruzie" ...

Dat gaat nog vonken geven.

Wie had gelijk ?

Leterme maakte er in plaats van een vraaggesprek, een mededeling van de regering in.
De Vadder was onbeleefd door de andere te onderbreken.

Het systeem van de BRT zelf is eigenlijk verkeerd. De moderatie is te zwak, tegenover de slechte karakters van sommige politici.
Slecht karakter, want wie komt daar 't meest aan 't woord: diegenen met een iets luidere stem, met een vuile smoel om iemand te onderbreken, die liever one-liners gebruiken in plaats van een analyse van het onderwerp.
En ook de vluchtigheid van het systeem.

Hoe dan ook: dit gaat nog vonken geven, tussen de regering en de brt.

Meesterlijk grappig was de sportjournalist die een paar steken gaf op de clash, maar ook daarvoor gaat ge beter naar de herhaling kijken, of naar de website.
In onze Vlaamse media hebben ze al altijd heel onderdanig omgesprongen met politici. Als ik vergelijk hoe men in Nederland, Duitsland of de VS politici op de rooster legt (steeds beleefd, maar met heel indringende en gerichte vragen), dan was het optreden van dV nog heel braafjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:03   #86
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Leterme was al sociaal gehandicapt, maar is nu de waanzin nabij.
Vandaag heeft hij de ultieme karaktermoord op zichzelf gepleegd.
De Vadder is soms een vervelend manneke, maar kijk eens hoe mensen als De Gucht, Annemans, L. Tobback of Dewinter daarmee omgaan.
Leerrijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:05   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een eikel.
Dat vind ik helemaal niet. Een journalist heeft het recht bij een vraaggesprek een aantal scherpe vragen te stellen. Als de andere gesprekpartner dan doet alsof hij de vragen niet hoort en gewoon een spreekbeurt afsteekt, heeft het weinig zin zulke interviews af te nemen. Dan kan men evengoed, zoals dV terecht opmerkte "een regeringsmededeling aflezen".
Oud 5 december 2010, 21:06   #88
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Eerder van Devadder, dan van Leterme denk ik. In een live programma openlijk ruziemaken met de premier zou bij vele openbare omroepen C4 opleveren voor de betrokken journalist.
Zeer onprofessioneel van De Vadder om zijn zelfbeheersing te verliezen.

Wat een klucht.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:08   #89
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wie heeft gene schrik van bulldog louis tobback
Die zegt het ook hé wanneer dat journalisten hem teveel onderbreken. We moeten toegeven dat Tobback iemand is die zich niet laat doen, maar het helpt natuurlijk ook dat hij het juiste politieke kleur heeft. Filip Dewinter, ook geen watje, zouden ze gewoon de micro afzetten. Dat zouden ze bij Tobback niet durven.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 december 2010 om 21:08.
Oud 5 december 2010, 21:11   #90
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Zeer onprofessioneel van De Vadder om zijn zelfbeheersing te verliezen.

Wat een klucht.
Kijk, had Devadder zijn zelfbeheersing niet verloren, dan was het alleen Leterme die er slecht zou uitgekomen zijn. Eigenlijk nog een geluk voor Leterme die reactie van Devadder.

Oud 5 december 2010, 21:13   #91
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het feit dat Leterme een walgelijke volksverrader is vond ik hem top vanmorgen.
Een politiek benoemde journalist die u in een politiek programma dingen wil doen zeggen of in uw aanwezigheid een aantal ontegensprekelijke suggesties op de kijkers wil lanceren verdient niet beter.

Nog veel moediger zou het zijn mocht de betreffende minister van media onze pers eindelijk democratiseren door ze te pluraliseren. In dat geval zou een dergelijke VRT framing volstrekt toelaatbaar zijn. De niet voorbereide kijkers zouden de stellingen van de journalist van dienst dan kunnen zien in de context van zijn politieke habitat. Zo zouden de kijkers ook eindelijk eens kunnen proeven van de allereerste regel van de journalistieke interview: "laat het onderwerp door ALLE kanten bekijken".

Uiteraard is het nu net dat wat een hemelgroot gevaar is voor het establishment...en de establishmentspartijen lopen in dat systeem op de meest laffe wijze mee...ook de NVA...bah...
Bourgois had (vorige legislatuur) geeneens moedig moeten zijn: in één van zijn peperdure studies ivm de VRT had hij zulk een pluralisering minstens kunnen sugereren en laten "onderzoeken".

Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 december 2010 om 21:15.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:15   #92
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In onze Vlaamse media hebben ze al altijd heel onderdanig omgesprongen met politici. Als ik vergelijk hoe men in Nederland, Duitsland of de VS politici op de rooster legt (steeds beleefd, maar met heel indringende en gerichte vragen), dan was het optreden van dV nog heel braafjes.
In andere landen zou men na het gesprek met de president, premier, kanselier fijntjes opmerken dat hij of zij niet heeft geantwoord heeft op de vragen en dat is het. Een beetje journalist loopt niet weg van de tafel. Ik heb altijd geleerd van mijn vader, als je wegloopt ben je altijd de verliezer.

Ik zie bij Merkel,Sarkozy of Cameron de journalist niet weglopen. Hij zou wellicht niet durven zelfs

Oud 5 december 2010, 21:18   #93
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een eikel.
Men ziet hoe onaantastbaar die rode wereldvremde bende zich voelt in "hun" huis. Volledig verbaffereerd dat er iemand eens zijn kl*ten veegt aan hun mediamonopolie....
Oud 5 december 2010, 21:18   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In andere landen zou men na het gesprek met de president, premier, kanselier fijntjes opmerken dat hij of zij niet heeft geantwoord heeft op de vragen en dat is het. Een beetje journalist loopt niet weg van de tafel. Ik heb altijd geleerd van mijn vader, als je wegloopt ben je altijd de verliezer.

Ik zie bij Merkel,Sarkozy of Cameron de journalist niet weglopen. Hij zou wellicht niet durven zelfs
Neen, hoor, in andere landen wacht men niet tot de hele woordenbrij eruit is gekomen. Ik volg al lang de Duitse politiek en ik kan je verzekeren dat men in interviews de politici - van hoog tot laag - flink op de rooster legt. In Nederland ook. Als de onzin eventjes te lang duurt, gaat men er snoeihard tegenaan.

Nu, dV had niet moeten rechtstaan, maar gewoon zijn kritische vragen blijven afvuren.
Oud 5 december 2010, 21:27   #95
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bron ??
Eh .... u komt uit het buitenland ?
Hij kan niet laten zijn sympathie te laten blijken voor de linkse kant.
De bron : De zevende dag, op VRT, zondagochtend....
Oud 5 december 2010, 21:28   #96
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Neen, hoor, in andere landen wacht men niet tot de hele woordenbrij eruit is gekomen. Ik volg al lang de Duitse politiek en ik kan je verzekeren dat men in interviews de politici - van hoog tot laag - flink op de rooster legt. In Nederland ook. Als de onzin eventjes te lang duurt, gaat men er snoeihard tegenaan.

Nu, dV had niet moeten rechtstaan, maar gewoon zijn kritische vragen blijven afvuren.
Het is juist dat rechtstaan die hem genekt heeft en die maakt dat Leterme er achteraf zelfs minder slecht is uitgekomen. Wie wegloopt verliest...

Dat Leterme een statement hiermee wilde maken valt toe te juichen, maar onze communicatief niet al te sterke premier heeft het wel een beetje op een rare manier gedaan.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 december 2010 om 21:31.
Oud 5 december 2010, 21:31   #97
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat vind ik helemaal niet. Een journalist heeft het recht bij een vraaggesprek een aantal scherpe vragen te stellen. Als de andere gesprekpartner dan doet alsof hij de vragen niet hoort en gewoon een spreekbeurt afsteekt, heeft het weinig zin zulke interviews af te nemen. Dan kan men evengoed, zoals dV terecht opmerkte "een regeringsmededeling aflezen".
Voor mijn part....
Maar ga je dan als een klein kind naast de tafel staan als het zijn zin niet krijgt ?
Neen, dit valt niet goed te praten.
Edit : moest het een VB'er geweest zijn, zou de microfoon snel dicht gezet zijn.

Laatst gewijzigd door hurricane : 5 december 2010 om 21:34.
Oud 5 december 2010, 21:32   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
fantastische televisie !!

onze journalisten moeten meer haar op hun tanden krijgen en politici niet zo gemakkelijk hun gang laten gaan tijdens interviews.

De vadder had DIK gelijk! en hij had niet meer terug moeten gaan zitten, maar het gesprek gewoon moeten afbreken. "ik mag u geen vragen stellen ? u wil alleen nietszeggend monologen en ontwijken ? Dan houden we er gewoon mee op , dank u voor uw komst naar de studio, en nu over naar Indra met de volgende gast."

Had hij ook wel gewild, vermoed ik; maar dan had zijn ontslag wel klaar gelegen.
Vadder is een stukske pretentie, ik haat dat journalisten mensen onderbreken.
in feite moeten ze leren de mensen laten uitspreken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 21:35   #99
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Vadder is een stukske pretentie, ik haat dat journalisten mensen onderbreken.
in feite moeten ze leren de mensen laten uitspreken.
Dikke 2.
Oud 5 december 2010, 21:35   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part....
Maar ga je dan als een klein kind naast de tafel staan als het zijn zin niet krijgt ?
Neen, dit valt niet goed te praten.
Of het niet goed valt te praten, daar valt nog over te discussiëren. Wel ben ik het geneigd IdV het voordeel van de twijfel te geven, daar Leterme al meer dan eens in interviews heeft getoond dat hij niet met netelige vragen weet om te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be