Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn Waalse politici wel écht Belgicistisch? (in het algemeen)
Ja 5 14,29%
nee 27 77,14%
geen idee 3 8,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 december 2010, 20:55   #81
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zijn dat Belgicisten? Dat denken ze van zichzelf maar ik noem hen geen Belgicisten.
Ik zie in hen voor�*l veroveraars en Machiavellisten (nu ja; ze hebben wel 'gemakkelijke' tegenstanders), maar het blijft wel een strekking binnen het Belgicisme die zij aanhangen volgens mij. Dit soort mensen rekent er ook steeds op dat Vlamen werkelijk zo dom zijn dat ze gerust doorzichtig kunnen handelen, gezien het domme Vlaamse plebs toch nooit voor verandering zou opteren. Vlamen zijn immers een volk van slaafse nahollers (gedweeë schaepkens die klakkeloos hun spilfiguren volgen). Het is historisch zo gegroeid uit gewoonterecht, volgens mij.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 december 2010 om 21:03.
Scarabaeida is offline  
Oud 12 december 2010, 21:01   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat je al dan niet pro-Nederland bent kan mij werkelijk geen zak schelen. Waar ik je daarentegen wél op wijs, is dat heel jouw denken en doen juist tégen Nederland gericht is. Kijk naar je eigen handtekening: het gaat niet over Vlaamse onafhankelijkheid; nee, het gaat erom te kunnen afzetten tegenover Nederland. Het is zelfs eerder anti-Nederlands dan het anti-Belgisch is, met als klapstuk je fetisj voor een eigen 'Vlaamse' taal, opdat je toch maar niets gemeen zou hebben met die 'Ollanders'. Heel jouw verhaal is in wezen één groot anti-verhaal. En dan nog altijd beweren dat men je niets negatiefs kan aanwrijven?
Dat is inderdaad de indruk die ik ook krijg bij het lezen van onze Eddy Bal's discours. Ik zou van hem eens graag héél concreet vernemen wat Nederland hem misdaan heeft.
Oud 12 december 2010, 23:51   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad de indruk die ik ook krijg bij het lezen van onze Eddy Bal's discours. Ik zou van hem eens graag héél concreet vernemen wat Nederland hem misdaan heeft.
Moet ederland hem iets misdaan hebben?
Ik wil ook niet onder de knoet van Wallonië uitkruipen om onder de knoet van Nederland terrecht te komen.
Oud 13 december 2010, 00:12   #84
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik wil ook niet onder de knoet van Wallonië uitkruipen om onder de knoet van Nederland terrecht te komen.
das even Belgicistisch guido.
onder Den Haag zitten we niet onder Nederlandse knoet want Vlamingen zullen tenminste iets te zeggen in Nederland-Vlaanderen, waar ze nu niets te zeggen hebben in het frankofone België.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 december 2010 om 00:13.
Shadowke is offline  
Oud 13 december 2010, 03:19   #85
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
onder Den Haag zitten we niet onder Nederlandse knoet want Vlamingen zullen tenminste iets te zeggen in Nederland-Vlaanderen, waar ze nu niets te zeggen hebben in het frankofone België.
De dag dat u mij schriftelijk kan bevestigen en dit ondertekend door het héle nederlandse ethibliisament als zijnde de gehele waarheid zal ik u geloven...

Tot zolang bent u hier mijn tegenpool ...
Svennies is offline  
Oud 13 december 2010, 06:14   #86
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als iedere samenwerking met een andere entiteit ertoe leidt dat wij als Vlamingen 'onder de knoet' terechtkomen, dan is dat iets vooral in onze eigen hoofden bepaald wordt, vrees ik. Het is ergens een bewijs van onze nog steeds niet voltooide politieke volwassenheid en dat we onze Belgische complexen nog steeds niet van ons afgeworpen hebben. En ik vrees dat het ons hoe dan ook nog steeds de nodige parten zou kunnen spelen in een onafhankelijk Vlaanderen. Immers, het is niet ondenkbaar dat bijvoorbeeld de EU dan al snel als de volgende knoet waaronder we gebukt gaan zal aanzien worden. Het laatste waar de Vlaamse onafhankelijkheid wat mij betreft voor mag dienen, is om ons krampachtig te moeten afschermen tegenover de buitenwereld omdat we de confrontatie met anderen niet aankunnen.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 december 2010, 08:40   #87
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

[quote=stropke;5155787] Met dergelijk gasten geen gezever meer. Kappen ermee en Vlaanderen Vrij.
En Albert mag rap zijn valies pakken en naar zijn -heimatt- vertrekken.
Een franse vazalkoning kunnen we missen.
De uitspraak van Leopold was een waarheid als een koe en de resultaten zien we vandaag na 180j nog.
Dus hoog tijd dat het gedaan is en BDW de knopen doorhakt.
[quote]

Met referentie aan #6

(Citaat uit... interview aan Duits weekblad)

De Wever: 'België zieke man van Europa'
maandag 13 december 2010

De Wever verklaart in het interview ook waarom het zo moeilijk is een nieuwe federale regering te vormen. 'Als wij in een federale regering stappen, is het risico groot dat we de volgende verkiezingen verliezen', zegt hij. 'Men heeft voor ons gestemd omdat wij voorstander zijn van radicale veranderingen en omdat de kiezer erop vertrouwt dat wij na zes maanden onderhandelingen geen toegevingen gaan doen.'

Zijn partij blijft wel bereid om solidair te zijn met Wallonië, 'maar geld mag geen infuus zijn, zoals drugs voor een junkie', zegt De Wever.

Daarnaast blijft hij bij zijn geloof dat België zal verdampfen in Europa en is hij kritisch voor de rol van koning Albert II. 'Bij een crisis wordt de koning belangrijk. Hij voert de regie bij de regeringsvorming. Dat is een nadeel voor de Vlamingen, want de koning denkt niet zoals wij. Voor de Walen is het een voordeel aangezien zij met hem verbonden zijn.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GRS33JERO

Voilá se wat ik zei, een Franse vazalkoning.
Wel dat em maar rap zijn valiezen pakt en vertrekt. Hij is een dictator die geef sikkepit om het nederlandstalig gebied en mensen geeft.
Dus splitsen en Vlaanderen onafhankelijk of beter confederaal met waar we historich uit gescheurd zijn Nederland en miss ooit toegroeien naar de oorspronkelijk staatskundige eenheid.
En wees niet bang, Denhaag moet niet teveel van zijn tak gaan maken met 6 miljoen Nederlandstaligen erbij, en Ollands gaan klappen?? Mijn Botte zegge ze in Gent.
Maar mogen we onze identiteit terug herkenne-erkennen en vinden.
Ik weet het is niet makkelijk heeft voor mij ook een tijd geduurd maar tis gelukt. En ik ben echt genen Öllander" geworden. Die angst is niet reeël en door de Franse bezetter ingepomt.

Vlaanderen Vrij!!
Nederlanden Herenigt u!!
Oud 13 december 2010, 09:25   #88
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIETS.

Ik heb NIETS tegen Nederlanders. Ik heb ook niks tegen Walen, of tegen Fransen, Italianen, Noren, Zweden, etc. Ik wil er géén één land mee vormen. Ik wil géén Oostenrijker zijn, maar Vlaming.
Dat is wat ik steeds hier beweer, maar waar jullie in je kortzichtigheid, graag naast kijken. Jullie willen per se Vlaanderen kunnen (laten) opslokken. Jammer, maar de doorsnee Vlaming (en zeker de doorsnee NVA-er) is er niet voor te vinden. Je kan natuurlijk oorlogje tegen mij blijven voeren omdat je de waarheid niet verdraagt. Mijn repliek je een ongelooflijke jeuk bezorgt in je vingers om mij van racisme en holanderhaat te beschuldigen, maar hard maken kan je dat niet. Ik haat niemand. Ik wil geen Hollander zijn. Ik wil geen Fransman zijn. Ik wil geen Amerikaan zijn. Ik wil Vlaming zijn en blijven.
Bopelijk raakt dit binnen in jullie harde hoofd, want jullie haat tegen Vlamingen is wel bijzonder groot. Je gunt ons niet eens de onafhankelijkheid waar we al zolang voor strijden.
LEVE VLAANDEREN!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 09:27   #89
EddyBal

Standaard

Citaat:
Als iedere samenwerking met een andere entiteit ertoe leidt dat wij als Vlamingen 'onder de knoet' terechtkomen, dan is dat iets vooral in onze eigen hoofden bepaald wordt, vrees ik. Het is ergens een bewijs van onze nog steeds niet voltooide politieke volwassenheid en dat we onze Belgische complexen nog steeds niet van ons afgeworpen hebben. En ik vrees dat het ons hoe dan ook nog steeds de nodige parten zou kunnen spelen in een onafhankelijk Vlaanderen. Immers, het is niet ondenkbaar dat bijvoorbeeld de EU dan al snel als de volgende knoet waaronder we gebukt gaan zal aanzien worden. Het laatste waar de Vlaamse onafhankelijkheid wat mij betreft voor mag dienen, is om ons krampachtig te moeten afschermen tegenover de buitenwereld omdat we de confrontatie met anderen niet aankunnen.
SAmenwerken DOEN we al. We hoeven er echt niet één land mee te vormen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 09:29   #90
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Zoveel als in een ONafhankelijk Vlaanderen?

NEEN

Dadakaka!
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 09:32   #91
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat je al dan niet pro-Nederland bent kan mij werkelijk geen zak schelen. Waar ik je daarentegen wél op wijs, is dat heel jouw denken en doen juist tégen Nederland gericht is. Kijk naar je eigen handtekening: het gaat niet over Vlaamse onafhankelijkheid; nee, het gaat erom te kunnen afzetten tegenover Nederland. Het is zelfs eerder anti-Nederlands dan het anti-Belgisch is, met als klapstuk je fetisj voor een eigen 'Vlaamse' taal, opdat je toch maar niets gemeen zou hebben met die 'Ollanders'. Heel jouw verhaal is in wezen één groot anti-verhaal. En dan nog altijd beweren dat men je niets negatiefs kan aanwrijven?
Jij moet eens goed leren volgen. Mijn handtekening is er net gekomen omdat men vanuit de orangistische hoek zo graag onnozel doet, net zoals je nu doet. Je probeert de domme en tegelijk de slimme uit te hangen. Dom, om mijn repliek niet te willen begrijpen, slim, (proberen) om me vanalles aan te wrijven.

Ik ben voor een ONafhankelijk Vlaanderen. Slik je dat niet, dan stik je er maar in. Ook IK heb vrije meningsuiting.
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 09:42   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Jullie willen per se Vlaanderen kunnen (laten) opslokken.
Dat wil ik dus niét.

Mijn streefdoel is geen Vlaamse onafhankelijkheid of een Groot-Nederland, maar Vlaamse ontvoogding en Vlaamse politieke volwassenheid. Eenmaal Vlaanderen zo ver is, is de precieze staatsconstructie waar Vlaanderen zich in bevindt eigenlijk zelfs van secundair belang. Dan kan het zijn belangen zelfs verdedigen binnen België en ook zelfs binnen een Nederlandse samenwerking. Immers, Wallonië slaagt er momenteel ook in, ondanks dat het de minderheid binnen België uitmaakt, zijn belangen in deze staatsconstructie optimaal te verdedigen. Los daarvan ben ik ervan overtuigd dat een zekere toenadering tot Nederland, eens de politieke ontvoogding van Vlaanderen een feit is, er vanzelf zal komen. Omdat de Vlamingen dan hun Belgische complexen van zich afgegooid zullen hebben en geen vijandbeeld meer nodig zullen hebben in de persoon van de 'ollanders'. In feite 'streef' ik zelfs niet naar een toenadering tussen Nederland en Vlaanderen omdat zoiets uiteindelijk vanzelf zal komen eens Vlaanderen politiek en mentaal volwassen geworden is. Staatsstructuren zijn voor mij geen doel op zich. Een onafhankelijk Vlaanderen waar de Vlamingen nog steeds verkrampt zitten in hun eigen complexen en minderwaardigheidsgevoelens ten opzichte van hun buren biedt geen oplossing, want het geeft uiteindelijk niet meer dan een vals veiligheidsgevoel en is daardoor in wezen geen significante verbetering vegeleken met de huidige Belgische situatie. Onafhankelijkheid wordt op die manier gewoon een doel op zich, een fetisj.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 december 2010, 10:17   #93
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat wil ik dus niét.

Mijn streefdoel is geen Vlaamse onafhankelijkheid of een Groot-Nederland, maar Vlaamse ontvoogding en Vlaamse politieke volwassenheid. Eenmaal Vlaanderen zo ver is, is de precieze staatsconstructie waar Vlaanderen zich in bevindt eigenlijk zelfs van secundair belang. Dan kan het zijn belangen zelfs verdedigen binnen België en ook zelfs binnen een Nederlandse samenwerking. Immers, Wallonië slaagt er momenteel ook in, ondanks dat het de minderheid binnen België uitmaakt, zijn belangen in deze staatsconstructie optimaal te verdedigen. Los daarvan ben ik ervan overtuigd dat een zekere toenadering tot Nederland, eens de politieke ontvoogding van Vlaanderen een feit is, er vanzelf zal komen. Omdat de Vlamingen dan hun Belgische complexen van zich afgegooid zullen hebben en geen vijandbeeld meer nodig zullen hebben in de persoon van de 'ollanders'. In feite 'streef' ik zelfs niet naar een toenadering tussen Nederland en Vlaanderen omdat zoiets uiteindelijk vanzelf zal komen eens Vlaanderen politiek en mentaal volwassen geworden is. Staatsstructuren zijn voor mij geen doel op zich. Een onafhankelijk Vlaanderen waar de Vlamingen nog steeds verkrampt zitten in hun eigen complexen en minderwaardigheidsgevoelens ten opzichte van hun buren biedt geen oplossing, want het geeft uiteindelijk niet meer dan een vals veiligheidsgevoel en is daardoor in wezen geen significante verbetering vegeleken met de huidige Belgische situatie. Onafhankelijkheid wordt op die manier gewoon een doel op zich, een fetisj.
Waarom dicht jij de Vlaming in een onafhankelijk Vlaanderen negatieve eigenschappen toe? Waarom zalo dat zijn zoals jij denkt te moeten vrezen?

Vlaanderen en de Vlaming is volwassen genoeg om zijn plaats in de Wereld in te nemen als een welvarende natie. We hebben daarvoor geen vleugels van een ander nodig om onder te schuilen. Vlaanderen kan makkelijk op eigen benen staan.
Met België zolang dat normaal kan, zonder als het te moeilijk wordt. Dan lonky de onafhankelijkheid. Maar eens die onafhankelijkheid er is, zie ik niet in welke Vlaming zo gek zou zijn om die weer af te geven. Daar zal geen enkele reden voor bestaan, want Vlaanderen kan makkelijk op zichzelf bestaan. Vele kleinere en zwakkere landen doen dat al zo lang, waarom denk je van je eigen volk, dat die dat niet zouden kunnen?

Wie is hier dus de bange man? IK NIET. Ik heb géén complexen om op eigen benen te staan. Ik ben volwassen. Ben jij dat ook?
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 10:36   #94
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dicht jij de Vlaming in een onafhankelijk Vlaanderen negatieve eigenschappen toe? Waarom zalo dat zijn zoals jij denkt te moeten vrezen?

Vlaanderen en de Vlaming is volwassen genoeg om zijn plaats in de Wereld in te nemen als een welvarende natie. We hebben daarvoor geen vleugels van een ander nodig om onder te schuilen. Vlaanderen kan makkelijk op eigen benen staan.
Met België zolang dat normaal kan, zonder als het te moeilijk wordt. Dan lonky de onafhankelijkheid. Maar eens die onafhankelijkheid er is, zie ik niet in welke Vlaming zo gek zou zijn om die weer af te geven. Daar zal geen enkele reden voor bestaan, want Vlaanderen kan makkelijk op zichzelf bestaan. Vele kleinere en zwakkere landen doen dat al zo lang, waarom denk je van je eigen volk, dat die dat niet zouden kunnen?
Je vergeet hier even dat niet iedereen binnen Vlaanderen er zo over denkt. Als je straks met 51% van Vlaamse stemmen als een kip zonder kop de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen, geeft dat geen garantie dat Vlaanderen snel op één lijn gaat staan en dat het zich als een volwassen natie gaat gedragen. En het is niet omdat Vlaanderen het geld heeft, dat het daarom ook politiek en mentaal volwassen is en zijn minderwaardigheidscomplexen van zich afgegooid heeft. Bovendien heb ik je de laatste tijd al herhaaldelijk gewezen op zaken waar de Vlaamse overheid nu al bevoegd voor is en waarbij de Walen niets in de pap te brokken hebben, maar toch helemaal mis lopen en waar zelfs ook de Vlaamse Beweging helemaal geen poot naar uitsteekt. Op wiens schuld ga je dat steken eens de Walen er niet meer zijn als zondebok?

Citaat:
Wie is hier dus de bange man? IK NIET. Ik heb géén complexen om op eigen benen te staan. Ik ben volwassen. Ben jij dat ook?
Waarom slaag je er dan in de Belgitude te verdedigen als zijnde een 'deugd'?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=181
Zwartengeel is offline  
Oud 13 december 2010, 10:37   #95
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent zo volwassen als je onderschrift, is een welbekend gezegde.
Hollander is offline  
Oud 13 december 2010, 10:53   #96
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je vergeet hier even dat niet iedereen binnen Vlaanderen er zo over denkt. Als je straks met 51% van Vlaamse stemmen als een kip zonder kop de Vlaamse onafhankelijkheid gaat uitroepen, geeft dat geen garantie dat Vlaanderen snel op één lijn gaat staan en dat het zich als een volwassen natie gaat gedragen. En het is niet omdat Vlaanderen het geld heeft, dat het daarom ook politiek en mentaal volwassen is en zijn minderwaardigheidscomplexen van zich afgegooid heeft. Bovendien heb ik je de laatste tijd al herhaaldelijk gewezen op zaken waar de Vlaamse overheid nu al bevoegd voor is en waarbij de Walen niets in de pap te brokken hebben, maar toch helemaal mis lopen en waar zelfs ook de Vlaamse Beweging helemaal geen poot naar uitsteekt. Op wiens schuld ga je dat steken eens de Walen er niet meer zijn als zondebok?

Waarom slaag je er dan in de Belgitude te verdedigen als zijnde een 'deugd'?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=181
Als Vlaanderen de beschikking zou hebben over zijn volledig financieel potentieel, zouden enkele stekende problemen makkelijk kunnen opgelost worden.

Verder wil ik je verzoeken om even verder te kijken dan je neus lang is. Vlaanderen maakt inderdaad fouten, en ook iik ben daar niet blij mee. Maar we doen het verdomd een pak beter dan onze zuidelijke landgenoten. Het enige dat die politici tot hiertoe hebben bewezen is dat ze goed andermans centen kunnen opsouperen.

En als Frans kunnen een "belgitude is, wat dan met mij Spaans, Duits en Engels? Wat een onnozee opmerking. Je zoekt belgitude waar er geen is. Maar trachten mij dat aan te smeren is wel erg laag, daar je weet dat dat niet het geval is, en je zonder argumenten zit.
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 10:54   #97
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je bent zo volwassen als je onderschrift, is een welbekend gezegde.

Een "bekend" gezegde van Hollander.

Argumenten?

Dadakaka!
EddyBal is offline  
Oud 13 december 2010, 10:55   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIETS.

Ik heb NIETS tegen Nederlanders. Ik heb ook niks tegen Walen, of tegen Fransen, Italianen, Noren, Zweden, etc. Ik wil er géén één land mee vormen. Ik wil géén Oostenrijker zijn, maar Vlaming.
Dat is wat ik steeds hier beweer, maar waar jullie in je kortzichtigheid, graag naast kijken. Jullie willen per se Vlaanderen kunnen (laten) opslokken. Jammer, maar de doorsnee Vlaming (en zeker de doorsnee NVA-er) is er niet voor te vinden. Je kan natuurlijk oorlogje tegen mij blijven voeren omdat je de waarheid niet verdraagt. Mijn repliek je een ongelooflijke jeuk bezorgt in je vingers om mij van racisme en holanderhaat te beschuldigen, maar hard maken kan je dat niet. Ik haat niemand. Ik wil geen Hollander zijn. Ik wil geen Fransman zijn. Ik wil geen Amerikaan zijn. Ik wil Vlaming zijn en blijven.
Bopelijk raakt dit binnen in jullie harde hoofd, want jullie haat tegen Vlamingen is wel bijzonder groot. Je gunt ons niet eens de onafhankelijkheid waar we al zolang voor strijden.
LEVE VLAANDEREN!
Ik stel vast dat je wél antwoord op een posting (#82) die ik als een zijdelingse bemerking had bedoeld op een boodschap van Zwartengeel. Maar op de posting (#78) waar ik klaar en duidelijk mijn visie uiteenzet heb je blijkbaar niets te zeggen. Je reageert véél te opgewonden Eddy Bal. Niemand heeft hier de bedoeling om tegen jou "oorlogje te voeren". Maar, geef toe, de handtekening op het einde van al je postings liegt er niet om. Nogmaals, lees mijn boodschap nr. 78. Ik wil, evenmin als jij, "Ollander" zijn. En dat is evenzeer het geval bij de mensen uit Zeeuws Vlaanderen, Noord-Brabant en Nederlands Limburg. Maar, je moet bij mij, en veel collega's hier op dit forum, niet komen aandraven met ondoordachte uitspraken die erop neerkomen dat elke vorm van alliantie tussen Vlaanderen en Nederland zou neerkomen op een uitverkoop, een opslokken en nog meer van dat leuks. Als we de Belgische Franstaligen niet over de brug krijgen naar een nieuw model van België, een model zoals wij Vlamingen dat willen, dan zal die Vlaamse onafhankelijkheid er wel degelijk komen. Vlaamse Belgicisten zoals system, solidarnosc, B-warrior et les autres, hopen natuurlijk dat wij uiteindelijk toch door de knieën gaan (het zogezegde "compromis"). Het is vroeger altijd zo geweest, maar deze maal ligt het wel helemaal anders. Stel dat we onafhankelijk worden. Dan hebben we er alle belang bij dat de banden met Nederland nauwer worden aangehaald. Onder welke vorm dat dit gebeurt, daar spreek ik mij niet over uit. Dat kunnen de politici in het onafhankelijk Vlaanderen zelf mee over beslissen. Maar indien het zou uitlopen op een confederatie, dan is dat (volgens de door de Belgicisten zo graag geciteerde definitie) een overeenkomst tussen onafhankelijke staten om delen van het beleid samen aan te pakken. Dus wel doordacht. Wie dan onmiddelijk gaat schreeuwen dat dit "annexatie, fusie, opslorping" enz. is, die is intellectueel oneerlijk. Net zoals uw uitspraak:
Citaat:
Bopelijk raakt dit binnen in jullie harde hoofd, want jullie haat tegen Vlamingen is wel bijzonder groot
volstrekt oneerlijk en onaanvaardbaar is.

Laatst gewijzigd door quercus : 13 december 2010 om 10:56.
quercus is nu online  
Oud 13 december 2010, 11:09   #99
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als Frans kunnen een "belgitude is, wat dan met mij Spaans, Duits en Engels? Wat een onnozee opmerking. Je zoekt belgitude waar er geen is. Maar trachten mij dat aan te smeren is wel erg laag, daar je weet dat dat niet het geval is, en je zonder argumenten zit.
Frans 'kunnen' op zich is geen uiting van Belgitude, inderdaad.

Daarmee gaan uitpakken tegenover mensen die geen Frans hoéven te kennen omdat ze niet zoals de Vlamingen verplicht worden de taal van de minderheid in hun land te leren is dat echter wél.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 december 2010, 11:14   #100
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat je wél antwoord op een posting (#82) die ik als een zijdelingse bemerking had bedoeld op een boodschap van Zwartengeel. Maar op de posting (#78) waar ik klaar en duidelijk mijn visie uiteenzet heb je blijkbaar niets te zeggen. Je reageert véél te opgewonden Eddy Bal. Niemand heeft hier de bedoeling om tegen jou "oorlogje te voeren". Maar, geef toe, de handtekening op het einde van al je postings liegt er niet om. Nogmaals, lees mijn boodschap nr. 78. Ik wil, evenmin als jij, "Ollander" zijn. En dat is evenzeer het geval bij de mensen uit Zeeuws Vlaanderen, Noord-Brabant en Nederlands Limburg. Maar, je moet bij mij, en veel collega's hier op dit forum, niet komen aandraven met ondoordachte uitspraken die erop neerkomen dat elke vorm van alliantie tussen Vlaanderen en Nederland zou neerkomen op een uitverkoop, een opslokken en nog meer van dat leuks. Als we de Belgische Franstaligen niet over de brug krijgen naar een nieuw model van België, een model zoals wij Vlamingen dat willen, dan zal die Vlaamse onafhankelijkheid er wel degelijk komen. Vlaamse Belgicisten zoals system, solidarnosc, B-warrior et les autres, hopen natuurlijk dat wij uiteindelijk toch door de knieën gaan (het zogezegde "compromis"). Het is vroeger altijd zo geweest, maar deze maal ligt het wel helemaal anders. Stel dat we onafhankelijk worden. Dan hebben we er alle belang bij dat de banden met Nederland nauwer worden aangehaald. Onder welke vorm dat dit gebeurt, daar spreek ik mij niet over uit. Dat kunnen de politici in het onafhankelijk Vlaanderen zelf mee over beslissen. Maar indien het zou uitlopen op een confederatie, dan is dat (volgens de door de Belgicisten zo graag geciteerde definitie) een overeenkomst tussen onafhankelijke staten om delen van het beleid samen aan te pakken. Dus wel doordacht. Wie dan onmiddelijk gaat schreeuwen dat dit "annexatie, fusie, opslorping" enz. is, die is intellectueel oneerlijk. Net zoals uw uitspraak:

volstrekt oneerlijk en onaanvaardbaar is.
Om met dat laatste te beginnen: mijn uitspraak is eerlijk volledig gerechtvaardigd. Lees gewoon de commentaren. Die zijn veelzeggend.

Ik heb NIETS tegen "contracten" met Nederland. Wie probeer je hier wat wijs te maken? Ik wil alleen niet teveel van onze onafhankelijkheid kwijt. We zijn al meer dan genoeg kwijt aan de EU. Zelfbeschikking van een volk is het recht dat ik voor de Vlamingen opeis. DAT zit jullie NIET lekker, en dat is ZEER duidelijk. Anders zou je niet zo hartstochtig reageren op de uitdrukking van mijn ONafhankelijkheidswens. Maar mij beschuldig je dan van "emotie". Ik heb inderdaad gevoelens voor mijn Vlaanderen, en die ga JIJ echt niet onderdrukken.
Welke soort "unie" in met Nederland wél wens, heb ik elders ook al uit de doeken gedaan, eidoch, de loze beschuldigingen blijven komen.
Je kan me NIET van HAAT beschuldigen, ik haat niemand. Je kan me alleen maar van liefde voor Vlaanderen beschuldigen. En die zal ik NOOIT onder stoelen of banken steken.
Als dromers van een orangistische staat hier hun natte dromen te pas en te opnpas mogen komen etaleren, dan zie ik niet in waarom ik daar niet zou mogen op reageren. Het ene mag, maar ik mag niet? Waarom? Is het zo onverdraaglijk, die gedachte aan een Vlaanderen dat Nederland niet nodig heeft en op zichzelf kan staan? Misschien welvarender kan zijn? Zelfs zonder gas? Is dat echt zo pijnlijk dat ik moet verketterd worden als Belgicist, iets wat er helemaal NIETS mee te maken heeft?
Is het dan abnormaal dat ik al eens hevig reageer tegen al die valse beschuldigingen, waarvoor geen enkel degelijk argument kan worden aangedragen? Maar nee, Eddy MOET vertrappeld worden, want hij is tegen een unie met Nederland en DUS een "ollanderhater". Fout. Maar ik wil wel dat bvb de "Vlaamse meesters" niet plots "hollandse meesters" worden. Ik heb mijn Vlaamse fierheid. Zoals de sticker: Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op. Blijkbaar zijn hier Vlamingen die daar niet zo fier op zijn...
Leve onafhankelijk Vlaanderen!
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be