![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat dit gebeurt in het kader van ongewild ridiculiseren van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Random mutations is één aspect of een basis aspect. Ok, laten we zeggen dat het één aspect is, is natuurlijke selectie dan bewust en doelgericht? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bewijs? Bewijs? Citaat:
Citaat:
Mogen we van en moraal spreken indien we blijken een product te zijn van blinde evolutie? Zo ja, hoe? Argumenteren aub. In andere discussie gaat het over blinde evolutie en wat het in kennis impliceert, namelijk sofistiek. In andere discussie over liegen over de Griekse denkers zoals jij hier zelf doet tot het tegendeel bewezen wordt. En de rest komt nog indien ik nog leef. Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 19:37. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens u is elke correcte hypothese een theorie? Dat klopt toch niet, hoor.Uw definitie van theorie klopt gedeeltelijk, maar die is niet compleet. Kan je verder uw beweringen over hypothese met referenties bevestigen? Citaat:
(Quran 39:9) "Is hij, die God vereert in de uren der nacht, nederknielende en staande, die voor het Hiernamaals vreest en hoopt op de barmhartigheid van zijn Heer. Zeg: "Zijn zij die weten gelijk aan hen die niet weten?" Maar alleen de verstandigen trekken er lering uit." (Quran 3:190-191) "In de schepping van de hemelen en de aarde en het verschil van nacht en dag zijn tekenen voor mensen die verstand hebben, die God staande, zittende en op hun zij liggende gedenken en die over de schepping van de hemelen en de aarde nadenken..." Citaat:
Ik geloof niet in evolutie want ik heb daar geen bewijs voor; dit is geen argumentum ad ignorantiam beste collega. Waarom? Ik zeg niet dat evolutie niet mogelijk is omdat ik het niet zie, en ik zeg niet dat evolutie niet mogelijk is omdat ik geen bewijs heb. Ik neem een beslissing en dat is "NIET geloven", dit is een beslissing! Waarom beslis ik niet om evolutie als waar te nemen? Omdat er geen bewijs is. Dit geldt ook voor "directe schepping" en voor "devolutie". Er is geen bewijs voor dat vermoedentje dat alle levende wezen één gemeenschappelijke afstamming delen. Er is geen bewijs voor de hypothese dat de mens en chimpansee een gemeenschappelijke voorouder hebben. Dit is duidelijk, denk ik. Citaat:
![]() Intellectuele eerlijkheid? Is er een sprake van intellect indien we een product van een blinde evolutie zijn? Is er een mogelijke sprake van moraal indien ween product van een blinde doelloze evolutie zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ervaring. Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 20:11. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 5 januari 2011 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Is het je bekent de partijen in een discussie gelijkwaardig moeten zijn en wat dat betekent voor je manier van discussiëren? Voor jouw bewering dat begrip van het concept moraal bij de mens niet mogelijk is bij evolutie rust de bewijslast op jou. Wat is je bewijs? Je kan ook een andere ingang kiezen en uiteenzetten waarom het concept van moraal ontstaat bij de mens als hij niet door evolutie is ontstaan. Verklaar dan: Hoe is de mens ontstaan en hoe verwerft hij kennis van moraal? Wat is je bewijs? Laatst gewijzigd door Piero : 5 januari 2011 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me eerder af of moraal eigenlijk wel bestaat ik zie daar in de wereld rondom mij niet echt veel voorbeelden van.
Eerder wel dat mensen leren samenleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verander nu niet van de discussie. De vraag is: is er mogelijk een sprake van moraal indien we een product van blinde doelloze evolutie zouden zijn. In deze discussie beweer ik niets, anders was er geen discussie mogelijk; dus ik zeg: misschien ben ik verkeerd, misschien is moraal mogelijk met blinde evolutie. Is dit niet voldoende voor een discussie? Geef ik hier niet de kans voor andersdenkenden? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn vraag kan je als volgt lezen: Kunnen de mensen bewust en doelgericht leren samenleven indien we een product van een doelloze blinde evolutie zouden zijn? Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....8705&page=5#82 Ik stel daar vragen, van mij mag je beweren dat evolutie bewust doelgericht is ontstaan, gebeurd en aan het gebeuren, dan is mijn vraag niet meer geldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan weet ik tenminste dat jij erover hebt gelezen en de argumenten hebt begrepen, en dan kunnen we het ten gronde over de waarde van die argumenten hebben. Je ogen en oren afdekken en blijven roepen dat je geen bewijs hebt gezien is geen nuttige besteding van onze tijd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beschouw jij dat het enige mogelijke doel in iemand's level noodzakelijkerwijs is gelinked aan een godsbeeld? Geluk kan onmogelijk een doel zijn? Een betere samenleving kan onmogelijk een doel zijn? Als jij 'doel' en 'zin' voor jezelf definieert als enkel mogelijk met een god, dan is elk beeld van de werkelijkheid zonder een god uiteraard doelloos en zinloos, maar dan neem je je conclusie a priori voor waarheid. Laat het mij dan vooral weten, dan is deze discussie zinledig en kan ik iets anders gaan doen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nyquist : 5 januari 2011 om 22:28. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heeft het een 'doel'? Ja, de gunstige mutaties eruit halen.
![]() |
![]() |
#94 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat denk je, kunnen fysieke en mentale dingen door toeval ontstaan? Is toeval in strijd met causaliteit? Citaat:
Citaat:
![]() Dat lijkt mij ook het doel en de reden van deze draad. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien je het niet aanvaardt, waarom discussieer jij met mij, toevalverdomme? Waarom ga je niet ervan uit dat deze reacties van mij een product van blinde doelloze acties (door Toeval) en reacties in communicatiedraden zijn? Ongelooflijk!! Met lege praatjes kan je alles beweren, maar de realiteit is iets anders, mijn beste collega Piero die heel goed is in "op de man spelen". Of ben je van mening dat ik deze thread in een biologie subforum moet plaatsen? Het bestaat hier niet, maar een economische discussie zet ik waar de economen en economie studenten actief zijn zodat niemand er gaat beweren dat ik misbruik wil maken van 'de onwetendheid' van forummers om de islam zogezegd te "propaganderen". ![]() ![]() Citaat:
Deze reactie van mij is een bewijs voor wat je daar vraagt. Het is geen veronderstelling, het is een feit, een ervaring. Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 03:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de rest van uw beweringen over de hypothese dan? Citaat:
Citaat:
Ik heb een suggestie. Zou je een discussiethread creëren wanneer je deze pro-argumenten uiteenzet? Ik heb er drie draden over Darwin en in geen enkele thread probeer ik de blinde (niet gestuurde) evolutie te weerleggen; een draad gaat over de implicatie van evolutie in kennis (sofistiek); de andere draard over de leugens van Darwin over Aristoteles en deze draad over wat evolutie in moraal impliceert. Citaat:
Citaat:
Evolutie is niet in strijd met intelligentie of moraliteit is andere expressie voor onbewust en doelloos is niet in strijd met bewust en doelgericht. Je moet nergens beginnen want bewust en doelgericht omgaan met mijn berichten is voldoende. ![]() Citaat:
Ik reageer niet op het volgende citaatje: (nu vraag ik me af hoe je de wil van porpo zou afleiden) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is een verschil tussen "ik zie het omdat ik het zie" en "ik zie het omdat het is". Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 04:21. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() definieer bewust en doelgericht
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Had trouwens opgemerkt dat de definities die jij aan het begin van de draad hanteerde letterlijk uit de wikipedia pagina van een niet-wetenschappelijke theorie kwamen. Je weet toch dat dat hier niet van toepassing is, he? Citaat:
U bent duidelijk niet geinteresseerd deze bewijzen te proberen begrijpen... voor mij niet gelaten. Begrijp wel dat u dan het recht opgeeft om te beweren dat het niet bestaat, of dat het niet juist is. Bij deze. Citaat:
Citaat:
Beslissing? Ik had het over uw conclusie dat een gebrek aan bewijs volstaat om te zeggen dat iets onmogelijk is. Dat is formeel niet juist. Citaat:
Natuurlijke selectie is manifest niet blind of willekeurig. Citaat:
A brengt alle B voort, sommige B hebben eigenschap C. Welke eigenschappen van A zijn rechtstreeks overdraagbaar op C? Geen enkele. Citaat:
Citaat:
Kunnen we dus akkoord gaan dat persoonlijke ervaring geen argument is (het is dan ook een categoriek voorbeeld van alweer een drogreden)? Heb je er nog andere? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |