Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2011, 23:12   #81
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Tientallen jaren geleden, schreef ik, en dat is een heel einde voor 1996.
En? Wat staat er concreet in het programma waaruit zou moeten blijken dat het VB echt begaan is met veiligheid? En op een ernstige manier?
Welk plan heeft het VB bedacht om justitie te hervormen?
Lees hun programma en hun voorstellen. Zij willen gevangenissen bijbouwen, nultolerantie...

Ik vraag mij nu af waarom jij wilt voortdoen met de partijen die allemaal (zoals Laurette Oncelinx heeft gezegd) verantwoordelijk zijn voor de huidige puinhoop. En de traditionele partijen hebben samen nog altijd een meerderheid. Blijkbaar willen hun kiezers ook dat deze puinhoop blijft bestaan en niet wordt geruimd.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 23:27   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Lees hun programma en hun voorstellen.
Ik heb die gelezen.
Vertel nu at staat er concreet in het programma waaruit zou moeten blijken dat het VB echt begaan is met veiligheid?

Citaat:
Zij willen gevangenissen bijbouwen, nultolerantie...
Is dit alles? Noem je dit ernstig?
Is dit hun plan om justitie te hervormen?
Citaat:
Ik vraag mij nu af waarom jij wilt voortdoen met de partijen die allemaal (zoals Laurette Oncelinx heeft gezegd) verantwoordelijk zijn voor de huidige puinhoop. En de traditionele partijen hebben samen nog altijd een meerderheid. Blijkbaar willen hun kiezers ook dat deze puinhoop blijft bestaan en niet wordt geruimd.
Jij weet niet met welke partijen ik wil voort doen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 00:05   #83
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb die gelezen.
Vertel nu at staat er concreet in het programma waaruit zou moeten blijken dat het VB echt begaan is met veiligheid?

Is dit alles? Noem je dit ernstig?
Is dit hun plan om justitie te hervormen?

Je verdedigde hier gisteren duidelijk de traditionele partijen. En zoals ik al zei: Het is niet de bedoeling om hier over de belangen van Vlaams belang te discussiëren. Waar het om gaat is het feit dat justitie voor het ogenblik HELEMAAL niet hervormd wordt. Eerst hebben de traditionele partijen deze puinhoop veroorzaakt en nu doen ze niets om het op te lossen. En ik heb de indruk dat het van kwaad naar erger gaat. Hoeveel erger moet het nog worden? De meerderheid van de bevolking vindt blijkbaar dat de traditionele partijen (zij hebben de meerderheid) niets aan deze puinhoop hoeven te doen. Hoelang nog? Blijkbaar is het voor velen nog niet erg genoeg.
Oud 15 januari 2011, 00:11   #84
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Heeft dat belang dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 00:17   #85
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heeft dat belang dan?
Een goeie vraag, maar jammer genoeg hebben diezelfde partijen nog altijd een meerderheid. Naar het schijnt willen ze nu een nieuwe regering vormen zonder NVA. Dan kunnen ze ervoor zorgen dat het puin bij justitie niet geruimd wordt.
Oud 15 januari 2011, 07:38   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verdedigde hier gisteren duidelijk de traditionele partijen.
Waar heb je dat gelezen?
Is dit de traditionele partijen verdedigen?
Vraag dat aan de topic-starter. Die begon in de OP al over het VB.
Citaat:
En zoals ik al zei: Het is niet de bedoeling om hier over de belangen van Vlaams belang te discussiëren. Waar het om gaat is het feit dat justitie voor het ogenblik HELEMAAL niet hervormd wordt. Eerst hebben de traditionele partijen deze puinhoop veroorzaakt en nu doen ze niets om het op te lossen. En ik heb de indruk dat het van kwaad naar erger gaat. Hoeveel erger moet het nog worden? De meerderheid van de bevolking vindt blijkbaar dat de traditionele partijen (zij hebben de meerderheid) niets aan deze puinhoop hoeven te doen. Hoelang nog? Blijkbaar is het voor velen nog niet erg genoeg.
Jij schreef nochtans
Voor zover ik weet is Vlaams belang de enige partij die écht begaan is met het onderwerp veiligheid.
en
Dat blijkt (of zou moeten blijken) uit hun programma.
Maar je kan niet vertellen wat er concreet in hun programma staat waaruit blijkt dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier.
Of waar dat plan om justitie te hervormen staat.

Je mag ook toegeven dat dit niet in hun programma staat.
Oud 15 januari 2011, 07:39   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heeft dat belang dan?
Vraag dat aan Stefanie.
Oud 15 januari 2011, 22:15   #88
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Gezien VB niet op het beleid weegt maken stemmen op deze partij inderdaad geen bal uit, VB telt pas als het 50%+1 haalt, en dat zie ik niet gebeuren.

Wat betreft het feit dat ze die niet over de grens smijten, verwonderd dat je nog?
Zeg eens eerlijk denk je dat mensen die 1) crimineel zijn, 2) illegaal zijn en 3) over de grens gezet worden, zich iets gaan aantrekken van die uitzetting over de grens?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 januari 2011 om 22:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 00:02   #89
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar heb je dat gelezen?
Wel, laat het mij zo zeggen: Je leek mij niet overtuigd van de ernst van het wanbeleid van de traditionele partijen.

Wat betreft Vlaams belang: Beloftes van politici zijn in dit land niet veel waard. Kijk maar naar Guy Verhofstadt of naar Yves Leterme.

Zeg mij eens: Waarom zou Vlaams belang, indien ze aan de macht komen, hun beloftes wél moeten houden? De VLD heeft in 2003 de verkiezingen gewonnen. Wie of wat zou hen verplichten om hun programma uit te voeren? CDenV heeft weliswaar veel stemmen verloren, maar ze zijn nog altijd de tweede partij hier in Vlaanderen. Ondanks het verraad.

Vlaams belang is echter DE ENIGE partij die niet medeplichtig is. De NVA wil graag met de PS samenwerken en zoals ik gisteravond al zei: Laurette Oncelinx is minister van justitie geweest. Dat zegt genoeg. De NVA is bovendien vooral met de RVA bezig, niet met justitie. Moest dat nu hun grootste prioriteit zijn, dan kun je nog hopen dat ze de PS tot toegevingen kunnen dwingen (volledige splitsing van justitie). Maar ja, zelfs dan zit je met de CDenV en voor het ogenblik is Stefaan De Clerk ontslagnemend minister van justitie.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Na de verkiezingen van 2004 was er een duidelijk signaal. In 2010 was er dat niet. De kiezer heeft eigenlijk gezegd: justitie is eigenlijk niet zo belangrijk.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 16 januari 2011 om 00:04.
Oud 16 januari 2011, 00:06   #90
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, laat het mij zo zeggen: Je leek mij niet overtuigd van de ernst van het wanbeleid van de traditionele partijen.

Wat betreft Vlaams belang: Beloftes van politici zijn in dit land niet veel waard. Kijk maar naar Guy Verhofstadt of naar Yves Leterme.

Zeg mij eens: Waarom zou Vlaams belang, indien ze aan de macht komen, hun beloftes wél moeten houden? De VLD heeft in 2003 de verkiezingen gewonnen. Wie of wat zou hen verplichten om hun programma uit te voeren? CDenV heeft weliswaar veel stemmen verloren, maar ze zijn nog altijd de tweede partij hier in Vlaanderen. Ondanks het verraad.

Vlaams belang is echter DE ENIGE partij die niet medeplichtig is. De NVA wil graag met de PS samenwerken en zoals ik gisteravond al zei: Laurette Oncelinx is minister van justitie geweest. Dat zegt genoeg. De NVA is bovendien vooral met de RVA bezig, niet met justitie. Moest dat nu hun grootste prioriteit zijn, dan kun je nog hopen dat ze de PS tot toegevingen kunnen dwingen (volledige splitsing van justitie). Maar ja, zelfs dan zit je met de CDenV en voor het ogenblik is Stefaan De Clerk ontslagnemend minister van justitie.

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Na de verkiezingen van 2004 was er een duidelijk signaal. In 2010 was er dat niet. De kiezer heeft eigenlijk gezegd: justitie is eigenlijk niet zo belangrijk.
er zijn verschillende redenen waarom het vb heden bijna uitgestorven is maar dat is blijkbaar allemaal aan jou voorbijgegaan

Laatst gewijzigd door globalmedia : 16 januari 2011 om 00:13.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 00:37   #91
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
er zijn verschillende redenen waarom het vb heden bijna uitgestorven is maar dat is blijkbaar allemaal aan jou voorbijgegaan
Ge hebt gelijk, denk ik. Ik snap het niet zo goed. O.K. geld is ook belangrijk, maar nu lijkt het soms of niemand nog geïnteresseerd is in veiligheid.
Oud 16 januari 2011, 01:55   #92
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn verschillende redenen waarom het vb heden bijna uitgestorven is ...
Sinds juni 2007 zie ik geen enkele partij in België springlevend.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 09:10   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waaruit zou dit moeten blijken? Alvast niet uit iets wat ik geschreven heb.
Ben je misschien een beetje bevooroordeeld tegenover iedereen die niet jouw of de standpunten van het VB volgt?
Jij schreef
Je verdedigde hier gisteren duidelijk de traditionele partijen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=86
Ik ben blij dat je onderwijl inziet dat dit niet zo is.

Citaat:
Over welke beloftes heb je het? Verwar een partijprogramma niet met uitdrukkelijke beloftes.
Bedoel je die belofte van "5 minuten politieke moed"?
Dom, hé; om het onmogelijke te beloven.
Citaat:
Regel 1 van een democratie : indien je niet de absolute macht hebt en een coalitie moet sluiten kan je nooit je volledige programma uitvoeren. Je moet dan steeds toegevingen doen.
Over welk verraad heb je het?
Citaat:
Laurette Onkelinx is niet de enige minister van justitie ooit.
http://www.just.fgov.be/nl_htm/organ...riek/lijst.htm
Reeds tientallen jaren wordt er gesproken over een hervorming van justitie.
Maar blijkbaar is het communautaire belangrijker dan justitie.
Waarom zouden we justitie moeten splitsen? Om het nog meer om zeep te helpen?
Waarom wordt er niet eerst nagegaan wat er misloopt, hoe men dit kan verhelpen. Dan zal wel blijken of het aangewezen is om te splitsen.

Citaat:
Wat was dat duidelijke signaal bij de Vlaamse verkiezingen van 2004?

Ik wil nog altijd weten wat er concreet in het programma van het VB staat waaruit blijkt dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier.
Of waar dat plan om justitie te hervormen staat.

Oud 16 januari 2011, 21:43   #94
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlaams belang wil heel België splitsen, dus ook justitie. Zij willen België gewoon WEG. Je kan justitie niet federaal houden indien België niet meer bestaat. Hieruit blijkt dat jij de traditionele partijen steunt. Je kan België niet wegdenken.
Oud 16 januari 2011, 21:44   #95
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Reeds tientallen jaren wordt er gesproken over een hervorming van justitie.
Maar blijkbaar is het communautaire belangrijker dan justitie.
Indien Vlaanderen gewoon onafhankelijkheid uitroept, dan is dat communautaire meteen helemaal weg. Dan zal er tijd zijn voor justitie.
Oud 16 januari 2011, 21:45   #96
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Regel 1 van een democratie : indien je niet de absolute macht hebt en een coalitie moet sluiten kan je nooit je volledige programma uitvoeren. Je moet dan steeds toegevingen doen.
Over welk verraad heb je het?
Vroeger zei ik dat ook altijd. De VLD en daarna de CDenV deden precies HET OMGEKEERDE dan ze beloofd hadden.
Oud 17 januari 2011, 19:32   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Erger nog : stemmen op het VB maakt alles nog triestiger dan het al draait in Vlaanderen. Domste partij ooit.
De domste partijen zijn diegenen die hier een luilekkerland maken voor iedere vreemde oelewapper die tot hier geraakt... verdienen ze pakken geld en stemmen mee blijkbaar! Plus een volledige multiculindustrie die werk verschaft aan hun lieden!Waar andere landen tenminste enkele fatsoenlijke voorwaarden stellen aan nieuwkomers, zoals Canada, Australië enz enz komt iedereen hier ongestoord binnen, is zogoed als niet meer buiten te krijgen, kunnen 17 keer opnieuw een aanvraag indienen enz. Ze moeten hier enkel blijven rondlopen tot aan de volgende regularisatie!
Volgens jouw is de "domste partij" diegenen die dat aanklagen? Maar er zijn er nog anderen die inzien wat een hypocriet schandalig en gevaarlijk gedoe dat is, alleen nemen ze wat meer tijd en letten op hun woorden. Milquet, Onckeldinges, de Ps, de SPa enz die zullen moeten plooien of toezien hoe ze zelf de oorzaak zijn van de problemen waarin het land zal geraken...
Of Europa zal moeten ingrijpen in hun plaats, want ook daar zullen ze niet blijven toekijken hoe het om zeep gaat! Sarkozy, Merkel ea beginnen al te roeren... Noem maar eens een Europees land dat blij is met de multiculinvasie!!!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 19:33   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het vb...bestaan die nog?
Hebben ongeveer evenveel kiezers als de SPa! Straf hé!
Oud 17 januari 2011, 19:37   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker Bekijk bericht
En voor wanneer is de volgende nieuwe spelling?
Oud 17 januari 2011, 19:45   #100
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies,
als ze nu nog met angst rondlopen, dan is het dringend tijd dat ze zich eens laten behandelen door een deskundige psychiater of emigreren
Hang nog wat meer de onnozelaars uit...
Hoog tijd dat jullie multiculstal wordt uitgemest, niets dan problemen en kosten en onveiligheid! Wat hebben jullie eigenlijk wel te bieden??? Onze bevolking op peil houden door aan te vullen met probleemgevallen en lastverkopers?
Probeer liever eens op de volgende vraag te antwoorden: welke Europese landen staan nu nog positief tegenover de multiculinvasie???
Indien jullie daar geen klaar en duidelijk antwoord op hebben is alles gezegd zeker? Ben benieuwd...

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2011 om 19:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be