Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 00:24   #81
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
mag ik Carl Devos aanvoeren?

"De verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen zijn niet langer te overbruggen. “België is kapot,” concludeert politicoloog Carl Devos vandaag terecht in De Morgen. Het is dan ook meer dan tijd voor het plan B van het Vlaams Belang: de ordelijke opdeling van België. "

Heeft mr. Devos dat werkelijk geschreven? Opmerkelijk.
Als je hem aanhaalt kunnen we ook Paul Geudens in dit lijstje zetten. Week na week schrijft hij Vlaamsgezindere artikels. Of nouja, artikels waarin hij afstand neemt van België en de hele "sfeer" die errond hangt.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:30   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Carl Huybrechts

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:31   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=De gemuilkorfde;5226264]Maar hij kruipt wel in een belgiscistische partij als de SP.a, en hij verkondigde indertijd dat het enge nationalisme van Bourgeois zwaar verouderd was.
Meneerke vond dat hij spirit had...[/QUOTE
__________________________________________________ __________
Vergeleken bij z'n vader is hij (O)²

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 januari 2011 om 00:31.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:45   #84
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

"Wij zijn nooit een natie geweest. Wij zijn een samenraapseltje van wat Walen, Vlamingen en een paar Duitsers er bij. En dan hebben ze daar ergens in de 19de eeuw een verloren gelopen Duitse prins koning gemaakt en uitgehuwelijkt aan ... (wordt onderbroken)"

Was ik haast vergeten.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:49   #85
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Verdekke, dat wist ik niet van Carl Huybrechts, die komt op de lijst.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 08:01   #86
Niko Bellic
Lokaal Raadslid

Niko Bellic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik ben zo hypocriet niet. Volgens mij is een onafhankelijk Vlaanderen allesbehalve een opstap ernaar. Het staat er volgens mij voor een groot deel los van. Als Groot-Nederland je ideaal is hoef je niet jezelf in te houden, omdat het mensen anderzijds Belgicist 'zou kunnen maken'. Dat ze het dan worden, verdomme.
Verder ben ik eerder een tegenstander van wat sommigen 'Belgitude' noemen, ook die staat los van de landsgrenzen van het Koninkrijk België. Het is een mentaliteit waarmee sommigen hier ongelukkig zijn. Ook voor mij gaat de voorkeur uit naar een Belgisch-voelende die open staat voor Nederland boven een Flamingante provinciaal die 'Ollanders haat voor een mij onbekende reden, niet zelden zijn het xenofobe Flaminganten bovendien.

Het heeft lang geduurd voor ik het besefte, maar eigenlijk ben ik geen Flamingant. Voor mij kan Vlaanderen en diens symboliek me matig schelen (voor mij is het een hersenspinsel van Romanticisten, en in dat licht enkel 'interessant' als studieobject). Het welzijn van mijn streek kan me uiteraard wel schelen, wat er los van staat. Bovendien is het ook zo dat Flaminganten vaker raakpunten hebben met mij dan Belgicisten. Ik ben wel Nederlandsvoelend.

Men reageert wel eens geëmotioneerd hierop, maar laat de bom maar barsten. Dat men maar uitkomt voor wat men denkt. Als men er niet mee om kan, pech gehad.
'Ontbelgen' is inderdaad niet hetzelfde als Vlaanderen onafhankelijk maken en je Belgische identiteitskaart vervangen door een Vlaamse. Hoezeer ook sommige klein-Flaminganten het wellicht anders zien.
Niko Bellic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 08:11   #87
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko Bellic Bekijk bericht
'Ontbelgen' is inderdaad niet hetzelfde als Vlaanderen onafhankelijk maken en je Belgische identiteitskaart vervangen door een Vlaamse. Hoezeer ook sommige klein-Flaminganten het wellicht anders zien.
Het is een wel vorm van ontbelgen. Ook al hoeft dit voor mij niet persé.
Daarbij, als klein-flaminganten hun Belgische identiteitskaart willen vervangen door een Vlaamse is dat hun democratisch recht. Dat hoeft niet uit egoïstische overwegingen te zijn. Voor mij zijn Walen een ander volk, net zoals de Nederlanders of de Fransen of de Duitsers. Ik zie niet in waarom ik moreel verplicht ben om 1 staat met een ander volk te vormen.
Oud 13 januari 2011, 08:12   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Helmut Lotti is/was het ook.
Om zijn carrière te redden heeft hij al meer dan 3x de haan laten kraaien.
Trouwens iedereen weet hoe het regime iemand kan treffen ,die zijn Vlaamse voorkeur laat blijken.
De zogenaamde Vlaamse media, de vrt op kop, doet daar maar al te graag aan mee.
Door de machtige positie van de V(b)rt is de amusementswereld bijzonder gevoelig voor een boycot. (ref Strangers)
Ook Louis Neefs zaliger, toen al, heeft ondervonden dat hij best een laag Vlaams profiel aanhielt.
Ook in het beroepsleven moet men opletten !
Zo werd Herman De Bode onder externe druk als manager bij McKinsey ontslagen omdat hij als lid een communiqué van de Vlaamse denktank De Warande mede had ondertekend.
Het "Berufsverbot" bestaat nog altijd in het huidige België.
Zeker als men dan ziet hoe er in dezelfde kringen reageerd wordt als het om petities gaat tot versterking van het Belgisch systeem.
Voil�* daar gaat het hem om.
Kunstenaars en BV's die subsidies nodig hebben of de nodige media aandacht, doen er goed aan om zoveel mogelijk het tricolore vlaggetje te heisen! Doe je iets teveel Zwart en geel, dan moet je wel zorgen dat je volledig zelfbedruipend bent. Enkel degenen die het "gemaakt" hebben kunnen het zich dus permitteren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 08:16   #89
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voil�* daar gaat het hem om.
Kunstenaars en BV's die subsidies nodig hebben of de nodige media aandacht, doen er goed aan om zoveel mogelijk het tricolore vlaggetje te heisen! Doe je iets teveel Zwart en geel, dan moet je wel zorgen dat je volledig zelfbedruipend bent. Enkel degenen die het "gemaakt" hebben kunnen het zich dus permitteren.
Oei.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 08:27   #90
Niko Bellic
Lokaal Raadslid

Niko Bellic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het is een wel vorm van ontbelgen. Ook al hoeft dit voor mij niet persé.
Daarbij, als klein-flaminganten hun Belgische identiteitskaart willen vervangen door een Vlaamse is dat hun democratisch recht. Dat hoeft niet uit egoïstische overwegingen te zijn. Voor mij zijn Walen een ander volk, net zoals de Nederlanders of de Fransen of de Duitsers. Ik zie niet in waarom ik moreel verplicht ben om 1 staat met een ander volk te vormen.
Het hangt er vanaf hoe je 'ontbelgen' definieert. Voor mij is het eerder iets mentaals en psychologisch dan wel louter staatkundig, d.w.z. het afwerpen van het Vlaamse minderwaardigheidscomplex. Niet alleen tegenover Franstalig België, maar bijvoorbeeld ook tegenover Nederlanders. Je kan Vlaanderen dan wel onafhankelijk maken, maar als diezelfde Vlamingen nog steeds met angst, onderdanigheid, afgunst, nijd of andere negatieve karaktertrekken naar hun buurvolkeren opkijken of naar migranten binnen Vlaanderen neerkijken, bijven ze verstrikt in hun eigen complexen en biedt die onafhankelijke Vlaamse staat niet meer dan een vals veiligheidsgevoel. Dan gaat ze bijvoorbeeld ook niet de verfransing van de perifere gebieden van Vlaanderen stoppen.
Niko Bellic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 08:37   #91
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niko Bellic Bekijk bericht
Het hangt er vanaf hoe je 'ontbelgen' definieert. Voor mij is het eerder iets mentaals en psychologisch dan wel louter staatkundig, d.w.z. het afwerpen van het Vlaamse minderwaardigheidscomplex. Niet alleen tegenover Franstalig België, maar bijvoorbeeld ook tegenover Nederlanders. Je kan Vlaanderen dan wel onafhankelijk maken, maar als diezelfde Vlamingen nog steeds met angst, onderdanigheid, afgunst, nijd of andere negatieve karaktertrekken naar hun buurvolkeren opkijken of naar migranten binnen Vlaanderen neerkijken, bijven ze verstrikt in hun eigen complexen en biedt die onafhankelijke Vlaamse staat niet meer dan een vals veiligheidsgevoel. Dan gaat ze bijvoorbeeld ook niet de verfransing van de perifere gebieden van Vlaanderen stoppen.
Walen die in het buitenland gaan wonen passen zich wel aan, Walen die in Vlaanderen komen wonen passen zich niet aan. In dat opzicht denk ik dat het wel zal helpen.
Oud 13 januari 2011, 09:03   #92
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"De verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen zijn niet langer te overbruggen. “België is kapot,” concludeert politicoloog Carl Devos vandaag terecht in De Morgen. Het is dan ook meer dan tijd voor het plan B van het Vlaams Belang: de ordelijke opdeling van België. "

Heeft die man dat echt gezegd
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 09:04   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

linkje ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 09:05   #94
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

http://blog.seniorennet.be/angeltjes....php?ID=826299
Oud 13 januari 2011, 09:22   #95
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
linkje ?
http://www.vlaamsbelang.be/0/8087

Het zou me verbaasd hebben als Carl Devos zou pleiten voor de splitsing van België. Dat is dan ook de commentaar van het VB op deze link.

Carl Devos heeft wél gezegd dat België kapot is:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-en-N-VA.dhtml
Laatste regel.

Morpheus, ik vrees dat je teveel blauwe pilletjes hebt genomen.
Oud 13 januari 2011, 09:26   #96
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik had dit ook bij K&K gezet, maar blijkbaar waren er die het daar niet helemaal vonden thuis horen, dus ik zet het hier ook maar even. Het gaat hier over de regeringsvorming en al wat erbij hoort, en de (veranderende) mentaliteit van (bekende) Vlamingen is zeker een gevolg/factor van de verkiezingen en al wat er sindsdien gebeurd is vind ik.

Nu alweer een hele resem zogenaamde BV's (van wie ik overigens nog nooit gehoord heb) hun liefde aan het vaderland hebben verklaart, is het misschien niet slecht om ook de andere zijde aan te kaarten.
Zijn er artiesten of gewoon bekende Vlamingen, die Vlaamsnationalistisch zijn, of minstens Vlaamse sympathieën hebben. Deze zijn reeds "gevonden"

1) Jan Verheyen, is al meermaals op de VRT geweest in o.a. Terzake en Reyers Laat
2) Vic van Aelst, een bekende advocaat is tegenwoordig ook een BV
3) Vanessa Hoefkens opteerde voor een "scission" van de Rode Duivels, zij mag er dus ook bij
4)Pieter Aspe gaf in een interview (de humo geloof ik) openlijk toe dat België van hem mag splitsen
....
5)Urbanus
6) de leden van de strangers (levenden en gesneuvelden)
7)Hans Bourlon liet zich in de slimste mens ontvallen dat hij vereerd was naast BDW te zitten, dus het zou wel eens goed kunnen dat hij jongstleden ook op de NVA heeft gestemd.
8)...

Zo, opdat deze lijst erg lang mag worden.
Oud 13 januari 2011, 09:34   #97
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bart Dewever
Jan Peumans
Jan Jambon
Je méént het?
Oud 13 januari 2011, 09:36   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Guido méént dat.
Guido's berichten zijn dan ook steeds humoristische pareltjes.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 10:44   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.be/0/8087

Het zou me verbaasd hebben als Carl Devos zou pleiten voor de splitsing van België. Dat is dan ook de commentaar van het VB op deze link.

Carl Devos heeft wél gezegd dat België kapot is:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-en-N-VA.dhtml
Laatste regel.

Morpheus, ik vrees dat je teveel blauwe pilletjes hebt genomen.
bedankt !
vond het niet met zoekfie DM op naam Devos :s
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 11:02   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik had dit ook bij K&K gezet, maar blijkbaar waren er die het daar niet helemaal vonden thuis horen, dus ik zet het hier ook maar even. Het gaat hier over de regeringsvorming en al wat erbij hoort, en de (veranderende) mentaliteit van (bekende) Vlamingen is zeker een gevolg/factor van de verkiezingen en al wat er sindsdien gebeurd is vind ik.

Nu alweer een hele resem zogenaamde BV's (van wie ik overigens nog nooit gehoord heb) hun liefde aan het vaderland hebben verklaart, is het misschien niet slecht om ook de andere zijde aan te kaarten.
Zijn er artiesten of gewoon bekende Vlamingen, die Vlaamsnationalistisch zijn, of minstens Vlaamse sympathieën hebben. Deze zijn reeds "gevonden"

1) Jan Verheyen, is al meermaals op de VRT geweest in o.a. Terzake en Reyers Laat
2) Vic van Aelst, een bekende advocaat is tegenwoordig ook een BV
3) Vanessa Hoefkens opteerde voor een "scission" van de Rode Duivels, zij mag er dus ook bij
4)Pieter Aspe gaf in een interview (de humo geloof ik) openlijk toe dat België van hem mag splitsen
....
5)Urbanus
6) de leden van de strangers (levenden en gesneuvelden)
7)Hans Bourlon liet zich in de slimste mens ontvallen dat hij vereerd was naast BDW te zitten, dus het zou wel eens goed kunnen dat hij jongstleden ook op de NVA heeft gestemd.
8)...

Zo, opdat deze lijst erg lang mag worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be