![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zitten nog altijd met een waanzinnig hoge staatsschuld, compleet ongedekte pensioenverplichtingen,... maar omdat de spread met duitsland even afneemt is het probleem 'opgelost'? ![]() Er is nog niet eens een begin van oplossing voor de problemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is gemakkelijk het gekakel van andere na te bootsen, dus bewijzen aub. Bovendien moet NL niet te hard schreeuwen dat ze 'hard' werken. Ik heb meestal het omgekeerde gezien, veel geblaat, weinig wol. Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wij hebben trouwens tegenwoordig ook zo'n Belg bij ons op het werk rondlopen. Afgezien van het feit dat hij gluiperig uit z'n bloeddoorlopen ogen kijkt en uit z'n mond stinkt, loopt die kerel de kantjes er van af. Continue rookpauzes, werk afschuiven en hard brullen..de meesten zijn hem liever kwijt dan rijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vraag me trouwens af wat je op dit forum doet ? Bestaat zoiets niet in NL ? Ten andere het tekort in België is naar Europese normen laag te noemen, 4,6%. http://vorige.nrc.nl/economie/articl...r_lager_tekort http://vorige.nrc.nl/economie/articl...kort_begroting Ik zie nergens dat jullie het zoveel beter doen. Man, je lult maar wat uit je bek, mja wat kan je anders verwachten van een ... Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 januari 2011 om 14:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() ING is een Nederlandse bank; als het je daar niet bevalt rot je maar op naar je eigen land. Volgens mij is trouwens nu zo'n gore Belg de directeur van de ING. Die lui vullen hun zakken en proberen een gezonde bank kapot te maken...wat mij betreft trappen ze alle Belgen het land uit...Belgen raus!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betwijfelbaar, vooral vanuit Frankrijk hebben ze daar iets tegen. Brussel heeft niet eens een luchthaven.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Europa heeft volgens mij geen enkele kans op slagen en weet je waarom : haantjesgedrag. Er zijn zo van die landen, die altijd denken dat ze de besten zijn...Gods gift to mankind...
Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Yves, Sorry hoor, maar kijk eens even naar de Nederlandse staatsschuld tov de onze. Besef vervolgens dat zij met hun kapitalisatiesysteem nog steeds 90% van hun toekomstig uit te betalen pensioenen gedekt hebben (wij 0%), en er in NL relatief meer mensen werken en relatief minder voor de overheid. En dan gaan we er nog aan voorbij dat NL over een nog steeds mooie voorraad aardgas beschikt én nog steeds enkele multinationals heeft. Wij zijn een wingewest van FR geworden en hebben geen grondstoffen van belang. NL staat er echt wel een pak beter voor mbt de houdbaarheid van de staatsfinanciën dan wij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Kan België vallen ?
Wat een vraag. Heeft Belgie ooit gestaan? ![]()
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de staatsschuld hier te hoog is opgelopen ligt zeker niet aan de burger, maar eerder aan het soort snullen dat hier tot nu toe het land geregeerd heeft en aan een groot deel van het soort immigranten dat wij in de loop van de jaren hebben binnen gehaald en nu vrijwel volledig op de sociale zekerheid heeft geleefd. Nederland heeft bijlange niet zoveel immigranten binnen gehaald. Het enige waar Nederlanders in uitblinken is hun gehaaidheid. Feit is wel dat het vermogen van alle Belgen samen voldoende is om de Belgische overheid te financieren. De Belgen hebben meestal op het einde van hun loopbaan hun woning afbetaald. Bij de Nederlanders met hun financieringswijze is enkel de interest afgelost ... In het bedrijf waar wij nu werken halen wij met 26 mensen een veel beter bedrijf dan onze Nederlandse collega's met hun 600 man personeel. En het betreft hier ook een internationale groep. Ik heb niets te leren van hen en Vlaanderen al evenmin. En als ze het EU-verhaal niet aanstaat, dat ze er dan godverdomme uitstappen hé, niemand houdt hen tegen, toch zeker de Vlamingen niet. Het soort mentaliteit dat hier ten toon gespreid wordt, is juist de reden waarom een overgrote meerderheid van de Vlamingen zich nooit zal willen aansluiten bij Nederland. Verder ga ik even redeneren over het niet gefinancieerd raken van de Belgische en andere overheden. Als het te duur wordt, zal de overheid wel genoodzaakt zijn om middels grote maatregelen in haar budgetten te snoeien. Mogelijk levert dit een groter voordeel op dan wanneer ze aan een 'zacht' tariefje nog steeds in staat blijven om te blijven lenen....Concreet gezien kan ze namelijk moeilijk nog meer belastingen gaan heffen want dit heeft nogal nare economische gevolgen (ze zitten nu al aan een maximum). Als er gesnoeid wordt in de uitgaven zal dit onvermijdelijk ook in de sociale zekerheid zijn. Hierdoor zullen ondermeer de Walen verplicht gaan zijn om zich wat meer te gaan inzetten om toch nog een inkomen te verwerven. Op zich misschien nog niet zo slecht dat de overheid eens gepenaliseerd wordt. Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet echt niet waar jouw 'Nederlander haat' vandaan komt, want ik kan het enkel zo beschrijven gezien je argumenten tegen hen geen enkele grond van waarheid bevatten. Ik vind de meeste nederlanders erg vriendelijke mensen. Het enige wat me 'stoort' aan hen is: - 1: ik voel me er een dwerg ![]() - 2: hun eten is waardeloos ![]() Ik denk dat je waarschijnlijk een paar onsympathieke Nederlandse collega's hebt of zo, maar ik werk al jaren in gemengd belgisch-nederlandse teams en heb ook al veel in NL gewerkt bij verschillende bedrijven en ik herken echt niks van jouw ervaringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens een hele hoop Nederlandse, Engels, Amerikaanse en Duitse vrienden, maar die moeten mij niet met de nek aankijken. Wat dat betreft kunnen de Westerse landen nog veel leren van de nederigheid van sommige Oosterse landen zoals bijvoorbeeld China en Japan. Ondanks het feit dat ik bijvoorbeeld niet veel moet hebben van China, apprecieer ik het wel dat zij tenminste al niet beginnen met een dikke nek op te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Poppel is een forumtroll, dat je d�*t nog niet doorhebt?
|
![]() |
![]() |