![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() 't Is geen Franstalige minderheid he...
![]() |
#82 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) sociaal-economisch is er een as PS-Ecolo-CDH. MR stelt zich daarbij misschien economisch iets liberaler op, maar ... 3) als het er echt op aan komt de Waalse belangen te verdedigen vinden er merkwaardige dingen plaats. Dan is Ecolo plots de verdediger van de Waalse wapenindustrie en van tabaksreclame. Dan is CdH de grote verdediger van het principe "Luxemburg moet blank blijven", gesteund door de PS staatssecretaris, afkomstig uit Luxemburg. Het "propre peuple d'abord" heeft wel degelijk voorrang op de ideologische verschillen. 4) op migratie-vlak kan ik alleen vaststellen dat de MR op geen enkele manier in de bres gesprongen is om de Ø-VLD te steunen in het verzet tegen het vreemdelingenstemrecht. Daar gaan je mooie theorieën... Citaat:
Citaat:
Citaat:
BHV is daarmee misschien 'kleine koek', maar het illustreert perfect wat er in dit land misloopt: namelijk de weigering van de Franstaligen om op te houden met hun annexionistisch en kultuur-imperialistisch gedrag. Maar het blijft ondanks dat slechts één van de hoofdstukjes in de communautaire onderhandelingen, er zijn er wel degelijk wel meer hoor. Citaat:
Het principe is nochtans eenvoudig: de splitsing gebeurt volgens de taalgrens zoals die bestond in 1830. Geen cadeaus voor de veroveraars. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus: de enige oplossing die nog overblijft is de radicale. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Laatst gewijzigd door fonne : 17 januari 2011 om 21:42. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#83 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Natuurlijk is er zoiets als een communautaire as als het over het communautaire gaat. Daarom heb ik het daar nu net niet over. Ik ontken niet dat er communautaire verschillen zijn. Ik betwijfel gewoon uw visie die uitgaat van het feit dat alles op zich communautair is. Alles kan geïnfecteerd raken. Tot daar zou ik u geloven, maar alles IS niet communautair. 2) Ge geeft zelf aan dat MR een andere positie aanneemt. Ge bevestigt mijn stelling. 3) Als het gaat over Waalse belangen waarschijnlijk ja. Dat neemt mijn stelling niet weg dat ge het communautaire niet in alles hoeft te zoeken. De term 'Waalse belangen' veronderstelt dat alle Waalse partijen het hierover eens zijn. Dat is natuurlijk niet bij alles het geval. 4) Op het vlak van migratie kan ik, na het lezen van de programmas van PS en MR enkel vaststellen dat de verschillen zeker en vast bestaan. De steun voor één wetsvoorstel kunt ge moeilijk gaan veralgemenen naar een ideologische attitude. Een partijprogramma is op dat gebied toch iets veralgemeenbaarder. Daar staan mijn mooie theorieën nog steeds. Citaat:
Over de burgeroorlogen: Weet ge wat ons onderscheidt van andere etnisch verdeelde landen? Het gebruik van een pacificatiedemocratie. Vergelijk gerust etnisch verdeelde landen met en zonder pacificatiesysteem.Ge zult zien waar er burgeroorlogen optreden en waar niet. Een oorlog komt niet uit de hemel gevallen. Citaat:
Citaat:
Hoor uzelf bezig. Het is schaamtelijk dat gij met zulke beweringen durft af te komen. Moest ge nog over het verleden spreken, tot daar aan toe. Maar vergelijk de huidige toestand van de Vlamingen eens met bepaalde etnische groepen in Afrika of in de USSR. Ge zult rap weten wat 'zwaar' betekent. Begrijp mij hier niet verkeerd, er zijn wel onrechtvaardigheden, maar niet van het niveau waarover gij spreekt. Gij maakt een karikaturale schets van de situatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door captain jack : 17 januari 2011 om 23:54. |
||||||||
![]() |
![]() |
#84 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uitspraak van kandidaat MR-voorzitter Daniel Bacquelaine gisteren : « Nous sommes les garants de la vigilance francophone dans ce pays. (…) » Snap je, de MR bekijkt de zaken alleen maar vanuit een francofoon oogpunt. Het 'algemeen belang' telt daar helemaal niet meer mee. Dat is iets voor Vlamingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Schoon theorieën in uw dromen, nu nog eens praktijklessen nemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben genoeg tijd verspild, in feite al sinds de jaren 70. En er is geen enkele aanwijzing dat er iets gaat veranderen. Tijd voor een radicalere oplossing dus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#85 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Hou aub op met mijn comments te veel op te delen. Dat maakt het ongelooflijk lastig voor mij om te antwoorden. Ik vond de acht stukken van mij al te veel, maar 12 gaat erover.
Citaat:
Alles kan geïnfecteerd raken. Tot daar zou ik u geloven, maar alles IS niet communautair.’ Niet elke beslissing moet communautair getint zijn, maar alles KAN het worden. Subtiel verschil. 3: Er kan bij alles een Waals belang te vinden zijn. Daarom is er niet bij alles een Waals belang dat meespeelt. Er kan ook een belang zijn voor de linkse partijen of een belang voor de rechtse partijen dat helemaal niet communautair getint is. Of gaat ge dat ontkennen? 4: De realiteit? Uw realiteit bedoelt ge? Ik zie ook dat de MR voor gestemd heeft ![]() Misschien moet gij praktijklessen ‘niet selectief argumenteren’ nemen? http://www.lesoir.be/actualite/belgi...fdf-815683.php Citaat:
En ge vergist u, nu zou ge kunnen argumenteren dat Zuid-Afrika een pacificatiedemocratie is. Vroeger was het dus een apartheidssysteem. Leer het verschil. Ik zie nog geen cordon om de NVA trouwens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hierop kwam ik na 2min. Gij kunt dat ook doen, maar daar bereikt ge eveneens niks mee dat mij zal overtuigen. - Antwerps professor Bea Cantillon waarschuwde ondermeer voor een splitsing van de sociale zekerheid. Voor Vlaanderen zou dat best kunnen, maar voor Wallonië en Brussel zou zo'n stap een zekere verarming - "een achteruitgang van onze beschaving" - betekenen. - http://www.gva.be/Archief/guid/ieder...6-6ecbdcfbcbac - http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ard-euro.dhtml Overtuigd? Nee, natuurlijk niet. Zo kunt ge mij ook niet overtuigen. Citaat:
Citaat:
Wat spraken ze in onze gewesten trouwens tijdens de Romeinse tijd? Was dat ook Nederlands en Frans zoals we dat vandaag kennen? Citaat:
Tijd verspilt sinds de jaren 70? Naar mijn inzien is er geen tijd verspild geweest. We wonen nu in een federaal land dat nog steeds aan het veranderen is. Moest alles definitief geblokkeerd zitten, dan zou dat een optie zijn. Maar zolang dat niet het geval is, is een radicale oplossing niet verreisd. Laatst gewijzigd door captain jack : 18 januari 2011 om 23:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles IS geblokkeerd. De walen willen hun jaarlijkse 12 miljard € niet verliezen. ( Ik kan ze geen ongelijk geven ). Dus is een radikale oplossing NODIG, nuttig én aangenaam. Bv confederalisme. ![]() |
|
![]() |