![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik ken ne antiroker die op zijn 43 gestorven is aan longkanker. roken is geen aandoening, eten is geen aandoening. Dat zijn omgevingsfactoren die een aandoening kunnen uitlokken. Kunnen. Niet noodzakelijk.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
ik geef er éne die u tegenspreekt, en gij replied met een andere studie. Zoals in een normale wetenschappelijke discussie. http://www.bmj.com/content/338/bmj.b2376.abstract
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 20 januari 2011 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit tweelingonderzoek is gebleken dat gewicht voor 95 procent genetisch vastligt (zie oa. Jorde, Carey, Bamshad, White ea (2007). Medical Genetics, p 256.). Een deel van de mensen met obesitas blijkt oa een mutatie in het leptine-gen te hedden. Leptine is een hormoon dat ervoor zorgt dat mensen verzadigd geraken op het einde van een maaltijd. Deze mensen zouden dus eigenlijk moeten leren niét te luisteren naar signalen van honger, aangezien deze niet juist doorgegeven worden. En daarnaast zijn er nog andere stoffen waarmee het fout kan gaan waardoor heel het eetpatroon verstoord raakt. Het zijn diegenen met een ‘foute’ metabole genetische bagage die dik worden. Het idee dat je daarbij terugvindt bij genetici is dat deze eigenlijk vroeger in het voordeel waren omdat ze er beter in slagen om calorieën op te slaan ipv verloren te laten gaan. In een samenleving als deze werkt dat natuurlijk tégen hen. Ik ken iemand met overgewicht die al heel zijn leven probeert af te vallen. Er was een zware depressie voor nodig om de kilo's te verliezen. Gevolg is wel dat heel z'n weerstand ondermijnd was door de eetproblemen die hij tijdens zijn depressie had. Vanaf het moment dat hij zich beter voelde en weer normaal begon te eten vlogen de kilo's er weer aan. Jij ziet daarin een vreetzak zonder wilskracht, ik zie iemand met een foute genetica.
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() ige moet van mama? Alléé, braaf zijn eh
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() ik heb schijt aan spellingregels. Maar als dat het enige is dat ge kunt aanhalen dan gun ik u dat kleine pleziertje.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 20 januari 2011 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Creperen maar!
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe meer morfine, hoe rapper het gedaan is, ... Nu ja als ge daar ligt te janken van de pijn, ... zult ge blij zijn dat ze u wat teveel geven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Juist. Is dat nu zo moeilijk? Ik heb heel de dag honger. So what?
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Hoe schattig, twee gelijkgestemde zielen!
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Eet nog een pateeke op mijn gezondheid.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat noemen ze goesting.
![]() |
#95 |
|
![]() uit die hele post haalt ge der 1 fucking zin uit. knap zeg
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de afdeling waar mijn kennissen werken, komen nochtans enkel mensen terecht die het echt nodig hebben. En ik weet dat die mensen heel gedreven hun werk doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er, zoals op alle palliatieve afdelingen in alle ziekenhuizen tegenwoordig, vrijwilligers werkzaam die hun best doen om het leed te verzachten. Maar die zouden eigenlijk moeten overbodig zijn. De professionele opvang zou moeten volstaan. Een deel van die professionals is echter te druk bezig met karakterloze nitwits die zelf hun luxeprobleem niet willen oplossen. Daar kan ik me waarlijk kwaad om maken. Bedankt voor het medeleven in ieder geval.
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de mensen die ik ken zijn daar ook in hun vrije tijd mee bezig. Vorming enz... die menen dat echt wel goed, en het is een zware niet te onderschatten job. Weekends, nachten, mijn ex lief, stond alleen met de nacht op ne gang met meer als genoeg patienten. Dat kruipt niet in uw kleren, zeker niet als er zoals op haar afdeling het geval was regelmatig eens iemand zijn laatste adem uitblies. Van sommige gevallen pakken die dat ook mee naar huis. Iemand anders die ik ken vertelde het een paar maand geleden nog, ze had het er moeilijk mee gehad, ne gast van in de twintig, en nog een paar maand te gaan, ja hoe zegt ge dat en gaat ge daar mee om. ja dan slikt ge wel eens. Zowel voor die sukkelaar, als voor haar, want begin er maar aan. Er zullen er ongetwijfeld ook zijn die een beetje een schild optrekken om te voorkomen om continue met die dood geconfronteerd te moeten worden. Maar ja ge gaat nog altijd met mensen om natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |