![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of die betoging mij al of niet lekker zit is in feite irrelevant. Ik ben uiteindelijk maar een gepensioneerde zoals er zovele zijn. Maar er is rond die betoging, net zoals rond de meeting in de KVS deze avond, een flink pak schijnheiligheid. Die indruk werd mij deze morgen op de radio bevestigd uit onverdachte hoek. In een gesprek waar Maaike Neuville, Jan Verheyen en Marc Reynebeau aan deelnamen zei de laatste ronduit dat wat deze avond in KVS doorgaat gewoon een anti-N-VA manifestatie was. Marc Reynebeau kan moeilijk van Vlaamsgezindheid worden verdacht. En hetzelfde geldt voor de betoging in "Bruxelles" komende Zondag. Wellicht zullen er een aantal deelnemers bij zijn die het niet echt zo bedoelen, maar het zal als dusdanig wel degelijk worden gepercipieerd. Het zal ook met dat doel voor ogen worden gerecupereerd door de Francofonie en door het Vlaams Belgicisme. Er is een Vlaanderen een aanzienlijke kloof gegroeid tussen het sentiment van de grote meerderheid van de bevolking en het BV-wereldje. Vooral het artistiek segment daarvan. Reynebeau vestigde de aandacht erop dat het bv. in de 19e en eerste helft 20e eeuw helemaal zo niet was. De collaboratie tijdens WO2 zal wel een ontreddering hebben veroorzaakt. Maar, dat kan 65 tot 70 jaar na dat gebeuren niet meer de enige verklaring zijn. Ik ben ervan overtuigd dat de manifestaties van deze avond en Zondagnamiddag de ingesteldheid van de Vlaamse kiezer nog meer zullen stuwen in een pro-Vlaamse en anti-Belgicistische richting.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 januari 2011 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wel eens willen zien welke invloed dat verlaten van hun kerktoren op hun brede kijk op de wereld zou hebben. En ja, wat mij betreft mogen de degelijk opgeleiden gerust een roze of een paardenbril in hun valies steken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van 't Noordstation via de Brabantstraat en 't Liedtsplein naar de Haachtsesteenweg, en vandaar via de Aarschotstraat terug naar hun moeke ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, heel wat negerslaven pleegden zelfmoord om te vermijden dat ze werkelijk slaaf moesten worden. Het ene kolonialisme is het andere niet, maar de grote lijnen zijn altijd en overal dezelfde.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() opportunistje Milquet palmt die betoging al volledig in, daarmee verliest die betoging natuurlijk zijn maagdelijkheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hopelijk stapt ze ook echt mee. BDW wordt echter bijna publiek geliquideerd omdat hij aan vooraf opgenomen quizjes deelneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens meteen de reden waarom ze gaan betogen, maar dat terzijde.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het prachtige reclame, ze gaan laten zien wie ze zijn en de doorsnee Vlaming zal alweer schouderophalend het hoofd afwenden en in het stemhokje doen wat hij wil.
Er is geen redding voor Belgique, System. Geen redding.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort mensen verliest altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met opofferingsgezindheid. Het is gewoon praktisch om te wonen waar je werkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Ik vrees voor u dat deze betoging toch gaat plaatsgrijpen. Of ze nu succesvol is of niet. Of u het nu wilt of niet. Of u ze nu verguist of niet, u zult ze, helaas voor u, toch moeten ondergaan.
Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2011 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afspraak in het stemhokje, meneer Systeem, waar de echte stem van het volk weerklinkt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 januari 2011 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |