Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2011, 10:12   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Die betoging van zondag zit u precies niet erg lekker. Het zij zo.
Of die betoging mij al of niet lekker zit is in feite irrelevant. Ik ben uiteindelijk maar een gepensioneerde zoals er zovele zijn. Maar er is rond die betoging, net zoals rond de meeting in de KVS deze avond, een flink pak schijnheiligheid. Die indruk werd mij deze morgen op de radio bevestigd uit onverdachte hoek. In een gesprek waar Maaike Neuville, Jan Verheyen en Marc Reynebeau aan deelnamen zei de laatste ronduit dat wat deze avond in KVS doorgaat gewoon een anti-N-VA manifestatie was. Marc Reynebeau kan moeilijk van Vlaamsgezindheid worden verdacht. En hetzelfde geldt voor de betoging in "Bruxelles" komende Zondag. Wellicht zullen er een aantal deelnemers bij zijn die het niet echt zo bedoelen, maar het zal als dusdanig wel degelijk worden gepercipieerd. Het zal ook met dat doel voor ogen worden gerecupereerd door de Francofonie en door het Vlaams Belgicisme. Er is een Vlaanderen een aanzienlijke kloof gegroeid tussen het sentiment van de grote meerderheid van de bevolking en het BV-wereldje. Vooral het artistiek segment daarvan. Reynebeau vestigde de aandacht erop dat het bv. in de 19e en eerste helft 20e eeuw helemaal zo niet was. De collaboratie tijdens WO2 zal wel een ontreddering hebben veroorzaakt. Maar, dat kan 65 tot 70 jaar na dat gebeuren niet meer de enige verklaring zijn. Ik ben ervan overtuigd dat de manifestaties van deze avond en Zondagnamiddag de ingesteldheid van de Vlaamse kiezer nog meer zullen stuwen in een pro-Vlaamse en anti-Belgicistische richting.

Laatst gewijzigd door quercus : 21 januari 2011 om 10:20.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 10:12   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Noes... een Vlaamse regering met genoeg autonomie of zelfs een splitsing van het land dat een even groot onding is als al die betogingen of gratis concerten pro-belgique die dan de indruk moeten wekken dat "de mensen" voor belgique zijn. Goh... Stel je voor dat je gratis naar Dour of Werchter mag en de media dat dan voorstelt als een gigantische menigte voor belgique. Ow The Systers of Mercy komen naar de AB... misschien subsidies geven zodat iedereen gratis binnen mag en achteraf weer spreken over een belgisch gevoel.

Deze staat moet dood.
Correctie: deze staat IS dood, maar acteert een beetje als de Emergency Command Hologram van Dr. Who.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 10:19   #83
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als die tienduizend man met een Vlaamse Leeuw rondloopt gaat dat moeilijk gaan.

En dan nog, laat "de media" die gerust erbij optellen. Het zou de Belgicisten alleen maar een vals gevoel van vertrouwen geven, terwijl wij goed weten wat er echt is gebeurd.
Het orde woord zou zijn dat er geen vlaggen mogen meegedragen worden. Wees er maar van overtuigd dat het voor "les Bruxellois fidèles au FDF" een uitgelezen gelegenheid zal zijn om "le tricolore" aan de balkons van hun appartementen te hangen.
Oud 21 januari 2011, 10:40   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De jonge mensen van wie ik weet dat ze van plan zijn om daar te gaan betogen zijn Nederlandstalige inwoners van het Vlaamse gewest, met een degelijke opleiding aan een grote Vlaamse universiteit en een brede kijk op de wereld.
Zij zijn de tegenpolen van de Vlamingen die niet van onder hun eigen kerktoren vandaan komen (tenzij om op een Turks strand te gaan zonnen) en waarvan de opgedane kennis over economische, politieke en sociale problemen zich beperkt tot hetgeen hen door politieke (mis-)leiders voorgekauwd werd.
In plaats van op zondag 23 januari 2011 alhier een beetje de sympathiekeling te komen uithangen, zouden die aan een grote Vlaamse universiteit degelijk opgeleide en met een brede kijk op de wereld gezegende Nederlandstalige inwoners van het Vlaamse gewest beter in Brussel komen wonen en werken.

Ik zou wel eens willen zien welke invloed dat verlaten van hun kerktoren op hun brede kijk op de wereld zou hebben.

En ja, wat mij betreft mogen de degelijk opgeleiden gerust een roze of een paardenbril in hun valies steken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 10:44   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongeren waarover ik het had zijn ondertussen al enkele jaren afgestudeerd aan de groep 'wetenschappen en technologie" en zij hebben vanwege hun vele buitenlandse (werk-)reizen naar verschillende continenten een brede kijk op mensen, economie, sociale voorzieningen en de impact van het uitblijven van goed bestuur. Het verwijt dat men maakt dat de deelnemers enkel Franstalige of Belgicistische linkiewinkie's zijn zonder enige levenservaring klopt dus niet met de realiteit.
Des te beter. Dan moeten ze zéker in Brussel komen wonen!!!

Oud 21 januari 2011, 10:50   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Trouwens het draait beter zonder regering dan met, ... dus laat ze nog maar wat voortdoen, die betogers zouden beter naar mannekes pis gaan kijken, ne suikerwafel eten, en op de markt ne Geuze of Kriek gaan drinken en dan naar huis gaan.
Ik zou ze een wandeling door Schaarbeek willen aanraden.

Van 't Noordstation via de Brabantstraat en 't Liedtsplein naar de Haachtsesteenweg,

en vandaar via de Aarschotstraat terug naar hun moeke

Oud 21 januari 2011, 10:55   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zou ze een wandeling door Schaarbeek willen aanraden.

Van 't Noordstation via de Brabantstraat en 't Liedtsplein naar de Haachtsesteenweg,

en vandaar via de Aarschotstraat terug naar hun moeke
Daarnet op Radio 1 : Zjowille Mielkit mag meegaan in de betoging maar dan wel �*chteraan. Ze komt NIET op de tv...(als het v.d. inrichters afhangt)
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:14   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, vond ik dat ook maar een lugubere opmerking.
Zelfmoord met politiek verbinden ...
Bah, heel wat negerslaven pleegden zelfmoord om te vermijden dat ze werkelijk slaaf moesten worden. Het ene kolonialisme is het andere niet, maar de grote lijnen zijn altijd en overal dezelfde.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:20   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van op zondag 23 januari 2011 alhier een beetje de sympathiekeling te komen uithangen, zouden die aan een grote Vlaamse universiteit degelijk opgeleide en met een brede kijk op de wereld gezegende Nederlandstalige inwoners van het Vlaamse gewest beter in Brussel komen wonen en werken.

Ik zou wel eens willen zien welke invloed dat verlaten van hun kerktoren op hun brede kijk op de wereld zou hebben.

En ja, wat mij betreft mogen de degelijk opgeleiden gerust een roze of een paardenbril in hun valies steken.
Heel wat van mijn oud studiegenoten zijn na hun studies omwille van het werk in Brussel beland en wonen daar nog steeds. Het is niet omdat er een paar studentjes onnozel genoeg zijn om zich politiek te laten misbruiken dat elke student zo is. Integendeel, het Vlaamse gedachtengoed leeft meer onder de studenten dan het Belgicistische.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:22   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

opportunistje Milquet palmt die betoging al volledig in, daarmee verliest die betoging natuurlijk zijn maagdelijkheid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:25   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heel wat van mijn oud studiegenoten zijn na hun studies omwille van het werk in Brussel beland en wonen daar nog steeds. Het is niet omdat er een paar studentjes onnozel genoeg zijn om zich politiek te laten misbruiken dat elke student zo is. Integendeel, het Vlaamse gedachtengoed leeft meer onder de studenten dan het Belgicistische.
Wel, dat is dan goed nieuws, en ik dank uw oud-studiegenoten voor hun moed en opofferingsgezindheid

Oud 21 januari 2011, 15:34   #92
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
opportunistje Milquet palmt die betoging al volledig in, daarmee verliest die betoging natuurlijk zijn maagdelijkheid
Tja milquet mag meedoen aan een betoging tegen de lopende onderhandelingen terwijl ze er zelf deel van is.
Hopelijk stapt ze ook echt mee.
BDW wordt echter bijna publiek geliquideerd omdat hij aan vooraf opgenomen quizjes deelneemt.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:35   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jonge mensen van wie ik weet dat ze van plan zijn om daar te gaan betogen zijn Nederlandstalige inwoners van het Vlaamse gewest, met een degelijke opleiding aan een grote Vlaamse universiteit en een brede kijk op de wereld.
en die hun mening steevast beginnen met 'Ik ken niets van politiek maar...".

Dat is trouwens meteen de reden waarom ze gaan betogen, maar dat terzijde.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 21 januari 2011, 15:38   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb je het nu over dat soort mensen dat zodanig aan hun eigen kerktoren vastgekluisterd zit dat ze zelfs het Nederlands als een uitheemse taal beschouwen?
Raak!
Oud 21 januari 2011, 15:41   #95
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die betoging van zondag zit u precies niet erg lekker.
Ik vind het prachtige reclame, ze gaan laten zien wie ze zijn en de doorsnee Vlaming zal alweer schouderophalend het hoofd afwenden en in het stemhokje doen wat hij wil.

Er is geen redding voor Belgique, System. Geen redding.
Oud 21 januari 2011, 15:48   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In een gesprek waar Maaike Neuville, Jan Verheyen en Marc Reynebeau aan deelnamen zei de laatste ronduit dat wat deze avond in KVS doorgaat gewoon een anti-N-VA manifestatie was.
Gewoon mensen die het lastig hebben met de uitslag van democratische verkiezingen, en nu alsnog hun gelijk willen forceren via de straat.

Dat soort mensen verliest altijd.
Oud 21 januari 2011, 15:57   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat is dan goed nieuws, en ik dank uw oud-studiegenoten voor hun moed en opofferingsgezindheid

Dat heeft niets met opofferingsgezindheid. Het is gewoon praktisch om te wonen waar je werkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 16:13   #98
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
testify brother testify . there is NO salvation.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 16:57   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik vind het prachtige reclame, ze gaan laten zien wie ze zijn en de doorsnee Vlaming zal alweer schouderophalend het hoofd afwenden en in het stemhokje doen wat hij wil.

Ik vrees voor u dat deze betoging toch gaat plaatsgrijpen. Of ze nu succesvol is of niet. Of u het nu wilt of niet. Of u ze nu verguist of niet, u zult ze, helaas voor u, toch moeten ondergaan.

Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2011 om 16:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 17:02   #100
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees voor u dat deze betoging toch gaat plaatsgrijpen. Of ze nu succesvol is of niet. Of u het nu wilt of niet. Of u ze nu verguist of niet, u zult ze, helaas voor u, toch moeten ondergaan.
Ik vrees voor u dat ik meer van deze betogingen wil zien. Met veel Belgische driekleuren, syndicale kleuren en FDF-vlaggen. En zoals steeds Nederlandstalige spandoeken met taalfouten in. Niets beter dan dat om de modale Vlaming op zijn paard te krijgen.

Afspraak in het stemhokje, meneer Systeem, waar de echte stem van het volk weerklinkt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 januari 2011 om 17:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be