Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 22:37   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Di Rupo heeft al laten weten: er komt geen regering.
Di Rupo wenst geen regering 'tegen elke prijs' .
De PS zal nooit aanvaarden dat er lagere sociale uitkeringen of hogere belastingen komen voor de Walen en Brusselaars. Anders gezegd: de 22 miljard noodzakelijke bezuinigingen zullen uitsluitend door de Vlamingen moeten gedragen worden. En dat moeten de Vlamingen dan als dictaat zomaar aanvaarden?

En bijna allemaal Vlaamse studenten aan de VUB
En moest het zo zijn. En dan? Die zouden ook op hun kot kunnen gebleven zijn. Wat ze zitten in de blok. Maar ze zaten niet op hun kot. Ze kwamen op voor hun idealen én voor hun toekomst!

Maar ik moet u ontgoochelen: het waren niet alleen jongeren van de VUB. Jongeren de dag van vandaag zijn misschien wijzer dan we geneigd zijn te denken.
system is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:38   #82
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dan ben ik nog heel coulant en verlaag ik het cijfer naar beneden toe. Immers eigenlijk zou ik het moeten hebben over 39.500 deelnemers. Want dat is het gemiddelde van bovenstaande twee cijfers. Ik spreek slechts over 38.000 deelnemers.
Plus zo'n tienduizend Vlaamse studenten die wel wilden komen maar niet konden wegens de examens. Net geen 50.000 dus.

Peanuts plus 1 blijft peanuts. Dit is een discussie over het geslacht der engelen. Ge zult met iets straffers uit de hoek moeten komen als ge dit zinkend koninkrijkje weer tot leven wilt wekken.
Oud 23 januari 2011, 22:38   #83
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
7000 ?
Met hoeveel zijn PVDA, sp.a rood, jong-sp.a, jong PVDA en nog van die schimmige groeperingen als je ze allemaal samen legt ?
U vergeet de vakbonden ABVV, ACW en hun waalse vrienden.
Oud 23 januari 2011, 22:39   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Plus zo'n tienduizend Vlaamse studenten die wel wilden komen maar niet konden wegens de examens. Net geen 50.000 dus.Peanuts plus 1 blijft peanuts. Dit is een discussie over het geslacht der engelen. Ge zult met iets straffers uit de hoek moeten komen als ge dit zinkend koninkrijkje weer tot leven wilt wekken.
Dat zegt u. Niet ik.
system is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:39   #85
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Die ga ik gebruiken als ik ooit iemand uit het buitenland moet uitleggen waarom Vlaanderen separatistische neigingen vertoont.
Of als we politiek asiel aanvragen in het buitenland
Daar denk ik sterk over na. Dan betaal ik tenminste men belastingen aan een regime die ik het waard vind om voor te werken.
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:40   #86
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
En moest het zo zijn. En dan? Die zouden ook op hun kot kunnen gebleven zijn. Wat ze zitten in de blok. Maar ze zaten niet op hun kot. Ze kwamen op voor hun idealen én voor hun toekomst!

Maar ik moet u ontgoochelen: het waren niet alleen jongeren van de VUB. Jongeren de dag van vandaag zijn misschien wijzer dan we geneigd zijn te denken.
Het kunnen ook degene zijn die toch al zeker waren van tweede zit.
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:41   #87
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Naah. Het is nog altijd meer dan de grootste Vlaams-nationalistische manifestatie de laatste twee decennia. En dat voor een betoging van studenten midden in de blok.
Geduld beste, we zijn op de goede weg... De VL zal spontaan op straat komen dankzij uw vrienden.
Oud 23 januari 2011, 22:42   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt u. Niet ik.
Ik doe hier niet meer aan mij: van mij mag u het aantal bepalen, en ik leg me daar bij neer.

U mag tot honderdduizend gaan, of tot vijfhonderdduizend, het zal geen zak veranderen: België had nooit moeten bestaan, het is eindelijk in elkaar aan het stuiken en het zal verdwijnen. Een voetnoot in onze geschiedenis.
Oud 23 januari 2011, 22:43   #89
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

en dan nu het besluit:

er wordt nog anderhalve dag over deze betoging gepraat, en voor de rest blijft dit land even geblokkeerd als voordien, met dank aan het Franstalige non tegen noodzakelijke hervormingen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:45   #90
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Di Rupo heeft al laten weten: er komt geen regering.
Di Rupo wenst geen regering 'tegen elke prijs' .
De PS zal nooit aanvaarden dat er lagere sociale uitkeringen of hogere belastingen komen voor de Walen en Brusselaars. Anders gezegd: de 22 miljard noodzakelijke bezuinigingen zullen uitsluitend door de Vlamingen moeten gedragen worden. En dat moeten de Vlamingen dan als dictaat zomaar aanvaarden?

En bijna allemaal Vlaamse studenten aan de VUB
Di Rupo heeft gewoon gezegd dat ie een compromis wil aanvaarden maar geen Vlaams dictaat.
solidarnosc is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:46   #91
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Di Rupo heeft gewoon gezegd dat ie een compromis wil aanvaarden maar geen Vlaams dictaat.
En BDW wil geen franstalig dictaat.
Miguelito is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:47   #92
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en dan nu het besluit:

er wordt nog anderhalve dag over deze betoging gepraat, en voor de rest blijft dit land even geblokkeerd als voordien, met dank aan het Franstalige non tegen noodzakelijke hervormingen.
Wat verstaat men onder noodzakelijke hervormingen? Mocht men de notionele interestaftrek hervormen dan zou Vlaanderen jaarlijks meer geld overhouden dan het ooit met alle staatshervormingen zal kunnen realiseren. Maar goed. De ene transfer is de andere niet.

En bon. Bracke zegt dat NVA dat wat vandaag op tafel lag met beide handen zou hebben aangenomen. Was dat toen wel goed voor NVA (en CD&V) voor de toekomst van Vlaanderen daar waar we er nu naar de hel en verdoemenis mee zouden gaan?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 januari 2011 om 22:48.
solidarnosc is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:47   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Di Rupo verzet zich dus tegen de democratische besluitvorming. Hij zal dat niet lang meer kunnen blijven doen.
Oud 23 januari 2011, 22:48   #94
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een compromis vereist ook toekomingen van de andere kant... vlamingen moeten steeds veel meer toegeven dan franstaligen...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:50   #95
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat verstaat men onder noodzakelijke hervormingen? Mocht men de notionele interestaftrek hervormen dan zou Vlaanderen jaarlijks meer geld overhouden dan het ooit met alle staatshervormingen zal kunnen realiseren. Maar goed. De ene transfer is de andere niet.

En bon. Bracke zegt dat NVA dat wat vandaag op tafel lag met beide handen zou hebben aangenomen. Was dat toen wel goed voor NVA (en CD&V) voor de toekomst van Vlaanderen daar waar we er nu naar de hel en verdoemenis mee zouden gaan?
En zou dit nog een grotere transfer richting Wallonië teweeg brengen ook zeker neen dank u
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:50   #96
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Di Rupo verzet zich dus tegen de democratische besluitvorming. Hij zal dat niet lang meer kunnen blijven doen.
Wat gaat NVA en co doen? Eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid proberen uitroepen die speculanten de staatsschuld zullen doen opdrijven tot gigantische proporties en banken als KBC in zware problemen zullen brengen om nog maar te zwijgen van wat ie denkt te moeten doen met Brussel?
solidarnosc is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:51   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
een compromis vereist ook toekomingen van de andere kant... vlamingen moeten steeds veel meer toegeven dan franstaligen...
Wat hebben de Vlaamse partijen al toegegeven aan de Franstaligen? Wat extra geld voor Brussel dat in Brussel ook een Vlaamse eis is. Wat borrelnootjes rond BHV (die NVA nog niet eens wil geven). Thats it.
solidarnosc is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:52   #98
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat gaat NVA en co doen? Eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid proberen uitroepen die speculanten de staatsschuld zullen doen opdrijven tot gigantische proporties en banken als KBC in zware problemen zullen brengen om nog maar te zwijgen van wat ie denkt te moeten doen met Brussel?
Welk probleem met Brussel?
Het enige probleem die er zou zijn is het bepalen van wie welk deel van de staatsschuld moet dragen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:53   #99
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

21% Vlamingen, 16% pro-Belgische manifestatie, 18% jongeren. Betoging was dus voor 85% een gepensioneerde anti-Belgische Wallobrux-manifestatie? Dat we dat niet gezien hebben

Laatst gewijzigd door BWarrior : 23 januari 2011 om 22:53.
BWarrior is offline  
Oud 23 januari 2011, 22:54   #100
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen idee van wat de N-VA zal doen. Dat hangt in grote mate van het ledencongres af en daarin heb ik maar één stemmetje.

Maar als het van mij afhangt zou ik:
- de Vlaamse regeringen haar bevoegdheden en stoemelings laten uitbreiden tot alle noodzakelijke bevoegdheidsdomeinen;
- het Brussels gewest zo hard onder druk zetten (ondermeer door geen euro extra geld te geven) dat de Brusselaars zelf gaan smeken om hun zgn. gewest af te schaffen;
- en in het Belgisch parlement alle voorstellen die met een eenvoudige Vlaamse meerderheid kunnen gestemd worden, te stemmen.

Om te beginnen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 januari 2011 om 22:54.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be