![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() de prijzen die ik vermeldde zijn de prijzen die aww en pidpa zelf betalen ... (groothandel dus, als je dat zo kan noemen)
Laatst gewijzigd door Anna List : 28 januari 2011 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij beweert dat we zout waren zuiveren: daarvoor gebruik je een ontziltingsinstallatie. Saudi Arabia doet dat, Israel doet dat. WIJ hebben genoeg zoet water zodat we geen zout water moeten ontzilten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders koloniseren eveneens de taal. Bij Vlaamse schrijfwijzen zegt de spellingscontrole veel te vaak 'ouderwets'. De Nederlanders gebruiken het niet...dat is waar het dikwijls gewoon op neer komt. Zo mag ik niet 'enigste' zeggen maar is het 'beter' om 'enige' te zeggen. Nochtans is 'enigste' unieker en duidelijker in vele gevallen. Taalkundig is er geen reden om vele zaken pogen uit te roeien die voornamelijk in Vlaanderen gebruikt worden, maar toch gebeurd het en is het mogelijk door de makke houding van vele Vlamingen. Vlaams nationalisten zijn nogal eenzijdig gericht op Walen. Ik wens ze wat meer Vlaams gezindheid toe en wat minder Walenhaat. Dus nee, ik heb geen zin superioriteitsgrapjes zonder een commentaartje te laten passeren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 januari 2011 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou met zo'n grap gemakkelijk kunnen lachen. Everytime spot zo graag met Vlaanderen en gebruikt er zelfs amper zelfspot bij (zoals bij Hollander wel het geval). Veel frustraties die u bezit, snap ik bovendien niet eens (zoals die over taal, omwille van bijvoorbeeld het enige woordje dat in me op komt dat niet vermeld wordt en de Van Dale, nl. 'kotsbeu').
Verder is 'enigste' gewoon fout, volgens mij. Het klinkt in elk geval minder dan enige, naar mijn mening. Als je daar als een 'verhollandsing' in ziet. Zuur. Zelf spot ik ook gretig met Nederlanders, ik kan enkel niet om gaan met oprechte zuurheid omwille van een knorrigheid. Laat dat ook een cultuurverschil zijn met mij. Het beste is, onze vriend Hollander, lachte gewoon met zijn land en met de wereld die de producten van zijn land koopt. Als dat al niet mag. Geen wonder dat de grensdorpelingen zo gepest worden ... Ik wens zulke mensen een totale assimilatie tot die Nederlanders toe, dan worden het misschien gezellige mensen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 28 januari 2011 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat alles afdammen en dan geen water meer kunnen verkopen. Je moet franstalig zijn om zo'n business plan in mekaar te boksen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 januari 2011 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar hier in de stad maken we het onderscheid ook niet, al is het niet juist.
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kom kom, wat in mijn verhaaltje stak je precies? Toch niet dat ik Heineken 'paardenpis' noemde?
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.twanetwerk.nl/default.ashx?DocumentId=11230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Splitsen dan maar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Vreemdeling
|
![]() Why do you always need to come with those stupid communautaire questions??? Come on people, walen are not going to poison you... Think of how stupid those kind of statements are... What does that bring to the debate??? It's easy to be pointing out Walen all the time for your problems! Grow up people!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat we Nederlands spraken. Vooraleer te eisen dat andere onze taal respecteren zouden we beter eens beginnen om die zelf te gaan respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Nederlands en Vlaams hebben totaal verschillende uitspraken en gezegwijzen, ik zou zeker niet meegaan met een Nederlandse dame die even gaat poepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Analoog voorbeeld: een Britse vrouw haar fanny smacken is een beetje explicieter dan die van een Amerikaanse. Ik had ooit een grappig voorbeeld van zo'n verspreking door een Amerikaan. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 februari 2011 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |