Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 14:42   #81
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor zover een hoofddoek dragen geen vrije keuze is, waarborgt een verbod nu ook niet direct een vrije keuze.
Hoe kan je ooit met verbieden sereniteit bekomen?
Ooit dachten kannibalen dat ze sereen waren. Verbieden is een noodzakelijkheid.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 14:44   #82
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik voel mij helemaal niet geprovoceerd door hoofddoeken op een bus.
De muzelmannen voelen zich wel geprovoceerd door diegene die weigeren dat uniform te dragen.
Oud 26 januari 2011, 14:49   #83
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is inderdaad vaak geen vrije keuze maar toch kun je niet verbieden dat het gedragen wordt in iemands privéleven want daarmee tast je de vrijheid van het individu aan.Sereniteit zul je niet op die manier bekomen, wel door de discussie aan te gaan over het onderwerp, vooral met mannen!
En steeds meer vrouwen laten zien dat je geloof ook in je hart kunt dragen en ontworstelen zich aan die guillotine van hun rechten op het hoofd.
In debat gaan op zijn Belgisch? Zonder enig resultaat. Lijkt mij een starre houding. Sereniteit zal nooit worden bereikt. Af en toe moet iemand durven iets te verbieden om de maatschappij serener te krijgen.
Oud 26 januari 2011, 14:50   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laïciseren = onttrekken aan het beheer van de geestelijken, de geestelijken door leken vervangen.
Het dragen van een hoofddoek doet daar geen afbreuk aan.
Onze samenleving erkent tevens een vrije godsdienstkeuze en een vrije meningsuiting. Degenen die dit niet zint, kunnen misschien ook beter andere oorden opzoeken.
Hiermee bijvoorbeeld; wie het niet zint dat hoofddoeken gedragen worden moeten maar andere oorden opzoeken, daaruit blijkt dat u met kritiek over hoofddoeken niet overweg kunt, en bovendien spreekt u uzelf uit dat hoofddoeken in verband staan met Godsdienstvrijheid en vrije meningsuiting,totale onzin want het staat voor onderworpenheid op een visie over vrouwen die hen ondergeschikt maakt aan mannen, bijgevolg kun je moeilijk zeggen dat u een verdedigster zou zijn van dezelfde rechten voor iedere vrouw, ook moslima's!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 14:54   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Er is geen wetgeving die stelt dat je geen hoofddoek mag dragen.
Jij kan ook niet aantonen dat een dame die een hoofddoek dit steeds en overal omwille van een ongelijkheid man en vrouw doet.

Waar praat ik onderdrukking van de vrouw goed? Of de onderdrukking van vrouwenrechten.
Ik ben dit nu toch stinkend beu, je eeuwige leugens.
Geef een citaat met link waar ik de onderdrukking van vrouwen(rechten) goed praat.
En hiermee;u denkt dus dat hoofddoeken gedragen worden om koude oren tegen te gaan?
U verdedigt dus iets zonder te weten waar het voor staat( onderwerping aan de opvatting dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen)of u bent het ermee eens, en dan maar draaien en kronkelen, en anderen beschuldigen van leugens wanneer uw gebakken lucht weer eens doorprikt wordt!
Oud 26 januari 2011, 14:56   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
In debat gaan op zijn Belgisch? Zonder enig resultaat. Lijkt mij een starre houding. Sereniteit zal nooit worden bereikt. Af en toe moet iemand durven iets te verbieden om de maatschappij serener te krijgen.
Wat bedoel je met in debat gaan op zijn " Belgisch"?
Vrouwen zijn vrij om in hun privéleven te dragen wat zij willen, wat niet gelijk is aan steeds en overal, op scholen, werkvloer bijvoorbeeld is dat onacceptabel maar daarbuiten doen vrouwen wat zij willen, ook moslima's!
Je hoeft het daarom niet met hun eens te zijn, wel gaat het om hun recht te dragen wat je wil als individu in je privéleven!
Oud 26 januari 2011, 14:57   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft zo niet te kronkelen.
Deze pseudo-uitleg heeft niets te maken met het woordgebruik.
De hoofddoek "een vod" noemen gebeurt enkel om de dames die een hoofddoek dragen te schofferen, te beledigen. Om minachting uit de drukken.

...
Maar vrouwtje toch...

Het dragen van dat 'kopvod' is nou juist om alles wat jij daar opsomt te doen...jegens niet-kopvoddraagsters; òns dus...nahjah vrouwen die kopvodloos door 't leven wensen te gaan!

Schofferen, beledigen, minachting uitdrukken t.o. kafirhoerensletten, want 't zijn zij die zich willen onderscheiden, zij zijn aanhangers vd 'enige, ware' religie (vd Wrede), al de rest is minderwaardig!

Steek dat eens in je kop; met of zonder vod derop!

Had ik je al verteld van mijn avontuur in 't vliegtuig op weg naar La BelZiek vorige week?

D'r kwam 'n kopvod naast me zitten, ze was rap weg, zal je maar niet vertellen hoe ik dat gefikst heb, ik ben nu officieel 'n 'rassiest'!

Bah, wat kots ik van die criminele ideologie die dagdagelijks bewijst hoe wredelievend ze wel is!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:03   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met in debat gaan op zijn " Belgisch"?
Vrouwen zijn vrij om in hun privéleven te dragen wat zij willen, wat niet gelijk is aan steeds en overal, op scholen, werkvloer bijvoorbeeld is dat onacceptabel maar daarbuiten doen vrouwen wat zij willen, ook moslima's!
Je hoeft het daarom niet met hun eens te zijn, wel gaat het om hun recht te dragen wat je wil als individu in je privéleven!
Ik ben het doorgaans met je eens alice, dat weet je vast, maar dat die muzelminaas 's rap in hun eigen paradijsjes gaan staan krijsen voor 't recht om als 'individu' altijd en overal te dragen wat ze willen, daar worden ze niet eens beschouwd als 'individu', laat staan dat ze rechten zouden hebben.

Makkelijk zat mohamedaan te spelen in 'n westers land beschermd door westerse wetten en hùn vrijheden - waar notabene geen enkele muzel voor gestreden heeft - op te eisen!
Oud 26 januari 2011, 15:04   #89
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar vrouwtje toch...

Het dragen van dat 'kopvod' is nou juist om alles wat jij daar opsomt te doen...jegens niet-kopvoddraagsters; òns dus...nahjah vrouwen die kopvodloos door 't leven wensen te gaan!

Schofferen, beledigen, minachting uitdrukken t.o. kafirhoerensletten, want 't zijn zij die zich willen onderscheiden, zij zijn aanhangers vd 'enige, ware' religie (vd Wrede), al de rest is minderwaardig!

Steek dat eens in je kop; met of zonder vod derop!

Had ik je al verteld van mijn avontuur in 't vliegtuig op weg naar La BelZiek vorige week?

D'r kwam 'n kopvod naast me zitten, ze was rap weg, zal je maar niet vertellen hoe ik dat gefikst heb, ik ben nu officieel 'n 'rassiest'!

Bah, wat kots ik van die criminele ideologie die dagdagelijks bewijst hoe wredelievend ze wel is!
Proficiat!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:08   #90
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

kom! vertel! ik heb het gemist blijkbaar.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:12   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
kom! vertel! ik heb het gemist blijkbaar.
SB oké?

Nuja, je mag er hier ook van genieten;

Ze had dr broedsel vlak naast me geplaatst die meteen met zn grijpgrage pollekes aan mn tas zat te frutselen, ik neem zn grijpgrage pol tussen mn 2 vingers, leg ze mooi terug op zn eigen lijf en zeg; "No me toques por favor" en weg was ze!

Laatst gewijzigd door SDX : 26 januari 2011 om 15:26.
Oud 26 januari 2011, 15:13   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Proficiat!
Merciekes Steve, de volgende stuur ik door naar jou, zeg ik dat de Steve ze graag naast zich heeft!
Oud 26 januari 2011, 15:18   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het doorgaans met je eens alice, dat weet je vast, maar dat die muzelminaas 's rap in hun eigen paradijsjes gaan staan krijsen voor 't recht om als 'individu' altijd en overal te dragen wat ze willen, daar worden ze niet eens beschouwd als 'individu', laat staan dat ze rechten zouden hebben.

Makkelijk zat mohamedaan te spelen in 'n westers land beschermd door westerse wetten en hùn vrijheden - waar notabene geen enkele muzel voor gestreden heeft - op te eisen!
Dat weet ik wel, maar je moet consequent zijn en dus hebben alle vrouwen ongeacht religie dezelfde rechten, dat opgeven is in strijd met het gelijkheidsbeginsel. Dus mogen tijgerprints, hoofddoeken, minirokken, blote navels, strakke broeken..wat je moet aanpakken is de mentaliteit van mannen die maar al te graag vrouwen die guillotine van hun rechten opzetten!
Oud 26 januari 2011, 15:20   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel, maar je moet consequent zijn en dus hebben alle vrouwen ongeacht religie dezelfde rechten, dat opgeven is in strijd met het gelijkheidsbeginsel. Dus mogen tijgerprints, hoofddoeken, minirokken, blote navels, strakke broeken..wat je moet aanpakken is de mentaliteit van mannen die maar al te graag vrouwen die guillotine van hun rechten opzetten!
Daar heb je gelijk in, maar in vredesnaam; moet dat bij ons gebeuren?
Dat ze dat daarginds 's rap zelf oplossen voordat ze naar hier afzakken om 't bij ons ook nog 's ingevoerd te krijgen!
Oud 26 januari 2011, 15:28   #95
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
SB oké?

Nuja, je mag er hier ook van genieten;

Ze had dr broedsel vlak naast me geplaatst die meteen met zn grijpgrage pollekes aan mn tas zat te frutselen, ik neem zn grijpgrage pol tussen mn 2 vingers, leg ze mooi terug op zn eigen lijf en zeg; "No me toques por favor" en weg was ze!
oooo zo simpel? nu ja, als onaanraakbare moeten ze daar ook maar hun consequenties uit trekken. Ik dacht dat ge kruistekens aan het maken waart geweest en bezweringsformules had gepreveld.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:37   #96
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
oooo zo simpel? nu ja, als onaanraakbare moeten ze daar ook maar hun consequenties uit trekken. Ik dacht dat ge kruistekens aan het maken waart geweest en bezweringsformules had gepreveld.
D�*t was voor als't niet meteen lukte!
Oud 26 januari 2011, 15:39   #97
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strijkstok Bekijk bericht
"Don't suck my balls" ?
Don't worry, I won't, not even in a million years!
Oud 26 januari 2011, 15:43   #98
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
1 idd erg als je wil kan ik hier een hoop bewijzen posten van landgenoten die deze misdaden aanklagen , wat jij weer niet snapt is dat dit geen gelijkdenkende groep is .

2 Bron AUB .... als je cijfertjes boven wil halen heb ik graag de bron van uw brouwsel . Ik kan hier bvb ook gaan neerschrijven dat 99,9 % van het VB racistisch en staatsgevaarlijk is .

3 Erzijn genoeg joden en christenen die omwille van hun cultuur en /of geloof mensen omverknallen , uitmoorden enz ... of denk je van niet ? Al dit geweld moet men aanklagen ?

4 Wat is de hoge symboolwaarde ??? .... Uw visie op onze maatschapij is niet die van de rest he ... en ja ik denk daar over na . Voor mij is en blijft dat een persoonlijke keuze , ik heb een even grote hekel aan de Islam als aan de rest van de religie's maar ik haat de gelovigen niet en ga hen niet afstraffen . Hetgeen jij doet is religekken kweken . Bvb jongeren gaan bij het horen van uw mening meer de neiging krijgen om fanatiek te worden ..., zeg nu zelf een hoofddoek op een bus verbieden gaat dat niet wat te ver ?
Om op uw opmerkingen kort en bondig te antwoorden:

1. Dat is inderdaad geen gelijkdenkende groep, maar de zogenaamd 'gematigde' moslims weigeren vaak ook de wandaden van hun fundi geloofsgenoten te benoemen en uitdrukkelijk te veroordelen. By the way, of een gematigde islam au fond wel mogelijk is, is een andere interessante vraag, maar laten we daar nu niet over uitwaaieren.

2. Dit staat te lezen in het verhelderende boek 'De malaise van de multiculturaliteit' van Dhr. Wim Van Rooy (2008), die dit onderzoek op zijn beurt weer geraadpleegd heeft van een Egyptische professor (zelf een islamiet), die de drijfveren en fundamentaliseringsgraad van zijn eigen religie (beter gezegd ideologie) onder de loep heeft genomen. Dit door een wereldwijde representatieve enquête te houden onder tienduizenden moslims. Zelfs als er van die 70.000.000 maar 10 % in staat is daadwerkelijk een aanslag te plegen, komen we tot maar liefst 7.000.000 potentiële zelfmoordterroristen.

3. Kan je me hiervan bewijzen geven dat er de jongste twintig jaar in West-Europa zelfs maar pogingen van christenen of joden zijn geweest om zichzelf op te blazen en zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers te maken. Kom nu niet af met historische gebeurtenissen als de godsdienstoorlogen of de kruistochten, ik heb het wel degelijk over de actuele situatie. En kom aub ook niet af met Noord-Ierland of Baskenland, deze zijn van totaal andere aard.

4. Ik ken (gewezen) moslimmeisjes die de moed hebben gehad om de hoofddoek af te werpen en zich als een 'westers' meisje te kleden. Zij kregen vanuit hun eigen gemeenschap heel wat bagger over zich heen en werden geïntimideerd door hun eigen broers en neven, op zijn minst verbaal met alle mogelijke verwensingen en op zijn ergst met ware fysieke agressie of mishandeling. Wij dienen deze meisjes absoluut een hart onder de riem te steken ! Denk je dat die het leuk vinden dat enkele poco kwistenbiebels zoals jij dan nog eens de hoofddoek gaan verdedigen? Een ware schande vind ik dat.

Twintig jaar geleden droeg bijna geen enkele jonge moslimvrouw of meisje een hoofddoek (wel de oudere dames, wat uiteraard normaler is gezien hun opvoeding in die woestijngebieden) in Antwerpen, nu zie ik er meer met wel een rondlopen dan niet. Is dat dan volgens u perfecte integratie ?

Laatst gewijzigd door freespirit : 26 januari 2011 om 15:44.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:43   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strijkstok Bekijk bericht
Je zou wel willen
Maar , is dat niet de vertaling? Ik zie het verband met de kopvod niet.
Nee, dat betekent; "Gelieve me niet aan te raken"

Het verband? Kopvod mèt broedsel wèg!
Oud 26 januari 2011, 15:58   #100
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik ben evengoed als jij geen relifreak en dit om het feit dat geloof zeker tegenover kinderen geen eigen keuze is maar indoctrinatie en dus sterk afgebouwd moet worden . In de 1ste plaats afgeschaft op de scholen . Een hoofddoek verbieden en de rest toelaten is voor mij discriminatie .... bewijs lees je zelf in uw post .
Daar vreesde ik al enigzins voor, dat je een van die zelfgenaamde 'vrijzinnigen' bent die een onwaarschijnlijk verbond met de moslims hebben gesloten. Onder het mom van de tolerantie en de godsdienstvrijheid mogen de islamieten hier hun fanatieke geloofsuitingen komen beleven en blijkbaar zijn vrouwenrechten, holebirechten, scheiding tussen Kerk en Staat - normaliter stokpaardjes van de vrijzinnige beweging - dan even niet meer van tel. Zelf ben ik 100 % een atheïst en vrijdenker (cf. nickname 'freespirit'), maar dat begrip voor die moslims die hier hun regels willen komen opleggen heb ik nooit niet goed begrepen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be