![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Burger
|
![]() al dat ik/hij wij/zij denken, ni moeilijk dat ge niet gelooft in gelijkwaardigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij kent zijn liedjes ?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, ik ik ken zijn liedjes niet. Ik denk dat ik redelijkerwijze kan aannemen dat er niet echt veel kans is dat zijn werk een langdurige positieve invloed op onze algemene cultuur zal hebben.
Desalniettemin wens ik hem daarbij alle mogelijke succes en als ik na beluisteren van een van zijn nummers er net zo overtuigd van ben als u dat hij op gelijke hoogte staat van een Bach, dan zal ik mij gelukkig prijzen zijn werk te hebben mogen ervaren. Nu tevreden? ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 februari 2011 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2011 om 11:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() De mensen zijn sowieso al ongelijk. Het streven naar nog meer ongelijkheid is dus niet alleen gemakzuchtige overbodigheid, het is ook stupide en destructief voor de gemeenschap en het individu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Algemene waardering is evenmin objectief als algemene verwerping.
Dat zijn allemaal manipulaties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, zowel meer als minder ongelijkheid nastreven is compleet nutteloos. Het enige dat je kan wijzigen is het speelveld, de regels, niet de eigenschappen zelf.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 8 februari 2011 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na de "universele verklaring van de rechten van de mens" bekende zich in feite elke staat tot het principe van de juridische gelijkheid, alhoewel de praktijk ongeveer overal anders is - de sociale traditionele verschillen tussen diverse genders en klassen of kasten of religieus aangenomen verschillen tussen "gelovigen" en "ongelovigen", "uitverkorenen" van de scientology of het radikalere jodendom, de arische of black panther bewegingen en diverse nationalismen zijn een voortdurende kritiek op deze uvrm (aangevuld met verklaringen over het recht op een moedertaal, de rechten van het kind, de rechten van de vrouw enz.. Nu heeft mijn progressieve ziel de behoefte aan een praktische ideologie die in wezen niet tegen ongelijkheid is, maar die wel de kansen in het leven en het streven naar geluk voor ieder individu centraal stelt. Men krijgt bij de geboorte genetisch materiaal, men verwerft een opvoeding en uiteindelijk is het geluk afhankelijk van de persoonlijke inbreng die men (meent) te maken. Dat is het punt van de door elke mens gewenste "bevrijding", die men vanzelfsprekend pas ten volle kan beleven door van de kneveling en onderdrukking van anderen af te zien.
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Het wijzigen van de eigenschappen van de man zonder eigenschappen kan inderdaad niet, je moet er hem bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() het kapitalisme streeft naar zoveel mogelijk dwz limietloze ongelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo vind ik het bvb onrechtvaardig dat er wel allerlei steunklassen voor zwakke studenten worden ingericht, maar er voor hoogbegaafden nauwelijks iets is. Die moeten zich maar tevreden stellen met een opleiding ver onder hun potentiële niveau. Ik vind dat allesbehalve rechtvaardig, en het dient ook de algemene belangen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
In dat geval moet je IEDEREEN de kans geven zich verdienstelijk te maken, en niet alleen een kleine geschifte elite. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Xing is gebanned.
Wellicht naar Zuid-Afrika? (een van de meest ongelijke landen ter wereld) |
![]() |