Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 18:29   #81
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
superspil, ergens begin ik te snappen waarom unitaristen minder en minder ernstig worden genomen.
Allez vooruit.
Nog een argumentloze schelder.

Ooooo, 't is normaal.
Weer een N-VA'er.
  • genaaid door de tsjeven
    verguisd door de blokkers
    uitgelachen door de Belgen
Oud 31 mei 2004, 18:30   #82
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die de tekst onderogen kreeg was het er in grote lijnen mee eens. Enkel jij emmerde nog wat door over het overdreven gebruik van termen, maar zoals ik hierboven kwootte, kon je nite andersdanme in den duik, stoemmelings gelijk te geven.
Die discussie ging al van in het begin over je grotesk termengebruik (cf. dictatoriaal, totalitair, ...)
Natuurlijk volg ik je in je kritiek op de Belgische particratie. Ik hekel dit systeem immers al van in het begin dat ik op internetfora actief ben (dat is al enkele jaren). Ik heb geen zelfgekroonde royalistische superdemocraat (sic) nodig om het licht te zien.
Oud 31 mei 2004, 18:35   #83
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Hypothetisch, want in de praktijk onmogelijk door reeds eerder aangehaalde bezwaren, zou een kartel tussen de N-VA en het Vlaams Blok misschien 25% halen, wat zeker niet genoeg is om uit het cordon te geraken. Immers, een (relatief) groot deel van het kiespubliek haakt al af, dus zoveel meerwaarde brengt het kartel niet op, en dan nog.

Dat velen hier zo lacherig doen over het Vlaams kartel is normaal. De N-VA kan nu voor het eerst iets bereiken voor Vlaanderen, de afspraken met de CD&V staan zwart op wit, het ACV stapt mee in het bootje, de CD&V voorzitter doen uitspraken in de pers die het beste aankondigen voor na 13 juni (geen Vlaamse regering zonder splitsing BHV). Men probeert nog angstvallig terug te grijpen naar één of ander interviewtje in de Soir, waar de journaliste van dienst een titel opplakte die Leterme nooit uitsprak, wat later ook rechtgezet is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men uit bepaalde hoek het kartel ongeloofwaardig wil maken, wat het volste recht is, maar ik geloof niet in die voorspellingen en wacht af tot na 13 juni om conclusies te trekken, waarom zou ik Leterme geen krediet geven? Die man geef je zo je huis in bewaring!
Oud 31 mei 2004, 18:39   #84
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Iedereen die de tekst onderogen kreeg was het er in grote lijnen mee eens. Enkel jij emmerde nog wat door over het overdreven gebruik van termen, maar zoals ik hierboven kwootte, kon je nite andersdanme in den duik, stoemmelings gelijk te geven.
Die discussie ging al van in het begin over je grotesk termengebruik (cf. dictatoriaal, totalitair, ...)
Inderdaad.
Op de inhoud had je geen weerwoord, dus maar op iets anders beginnen schieten.
En zelfs daarin sloeg je de bal mis.
Een systeem is een democratie of niet.
Maar dat horen N-VA'ers nu eenmaal niet graag. Vooral niet het kliekje dat beaat Bourgeois achternaprost, driftig zwaaiend met een vlagje waarop te lezen staat: "Toch zijn we democraat"
Oud 31 mei 2004, 20:00   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zou ik Leterme geen krediet geven? Die man geef je zo je huis in bewaring!
Inkaderen voor later, Knuppeeeeel
Oud 31 mei 2004, 20:43   #86
Legolas
Vreemdeling

Legolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Gisteren heb ik een stuk van de stemtest gezien. Ik was aan het zappen en bleef plakken toen de vraag "Meer macht voor Vlaanderen of voor België?" gesteld werd. Noch het Blok, noch de N-VA zette haar joker hierop in. Die kwam later pas, allebei bij de vraag over het migrantenstemrecht. Vooral van de N-VA verbaasde dit mij toch wel enigzins.

Kunnen we ons dus nogmaals de vraag stellen hoe Vlaams het Vlaams kartel wel is?
om te antwoorden op uw vraag, wat hiervoor nog niet gebeurde. Deze vraag was een dilemma (1 of 2) en de partijen mochten enkel hun joker inzetten op stellingen (akkoord of niet-akkoord). Dus vermits het niet mocht, konden ze het ook niet doen.
Legolas is offline  
Oud 2 juni 2004, 07:09   #87
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Legolas
Citaat:
Gisteren heb ik een stuk van de stemtest gezien. Ik was aan het zappen en bleef plakken toen de vraag "Meer macht voor Vlaanderen of voor België?" gesteld werd. Noch het Blok, noch de N-VA zette haar joker hierop in. Die kwam later pas, allebei bij de vraag over het migrantenstemrecht. Vooral van de N-VA verbaasde dit mij toch wel enigzins.

Kunnen we ons dus nogmaals de vraag stellen hoe Vlaams het Vlaams kartel wel is?
om te antwoorden op uw vraag, wat hiervoor nog niet gebeurde. Deze vraag was een dilemma (1 of 2) en de partijen mochten enkel hun joker inzetten op stellingen (akkoord of niet-akkoord). Dus vermits het niet mocht, konden ze het ook niet doen.
Dat zou al teen en tander verklaren. Nu is het afwachten tot 13 juni en de daaropvolgende maanden om te zien in hoeverre de kiezers ditmaal weer in het zak gezet zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 juni 2004, 08:39   #88
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Inderdaad.
Op de inhoud had je geen weerwoord, dus maar op iets anders beginnen schieten.
En zelfs daarin sloeg je de bal mis.
Een systeem is een democratie of niet.
Maar dat horen N-VA'ers nu eenmaal niet graag. Vooral niet het kliekje dat beaat Bourgeois achternaprost, driftig zwaaiend met een vlagje waarop te lezen staat: "Toch zijn we democraat"
ik ben dan liever een anti democraat, crimineel (als het van hans1 afhangt), uitschot, landverader, volks menner, zakken vuller, postjes pakker, stuk stront enz....
Vrienden zijn altijd welkom
giserke is offline  
Oud 2 juni 2004, 10:17   #89
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik ben dan liever een anti democraat,
Ik zal u niet tegenspreken.

Citaat:
crimineel (als het van hans1 afhangt),
Crimineel kan nog komen.
Herhaaldelijk een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiserend rond de oren slaan en tot profiteur itroepen, zal ooit, mits een konskwente rechtsspraak de N-VA zuur opbreken.
Zo hoop ik althans, om mijn vertrouwen in het gerecht te kunnen behouden........

Citaat:
uitschot,
Uw privé-situatie ken ik niet.
Deze kwalificatie komt geheel op uw conto.

Citaat:
landverader,
'Fiere patriot' kunnen we u toch moeilijk als titel verlenen.

Citaat:
volks menner,
Ik ken er ergere.....

Citaat:
zakken vuller,
Scan uw loonbriefje eens in, kom.....

Citaat:
postjes pakker,
Als N-VA'er kan het niet anders, want ten dienste van de burger en de (directe) democratie staan, daar valt niet veel van te merken.

Citaat:
stuk stront enz....
Welke snoodaard durft dergelijke zaken op een forum smijten?

Citaat:
Vrienden zijn altijd welkom
Als ge in de politiek een vriend wilt, koop u dan een hond.
Oud 2 juni 2004, 10:29   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Joker? Ik moet toch eens naar dat programma zien want het ziet er precies wel plezant uit.
Oud 2 juni 2004, 12:43   #91
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
En toch slechts 4% die wilt dat onze kinderen uitsluitend de Vlaamse Leeuw leren, tegenover 10% voor enkel de Brabançonne?

Goe bezig... Het overgrote merendeel van de kijkers weet waarschijnlijk niet het verschil tussen een gemeenschap en een gewest, laat staan dat zij goed weten voor welke bevoegdheden Vlaanderen of België staan...

Maar ja, de huidige federalistische, (bijna con-) kluwen is dan ook niet op onze vraag gekomen...
Als Vlaams-Nationalist stemde ik dat geen van beide liederen moet aangeleerd worden. Verwar de wens om al dan niet volksliederen te zingen niet met de wens voor deze of gene staatsvorm...
De reden hiervoor is toch duidelijk. Gewoon effe plat opportunistisch geweest he. En overigens weet iedereen toch al dat de N-VA voorstander is voor meer Vlaanderen.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be