![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Burger
|
Er was een tijd waar Wallonië rijker was als Vlaanderen...
|
|
|
|
|
#84 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ja en ondertussen lieten ze de arme boeren in Vlaanderen creperen. De Franstalige Bourgeoisie buitte de hard werkende Vlaming nog meer uit om zichzelf nog meer te verrijken. Zeer selectief in kennis van de geschiedenis.
|
|
|
#86 |
|
Vreemdeling
|
Jammer dat de Vlamingen in het debat deze ballon niet doorprikten.
|
|
|
|
|
#87 |
|
Burger
|
Joske, kijk. Ik heb geen selectief geheugen als het gaat over de geschiedenis.
|
|
|
|
|
#88 |
|
Minister-President
|
De Vlamingen hebben zich, althans in mise au point, de rest heb ik niet gezien, waardig gedragen tov een losgelaten viswijf. Sorry, maar ik kan het niet deftiger verwoorden.
Trouwens ook franstalige reacties gaan die richting uit. Ik vraag mij dus wel af hoe ze dan reageert als er geen camera's op haar zijn gericht!! Noemt zij dat dan rond de tafel gaan zitten en compromissen sluiten?? De anderen komen zelfs niet aan het woord!!! Arme onderhandelaars , en dan nog eens madame non erbij!!! Ik denk dat vele Vlaamse onderhandelaars vandaag eens duchtig in hun vuistje hebben gelachen !!! Madame Uytendaele di in een miljoenenkwartier in Lasne woont, maar geen manieren heeft!! |
|
|
|
|
#89 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ze zei, was wel juist!
|
|
|
|
|
#91 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ze zullen redeneren 'everything that doesnt kill you makes you stronger' zeker? lol
|
|
#92 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nice!
Nog meer van die hautaine franstalige arrogantie aub! pleeeeeeaaaasssseee...
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de Vlamingen rustig liet creperen tijdens de hongersnoden rond 1840 en 1880, omdat ze het geld van de Vlaamse boeren nodig hadden om de Waalse industrie uit te bouwen. Van enige vorm van liefdadigheid, laat staan gestructureerde solidariteit was toen geen sprake.
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
de sfeer is koet
|
|
|
|
|
#95 |
|
Minister
|
Er was enkel solidariteit begin de jaren '50 en toen kwam de roep om economisch federalisme al snel van de andere kant. Mensen die beweren dat de franstaligen ooit solidair waren, begrijpen niet eens hoe we tot gemeenschapen en gewesten zijn gekomen.
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of jij het nu juist vindt of niet, ze heeft het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven weer eens een ferme boost gegeven. We mogen haar dankbaar zijn en laat ons haar nog meer uitnodigen voor debatten.
Maar om nu ernstig te zijn, als ik zie met wat voor platvloerse laag-bij-de-grondse argumenten de Franstaligen proberen te debatteren, dan maak ik mij toch wel zorgen over de toekomst van dit land hoor. Moet dat soort mensen morgen minister worden? Mensen vol haat en rancune, zonder de nodige intellectuele bagage om een sereen debat te voeren? Triest, heel triest. |
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Waar er nooit bij stilgestaan wordt tijdens RTL of RTBF-debatten is het feit dat de Franstalige kopstukken daar steeds in hun moedertaal kunnen debatteren met Vlaamse politici. Het spreekt vanzelf dat je je minder makkelijk kan verdedigen of argumenteren in een taal die niet je moedertaal is.
Ik heb een Di Rupo, Onckelinx of Milquet nog NOOIT in een Vlaamse tv-studio gezien, waar ze in debat gingen met Vlaamse politici. Zij spelen dus altijd een 'thuismatch'. Nooit wordt daar bij stilgestaan. |
|
|