![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss moeten ze daar dan maar van maken "recht op zelfbeschikking vanaf een bepaald hoog intellectueel niveau" ... |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() En too little.
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#85 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint daar te dagen, zelfs bij de Belgo-Brusselse bourgeoisie waar Delvaux een eminent vertegenwoordiger van is.
![]() |
#87 | ||||||
Burger
|
![]() Citaat:
De voorbeelden die u aanhaalt zijn ofwel gekoloniseerde landen (waarvoor een ander regime geldt onder het internationaal recht) ofwel oude casussen van voor de huidige (zich ontwikkelende) statenpraktijk. Juridisch gezien is er zelfs geen eensgezindheid over een recht op secessie voor niet-gekoloniseerde volkeren (zie het arrest van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag over Kosovo, waar het Hof meerdere keren herhaalde dat het zich niet uitsprak over het bestaan van zo een recht maar enkel over de conformiteit van de onafhankelijkheidsverklaring met het Internationaal recht en resolutie 1244 van de Veiligheidsraad) Lees ook het arrest van het Canadian Supreme Court uit waarin het nagaat of Quebec zich unilateraal kan onafhankelijk verklaren (supreme court records 1998, 217). Wat wel beginselen zijn die reeds lang erkent zijn in het Internationaal Recht zijn de beginselen van territoriale integriteit en staatssoevereniteit. Deze beginselen zijn een rem op externe zelfbeschikking van volkeren. Tot zover het juridische. Het politieke is uiteraard iets helemaal anders. Maar doe dan ook geen moeite als vlaams-nationalist om te pretenderen dat u een recht heeft op uw eigen staat. Dit hebt u niet. Wat wel mogelijk is, is dat uw onafhankelijke staat zal (moeten?) aanvaard worden door de internationale gemeenschap als een politiek feit. Citaat:
Geen idee waarom ik dit uitleg eigenlijk. Als iemand zelf afkomt met ‘recht op zelfbeschikking’ kan toch verondersteld worden dat hij weet wat het concept inhoudt. Blijkbaar is dat hier/bij u niet het geval. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Er zijn inderdaad voorwaarden aan verbonden, maar een hoog intellectueel niveau is er geen van. Toch doet u er goed aan deze na te gaan. Kan u met kennis van zaken spreken. |
||||||
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gun dat "recht op zelfbeschikking" aan iederéén die het opeist, op voorwaarde natuurlijk dat het niet wordt verward met het "recht op de beschikking over have en goed en lijf en leden van een ander". Ik doe er alles aan om me niet voor andermans kar te laten spannen, en ik wil evenmin iemand voor mijn kar spannen: ik trek mijn kar liever zelf. 2. Wees maar gerust dat ik niet rap content ben. Volgens mij heb ik alleszins het recht te proberen de feitelijke inhoud van het begrip "zelfbeschikking" of "autonomie" uit te breiden, of niet soms? Ik zal van dat recht dankbaar gebruik maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zegt het het Grondwettelijk hof dat er iets moet gesplitst worden? Nee. Dan dient er wel een akkoord te zijn over een oplossing hé. hypothetisch voorbeeld: Als partij A een federale kieskring wilt en partij B wil BHV splitsen en ze hebben elkaar nodig om een meerderheid te halen, dan dient er een akkoord te zijn. Beide hebben immers een oplossing voor ogen, maar de twee oplossingen zijn exclusief. |
|
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 februari 2011 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dan nu een ander hypothetisch vb: een aantal partijen fX willen een splitsing BHV en een aantal andere partijen fY willen dat niet. fX heeft een meerderheid over fY. 2 vraagjes: Dient er dan ook een akkoord te zijn? Wat is uw voorstel in dit hypothetische geval? Laatst gewijzigd door Francis Vere : 1 februari 2011 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet u nog de eerste keer serieus zien reageren dus laat het maar.
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() En hier nog een reden ervoor met verwijzing naar #49
"Eigenlijk zou er ook een aanklacht met terugwerkende kracht moeten worden ingediend tegen de huidige Belgische staat in verband met de 'afscheiding van 1830' met een wet van het Koninkrijk der Nederlanden, namelijk: "De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie." {QUOTE Ernst} (citaat) De Belgische grondwet van 1831, en in het bijzonder de artikels 23 en 25, bevatte in feite een kaderprogramma tot vernietiging op termijn van de Zuidnederlandse natie: via het Frans als enige openbare taal en via het centraal bestuur dat zij volkomen controleerden, verschaften de Fransen en hun trawanten zichzelf het recht om Frans te gebruiken overal in Vlaanderen, om het Nederlands er te verdringen, om de Vlamingen uit te sluiten van de belangrijkste bestuursfuncties, om zelf in Vlaanderen te regeren, om het Zuidnederlands volksgebied en volk te koloniseren en te exploiteren. En zo zou dan ook geschieden in de tientallen jaren daarna. De Belgische staat kan maar op één manier gezien worden: als een aanslag van het Franse op het Nederlandse volk, waarbij het volksgebied van de Zuid- Nederlanders aangehecht werd bij Frans grondgebied en het zelfbeschikkingsrecht van het Zuidnederlandse volk opgeheven werd. Grendelgrondwet van in ‘t begin Sommigen zullen nu zeggen: waarom zo ver terugkeren in het verleden? De Vlamingen hebben vandaag toch toegang tot het Belgisch parlement en hebben die scheve toestand, die in het begin zeker bestond, toch al lang recht gezet? Omdat ook dit laatste niet waar is. Vooral in de jaren zeventig van de 20ste eeuw werd de Belgische grondwet herschreven als een grendelgrondwet, waardoor de Vlaamse meerderheid in België voorgoed onwerkzaam werd gemaakt. Dit geschiedde door de invoering van een ganse reeks instellingen in het voordeel van de Belgischfranse minderheid: pariteit in de ministerraad, het stelsel van dubbele en bijzondere meerderheden in het parlement voor communautair gevoelige materies, de alarmbel-procedure,... Allemaal technieken die de Belgische Fransen een vetorecht geven in het centraal bestuur. (Hierse madam NON) http://www.secessie.nu/pdf/1-4.pdf Wat ik altijd al beweerd heb: de oorlog tussen Nederland en het arrogante Frankrijk is nog steeds bezig, niet militair maar liqiustisch\cultureel. Het ie een vorm van culturele genocide op een deel vh Nederlandse volk.
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar, als we het dan willen toepassen op België: fX heeft een meerderheid, maar fY kan blokkeren. Dan dient er een akkoord te zijn met fY, tot zover fX zijn meerderheid niet kan doordrukken of de kost van het doordrukken te hoog geacht wordt. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maw; er kan enkel een akkoord zijn als fY het goed vindt. Ongeacht wat fX denkt. Dus fY heeft de facto een democratische meerderheid dmv zijn blokkeringsminderheid. Merci voor de verduidelijking. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() correct. (Tot zover het onmogelijk is dat alles volgens de bestaande procedures eenzijdig doorgevoerd wordt)
|
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meer concreet, wat moet de reactie van fX zijn als fY van het eerste oordeel is? |
|
![]() |