Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 20:11   #81
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
het is in de walen niet beter hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=5PnLU...eature=related
Nog meer !
http://www.youtube.com/watch?v=OiQzlCwgMgQ
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:16   #82
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En de Belgen waren natuurlijk het toonbeeld van hoe je wél met koloniën om dient te gaan? Over schijnheiligheid gesproken.

Als je eerlijk bent moet je gewoon toegeven dat jij een onredelijk grote hekel aan Nederlanders hebt. Dat mag, dat moet je zelf weten. Maar je zou pas een punt hebben als de doorsnee Duitser, Fransman, Pool, Brit en dergelijke ons óók verschrikkelijke mensen vind. Als dat niet zo is, moet je denk ik toch bij je zelf te rade gaan.
1° België is nooit gaan koloniseren, dat heeft Leopold II op eigen houtje gedaan. Pas toen hij ferm onder vuur kwam te liggen heeft hij zijn -inmiddels goed geplunderde- kolonie 'cadeau' gedaan aan de Belgische Staat. Waarvoor wij -de Belgische bevolking en NIET de Coburgs- nog regelmatig de rekening gepresenteerd krijgen.
2° Vele Vlamingen hebben gewoond/gewerkt in Congo. Toch spreekt men daar -naast de plaatselijke talen- FRANS.

Ik heb vooral een hekel aan die drang van Nederlanders om zich overal op te dringen, aan hoe je hen niet kunt vertrouwen in het zakendoen, aan hoe ze enkel regels kunnen respecteren in hun eigen land of voordeel.

Ik heb nog nooit Duitsers of Fransen weten urineren in de brievenbussen van de mensen. Jammergenoeg heb ik dat meermalen mogen meemaken of zien doen door Nederlanders. En, voordat u daarvan het bewijs vraagt, daar zijn meerdere PV's voor opgesteld en telkens waren het Nederlanders...
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:18   #83
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
kennelijk mag een Nederlands ziekenhuis zo'n fout niet maken bij een Belg, maar een Frans ziekenhuis wel bij een Nederlander.

toch vreemd? Want wij zijn nu de verschrikkelijke 'Ollander.
Deze zomer mijn echtgenoot binnengebracht in een Frans ziekenhuis: hoewel het eten erbarmelijk was, was de verzorging prima. De Franse arts die hem met de ambulance begeleidde tot in een Belgisch ziekenhuis was picobello. Gelukkig hebben ze ons daar niet doorverwezen onder het mom van 'het is toch maar 1 1/2 u rijden'. Het was nochtans echt vlakbij de Belgische grens.

PS: men verbaasde zich er daar over dat wij ons beiden zo goed konden uitdrukken in het Frans. En de arts ter plaatse was bovendien het Engels machtig en wilde ons desgewenst ook in die taal helpen. Hij excuseerde zich nog dat hij het Nederlands niet machtig was - wat ik totaal niet van hem zou verwachten, gezien het een Franse arts in een Frans ziekenhuis was.

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 20:20.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:19   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
daar is hij te laf voor,een typerend vlaams kenmerk
Ik zie niet wat er voor Scarabaeda heldhaftig zou aan zijn om naar Nederland te gaan wonen. Vind je het aangeraden dat iedereen die niet akkoord gaat met de provinciale Vlaamse Nederlander-allergie uitwijkt? Nogal onverdraagzaam als je 't mij vraagt. Of is het dergelijk Vlaanderen dat je doodgraag zou zien ontstaan? Dan pas zouden de valse aantijgingen waarmee je de Vlaamsgezinden regelmatig bekladt (genre "het enge onverdraagzame Vlaanderen") werkelijkheid worden.
Oud 5 februari 2011, 20:21   #85
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Heel juist, Garry. Jammergenoeg wordt net die 'Man bij hond' hoog in het vaandel gedragen bij het algemene publiek. Kan moeilijk anders: vermits het liefst 3x wordt herhaald en godbetert nogmaals een compilatie in het weekend.

Ik stel me steeds de vraag wat een toevallige kijker uit het buitenland (of eventueel een nieuwe inwijkeling) wel niet moet denken van ons. Ik kan me soms moeilijk losmaken van plaatsvervangende schaamte.

Het lijkt wel een rondje 'zet Vlamingen eens collectief te kakken'
In andere landen wordt de marginaliteit nog meer uitgeperst. Daar krijgen zo'n mensen een script met nog meer marginaliteit.
Miguelito is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:22   #86
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Veel dingen die logica zijn in de wereld zijn punten waarmee veel Vlamingen lijken te worstelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit is uitstekend verwoord. Niets aan toe te voegen.
Weeral een reden om Vlaanderen (en de bijhorende Vlamingen) vooral NIET bij Nederland te voegen.
I rest my case.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:25   #87
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet wat er voor Scarabaeda heldhaftig zou aan zijn om naar Nederland te gaan wonen. Vind je het aangeraden dat iedereen die niet akkoord gaat met de provinciale Vlaamse Nederlander-allergie uitwijkt? Nogal onverdraagzaam als je 't mij vraagt. Of is het dergelijk Vlaanderen dat je doodgraag zou zien ontstaan? Dan pas zouden de valse aantijgingen waarmee je de Vlaamsgezinden regelmatig bekladt (genre "het enge onverdraagzame Vlaanderen") werkelijkheid worden.
ik vind het hypocriet als je de hele tijd nederlanders zit op te hemelen als ubermenschen en daarnaast neerkijkt op de medevlamingen,
de keuze is dan snel gemaakt
Oud 5 februari 2011, 20:31   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de Belgen waren natuurlijk het toonbeeld van hoe je wél met koloniën om dient te gaan? Over schijnheiligheid gesproken.

Als je eerlijk bent moet je gewoon toegeven dat jij een onredelijk grote hekel aan Nederlanders hebt. Dat mag, dat moet je zelf weten. Maar je zou pas een punt hebben als de doorsnee Duitser, Fransman, Pool, Brit en dergelijke ons óók verschrikkelijke mensen vind. Als dat niet zo is, moet je denk ik toch bij je zelf te rade gaan.
Wie zegt er dat jullie verschrikkelijke mensen zijn? Alles wat er hier al geschreven is over Nederlanders lijkt me niet overdreven wat niet wil zeggen dat er geen goede Nederlanders bestaan, maar het is nu eenmaal een feit dat ze veelal dominant zijn en inhalig.

Achter 180 jaar onder de knoet gehouden en leeg gezogen te zijn geweest door de Franstaligen, kun je best wel begrijpen dat we niet staan te springen om nog voordat we zijn losgeraakt van dit juk, ons al te gaan engageren met een andere onderdrukker, ook al spreekt die dan min of meer de zelfde taal. Want eerlijk gezegd, zelfde taal is veel gezegd. Dikwijls heb ik minder moeite met een Franstalige Brusselaar te verstaan dan met veel Nederlanders.
Garry is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:32   #89
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik vind het hypocriet als je de hele tijd nederlanders zit op te hemelen als ubermenschen en daarnaast neerkijkt op de medevlamingen,
de keuze is dan snel gemaakt
Niet iedereen heeft een contract getekend om het 'Vlaamse volk' overal en ten alle tijde te verdedigen hè ? Verder beschouw ik mezelf niet als minder Vlaming dan bepaalde andere Vlamingen. Nu ja, in realis is mijn Nederlandstalige identiteit sterker dan mijn Vlaamse, dat dan weer wel.
U doet dat trouwens nog veel feller dan ik; kappen op Vlamingen. Vaak doet u dat in éénzinsreacties en doet u uitschijnen alsof u er zelf vér van af staat.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 20:49.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:34   #90
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dank u. Ik voel geen enkele behoefte om andere gebieden in te lijven of hun bevolking mijn gewoontes op te leggen. Ik laat de mensen gerust en verwacht hetzelfde naar mij toe. Vlaanderen is groot genoeg, wat mij betreft. Ik voel zelfs geen behoefte om ook Frans-Vlaanderen toe te voegen als het ooit tot een onafhankelijk Vlaanderen zou komen. Iets wat we van de grijpgrage Nederlanders helaas niet kunnen zeggen.
Die mentaliteit zou er voor kunnen zorgen dat Vlaanderen in de toekomst wel eens nòg kleiner zou kunnen worden.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:40   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Want eerlijk gezegd, zelfde taal is veel gezegd. Dikwijls heb ik minder moeite met een Franstalige Brusselaar te verstaan dan met veel Nederlanders.
Ik neem aan dat je deze vriendelijke dame goed begrepen hebt?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2011-01-23%2520marre%2520des%2520revendications%2520flamandes.jpg
Bekeken: 103
Grootte:  69,8 KB
ID: 77976
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:42   #92
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die mentaliteit zou er voor kunnen zorgen dat Vlaanderen in de toekomst wel eens nòg kleiner zou kunnen worden.
Houden zoals het is, is voor mij voldoende. Ik heb geen veroveringsdrang. En binnen een Europees kader zie ik het niet gauw gebeuren dat een van de buurlanden zijn klauwen in ons zal mogen slaan.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:44   #93
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik neem aan dat je deze vriendelijke dame goed begrepen hebt?

Bijlage 77976
Is waarschijnlijk Onckelinckx haar (schoon)zuster of zo?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:45   #94
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Houden zoals het is, is voor mij voldoende. Ik heb geen veroveringsdrang. En binnen een Europees kader zie ik het niet gauw gebeuren dat een van de buurlanden zijn klauwen in ons zal mogen slaan.
Dat is een feit, en zelfs nog zacht uitgedrukt. Sommige Vlamingen kunnen zelfs niet wachten om hun eigen hoofdstad weg te geven als dat hun onafhankelijkheidsfetisj maar vooruit zou kunnen helpen.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:47   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is waarschijnlijk Onckelinckx haar (schoon)zuster of zo?
Dat is iemand die sommige particularistische Vlamingen ironisch genoeg zélf voedsel geven om hun racisme te etaleren.
Zwartengeel is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:50   #96
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben ik het niet met je eens. Persoonlijk vind ik dat Zeeuws-Vlaanderen onmiddelijk moet worden ingelijfd, zelfs al is Vlaanderen nog niet onafhankelijk.

Bij uitbreiding wil ik Frans-Vlaanderen en eventueel Nederlands Limburg er ook nog bij, maar dat zijn zaken die zelfs niet als "toekomstmuziek" kunnen omschreven worden.
poekieJ is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:52   #97
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach het is een patroon wat we al eerder hebben gezien. Mensen die bij jullie een andere mening (of geloof) hebben mogen opkrassen. Het zal niet voor het eerst zijn dat wij hele drommen vluchtelingen uit jullie streken mogen opvangen.
En dan krijgen wij nog het verwijt dat we 'verwerpen wij zijn heil bij ons zoekt'
Wat lachertje.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:58   #98
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach het is een patroon wat we al eerder hebben gezien. Mensen die bij jullie een andere mening (of geloof) hebben mogen opkrassen. Het zal niet voor het eerst zijn dat wij hele drommen vluchtelingen uit jullie streken mogen opvangen.
En dan krijgen wij nog het verwijt dat we 'verwerpen wij zijn heil bij ons zoekt'
Wat lachertje.
en met de nva in de huidige regering zal het er alleen nog maar op verbeteren
Oud 5 februari 2011, 21:00   #99
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1° België is nooit gaan koloniseren, dat heeft Leopold II op eigen houtje gedaan. Pas toen hij ferm onder vuur kwam te liggen heeft hij zijn -inmiddels goed geplunderde- kolonie 'cadeau' gedaan aan de Belgische Staat. Waarvoor wij -de Belgische bevolking en NIET de Coburgs- nog regelmatig de rekening gepresenteerd krijgen.
2° Vele Vlamingen hebben gewoond/gewerkt in Congo. Toch spreekt men daar -naast de plaatselijke talen- FRANS.

Ik heb vooral een hekel aan die drang van Nederlanders om zich overal op te dringen, aan hoe je hen niet kunt vertrouwen in het zakendoen, aan hoe ze enkel regels kunnen respecteren in hun eigen land of voordeel.

Ik heb nog nooit Duitsers of Fransen weten urineren in de brievenbussen van de mensen. Jammergenoeg heb ik dat meermalen mogen meemaken of zien doen door Nederlanders. En, voordat u daarvan het bewijs vraagt, daar zijn meerdere PV's voor opgesteld en telkens waren het Nederlanders...
Heerlijk hoe je zo je gif spuit. Laat het er maar uitkomen, voordat het echt dwars gaat zitten. Even wat dingetjes dan maar, onder het mom van 'baat het niet, dan komt er wellicht nog wat extra gif uit'.

Citaat:
Nederland is net zo min gaan koloniseren. Het waren private ondernemingen (met een niet onaanzienlijk aantal eigenaars/financiers uit jullie streken) die gingen koloniseren (handel drijven met geweld)
Nederland heeft die koloniën over moeten nemen, toen die ondernemingen failliet gingen, de laatste meen ik in 1798. (VOC). Vergelijkbaar dus?

Citaat:
hoe je hen niet kunt vertrouwen in het zakendoen, aan hoe ze enkel regels kunnen respecteren in hun eigen land of voordeel.
zucht, dit is toch wel ernstig.

Maar natuurlijk. Niet te vertrouwen, dat weet men in de heeeeele wereld.
In 2008 was Nederland het vijfde uitvoerland van de wereld na Duitsland, China, Japan en de Verenigde Staten. Ga ze maar even vertellen dat die vuile Ollanders niet te vertrouwen zijn.

Citaat:
En van wie hebben die mensen dat geleerd? Oh oeps, van de Belgen soms?
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:05   #100
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De sjieke Franstalige meneer in zijn maatpak, zijn hoge hoed en zijn borstelsnorretje, na die monarch met zijn lange baard heeft het de Kongolezen geleerd. De Vlaamse kolonialen waren indertijd blij dat ze er het 'ware Katholieke geloof' konden helpen verspreiden en de beschaving tot daar konden helpen brengen, maakt niet uit in welke taal.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 februari 2011 om 21:11.
Scarabaeida is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be