Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 11:08   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

U vertikt het mijn opmerking in de juiste context te zien. Daarom herhaal ik hier post 16 van Flanelcondoom :
Nee, jullie zijn geen baas in eigen land. Vadsige, besnorde flikken die in Molenbeek en Schaarbeek niet eens aanwezig durven zijn. Obese, trage verzekeringshaaien die de elite van het land vertegenwoordigen.

Er moet maar 1 rel komen die groot genoeg is en jullie beginnen te kruipen (maar wel keihard wenen op fora).

Waarom domineren de moslims de straten en krijgen ze alles afgedwongen? Omdat ze sterk zijn en jullie niet. Jullie zijn laf, papperig en zwak.

Daarop antwoordde ik :

*knip*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Beschaafde mensen? Wie?
Die briefschrijver?
Degenen die zich steevast willen moeien met de kledij van vrouwen?
Mijn antwoord had dus te maken met de moslims die volgens Flanelcondoom de straten domineren en alles afdwingen.
U weet dat goed genoeg maar zoals gewoonlijk rukt u weer alles uit zijn verband en geeft er een draai aan die de hele betekenis verandert. Gelieve eindelijk eens respect te hebben voor de deelnemers aan de discussie die het niet met u eens zijn.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 9 februari 2011 om 11:58.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:09   #82
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Anonieme dreigbrieven, heel beschaafd.
Nee, we zwaaien niet meer met knuppels, maar met geweren en scuds.
Heel beschaafd.
Voor u : zie mijn antwoord aan Artisjok hierboven.
Oud 9 februari 2011, 11:13   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U vertikt het mijn opmerking in de juiste context te zien. Daarom herhaal ik hier post 16 van Flanelcondoom :
Nee, jullie zijn geen baas in eigen land. Vadsige, besnorde flikken die in Molenbeek en Schaarbeek niet eens aanwezig durven zijn. Obese, trage verzekeringshaaien die de elite van het land vertegenwoordigen.

Er moet maar 1 rel komen die groot genoeg is en jullie beginnen te kruipen (maar wel keihard wenen op fora).

Waarom domineren de moslims de straten en krijgen ze alles afgedwongen? Omdat ze sterk zijn en jullie niet. Jullie zijn laf, papperig en zwak.

Daarop antwoordde ik :

Mijn antwoord had dus te maken met de moslims die volgens Flanelcondoom de straten domineren en alles afdwingen.
U weet dat goed genoeg maar zoals gewoonlijk rukt u weer alles uit zijn verband en geeft er een draai aan die de hele betekenis verandert. Gelieve eindelijk eens respect te hebben voor de deelnemers aan de discussie die het niet met u eens zijn.
De eerste zin van je quote heb ik niet gekopieerd wegens persoonlijke aanval.

Wie bedoel jij met "wij beschaafde mensen"?
*knip*

Ik wil je er enkel op wijzen dat "wij beschaafde mensen" toch ook niet altijd even beschaafd zijn.

Daarom vroeg ik
Beschaafde mensen? Wie?
Die briefschrijver?

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 9 februari 2011 om 11:56.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:23   #84
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
.
Tinneke, dat hondje van jou met hoofddoek, ik heb onder tafel zitten rollen van het lachen. Super!
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:27   #85
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste zin van je quote heb ik niet gekopieerd wegens persoonlijke aanval.

Wie bedoel jij met "wij beschaafde mensen"?
*knip*

Ik wil je er enkel op wijzen dat "wij beschaafde mensen" toch ook niet altijd even beschaafd zijn.

Daarom vroeg ik
Beschaafde mensen? Wie?
Die briefschrijver?
Dus als ik zeg - tegen Flanelcondoom, niet tegen u ! -
"Wat bent u een vriendelijk persoontje!"
dan is dat volgens u een persoonlijke aanval!
Ik heb u toch niet horen reclameren als Flanelcondoom zegt in post 16:

..............................

Jullie zijn laf, papperig en zwak.

Hier ziet u dan geen persoonlijke aanval in?
Denk eraan, al zou u het graag anders zien, u bent ook een geboren en getogen Vlaming, u wordt hier ook beledigd. Ziet u dat niet eens in?
Als Flanelcondoom er verder op wijst dat de moslims de straten domineren (domineren op zich wijst al op geweld!) en angst veroorzaken (duidt eveneens op geweld) dan is hij het die stelt dat de allochtonen zich gedragen als een gewelddadige groep. En in mijn persoonlijk encyclopedietje is gewelddadig zijn geen eigenschap van beschaafdheid.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 9 februari 2011 om 11:59.
Oud 9 februari 2011, 11:41   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dus als ik zeg - tegen Flanelcondoom, niet tegen u ! -
*knip*
dan is dat volgens u een persoonlijke aanval!
Ik heb u toch niet horen reclameren als Flanelcondoom zegt in post 16:

..............................

Jullie zijn laf, papperig en zwak.

Hier ziet u dan geen persoonlijke aanval in?
Neen, dat is geen persoonlijke aanval. Jullie is meervoud, dus al niet persoonlijk. En ik voel me niet aangesproken.
Verder is dit een kritiek op een bestaande toestand.
Citaat:
Denk eraan, al zou u het graag anders zien, u bent ook een geboren en getogen Vlaming, u wordt hier ook beledigd. Ziet u dat niet eens in?
Neen, waar word ik beledigd. Ik ben geen vadsige besnorde flik.
Citaat:
Als Flanelcondoom er verder op wijst dat de moslims de straten domineren (domineren op zich wijst al op geweld!) en angst veroorzaken (duidt eveneens op geweld) dan is hij het die stelt dat de allochtonen zich gedragen als een gewelddadige groep. En in mijn persoonlijk encyclopedietje is gewelddadig zijn geen eigenschap van beschaafdheid.
Neen, ik vind dit ook geen eigenschap van beschaafdheid.
Maar jij schreef ook
Zou het niet eerder zijn dat wij beschaafde mensen zijn

Daarom vroeg ik
Beschaafde mensen? Wie?
Die briefschrijver?
Ik vind dit immers ook niet direct uitingen van beschaafdheid.
Jij toch ook niet, veronderstel ik. Hoe komt het dan dat jij zo'n moeite hebt om je daarover uit te spreken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 februari 2011 om 12:07.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:43   #87
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
http://www.powned.tv/nieuws/politiek...rd_om_hoo.html

Noord-Hollands statenlid Naïma Ajouaau (PvdA) heeft vrijdag een anonieme brief ontvangen. Hierin wordt ze gesommeerd ''op te duvelen uit Nederland''.

Aanleiding is de hoofddoekactie van mevrouw tijdens de vergadering van Provinciale Staten vorige week. Ze protesteerde tegen het PVV-standpunt om hoofddoeken te verbieden in het provinciehuis. Naïma is van mening dat vrouwen keuzevrijheid moeten hebben om een hoofddoek te dragen.

Ze ziet het als een poging tot intimidatie, geen dreigbrief. Ze heeft echter wel melding gedaan bij de politie. Er is volgens haar een grens overschreden met deze anonieme brief.

Mijn persoonlijke mening is dat mevrouw oogst wat ze zaait.
De onderdrukking van de vrouw hoort niet thuis in het Westen.
Ik ben het met de politica in kwestie oneens. Maar dreigbrieven horen niet thuis in de politiek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 11:52   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen persoonlijke aanval. Jullie is meervoud, dus al niet persoonlijk. En ik voel me niet aangesproken.
Verder is dit een kritiek op een bestaande toestand.

Neen, waar word ik beledigd. Ik ben geen vadsige besnorde flik.

Neen, ik vind dit ook geen eigenschap van beschaafdheid.
Maar jij schreef ook
*knip*

Daarom vroeg ik
Beschaafde mensen? Wie?
Die briefschrijver?
Ik vind dit immers ook niet direct uitingen van beschaafdheid.
Jij toch ook niet, veronderstel ik. Hoe komt het dan dat jij zo'n moeite hebt om je daarover uit te spreken?
Ik heb vroeger in dit topic al gezegd dat ik het er niet mee eens ben dat anonieme brieven gestuurd worden. Ga het maar na.
En mijn opmerking was heel duidelijk bedoeld op de moslims waarover Flanelcondoom het had in post 16. Lees dat ook maar eens na.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 9 februari 2011 om 11:59.
Oud 9 februari 2011, 12:16   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik verklaar dat niet. Ik betreur dat. Maar hoe verklaart u de tientallen meisjes die elke dag samen op de tram en de metro zitten te gibberen, hoofddoeken en niet-hoofddoeken (om ze ook even tot hun hoofdbedekking te herleiden) door elkaar?
Omdat we hier nog niet zover zijn dat vrouwen in apart openbaar vervoer moeten?
Of moeten we nu verklaren waarom ze allemaal niet/wel een hoofddoek dragen?
Zeg maar hoor!
Bibberen? Misschien een koude dag, kapotte verwarming?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:20   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

OPvallend hoe Arti, Alboreto nergens de houding van Flannie ( verbale agressie en dreigementen over geweld!) veroordelen!
Mocht iemand omgekeerd zich zo uitlaten over allochtonen waren we vertrokken; bladzijden lang en desnoods over grammatica, maar nu..ijzige stilte!
Wie neemt die mensen nog serieus?
Nu, voor alle duidelijkheid, ik ben niet voor een verbod op hoofddoeken,omdat je in je privéleven draagt wat je wilt maar verzet me wel tegen de stelling dat hoofddoeken moeten steeds en overal, gezien het gedachtengoed waar het voor staat is dat een aanfluiting voor alle vrouwen,dus niet op scholen of werkvloeren wanneer de werkgever dit vraagt.
Oud 9 februari 2011, 12:44   #91
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Bekijk het eens anders. Het is niet ongebruikelijk dat politici een kledingstuk dragen als symbool voor hun partij. Bijvoorbeeld een rode of groene sjaal of das. Dat is in Nederland gebruikelijk in verkiezingstijd. Waarom zouden politici zich niet mogen onderscheiden met hun kleding of baard en haardracht? Het lijkt mij een voordeel in het debat. Misschien werkt het als een rode lap op een stier en komen al je vooroordelen tegenover je tegenstander helder voor je geest zodat je niet per ongeluk een compromis sluit.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 12:46   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Bekijk het eens anders. Het is niet ongebruikelijk dat politici een kledingstuk dragen als symbool voor hun partij. Bijvoorbeeld een rode of groene sjaal of das. Dat is in Nederland gebruikelijk in verkiezingstijd. Waarom zouden politici zich niet mogen onderscheiden met hun kleding of baard en haardracht? Het lijkt mij een voordeel in het debat. Misschien werkt het als een rode lap op een stier en komen al je vooroordelen tegenover je tegenstander helder voor je geest zodat je niet per ongeluk een compromis sluit.
Bekijk het eens anders; opkomen als politica voor de hoofddoek levert gigantisch veel stemmen op!
En ja; het zegt waar je voor staat, voor hoofddoeken! Mag best maar daarom niet steeds en overal, je hoort politica te zijn voor iedereen, en geen statement te maken voor de guillotine van vrouwenrechten, om die reden zou ze mijn stem dus niet krijgen.
Oud 9 februari 2011, 12:53   #93
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Wat een gebleit over geweld en beschaving enzo. Als je klop krijgt, dan gaat over beschaving neuten niet veel helpen.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 februari 2011 om 12:53.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:06   #94
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bekijk het eens anders; opkomen als politica voor de hoofddoek levert gigantisch veel stemmen op!
En ja; het zegt waar je voor staat, voor hoofddoeken! Mag best maar daarom niet steeds en overal, je hoort politica te zijn voor iedereen, en geen statement te maken voor de guillotine van vrouwenrechten, om die reden zou ze mijn stem dus niet krijgen.
'Mag best maar daarom niet steeds en overal?' Hoezo?
'Je hoort politica te zijn voor iedereen?' Hoezo?
'geen statement maken voor de guillotine van vrouwenrechten?' Hoezo?
Oud 9 februari 2011, 13:06   #95
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nee, dan gaan politiewagens en kantoren branden en autochtonen gaan slaag krijgen.
En dan de Vlamingen verwijten dat ze Islamofoob zijn.
Dat is toch normaal met dergelijk reacties.

Trouwens van geweld komt geweld en is dus geen oplossing.
Het enige wat daar mee bereikt word is dat de extremen aan beide kanten zich eens kunnen uitleven en er weer veel onschuldigen het gelag mogen betalen.

Het verbod van de hoofddoek is er vanwege het religieuse aspect.
Tergelijkertijd wordt als grootste gevaar de onderdrukking van de vrouw bovengehaald. Nu persoonlijk zie ik ook niet graag overal hoofdoeken rondlopen.
Hier is religie en staat nog altijd gescheiden dus als men in een overheidsgebouw binnenkomt moet de hoofddoek af. In prive doet men wat men wil.

Maar dan wil ik evengoed dat alle kruisbeelden uit het beeld verdwijnen dus ook in de overheidsgebouwen. Quid Pro Quo.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 9 februari 2011 om 13:09.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 13:09   #96
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
En dan de Vlamingen verwijten dat ze Islamofoob zijn.
Dat is toch normaal met dergelijk reacties.
Waarom is dat normaal? Bent u als Vlaming dan zo slecht van wil?
Oud 9 februari 2011, 13:16   #97
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Nu persoonlijk zie ik ook niet graag overal hoofddoeken rondlopen.
Hier is religie en staat nog altijd gescheiden dus als men in een overheidsgebouw binnenkomt moet de hoofddoek af. In prive doet men wat men wil.

Maar dan wil ik evengoed dat alle kruisbeelden uit het beeld verdwijnen dus ook in de overheidsgebouwen. Quid Pro Quo.
Een overheidsgebouw behoort tot de openbare ruimte. Daarvoor gelden geen speciale kledingvoorschriften. Iedereen mag zich daar kleden zoals op straat, in een station, bus of trein, in een bushokje of winkel.

Wat kruisbeelden betreft heeft u gelijk. Die horen niet thuis in een parlement, rechtszaal, zwembad of openbare school. Op de kerk zijn ze een gepaste reclame-uiting, ook al is dat wellicht in België een eigendom van de staat.
Oud 9 februari 2011, 13:20   #98
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
http://www.powned.tv/nieuws/politiek...rd_om_hoo.html

Noord-Hollands statenlid Naïma Ajouaau (PvdA) heeft vrijdag een anonieme brief ontvangen. Hierin wordt ze gesommeerd ''op te duvelen uit Nederland''.

Aanleiding is de hoofddoekactie van mevrouw tijdens de vergadering van Provinciale Staten vorige week. Ze protesteerde tegen het PVV-standpunt om hoofddoeken te verbieden in het provinciehuis. Naïma is van mening dat vrouwen keuzevrijheid moeten hebben om een hoofddoek te dragen.

Ze ziet het als een poging tot intimidatie, geen dreigbrief. Ze heeft echter wel melding gedaan bij de politie. Er is volgens haar een grens overschreden met deze anonieme brief.

Mijn persoonlijke mening is dat mevrouw oogst wat ze zaait.
De onderdrukking van de vrouw hoort niet thuis in het Westen.

Uw mening hoort thuis bij deze van sharia-aanhangers, laat uw baard groeien en vertrek naar SA... daar zal jij gelukkig kunnen zijn.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 15:16   #99
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom is dat normaal? Bent u als Vlaming dan zo slecht van wil?
Neen dat de mensen door zulks geweldadig gedrag een afkeer krijgen van ...
Maar dat wist je zelf ook wel en moet ik hier eigenlijk niet neerpennen.
Je brengt het op negatieve toon dus je bent weer aan het uitdagen.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 9 februari 2011 om 15:16.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 16:11   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er van overtuigd dat er effectief veel moslimvrouwen onderdrukt worden en dat lang niet alle hoofddoeken een keuze van de vrouw in kwestie zijn.

Maar aan het hysterisch gekrijs weiger ik mee te doen.

En als iemand bedreigd wordt omwille van zijn/haar politieke overtuiging is dat verkeerd. Altijd. Maar dat krijgen sommigen hier blijkbaar niet getypt.
Toch wel..ben akkoord met uw stelling..

Ik blijf wel bij mijn mening dat religies moeten verbannen worden naar de privésfeer..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be