![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Nou, die « peiling » en bepaalde delen van de « uitslag » ervan zijn misschien wel een leuk tussendoortje, maar ik geloof niet in dergelijke georkestreerde “peilingen”, en dus ook niet in deze.
Wie of wat garandeert dat er wel degelijk ongeveer 1200 verschillende deelnemers waren ? Wie of wat garandeert dat die deelnemers een representatief staal van het kiezerspubliek vormen ? En zelfs als dat zo zou zijn, wie of wat garandeert dat de deelnemers oprecht waren bij het antwoorden van de gestelde vragen ? In de politiek zijn de verkiezingen de enige nuttige en waarheidsgetrouwe “peilingen”. Al de rest heeft weliswaar wat amusementswaarde, maar moet niet ernstig genomen worden. Dat alles gezegd zijnde valt het echter niet te ontkennen dat de voorgehouden algemenere latente tendens in dergelijke “peilingen” soms wel van aard kan zijn om zelfs bij de realisten ergens in een uithoekje van de geest te blijven plakken, en als dusdanig – naargelang het geval – een gevoel van geruststelling (ja, zelfs vreugde) of van onrust (ja, zelfs paniek) verwekt. En dan kan een slecht karaktertje als het mijne het niet verhelpen om zich af te vragen hoe sereen men in Laeken het “resultaat” van zo’n peiling verteert… |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de N-VA haalt met zekerheid een winst tussen de 2 en de 8 pct.
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 |
Burgemeester
|
![]() ![]() De Standaard, 12/02/2011 Methode Reynders slaat dus aan. Een 2-sporenoverleg, zoals de FR wilden, zodat die lastige staatshervorming - zoals in 2007 - vooruitgeschoven kan worden. De grote staatshervorming zit er niet meer in. NVA is geen deel van de 'as' meer maar wordt er gewoon bijgenomen. ![]() ![]() De Standaard, 12/02/2011 Laatst gewijzigd door fredo2008 : 12 februari 2011 om 09:04. |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Waarom verklaart die je alles als ik vragen mag. Zou normaal Bart geweest zijn ja maar als ik me niet vergis was die naam al in gebruik toen ik me inlogde, ja het is ook al meer dan 8 jaar geleden hé.
Nu wat bedoel je met die je verklaart alles? Ik vind dat hier eigenljik niets ter zake doende. En ik blijf er bij een samenwerking met het VB is voor mij uitgesloten, totaal uitgesloten en ben er echt gerust in dat heel wat N-VA mandatarissen daar ook zo over denken.
#87 |
Minister-President
|
![]() En ja het zijn en blijven indd peilingen, maar dat de N-Va nu bijna 20 % voorsprong heeft vind ik toch wel erg markant; zelfs met een foutenmarge van bijna 10 % zouden ze nog de grootste blijven.
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar! Het is gewoon een vaststaand feit dat politieke partijen (vaak dan nog eens samen, in de meest mogelijke en onmogelijke combinaties!!) constant peilen naar de publieke opinie over allerhande onderwerpen. Alleen mogen wij, het plebs, niet weten... wat we zelf denken over onze heren en dames politici. Nu goed, ondanks alle mogelijke reserves is en blijft een ding als een paal boven water staan: de tendens is onherroepelijk. Vlaanderen heeft in steeds grotere getalen genoeg van deze staat die ons een democratisch waas voor de ogen houdt en onder 't mom van 't algemeen belang de Vlaming uitverkoopt aan een kunstmatige constructie die we enkel nog mogen gedogen... omdat we nodig zijn om de rekeningen te doen kloppen. Men kan dit waarschijnlijk zelfs nog een tijd volhouden. De Vlaming een regering van "oneindig lang doorlopende" zaken opsolferen in de hoop dat hij het beu wordt en uiteindelijk toch gaat zeggen: sorry, we bedoelden het allemaal niet zo! IJdele hoop. Er is iets fundamenteels aan 't veranderen in Vlaanderen. Steeds meer van ons voelen de crisis en 't wanbeleid op federaal niveau aan den lijve, in de eigen portemonnee. Ik persoonlijk denk dat vooral de slogan van Elio "niemand mag verarmen" heel goed is aangekomen! |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat ik geen problemen heb met de PS en het FDF, gelieve mij dus ook geen woorden in de mond te leggen aub. En je antwoord ook niet op mijn vraag waarom de je in Bartje alles wil zeggen.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet daar alles van. |
|
![]() |
![]() |
#92 | ||
Burgemeester
|
![]() Vertokken voor minstens nog enkele maanden dus...
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door fredo2008 : 12 februari 2011 om 09:47. |
||
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een akkoord? Vergeet het! Een regering? Vergeet het! Verkiezingen? Niemand wil ze (zogezegd), maar ze komen er onherroepelijk aan! |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer is men al positief geweest over de uitkomst van de onderhandelingen? Op dat vlak lijken ze net de Franstaligen die ons blijven voorhouden dat "alles op tafel ligt" en dat we "op een zucht van een akkoord zijn". Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 februari 2011 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben wel benieuwd hoe en door wie/wat de "déclic" officieel zal verklaard worden. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De marges van dergelijke onderzoeken zorgen ervoor dat +0,3 % evengoed in werkelijkheid -2% kan zijn.
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: