Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 10:11   #81
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het zou zijn politieke carrière alleen maar goed doen.
Het VB is op sterven na, dood. En ik zou het jammer vinden om Vanhecke naar de achtergrond te zien verdwijnen.
waarom zou het vb nu op sterven na dood zijn?
Dat wordt bij, pakweg, Groen! niet gezegd, terwijl zij al iedere keer minder stemmen halen dan het VB?
Oud 13 februari 2011, 10:18   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik merk dat u niet veel van het Vlaams Belang kent. Karel Dillen heeft het voorzitterschap aan Frank Vanhecke doorgegeven, niet aan Filip Dewinter.
Ik had het over de leiding (met ijzeren hand).
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 10:59   #83
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Gaan we hier een 'Clintonneke' doen ?
Wat is de relevantie met zijn talenten als politicus ?
Het gaat om zoiets als respect, morele waarden en vooral geloofwaardigheid.
Meer moet daarover niet worden gezegd.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 13 februari 2011 om 11:00.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:02   #84
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freebie Bekijk bericht
Die man hoort daar niet thuis.

Ik ken de volgende personen in VB;

De Winter
Annemans
Vanhecke
Debie...

voor de rest ken ik daar niemand. Als hij daar weg gaat is het gedaan met die partij.

Vanhecke, naar de NVA...nu!
Volgens mij is dat geen goed idee. De N-VA zal enkele stemmen bijwinnen maar ze zal er ook verliezen, en franstalig BelgIê zal van de situatie misbruik maken om de N-VA te diaboliseren.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:09   #85
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ken de volgende personen in VB;

De Winter
Annemans
Vanhecke
Debie...

voor de rest ken ik daar niemand. Als hij daar weg gaat is het gedaan met die partij.

Vanhecke, naar de NVA...nu!
Als het uw bedoeling is de N-VA zo vlug mogelijk om zeep te helpen is uw raad super !
Oud 13 februari 2011, 11:46   #86
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tenzij hij ineens van mening veranderd zou zijn en wel brood ziet in geleidelijke 'onderhandelingen' met de franstaligen en een 'verdampen van de belgische staat in de EU' ipv een puur separatisme en plots brood begint te zien in halfzachte vrijblijvende inburgeringsexamens of 'positieve' discriminatie zie ik niet in wat hij bij N-VA te zoeken heeft.

Tenzij N-VA over die onderwerpen plots van mening zou veranderd zijn natuurlijk.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:18   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jij droomde blijkbaar al luidop van een katholieke versie van een soort "Iran, aan de Schelde" ???
Neen neen, Van den Berghe droomt van een soort Vlaams-nationalistisch Vaticaanstad aan de Schelde.

Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2011 om 12:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:57   #88
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
waarom zou het vb nu op sterven na dood zijn?
Dat wordt bij, pakweg, Groen! niet gezegd, terwijl zij al iedere keer minder stemmen halen dan het VB?
VB is zeker niet op sterven dood maar zeker niet relevant meer, als ze dat al ooit geweest is.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:02   #89
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

FvH for NV.A
Freebie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:03   #90
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad er was veel minder inhoudelijk verschil tussen NVA en Vlaams Belang dan iedereen laat uitschijnen. Beide partijen zijn ontstaan uit de Volksunie en zijn radicaler dan de VU van Hugo Schiltz. Echter het inhoudelijk verschil neemt nu wel toe, omdat Dewinter zich vooral toespitst op de islamisering en minder op het Vlaams nationalisme. Het Vlaams Belang wordt meer en meer een anti islam partij als de PVV. Daardoor ook dat de NVA nu als DE Vlaams nationalistische partij naar voren komt. En dat het gebash vanuit Wallonië nu vooral naar NVA gaat.
Het VB is gedoemd een klein partijtje te worden omdat zij nooit hun standpunten hebben kunnen verwezelijken. Zij hebben immers, en gelukkig maar, 0% zeggingsschap, wat van NVA niet kan gezegd worden.
Oud 13 februari 2011, 13:04   #91
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn: wel iets "om over te spreken, maar niets te vertellen". Ik zou inderdaad een aantal zaken kunnen vertellen - waarvan een bepaald zelfs bijzonder ontluisterend -, maar dat doe ik niet.
Er worden een aantal dingen geroddeld ja, maar vaak komt het uit het andere kamp van het Vlaams Belang. Dus neem ik dat met een korrel zout.

Voor mijzelf draag ik ethische normen en waarden ook hoog in het vaandel. Wat Frank Vanhecke betreft kunnen een aantal zaken ook ferm aangedikt of uitvergroot worden. Maar als je iets van uw insinuaties kunt bewijzen of aantonen ga uw gang. Anders vind ik dat maar wat goedkoop belaster die u zeker niet siert...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:06   #92
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
FvH for NV.A
En moet FVH dan een bocht van 180° nemen m.b.t. de islamstandpunten of denk jij dat NVA dat zal doen?
Oud 13 februari 2011, 13:14   #93
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

als vlaming laat ik liever de walen baas spelen dan de is-lam-ieten zulle. Men kan geen Vlaams nationalist zijn, en de islam omarmen. of er moet ergens een steekje los zitten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:58   #94
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er worden een aantal dingen geroddeld ja, maar vaak komt het uit het andere kamp van het Vlaams Belang. Dus neem ik dat met een korrel zout.

Voor mijzelf draag ik ethische normen en waarden ook hoog in het vaandel. Wat Frank Vanhecke betreft kunnen een aantal zaken ook ferm aangedikt of uitvergroot worden. Maar als je iets van uw insinuaties kunt bewijzen of aantonen ga uw gang. Anders vind ik dat maar wat goedkoop belaster die u zeker niet siert...
MAX, ge zijt weeral bezig hé ! Jan heeft me meermaals de huid volgescholden, maar hij weet (en zegt) over de gang en wandel van Vanhecke in het verleden krek hetzelfde als ik. Hoe durft u zichzelf een man van ethische waarden en normen noemen als u dergelijke onzin schrijft. Onbegrijpelijk.
Zijn zeer menselijke houding (en steun) aan Morel de laatste maanden dwingt wel bewondering af...
Oud 13 februari 2011, 14:12   #95
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Als Vanhecke naar de N-VA zou overstappen betekent dit dat hij de nalatenschap en de idealen van zijn politieke vader (Karel Dillen) de prullenmand ingooit. Zo'n overstap is met andere woorden zeer onwaarschijnlijk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:16   #96
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
VB is zeker niet op sterven dood maar zeker niet relevant meer, als ze dat al ooit geweest is.
De FPÖ werd een vijftal jaar geleden ook op sterven na dood verklaard, nu is het de enige partij in Oostenrijk die erop vooruitgaat. Het Front National werd een tweetal jaar geleden ook afgeschreven, maar ik nu terug aan een opmars bezig. De peilingen waren ook bijzonder slecht voor de PVV, maar de partij heeft nu een unieke machtspositie. Met andere woorden: ik zou nog niet te vlug victorie kraaien.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:25   #97
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als Vanhecke naar de N-VA zou overstappen betekent dit dat hij de nalatenschap en de idealen van zijn politieke vader (Karel Dillen) de prullenmand ingooit.
En ook dat hij de dood van Morel gebruikt om stappen te zetten op politiek vlak. Want indien zij niet was gestorven zou niemand eraan denken om hem tot de N-VA te laten toetreden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:26   #98
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De FPÖ werd een vijftal jaar geleden ook op sterven na dood verklaard, nu is het de enige partij in Oostenrijk die erop vooruitgaat. Het Front National werd een tweetal jaar geleden ook afgeschreven, maar ik nu terug aan een opmars bezig. De peilingen waren ook bijzonder slecht voor de PVV, maar de partij heeft nu een unieke machtspositie. Met andere woorden: ik zou nog niet te vlug victorie kraaien.

Partijen moeten begrijpen dat ze in een oligopolistische concurrentie zitten. Hun macht is afhankelijk van de positie van de anderen. Electorale verschuiviningen zijn een invloed, maar niet het hele verhaal. De communisten van groen bijvoorbeeld, zijn cruciaal geweest voor de "ethische" verworvenheden van paars. Daar is nog niets van terug rechtgezet. Terwijl het electoraat wel verschoven is. Stemt tot nadenken.

Ofwel gaan de anderen de mist in -Sarkozy bijvoorbeeld- ofwel onderneem je zelf iets en neem je het initiatief weer in handen. (FPÖ) Ik denk dat het bij het VB eerder het eerste zal zijn dan het tweede.

Over de topic, N-VA wenst dat niet, en het is toch wel bijzonder onwaarschijnlijk dat Frank Vanhecke dat zelf zou willen. N-VA wil de kiezers van het VB, maar niet de inhoud of de verpersoonlijkingen ervan. N-VA = le nouveau CVP, niet de Vlaamse CSU. Dat is een gemiste kans, en dat betekent dat het slechts een kwestie van tijd is dat het VB weer electoraal hoge toppen zal scheren.

Laatst gewijzigd door TVDD : 13 februari 2011 om 14:30.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:56   #99
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
En Frank naar N-VA ? Kan ik persoonlijk niet geloven.
Het zou me toch niet verbazen.
Laat dien mens na deze moeilijke periode maar komen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 15:05   #100
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat FvH niet onmiddellijk het levende voorbeeld was voor een gezinspartij die het Vlaams Belang wou zijn en ook is.
Ah kijk, voor onze fundamentalistische VB'er Jan is zelfs Vanhecke geen "zuivere" meer. Een gescheiden man, oh, de schande!

Doe ons allen een plezier en kruip terug onder je steen of verhuis naar Iran, een land waar de 'goede zeden' met ijzeren hand worden afgedwongen. Overspelige vrouwen worden er gestenigd, homo's opgehangen. Da's nog eens een gezonde maatschappij, zie.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be