Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 17:39   #81
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik probeer een grappige manier te bedenken om te reageren, maar misschien is gewoon het feit dat ik geen Engels gebruik al genoeg om je punt te ondergraven?
Elke knuppelgarde heeft zijn naieve meelopers.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:14   #82
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
FDF mag gerust opkomen in Vlaanderen, maar dan wel niet met stemmentrekkers uit Brussel. Simpel. En ze moeten de taalwetgeving respecteren, ook in gemeenten die ze grondig gekoloniseerd hebben. Afdelingen die dit niet doen mogen voor mijn part buiten de wet gesteld worden, ja.
Waarom zou de taalwetgeving niet kunnen aangepast worden?
Er is iets zoals voortschrijdend inzicht, zou Bracke zeggen.

Khadaffi is er ook heilig van overtuigd dat zijn wetten voor eeuwig zijn; maar als er genoeg mensen op straat komen en protesteren tegen die wetten zijn, dan zullen zijn wetten ook sneuvelen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:16   #83
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Binnen afzienbare tijd is héél Belgiê een stad, gesplitst of niet.
Dat is nu eigenlijk al zo.
met een Amerikaan gepraat die me zei; jullie spreken over dorpen en zelfs steden maar een groot deel van BE zijn toch gewoon voorsteden en wijken van het centrum dat in Brussel ligt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:35   #84
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
met een Amerikaan gepraat die me zei; jullie spreken over dorpen en zelfs steden maar een groot deel van BE zijn toch gewoon voorsteden en wijken van het centrum dat in Brussel ligt.
En de Amerikanen kunnen het weten natuurlijk.

In 1970 dachten ze ook nog dat we hier op klompen liepen.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:46   #85
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
En de Amerikanen kunnen het weten natuurlijk.

In 1970 dachten ze ook nog dat we hier op klompen liepen.
Velen daar denken nog steeds dat België de hoofdstad is van Brussel.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:16   #86
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
En als Madrid uit zijn voegen treedt dan gaan ze in die rand allemaal chinees spreken? of Engels in de rand van Berlijn? Of Duits in de rand rond Amsterdam?
De eerste taal in Amsterdam is momenteel ... Engels, en Engels is de echte wereldtaal. Maak van een uitgebreid Brussel een Europees gewest met als voertaal Engels; en ik weet wie er dan het meeste last zal hebben om zich te integreren en voor wie het 'a piece of cake' zal zijn.
Oud 2 maart 2011, 18:23   #87
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
De eerste taal in Amsterdam is momenteel ... Engels, en Engels is de echte wereldtaal. Maak van een uitgebreid Brussel een Europees gewest met als voertaal Engels; en ik weet wie er dan het meeste last zal hebben om zich te integreren en voor wie het 'a piece of cake' zal zijn.
nix uitbreiding Brussel!

en geen enkel land zal aanvaarden dat Brussel onder EU-voogdij komt.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 maart 2011 om 18:24.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:04   #88
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je vraagt je af of jij wel eens in Amsterdam komt...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:51   #89
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
je vraagt je af of jij wel eens in Amsterdam komt...
Meer dan jij blijkbaar, als je in Amsterdam komt wordt je eerst aangesproken in het Engels, en in Tun Fun merkte ik dat zelfs Nederlandse ouders hun kinderen anspreken en proberen op te voeden in het Engels; dus excuseer mij als ik zeg dat Engels er de eerste taal is, als men z'n eigen moedertaal opzijzet om de kinderen in die taal aan te spreken dan is die moedertaal niet langer meer de eerste taal, en geen enkele 'taalpurist' zal daar iets aan veranderen.
Oud 2 maart 2011, 19:52   #90
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Antwerpen is't stad en de rest is parking.
Oud 2 maart 2011, 20:04   #91
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Hoe is het mogelijk dat Vlaanderen op zijn grondgebied een partij toelaat die onverbloemd de grenzen ervan betwist en anschluss zoekt met aangrenzende gewesten? Het propageert zijn volksvreemde kultuur en ruit de inwijkelingen van aangrenzende gebieden op zich niet aan te passen aan de plaatselijke kultuur. En onze vlaamse regering zit erbij en kijkt ernaar. En voor onze federale regering is alles grondwettelijk ook al blijkt dat deze grondwet zichzelf en het land in de grond boort. En onze koning moet lijdzaam toezien hoe zijn eigen grondwet de zaag is die de tak waarop Hij zit aan het doorzagen is.
En het vlaamse volk moet nog enkele schoppen en "gifles" krijgen voor het geweld uitbarst.

Maar enfin, de FDF'ers zijn onze grootste bondgenoten in Brussel!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 maart 2011 om 20:04.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:06   #92
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blabla in Tun Fun merkte ik dat zelfs Nederlandse ouders hun kinderen anspreken en proberen op te voeden in het Engels blablabla
Dát vind ik nu fijn aan dit forum! De prachtige, betrouwbare bronnen die constant aangehaald worden. Azert blijft natuurlijk nog steeds de kampioen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:24   #93
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dát vind ik nu fijn aan dit forum! De prachtige, betrouwbare bronnen die constant aangehaald worden. Azert blijft natuurlijk nog steeds de kampioen.
En dat vind ik nu fijn, mensen die semantisch gezien grote nullen zijn, hollander vroeg persoonlijke ervaring, ik geef persoonlijke ervaring. Voor u onzin gaat spuien, lees waarop gereageerd is en trouwens kende u deze al : een statisticus waadde vol vertrouwen door en vijver van gemiddeld 1 meter diep; hij verdronk
Oud 2 maart 2011, 21:41   #94
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan jij blijkbaar, als je in Amsterdam komt wordt je eerst aangesproken in het Engels, ....
Op de Wallen en in menig coffeeshop is dat zo idd.

Misschien volgende keer eens een ander gedeelte van Amsterdam proberen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:31   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
FDF mag gerust opkomen in Vlaanderen, maar dan wel niet met stemmentrekkers uit Brussel. Simpel. En ze moeten de taalwetgeving respecteren, ook in gemeenten die ze grondig gekoloniseerd hebben. Afdelingen die dit niet doen mogen voor mijn part buiten de wet gesteld worden, ja.
Citaat:
maar dan wel niet met ....
Werden die dan uit hun burgerlijke rechten ontzet door een rechter?
Daar las ik niets over. Jij wel?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2011 om 22:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:36   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Voor la francofonie maakte het veel uit. Assimileren of opkrassen is al 180 jaar de regel in francofonië.
Ach zo? 20 jaar ervaring in Brussel toonden 't me toch anders.
Oud 2 maart 2011, 22:45   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet het ook in Libië; je kunt een volk een zekere periode tegen de wil van het volk besturen, maar na een tijd komt daar een einde aan.
In gemeenten met 80% of meer die niets moeten weten van de VL overheid; kan dat niet blijven duren.
In welke zin kunt u een dictatuur vergelijken met een democratische rechtstaat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:46   #98
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan jij blijkbaar, als je in Amsterdam komt wordt je eerst aangesproken in het Engels, en in Tun Fun merkte ik dat zelfs Nederlandse ouders hun kinderen anspreken en proberen op te voeden in het Engels; dus excuseer mij als ik zeg dat Engels er de eerste taal is, als men z'n eigen moedertaal opzijzet om de kinderen in die taal aan te spreken dan is die moedertaal niet langer meer de eerste taal, en geen enkele 'taalpurist' zal daar iets aan veranderen.
Tuurlijk joh. In de toeristische attracties is dat logisch. Dat is onze manier van gastvrijheid tonen. (in tegenstelling tot in Franse musea waar de bakjes met Engelse vertalingen altijd leeg zijn (in bestelling en dergelijke))

Nederlandse ouders die hun kinderen in het Engels opvoeden? haw haw haw. sorry als ik dat een clowneske opmerking vind. Ik heb nog niet vaak zo iets belachelijks gehoord. En dat bedoel ik niet negatief hoor, maar ik wil even mijn gevoel daarover uiten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:47   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Indien een normale houding van gezond verstand Flamingantisme zou heten, laat het maar zo zijn dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Indien
Oud 3 maart 2011, 08:34   #100
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Tuurlijk joh. In de toeristische attracties is dat logisch. Dat is onze manier van gastvrijheid tonen. (in tegenstelling tot in Franse musea waar de bakjes met Engelse vertalingen altijd leeg zijn (in bestelling en dergelijke))

Nederlandse ouders die hun kinderen in het Engels opvoeden? haw haw haw. sorry als ik dat een clowneske opmerking vind. Ik heb nog niet vaak zo iets belachelijks gehoord. En dat bedoel ik niet negatief hoor, maar ik wil even mijn gevoel daarover uiten.
Neen, echt. Ik heb de mensen daarover trouwens aangesproken, onze kinderen waren toen samen aan het spelen dus dat zat wel snor. En zij beweerden dat dat dé trend wordt in A'dam en dat ik dat in de toekomst nog meer zal horen. Het is blijkbaar meer en meer zo dat A'dammers een wereldstad willen en de daarbij behorende taal omarmen. Ik ga in april trouwens terug en ik ga er eens op letten of dat er iets veranderd is, of het Engels verder gestegen is of juist niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be