Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 maart 2011, 22:23   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
net wat ik dacht... geen flauw idee.
Blij dat je het toegeeft van jezelf.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:33   #82
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Is dit een mening of heeft u duidelijke aanwijzingen ?
Uiteraard, na 260 dagen of meer, ik ben het kwijt, heeft de comdedie lang genoeg geduurd. Ook journalisten zagen door het bos de bomen niet meer. Geen stap verder en met Beke als koninklijk bemiddelaar dachten de Walen de N-VA los te weken, of desnoods de onderhandelingen nog wat te rekken. Dat ze het dan maar oplossen. Wie wou er weer zonder N-VA verderwerken? Vooral de Walen hebben hun zin gekregen. Afwachten of de CD&V de aanhangwagen van de N-VA was. Ik verwacht echter geen tsjeven-streek, dus vooral niet te vroeg juichen.

Wie denkt dat CD&V zijn Vlaamse lijn moet verlaten, moet dringend beseffen dat we dat nooit zullen doen. We hebben onze les van 2007 geleerd. Eerst een staatshervorming, dan pas een regering."
Kris Peeters over de Vlaamse lijn van de CD&V - in De Standaard - 26-02-2011
Jakko is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:38   #83
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
hier het anrwoord van een kenner
Neen, dat ging over iets geheel anders.
pixelpower is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:41   #84
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Uiteraard, na 260 dagen of meer, ik ben het kwijt, heeft de comdedie lang genoeg geduurd. Ook journalisten zagen door het bos de bomen niet meer. Geen stap verder en met Beke als koninklijk bemiddelaar dachten de Walen de N-VA los te weken, of desnoods de onderhandelingen nog wat te rekken. Dat ze het dan maar oplossen. Wie wou er weer zonder N-VA verderwerken? Vooral de Walen hebben hun zin gekregen. Afwachten of de CD&V de aanhangwagen van de N-VA was. Ik verwacht echter geen tsjeven-streek, dus vooral niet te vroeg juichen.

Wie denkt dat CD&V zijn Vlaamse lijn moet verlaten, moet dringend beseffen dat we dat nooit zullen doen. We hebben onze les van 2007 geleerd. Eerst een staatshervorming, dan pas een regering."
Kris Peeters over de Vlaamse lijn van de CD&V - in De Standaard - 26-02-2011
En toch draait de aarde rond de zon. De tjeven zullen tjeven.

Moest het onmogelijke toch gebeuren, n.l. De CD&V gaat niet over stag. Dan komt er geen regering en zal de CD&V exploderen. Er zijn te veel krachten binnen de CD&V die nu geen verkiezingen verdragen voor allerlei redenen. Geen regering is geen optie.
Oud 5 maart 2011, 22:58   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Welke Ø-VLD? Die van Willy de Waele? Van Marino Keulen? Of toch maar die van Matthias Declerck? Met Ø-VLD is er gewoon niets te bereiken omdat ze intern niet eens weten wat ze dan wel zouden willen bereiken (buiten de postekes natuurlijk). Op papier Vlaams, in de praktijk regime-slaafkes.
Inderdaad!
De open brief van Willy de Waele zegt genoeg.
daiwa is offline  
Oud 5 maart 2011, 23:03   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron: deredactie.be

Een manier om zichzelf uit de besprekingen te wippen of een manier om de druk op Beke enorm te maken. Vrij onbelangrijk wat het is... de deadline is gelegd. Eens zien of Jambon woord gaat houden... wat denkt U?
Indien 't hen beter uitkomt houden ze woord, aanders vergeten ze 't.
filosoof is offline  
Oud 5 maart 2011, 23:08   #87
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Het is perfect mogelijk om een omvangrijke staatshervorming door te voeren zonder de N-VA. VB/ N-VA hebben geen blokkeringsminderheid, noch in Kamer, noch in Senaat.
BWarrior is offline  
Oud 5 maart 2011, 23:19   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien 't hen beter uitkomt houden ze woord, aanders vergeten ze 't.
Ah ok, ze doen aan politiek.
Oud 5 maart 2011, 23:20   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het is perfect mogelijk om een omvangrijke staatshervorming door te voeren zonder de N-VA. VB/ N-VA hebben geen blokkeringsminderheid, noch in Kamer, noch in Senaat.
?

Over welke planeet ben je nu bezig?
Oud 5 maart 2011, 23:27   #90
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron: deredactie.be

Een manier om zichzelf uit de besprekingen te wippen of een manier om de druk op Beke enorm te maken. Vrij onbelangrijk wat het is... de deadline is gelegd. Eens zien of Jambon woord gaat houden... wat denkt U?
De hoeveelste keer is het nu al dat NVA met dreigende taal afkomt?
solidarnosc is offline  
Oud 5 maart 2011, 23:47   #91
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt mijn beste,doch zal het dan wél een bijzonder vergaande staatshervorming moeten zijn ala N-VA...

Zoniet zal de N-VA uiteindelijk de eerstvolgende verkiezingen als de grote winnaar uit de bus komen aangezien de betrokken partijen die verantwoordelijk waren voor het buitenspel zetten van diezelfde N-VA zonder een grote staatshervorming te verwezenlijken bijzonder duchtig aangepakt dreigen te worden...
Svennies is offline  
Oud 5 maart 2011, 23:51   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?

Over welke planeet ben je nu bezig?
Mwa xeno,dat moeten ze vooral doen....

Als die staatshervorming zo succesrijk is als al die voorgaande staatshervormingen worden de betrokken partijen de eerstvolgende verkiezing gewoon opgepeuzeld...
Svennies is offline  
Oud 6 maart 2011, 00:06   #93
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Cyrano maakt het mij hier héél makkelijk : elk van zijn tussenkomsten in deze draad vertolkt evenzeer en perfect mijn mening en visie, dus ik hoef deze niet meer te herhalen.

Sta mij evenwel toe nog even terloops te vermelden dat de houding van de N-VA mij alsmaar méér verbaast. Los van de “regeringsonderhandelingen” (die in werkelijkheid totaal onbestaande zijn) stel ik bijvoorbeeld vast dat de N-VA sinds de verkiezingen bij zowat elke stemming in de kamer van volksvertegenwoordigers belachelijk wordt gemaakt : telkens ontstaan er “als bij toeval” meerderheden tegen de N-VA. De reactie van de N-VA daarop is zowat…..nihil ! Sorry hoor, maar geef mij zowat een kwart van de kamerzetels, en u zult eens wat zien en horen…

En dan is er bovendien het wollig mossel-noch-vis gedoe van sommige “N-VA – ingewijden”, zoals bijvoorbeeld mijnheer Guido alhier.

Allez mijnheer Guido, louter tussen ons en wijl er toch geen kat meeluistert : u en gans uw N-VA weten toch ongetwijfeld al m�*�*nden met stellige zekerheid dat u er minstens deze keer nooit zult in slagen om zelfs maar één tiende van uw (nochtans terechte) eisen ingewilligd te zien, nietwaar. Derhalve weet u dat deelname aan een federale regeringsmeerderheid voor de N-VA in de praktijk minstens deze keer totaal uitgesloten moet zijn, wil u bij een volgende verkiezing niet terugvallen tot onder de verkiezingsdrempel.
Welnu, wees dan als N-VA verdorie toch eens wat assertiever. Waar is al dat gelul over “we willen absoluut tot een compromis komen” in godsnaam voor nodig ? Leg uw minimumeisen openlijk op tafel. Openlijk, dus in de pers, nietwaar. Te nemen of te laten. De anderen zullen voor “laten” opteren, maar wat dan nog ? U zult op z’n minst de steun van uw eigen kiezers veilig stellen, en er wellicht zelfs de steun van bijkomende twijfelaars bijwinnen.

Besef nu toch eens dat de eerstvolgende federale regering in België er hoe dan ook een zonder de N-VA zal zijn (en gezien de omstandigheden aldus moet zijn, voor uw eigen bestwil). Wanneer zult u uiteindelijk uw tactiek en strategie aan die realiteit aanpassen, en uw politieke tegenstanders in het verdomhoekje van de publieke opinie manoeuvreren ?

Waarop wacht u eigenlijk ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 maart 2011 om 00:10.
Gwylan is offline  
Oud 6 maart 2011, 00:53   #94
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik snap het niet. Allerlei tricolore typetjes tonen hun bloot gat opdat er een regering moet komen en dat is goed, maar als N-VA wilt dat er een regering komt, is dat slecht.

Stok, hond, nee?
Ik heb echt de indruk dat jij de boodschap van NVA, bij monde van Jambon, niet door hebt.
speurneus is offline  
Oud 6 maart 2011, 01:12   #95
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Uit schrik om de zwarte piet toegespeeld te krijgen zet NVA zichzelf dan maar buiten spel. Het is duidelijk dat NVA nog te groen is om op federaal vlak beleidsverantwoordelijkheid op te nemen. Dat ze dan maar zweeppartij blijven.
speurneus is offline  
Oud 6 maart 2011, 01:26   #96
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Uit schrik om de zwarte piet toegespeeld te krijgen zet NVA zichzelf dan maar buiten spel. Het is duidelijk dat NVA nog te groen is om op federaal vlak beleidsverantwoordelijkheid op te nemen. Dat ze dan maar zweeppartij blijven.
men moet er ook niet onozel of kinderachtig over doen,
de nva blijft nu eenmaal de commerciele versie van het vlaams belang
Oud 6 maart 2011, 01:29   #97
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat klopt mijn beste,doch zal het dan wél een bijzonder vergaande staatshervorming moeten zijn ala N-VA...

Zoniet zal de N-VA uiteindelijk de eerstvolgende verkiezingen als de grote winnaar uit de bus komen aangezien de betrokken partijen die verantwoordelijk waren voor het buitenspel zetten van diezelfde N-VA zonder een grote staatshervorming te verwezenlijken bijzonder duchtig aangepakt dreigen te worden...
Geen enkele staatshervorming kan naar N-VA normen groot genoeg zijn.
BWarrior is offline  
Oud 6 maart 2011, 02:34   #98
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele staatshervorming kan naar N-VA normen groot genoeg zijn.
http://www.standaard.be/extra/notadewever/
Skjaergaard is offline  
Oud 6 maart 2011, 04:36   #99
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijnheer Cyrano maakt het mij hier héél makkelijk : elk van zijn tussenkomsten in deze draad vertolkt evenzeer en perfect mijn mening en visie, dus ik hoef deze niet meer te herhalen.

Sta mij evenwel toe nog even terloops te vermelden dat de houding van de N-VA mij alsmaar méér verbaast. Los van de “regeringsonderhandelingen” (die in werkelijkheid totaal onbestaande zijn) stel ik bijvoorbeeld vast dat de N-VA sinds de verkiezingen bij zowat elke stemming in de kamer van volksvertegenwoordigers belachelijk wordt gemaakt : telkens ontstaan er “als bij toeval” meerderheden tegen de N-VA. De reactie van de N-VA daarop is zowat…..nihil ! Sorry hoor, maar geef mij zowat een kwart van de kamerzetels, en u zult eens wat zien en horen…

En dan is er bovendien het wollig mossel-noch-vis gedoe van sommige “N-VA – ingewijden”, zoals bijvoorbeeld mijnheer Guido alhier.

Allez mijnheer Guido, louter tussen ons en wijl er toch geen kat meeluistert : u en gans uw N-VA weten toch ongetwijfeld al m�*�*nden met stellige zekerheid dat u er minstens deze keer nooit zult in slagen om zelfs maar één tiende van uw (nochtans terechte) eisen ingewilligd te zien, nietwaar. Derhalve weet u dat deelname aan een federale regeringsmeerderheid voor de N-VA in de praktijk minstens deze keer totaal uitgesloten moet zijn, wil u bij een volgende verkiezing niet terugvallen tot onder de verkiezingsdrempel.
Welnu, wees dan als N-VA verdorie toch eens wat assertiever. Waar is al dat gelul over “we willen absoluut tot een compromis komen” in godsnaam voor nodig ? Leg uw minimumeisen openlijk op tafel. Openlijk, dus in de pers, nietwaar. Te nemen of te laten. De anderen zullen voor “laten” opteren, maar wat dan nog ? U zult op z’n minst de steun van uw eigen kiezers veilig stellen, en er wellicht zelfs de steun van bijkomende twijfelaars bijwinnen.

Besef nu toch eens dat de eerstvolgende federale regering in België er hoe dan ook een zonder de N-VA zal zijn (en gezien de omstandigheden aldus moet zijn, voor uw eigen bestwil). Wanneer zult u uiteindelijk uw tactiek en strategie aan die realiteit aanpassen, en uw politieke tegenstanders in het verdomhoekje van de publieke opinie manoeuvreren ?

Waarop wacht u eigenlijk ?
groot gelijk,wanneer stopt N-VA nu eens met dat wollig gedoe,als ze De Wever onder zijn kloten stampen zegt hij dank u volgens mij,je bent de grootste partij van vlaanderen , laat toch eens zien dat je ballen hebt
louis1949 is offline  
Oud 6 maart 2011, 05:22   #100
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
groot gelijk,wanneer stopt N-VA nu eens met dat wollig gedoe,als ze De Wever onder zijn kloten stampen zegt hij dank u volgens mij,je bent de grootste partij van vlaanderen , laat toch eens zien dat je ballen hebt
ze hebben angst om afgerekend te worden,
dus spelen ze op veilig...in feite is het een watjes partij

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be