![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het simpele feit, waar jij al de hele tijd omheen danst, is en blijft dat de schepenen NIETS ten laste kan worden gelegd: het reglement dat er was, hebben zij NIET overtreden. Dat reglement werd volledig rechtsgeldig gestemd door de Antwerpse gemeenteraad en vormt dus een onderdeel van hun "beleid". De schepenen (die dus duidelijk NIET dezelfde "partij" zijn als de gemeenteraad) bleven netjes binnen die door de gemeenteraad uitgetekende "krijtlijnen". Als JIJ het niet eens bent met die "krijtlijnen" (met de manier waarop er "bestuurd" wordt dus), dan kan je dat in 2006 laten weten. Duidelijker kan ik het toch ècht niet maken hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had U gevraagd om niet te foefelen maar U kan het niet laten zo te zien, ik zal een eerdere post van mij nog eens pasten ter uwer attentie: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want het gaat hier om uw persoonlijke mening, die een onduidelijke wetgeving (die dus per definitie omzeild kan worden) vergelijkt met duidelijk afgebakende krijtlijnen (en ja, 'krijtlijn' is uw eigen woord), en waarmee ik dus niet akkoord ging/ga. En ik had ook gezegd: Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal je er eens even stap voor stap doorheen helpen, want het wil maar niet lukken hé...
1. Antwerpse gemeenteraad stemt een reglement dat de schepenen toelaat om een visakaart te gebruiken voor onkosten die ze bij de uitvoering van hun ambt moeten maken. 2. Antwerpse schepenen gebruiken deze visakaarten niet altijd even doordacht. 3. Patrick Janssens klaagt de onduidelijkheid van het betreffende reglement aan; hij is het niet eens met alle onkosten die door de schepenen gemaakt worden. 4. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad ziet haar kans schoon om een compleet buiten alle proporties geblazen hetze te creëren en deinst niet terug om woorden als "fraude" en "diefstal" in de mond te nemen. 5. Parket start n.a.v. het door het Vlaams Blok gecreëerde mediacircus een onderzoek en komt tot de vaststelling dat de schepenen niets ten laste kan worden gelegd, gezien het door de gemeenteraad goedgekeurde reglement voor het gebruik van die visakaarten. De zaak wordt zonder gevolg geklasseerd. 6. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad, gefrustreerd om de mislukte hetze, richt haar pijlen nu op mevrouw Pauwels, die het ongeluk had dat haar administratie een spijtige vergissing beging door het indienen van een BTW-bonnetje voor de recuperatie van onkosten die sowieso al door Stad Antwerpen werden gedragen. 7. Het parket onderzoekt en komt tot de vaststelling dat er niet voldoende bewijzen zijn om mevrouw Pauwels te vervolgen. 8. De Vlaams Blokfractie van de Antwerpse gemeenteraad, eens te meer gefrustreerd om deze mislukte hetze tegen mevrouw Pauwels, gewaagt sindsdien van een corrupt gerecht en corrupte politici. Zo, ik hoop dat dit voldoende langzaam was, zodat zelfs jij het kan begrijpen. Aarzel niet om meer uitleg te vragen als je er nog steeds niet wijs uit raakt. Ik ben steeds bereid je te helpen ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe zou het komen dat één van die ambtenaren als eerste uit de selectie voor stadssecretaris kwam?!!!! Wat nu? Merkwaardige selectie! Raar hé! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins dank voor de overzichtelijke opsomming (die hopelijk chronologisch ook juist is). Enkele vragen: Punt 1, dat toelaten van die Visakaart, betrof dat een Visakaart die uitsluitend gebruikt mocht worden voor kosten gerelateerd aan het ambt of was het toegelaten om die ook voor privé zaken te gebruiken? Punt 2, U noemt het gebruik van Visa kaarten 'niet altijd even doordacht', wat is volgens U dan wèl doordacht gebruik? Punt 3, Bij wie heeft Patrick Janssens de onduidelijkheid van het reglement aangeklaagd, en over welke, volgens hem onterechte onkosten en schepenen, ging het? Heeft hij de betrokken schepen(en) niet eerst aangesproken erover? Punt 5, Wat gaan ze nu doen met dat reglement? Erbij zetten dat persoonlijke uitgaven niet mogen of zo? Dat lijkt me zo evident dat het nogal belachelijk wordt hoor. Of niks doen en rekenen op het hopelijk in de toekomst wel correcte Visakaart gebruik door de schepenen? Punt 6, de fout ligt zogezegd bij de administratie, maar wie heeft de aankopen gedaan? Toch wel Mevr. Pauwels zelf dacht ik? Waarom heeft ze dan een BTW bonnetje gevraagd EN dan nog eens aan haar administratie bezorgd? Dat is toch vragen om 'fouten' te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ten tweede ben ik nooit fan geweest van an coolsaet (en dat is zacht uitgedrukt). ik vind dat ze hier fout is geweest. wat ik echter wou aantonen is dat deze kost wel degelijk aan haar functie gelinkt was, aangezien dat ze enkel kaartjes die bestemd waren voor mensen met wie ze in contact kwam door haar functie heeft ingebracht. en dus is dit niet strafbaar. mij lijkt het wel dom en waarom ze dit deed weet ik ook niet. ik vind wel erg dat ze hier ontslag voor moest nemen. ik vind dat politici moeten beoordeeld worden op hun beleid en verwezelijkingen, niet om een paar euro ingebrachte kosten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
mijn post hier was een algemene reactie, mijn opinie van de feiten. het was geen aanval op u, en ik zie dan ook niet in waarom u mij moet aanvallen. ik heb evenzeer het recht mijn opinie te geven als u. ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wéét dat het over minieme bedragen gaat en ik heb niks opgeblazen en ga dat ook niet doen. Gezien dat ik niet reageerde op Raf z'n Vlaams Blok verwijzingen? Hij is fanatiek anti Vlaams Blok en ik beschouw dat offtopic hier, evenals hetgeen Dorus zei, het enige dat ik wel erg vind is dat als Dorus gelijk heeft Raf, die pretendeert veel over de zaak te weten, me een verkeerd verhaal tracht te verkopen. Ik had Dorus z'n post nog niet gezien voor uw antwoord hier omdat hij het postte terwijl ik bezig was. Wat me stoort is dat dat Visakaart gedoe is het principe, de omstandigheden, en de 'afhandeling', hetgeen ik ook herhaaldelijk gezegd heb. Lees ook eens m'n vragen over de 10 Raf 'punten', U ziet dat ik zoek naar meer informatie over de omstandigheden. Ik vind geboortekaartjes met belastingsgeld niet kunnen, sorry. Ik vind het ongepast want zo een kaartje is een persoonlijk geschenk en ze liet ze betalen met belastingsgeld. Of die voor contacten gerelateerd aan haar functie waren of niet maakt niet uit. Ik vind dat een raar onderscheid maken en het geeft de indruk 'probeer zoveel mogelijk (zelfs kleine) kosten af te schuiven'. Aangaande die Erwin Pairon, nee ik ken hem niet. Maar ik vind hetgeen U zegt tegenstrijdig: enerzijds zegt U dat hij geen kostuumtype is (voor zover dat relevant is aangezien het een persoonlijke interpretatie is) en dat ik dat op TV zou kunnen zien en anderzijds zegt U dat hij dat kostuum enkel voor het ambt gebruikt en besluit U daaruit dat het kosten gerelateerd aan dat ambt zijn. Dat begrijp ik niet, moet hij er op TV dan niet goed uitzien of wat? Als U zegt dat hij er slecht uitziet in kostuum tja dan is hij zonder beter af zeker? Ik vind dit een beetje gezocht goedpraterij van U hoor. Hebt U gemerkt dat ik eerder in dit topic de woorden 'OCMW middelen' gebruikte? Ik beschouw alles wat de OCMW bezit als ten dienst staande van de (kans)armen, of dat ook klopt weet ik niet, het is m'n mening. Patrimonium of huis sociale huisvesting maakt niet uit. De wachtlijst voor die huizen is groot genoeg om leegstand te voorkomen hoor. Er zijn dus mensen genoeg die meer noodzaak hebben aan dat huis dan Mevr. Pauwels. Dat is mijn opinie gebaseerd op hetgeen ik weet van de zaak. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
als schepen moet hij soms wel een kostuum dragen, bv bij ontvangst van belangrijke gasten op het stadhuis of bij de inzegening van huwelijken. aangezien hij dit niet in zijn kast heeft hangen moet hij dit kopen voor zijn functie. nog mee? daaruit leid ik af dat je dit dus wel kan zien als een kost verbonden aan het ambt. of het wenselijk is om dit als kost in te brengen is subjectief. wettelijk gezien is er echter niets mis. verder denk ik mijn mening hier al gegven te hebben, dus laat ik het hierbij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- De media schreeuwen moord en brand. Heeft toch niks met de feiten te maken? - Iets is niet corrupt maar dom. Tja, das nogal subjectief. Ik zou eerder zeggen ze hebben de afweging voordeel tov risico slecht ingeschat. - Huurprijs was laag wegens oud huis en gebrekkige sanitaire voorziening Moet je eens kijken wat er zoal verhuurd wordt door de privé sector aan een veelvoud van de prijs, Jurgen Verstrepen is toen alle kantoren afgelopen en nergens konden ze hem iets bezorgen dat ook maar in de buurt kwam inzake prijs en conditie, sommigen moesten zelfs niet in hun boek kijken en anderen bladerden zo te zien zonder te lezen waarschijnlijk denkende wat ze die meneer met zijn onmogelijke eisen moesten zeggen). En bovendien: het zijn middelen van het OCMW. Die moeten dienen voor degenen die er nood aan hebben. En dan zegt U er nog bij dat ik gratuit ben en niet weet waarover ik spreek en dat ik U 'aanval'. Ja zeg, waar dan? Een 'aanval' is op de persoon en ik heb gezegd dat uw opsomming goedkoop was, niet dat U goedkoop was. Als dat ook al niet mag dan is er geen discussie meer mogelijk. Inzake Pairon, plezante beeldvorming dat wel: draagt op tv geen kostuum om bij de kiezer een 'groen' geitewollensokken imago op te houden maar op 't werk wel want daar moet hij géén 'groen' geitewollensokken imago ophouden waarschijnlijk. Leuke gedachte voor de kiezer. Waarom direct haar niet groen kleuren. Nu, waarom U deze verpersonalisering relevant vindt in de vraag kostuum ambtshalve nodig of niet blijft me duister. In uw optiek heeft elke schepen een kostuum nodig voor het ambt. Ik kan daarin enigszins bijtreden, maar dat is niet het punt, ik zei al: Citaat:
De betreffende schepenen hebben op eigen risico de grenzen afgetast en toen het te gortig werd is Dewael zich vragen beginnen te stellen (dus blijkbaar zag Dewael, in tegenstelling tot die schepenen, wèl in dat het in rekening brengen van de kosten laakbaar was), raadpleegde het reglement, stelde vast dat het onduidelijk was en kloeg aan. (gebaseerd op wat Raf zei). Om dan een vrijspraak te doen omdat het reglement onduidelijk is lijkt me nogal misplaatst. Als Dewael en zelfs de rechter vinden dat het reglement onduidelijk is waarom zagen die schepenen dat dan zelf niet in en vroegen ze zelfs niks? Ik kan het wel raden: misbruik zonder normbesef. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens proberen met staccato mededelingen. Er moet toch wel één methode zijn die doordringt...
![]() ![]() ![]() ![]() Eenvoudiger kan het ècht niet hoor. Als je het nu nòg niet doorhebt, moet je professionele hulp gaan zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf, het zou misschien wel kunnen dat de VISA affaire op zich een beetje opgeklopt is, maar jij probeert hier een schoon verhaaltje op te zetten om de schepenen vrij te pleiten.
De waarheid is heel anders. De overheid in Antwerpen is gewoon corrupt als de pest. Er wordt reeds decennia lang gesjoemeld dat het niet schoon is. Het gaat van het goedkoop aankopen van gebouwen en duur terugverkopen aan de stad om de partijkas te spijzen, tot het betrekken van goedkope ocmw huizen (pauwels), via het leven op kosten van de stad (VISA voor restaurants, geboortekaarten, parfum, kleding, noem maar op), noem maar op. En dit zijn dan maar de feiten van vorig jaar. Zonder het te hebben over het gesjoemel van Janssens, wat ook snel snel moest worden 'geregeld' om hem toch maar burgemeester te kunnen benoemen. De politiekers hebben gewoon een paar ambtenaren opgeofferd (Nols, Laminne,...) om de bevolking te sussen en te tonen 'dat ze er wat aan doen'. ![]() En eens dat de storm weer ging liggen, heeft het gerecht de opdracht gekregen om iedereen vrij te pleiten. Geen enkele schepen moet aftreden, geen enkele wordt zelfs nog maar onderzocht of vervolgd, laat staan ooit veroordeeld. Niemand is nog verdacht, er is niets gebeurd. Wat een eerlijke mensen allemaal, die vetbetaalde dieven in het stadhuis van Antwerpen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Raf,
Jij blijft er dus in geloven. Het verwondert mij niet dat er niets verandert in dit apeland. Welke streken ze ook uitvoeren, de mensen worden steeds weer overtuigd dat de politiekers recht in hun schoenen liepen en niets misdaan hebben. Bijna niet te geloven, en toch is het zo. Zielig, niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De SP.A - Antwerpen koopt een gebouw voor een habbekrats, gooit er wat verf tegenop (echt niet meer dan dat!) , en verkoopt het gebouw tegen een woekerprijs aan de stad Antwerpen waar ze zelf de plak zwaaien. Tuurlijk, juridisch niets gebeurd. Maar dat is in feite pure diefstal. Niks anders. En zo gaat dat hier inderdaad reeds decenia lang. Tientallen jaren. Het is hier zo rot als iets. Of waarom dacht je dat ze zich daar aan de macht vastklampen? Gewoon omdat het daar stinkt dat het niet meer kan, en ze willen de deksel van die stinkput niet halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent nog achter op wat vragen die ik mocht stellen. Lees ook eens wat Dorus zei erna, want het is totaal anders wat U beweerde: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Had Pairon nu eens een tandarts bezocht voor een nieuw gebit, of een goede kapper, ja dan had ik geen probleem gehad met zijn betaalwijze!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |