Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Gek/zuigeling... Beledigend of niet beledigend?
Het woord "gek" is beledigend, "zuigeling" - niet 3 27,27%
Het woord "zuigeling" is beledigend, "gek" - niet 0 0%
Alle twee worden zijn beledigend 1 9,09%
Noch "gek" en noch "zuigeling" is beledigend 7 63,64%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2011, 20:24   #81
ondineke
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Geachte moderatie,

Vooralleer u beslissingen neemt en iemand bestraft of iemand anders niet bestraft, vraag ik wel duidelijkheid i.v.m. 2 woorden;

- zuigeling
- gek

Wie, op welke manier en in welke gevallen mag men iemand gek of zuigeling heten en wie, op welke manier en in welke gevallen mag men dat NIET doen!

M.a.w. mag ik bijvoorbeeld (o.a.) tegen de moderatoren of de administrator gek zeggen? (wanneer wel en wanneer niet)

Trouwens, wat betekent "zuigeling"?
Geachte forumgebruiker,

MIJ mag iederéén naar hartenlust noemen hoe iederéén dat wil.

Ik weet goed genoeg wie en wat ik ben; ik lig van het zo goed als altijd weinig deskundig oordeel van anderen heus niet wakker, en mijn oogvocht gebruik ik liever bij andere gelegenheden.

Ik kan alleen maar hopen dat de andere forumgebruikers even sterk in de eigen schoenen staan.

Andermans' schoenen kunnen ze dan eventueel laten voor wat ze zijn.

Gelieve er ook rekening mee te willen houden dat de volksmond over de volgende uitdrukking beschikt:

'al wat je zegt, ben je zelf',

ook bekend als:

'de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet'.

Ik hoop dat mijn collega's moderatoren het er met mij eens over zullen zijn dat we deze draad voorlopig maar beter niet sluiten, zodat het héle forum kan komen 'meegenieten' van het 'spektakel' dat sommige collega's forumgebruikers hier komen opvoeren.

ondineke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:29   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ondineke Bekijk bericht
Geachte forumgebruiker,

Ik weet goed genoeg wie en wat ik ben; ik lig van het zo goed als altijd weinig deskundig oordeel van anderen heus niet wakker, en mijn oogvocht gebruik ik liever bij andere gelegenheden.

Ik kan alleen maar hopen dat de andere forumgebruikers even sterk in de eigen schoenen staan.

Gelieve er ook rekening mee te willen houden dat de volksmond over de volgende uitdrukking beschikt:

ook bekend als:

Ik hoop dat mijn collega's moderatoren het er met mij eens over zullen zijn dat we deze draad voorlopig maar beter niet sluiten, zodat het héle forum kan komen 'meegenieten' van het 'spektakel' dat sommige collega's forumgebruikers hier komen opvoeren.

Geachte global moderator,

Kom jij hier nu vertellen dat het, wat jou betreft, het dan toch toegestaan is om te schelden, te beledigen en over te gaan tot persoonlijke aanvallen?

Ik hoop dat u en uw collega moderators het nu eens eens kunnen worden.
http://forum.politics.be/showthread....78#post5330278

Met vriendelijke groeten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:31   #83
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte forumgebruiker,

ook bekend als:

Het gaat niet om U. Het gaat hier wel om wat de andere moderators denken. U bent niet degene die waarschuwingen uitdeelt omwille van een woordje als 'zuigeling'. Akira denkt daar blijkbaar anders over.

Misschien moeten we toch maar eens contact zoeken met Maarten want ik heb zo het gevoel dat jullie alles doen, 'behalve overleggen'. Met alle respect voor de moderators die het wel goed bedoelen, en die zijn er zeker en vast.
Oud 13 maart 2011, 20:44   #84
ondineke
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Kom jij hier nu vertellen dat het, wat jou betreft, het dan toch toegestaan is om te schelden, te beledigen en over te gaan tot persoonlijke aanvallen?

Ik hoop dat u en uw collega moderators het nu eens eens kunnen worden.

Geachte forumgebruiker,

zowel mijn collega's als ikzelf zouden het uiteraard ten zeerste op prijs stellen mochten ALLE deelnemers aan dit forum zich aan het forumreglement weten te houden, en ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt.

Helaas zijn wij niet allen op hetzelfde ogenblik beschikbaar voor het moderatie-werk, en dus ook niet voor de discussie betreffende het schelden, beledigen en overgaan tot persoonlijke aanvallen.

In tegenstelling tot wat mijn bericht zou kunnen laten vermoeden, ben ik helemaal géén voorstander van enigerlei 'tolerantie' wat dat betreft.

De discussie wordt voortgezet.
Oud 13 maart 2011, 20:54   #85
ondineke
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het gaat niet om U. Het gaat hier wel om wat de andere moderators denken. U bent niet degene die waarschuwingen uitdeelt omwille van een woordje als 'zuigeling'. Akira denkt daar blijkbaar anders over.

Misschien moeten we toch maar eens contact zoeken met Maarten want ik heb zo het gevoel dat jullie alles doen, 'behalve overleggen'. Met alle respect voor de moderators die het wel goed bedoelen, en die zijn er zeker en vast.
Geachte forumgebruiker,

ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat Maarten ook zo wel méér dan genoeg zorgen aan het hoofd heeft, maar hij zal u desgewenst kunnen bevestigen dat er wel degelijk overleg plaatsvindt.

En dat heeft u te danken aan het feit dat er inderdaad zeker en vast nog collega's moderatoren zijn die het wél goed bedoelen.

Het moge u verwonderen, maar Akira is er daar eentje van.

Laatst gewijzigd door ondineke : 13 maart 2011 om 20:55.
Oud 13 maart 2011, 21:01   #86
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte forumgebruiker,

ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat Maarten ook zo wel méér dan genoeg zorgen aan het hoofd heeft, maar hij zal u desgewenst kunnen bevestigen dat er wel degelijk overleg plaatsvindt.

En dat heeft u te danken aan het feit dat er inderdaad zeker en vast nog collega's moderatoren zijn die het wél goed bedoelen.

Het moge u verwonderen, maar Akira is er daar eentje van.
Dat verwondert mij niet en dat was ook belange niet mijn punt. Hebt u wel gelezen wat ik schreef?

Akira vond het nodig een waarschuwing uit te delen omdat men iemand een zuigeling noemde. Akira wist misschien niet dat de naam van die forummer kan vertaald worden naar 'zuigeling'. Hoe kan je nu iemand uitschelden door zn naam te vertalen?

Ik zou me ook niet beledigd voelen mocht u mij suikerzoet noemen ipv suqar7loe.

Dit is absoluut geen verwijt naar Akira toe en dat weet ze best wel. U hoeft haar dus niet te verdedigen. Waren ze allemaal maar als haar/hem.

Maarten zal waarschijnlijk andere zaken aan het hoofd hebben maar ik wens toch wel enige duidelijkheid wat dit betreft. Ik heb het gevoel dat er niet altijd overlegd word. Maar ik kan ook fout zitten uiteraard.
Oud 13 maart 2011, 23:03   #87
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
... 'al wat je zegt, ben je zelf' ...

"I might talk about killing people, but that doesn't mean I do it."
just Eminem
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 23:10   #88
Diana_
Vreemdeling

Diana_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het slaat nergens op indien men het als 'scheldwoord' gebruikt. Zover ik weet heeft het geen andere betekenis dan 'baby'.
Correct. Wie voelt zich nu beledigd wanneer men hem/haar zuigeling noemt? Gek vind ik dan iets grover klinken.
Diana_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 23:30   #89
stiertje
Banneling

Standaard

Wat een soap is me dat hier, het is nochtans heel duidelijk. Kijk naar elke draad in het immigratie subforum, het lijkt er als 2 druppelswater op stormfront. Het valt me op dat ze daar iedereen wegjagen en bij gebrek aan mensen om tegen de schelden hun vuiligheid verhuizen naar andere draden. Ik betreur het echt dat een global moderator nota bene!, dit toestaat?
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 00:26   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

gaat deze draad eigenlijk over iets?
Oud 14 maart 2011, 00:29   #91
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
gaat deze draad eigenlijk over iets?
Gewoon volgen en de popcorn er bij halen.
Niet echt hoogstaand, maar toch vermakelijk.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 01:43   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat heeft niks met politieke visie te maken, of snap je dat niet?

Circe kon het niet laten van te beledigen & 2 forummers persoonlijk aan te vallen.
We zullen tot de conclusie moeten komen dat zoiets deel uitmaakt van haar politieke opinies.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 06:20   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geachte forumgebruiker,

zowel mijn collega's als ikzelf zouden het uiteraard ten zeerste op prijs stellen mochten ALLE deelnemers aan dit forum zich aan het forumreglement weten te houden, en ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt.

Helaas zijn wij niet allen op hetzelfde ogenblik beschikbaar voor het moderatie-werk, en dus ook niet voor de discussie betreffende het schelden, beledigen en overgaan tot persoonlijke aanvallen.

In tegenstelling tot wat mijn bericht zou kunnen laten vermoeden, ben ik helemaal géén voorstander van enigerlei 'tolerantie' wat dat betreft.

De discussie wordt voortgezet.

Zowel een groot deel van de forumgebruikers als ikzelf zouden het uiteraard ook ten zeerste op prijs stellen mochten ALLE deelnemers aan dit forum zich aan het forumreglement weten te houden, en ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt.
Spijtig genoeg zijn er ook forumgebruikers voor wie het een sport is om te balanceren op de grens van het forumreglement.
Ongetwijfeld ken je ook de wet van actie en reactie.

Er werd ons beloofd dat de moderatie zou overleg plegen en in afwachting van een oplossing streng zou optreden.

Ik citeer
Als verschillende forummers wensen de vetes voort te zetten in andere draden zal daartegen door mij streng worden opgetreden, zonder onderscheid des persoons. Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.
http://forum.politics.be/showthread....39#post5081339

Sta me toe, wanneer ik lees wat er zo allemaal blijft staan, gerede twijfels te hebben bij dit "streng optreden".

Ik begrijp dat het moeilijk is om een adequate oplossing te vinden; en dat dit tijd vergt.
Kan de moderatie in afwachting tenminste duidelijkheid scheppen over de toepassing van het forumreglement?
Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven, om te verduidelijken wat zij beschouwt als schelden, beledigen en persoonlijke aanvallen?
Persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder en bevattingsvermogen worden de ene keer geknipt; een andere keer blijven ze staan.

Bij voorbaat dank.
Oud 14 maart 2011, 06:46   #94
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dat het legitiem is om in een discussie gebruik te maken van scheldwoorden, beledigingen en persoonlijke aanvallen?
Of dat storend/legitiem is hangt van de mods af, net zoals Hema het hoofddoekje' aan de kassa heeft geband omdat er een paar korte lontjes op het Hemameldingsdriehoekje hadden gedrukt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 06:47   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Of dat storend/legitiem is hangt van de mods af, net zoals Hema het hoofddoekje' aan de kassa heeft geband omdat er een paar korte lontjes op het Hemameldingsdriehoekje hadden gedrukt..
Ik vroeg jouw mening; Je hebt daar toch ook een mening over.
Meen je dat het legitiem is om in een discussie gebruik te maken van scheldwoorden, beledigingen en persoonlijke aanvallen?
Oud 14 maart 2011, 06:50   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Zowel een groot deel van de forumgebruikers als ikzelf zouden het uiteraard ook ten zeerste op prijs stellen mochten ALLE deelnemers aan dit forum zich aan het forumreglement weten te houden, en ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt.
Spijtig genoeg zijn er ook forumgebruikers voor wie het een sport is om te balanceren op de grens van het forumreglement.

Er werd ons beloofd dat de moderatie zou overleg plegen en in afwachting van een oplossing streng zou optreden.

Ik citeer
Als verschillende forummers wensen de vetes voort te zetten in andere draden zal daartegen door mij streng worden opgetreden, zonder onderscheid des persoons. Iedere verwijzing, hoe subtiel ook, naar een medeforummer zal worden bestraft met banpunten. U dient het allen te doen met inhoudelijke argumenten en on-topic-reacties in de lopende draden. Voor degene die dat niet kan opbrengen adviseer ik het gebruik van de negeerlijst.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.

Sta me toe, wanneer ik lees wat er zo allemaal blijft staan, gerede twijfels te hebben bij dit "streng optreden".

Ik begrijp dat het moeilijk is om een adequate oplossing te vinden; en dat dit tijd vergt.
Kan de moderatie in afwachting tenminste duidelijkheid scheppen over de toepassing van het forumreglement?
Kan de moderatie enkele vuistregels meegeven, om te verduidelijken wat zij beschouwt als schelden, beledigen en persoonlijke aanvallen?
Persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder en bevattingsvermogen worden de ene keer geknipt; een andere keer blijven ze staan.

Bij voorbaat dank.
Spreek liever in persoonlijke naam...

Als de mods het debatteren op een hoger niveau willen tillen, moeten ze niet het forumreglement superstrikt gaan toepassen maar een paar rotte appels ( of groenten) wiens draden onvermijdelijk eindigen in ergenis en scheldpartijen voor eeuwig en altijd bannen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 08:36   #97
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

En de mods zitten weer in het defensief. Jammer dat ze nog steeds evenveel inzicht hebben als pakweg vijf jaar geleden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 09:06   #98
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Spreek liever in persoonlijke naam...

Als de mods het debatteren op een hoger niveau willen tillen, moeten ze niet het forumreglement superstrikt gaan toepassen maar een paar rotte appels ( of groenten) wiens draden onvermijdelijk eindigen in ergenis en scheldpartijen voor eeuwig en altijd bannen..
Inderdaad, de mods hebben het spelletje van onze arti-clan, zal ik ze maar noemen, door.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 10:07   #99
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik citeer

Bij voorbaat dank.
2
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 14:23   #100
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je hiermee dat ik je bijvoorbeeld als een rotzak mag beschouwen? Of was het de bedoeling niet?
Jij mag dat zeker, dat zegt immers meer over uw niveau als het mijne.
Ik geef daar allemaal geen zier om, als het mogelijk was zou ik dit zelfs nog als forumtitel durven dragen.

Citaat:
Trouwens, het was;
"Is hij... ?"
? = vraagteken
Rood is voorbehouden voor de moderators, gelieve de regels te lezen.
Citaat:
ermee ophouden een gedrag tentoon te spreiden waar elk weldenkend mens zich op z'n minst een beetje voor schaamt
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be