![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze zijn er.
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ben ik geen fan van de meeste Abrahamitische geloven en wat betreft de Islam is mijn stemming soms positief, vaak neutraal en soms erg negatief, maar ik zal nooit iemand als onmens kunnen behandelen om zijn/haar Moslim-zijn, noch om een hoofddoek of baard. Ik zie het ook als maatschappelijk allesbehalve bevorderend om mensen te isoleren uit onze maatschappij omwille van die overtuiging, want dat maakt mensen enkel radicaalder. Mijns inziens is het een kwestie van gewenning. De mens is een kuddedier, en minder een vrije denker dan hij zelf beseft. Waar nu een meute er een probleem van maakt, kan een groot deel van diezelfde massa er opeens geen zaak van maken. Een kleine kern van mensen die die hoofddoek koste wat kost weg wil heeft een soort hypnotiserende macht over een grote groep mensen. Zo denk ik dat het ongeveer is. Waar in Nederland zou het oké zijn en waar zou het not-done zijn ? Misschien heeft de Nederlandse media een invloed omdat die meer allochtonen aan bod laat ? Wie zal het zeggen ? Het draait in elk geval meestal om gewenning. Trouwens, op het internet zijn mensen vaak veel feller dan in het echte leven, omdat er geen oogcontact is en meer anonimiteit. Telkens ik - al gebruik ik enkele uurtjes internet - ik buiten kom en met echte mensen afspreek, dan voel ik ook alsof er een gewicht van mijn schouders is gevallen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() "ze zijn er"..
t wordt hier beter en beter ![]() "they are amongst us, have fear" |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor suqar blijken ze in ieder geval onzichtbaar. 't zijn misschien spoken dat ik zie?
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=r6j5o...eature=related
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1. De naam van die gemeente is Molenbeek. 2. de PS en communistich? Informeer je. 3. De PS de plak zwaait? Geen absolute meerderheid, dus nee. 4. 't is wel dichtbij maar ik woon er niet. 5. een mes in mijn pens? Waar haal je 't toch, man? (of vrouw?) 6. "lalaland" ken ik niet. En druk nu noch maar eens op je driehoekje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dat nu zo shockerend dat er ook mensen met hoofddoeken in winkels werken? uit jullie reactie blijkt maar 1 ding: je wil niet zien dat ze ook effectief werk vinden daar, het is alleen maar de moeite als je kan klagen dat ze gediscrimeerd worden. Jullie staan gewoon te popelen dat die stuk voor stuk ontslagen worden, zoveel is wel duidelijk.
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() Tuurlijk. Als je wordt aangenomen, je werk goed doet met een hoofddoek op, geen probleem. Als enkele mensen zich eraan storen en dit laten weten is de werknemer plots een werkwijgeraar? M.A.W. als ik een overeenkomst heb met mijn werkgever dan kan die mij, zonder dat ik enige fout maak, op eenvoudige vraag van een klant, mij bestempelen als werkweigeraar. Fijn om weten als ik m'n verantwoordelijkheid t.o.v. van m'n werkgever evalueer. Het is zeer geruststellend dat ik m"n job ter harte neem, dat ik alles in het werk stel om de firma zo goed mogelijk te dienen. Bij te dragen aan de welvaart van de firma om zo ook m'n eigen positie te behouden. Ik doe dat echter allemaal voor niets.Als een hoofddoek al reden is tot ontslag en uitsluiting van werkeloosheidsuitkering dan komt echt alles in aanmerking. Hoofddoek, tattoe, piercing, vreemde naam, andere huidskleur,...Allemaal voldoende om je als werkweigeraar te bestempelen.
Zelfs ik ontkom er niet meer aan. Ik draag geen hoofddoek maar ik ben ook niet meer de meest efficiënte werknemer. Ik heb kanker, das pas een reden om mij als werkweigeraar te bestempelen. Ik mag immers werken maar doe (kan) het niet altijd. Moest ik een hoofddoek opzetten en daardoor niet eens zou mogen werken zou ik een werkweigeraar zijn? M.a.w. als ik wil, kan en mag werken maar het niet doe ben ik geen werkweigeraar. Als ik wil en kan werken maar niet mag ben ik een weigeraar?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 11 maart 2011 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doet me denken aan de discussie met Kallikles waarin ik uitgescholden werd voor verzuurde racist omdat ik opmerkte dat er allochtonen zijn die werken.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat anders dan werkweigering?
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pas n�*dat ik, na klacht ingediend te hebben en mediahetze te hebben veroorzaakt, de aangeboden job weiger, natuurlijk.
dan komt er een foto van mij met hoofddoek en mijn meest mediageile grijns (ga nog effe tijd nodig hebben om daarop te oefenen).
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geen antwoord op mijn vraag of ik in het vreedzame tolerante lalaland in alle vrijheid mijn afkeuring voor religieuze symbolen kan verkondigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
heb je een gemis aan aandacht of erkenning ofzo
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen idee, maar ik zie volgens sommigen hier blijkbaar dingen die niet bestaan: vriendelijke hoofddoekdragende moslima's in winkels.
Ik ga eens moeten navragen of die die op m'n werk werkt eigenlijk wel echt is ![]()
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, ik zou dolgraag in de hema werken maar ik raak er nie binnen LOL.
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Hoe kan ik nu antwoorden op een vraag die een term bevat die niet in woordenboek noch encyclopaedie staat? Indien jij je eigen taaltje wil gebruiken, doe maar. Verwacht niet dat iedereen een opzoeking gaat doen om "lalalaland" of "allochtonia" te vertalen. Vraag 't eens aan je juf.
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2011 om 21:29. |
![]() |
![]() |