![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen aan moeder aarde niks doen neen.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moesten ze maar in de 17de eeuw blijven leven?
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik elders al schreef: dan moet er onmiddellijk begonnen worden aan de definitieve evacuatie van alle kuststeden waar er een kans bestaat op een tsunami (het volledige Stille Oceaangebied dus om te beginnen, maar ook de Oostkust van de VS). Plaats zat in de binnenlanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles is een risico, en als ge die wil vermijden, dan is er niet veel keuze.
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() (dt fouten zijn menselijk en hebben in principe niets te maken met de boodschap, maar het stoort wel. Gezien het niet de eerste is wou ik em toch niet zomaar laten passeren. Excuses voor eventuele betweterigheid)
ja! Citaat:
Voor zover ik begrijp is het nu een ramp a la "Three Mile Island" en is een Tsjernobyl (hoewel onwaarschijnlijk) nog niet uitgesloten. Dat zijn GEEN aanvaarbare gevolgen maddox, zelfs niet voor een beving van deze aard
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen ook iedereen verbieden uit zijn huis te komen om verkeersongelukken te voorkomen. Het vermijden van risico's kan ook pathologisch of absurd worden dus. In het geval van energie is er een duidelijke weg die de mensheid sowieso op gaat, namelijk die van hernieuwbare propere energie. Geen reden dus om te volharden aan de X-games mee te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb U de vraag al gesteld; Welke zijn implementeerbaar met de huidige technologie?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 maart 2011 om 21:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 maart 2011 om 22:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me duidelijk zijn. Ik heb geen kinderen, en zal er ook nooit hebben, toch niet van eigen zaad.
En eigenlijk. Mij maakt het niet uit dat mijn electriciteit nu van een kerncentrale, windmolen of desnoods een looprad met hamsters komt, zolang mijn levensstandaard hetzelfde blijft of zelfs "verbeterd".
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk dat het IMAGO van kernenergie hier weeral onterecht een stevige deuk zal krijgen. Zoals Chernobyl een onterechte deuk aan het imago van kernenergie heeft gegeven, en TMI. Want mijn vraag is nu alweer: hoeveel daadwerkelijke doden ? hoeveel daadwerkelijke irreversiebele schade (zoals onbruikbaar land gedurende eeuwen) ? En hoe vergelijkt zich dat met de hoeveelheid WERKELIJKE doden en de hoeveelheid WERKELIJKE schade door alle andere grootschaalse menselijke technologieen, zoals verkeer, andere vormen van energie produktie zoals steenkool en olie en dergelijke,... Hoe ziet de WERKELIJKE balans er uit ? En hoe vergelijkt zich dat met het IMAGO ? Welke RAMP is er ginder in Japan gebeurd ? Ik geef toe dat ik ook niet weet wat de WERKELIJKE impact zal zijn ginder, ik vermoed lichtjes erger dan TMI, en kilometers ver van Tchernobyl. Maw, statistisch gezien misschien 10 of 100 doden over de 50 komende jaren, en misschien een kleine uitsluitingszone tot de opruimingswerken tussen nu en binnen 20 jaar achter de rug zijn. Dat is mijne pronostiek. Hoe vergelijkt zich dat met wat er VOOR DE REST in Japan is gebeurd en waarom is de nieuwsgeving van de Japanse katastrofe voor 80% over die kerncentrales met slechts potentieel een paar tientallen doden, en de tientallen duizenden andere doden en de van de kaart geveegde steden moeten zich tevreden stellen met de overige 20% van de berichtgeving ? Is dat een zichzelf versterkend imago ? Of heeft dat iets met de werkelijkheid te maken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(ik denk dat je die "we" in de laatste zin best door "ik" verandert want koninklijk meervoud vind ik hier niet gepast)
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ga je Chernobyl minimaliseren? Citaat:
bottom-line: ik ging er steeds van uit dat zoiets niet kon gebeuren, dat die dingen dat wel aankonden. Die dingen zijn blijkbaar niet zo veilig als ik eerst dacht (wat inderdaad door hun imago komt en is ingegeven door de pleidooien van voorstanders) Ik ben altijd voor kernenergie geweest, maar daarbij ging ik ervan uit dat wat nu aan het gebeuren is niet kon gebeuren.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 14 maart 2011 om 08:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien,... worden die systemen altijd dubbel uitgevoerd, en staat zo een centrale altijd dicht bij water,... Waardoor ze er zoals nu gebeurd is water in kunnen pompen. Natuurlijk niks is onmogelijk ... Maar zolang dat reactorvat het houd, is er eigenlijk nog niet echt een serieus probleem,... als dat ontploft, ... ja dan zit ge wel met een probleem... Nu het risico dat er zo iets voorvalt is nog altijd vrij klein, en elke vorm van energie opwekken heeft nu eenmaal risico`s, bij een klassieke centrale komen er ook giftige stoffen in de atmosfeer terecht,... En alternatieve vormen, vangen onze nood niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon "stralend" nieuws,... het "onmogelijke" dat gebeurd, ... het echte onmogelijke dat gebeurd is is een super tsunami, die zowat de helft van de Japanse kust heeft weggevaagd,... zeg dat die centrales het goed gehouden hebben, ... ja ze hadden zich daar tegen moeten beveiligen, een hoge zeemuur,... noodgeneratoren hoger plaatsen etc,... Een les die nu geleerd is, en overal maar moet toegepast worden, ... |
|
![]() |
![]() |