Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2006, 22:46   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik sterf (nog liever) in de goot.
Met of zonder computer ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 22:51   #82
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn Bekijk bericht
waarom niet geloof in de universele haat? of universele woede? furie? jaloezie? honger? vernietigingsdrang? universele neutraliteit?
Omdat we dan morgen al beginnen elkaar te vernietigen zoals in landen waar er nu echt oorlog is.
Als u dat absoluut wilt beleven verhuis dan naar één van die landen of bied daar uw diensten aan aan de goddeloze heersers en hun talrijke krijgsknechten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 januari 2006 om 22:53.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 23:07   #83
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Andere stelling: moest morgen zwart op wit bewezen worden dat God niet bestond, dan nog zou een groot deel van de mensen verankert zijn aan de Kerken.
Gewoon naar een afkickcentrum sturen.
Oud 28 januari 2006, 01:34   #84
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat we dan morgen al beginnen elkaar te vernietigen zoals in landen waar er nu echt oorlog is.
Als u dat absoluut wilt beleven verhuis dan naar één van die landen of bied daar uw diensten aan aan de goddeloze heersers en hun talrijke krijgsknechten.
zeg ik dat ik dat zou willen beleven? waarom zou je in het 1 meer geloven dan het ander? ze zijn toch perfect allemaal evenwaardig? waarom er 1 gevoel uitkiezen en dan daarin geloven? dat lijkt me nogal redelijk kortzichtig. je hebt de mogelijkheid gekregen om een heel spectrum aan gevoelens te beleven. waarom stoppen bij "universele liefde"?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 11:31   #85
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
waarom niet geloof in de universele haat? of universele woede? furie? jaloezie? honger? vernietigingsdrang? universele neutraliteit?

er is geen god. nooit geweest en zal er ook nooit komen.

Is dat jou mening over de zin van het leven? En kunt je mij dan eens bewijzen dat er geen God bestaat. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zonder enige vorm van Godsdienst / geloof toch een zinnig leven weten te leiden door bezigheden die hun voldoening geven. Dat kan heel uiteen lopend zijn, werk, gezin, studie, vrijwilligerswerk etc. Ik denk ook dat er teveel mensen zijn die onder bepaalde omstandigheden worden geboren zonder enige kans op een zinvol leven.
Ik heb er even over na moeten denken, maar denk dat wanneer mijn geloof weg zou vallen, ik het leven toch nog zinvol genoeg zou vinden. Geloven geeft soms wel meer " zin " aan mijn leven, maar het is voor mij absoluut geen automatisme. Er zijn tijden dat ik het " gevoel " heb dat ik er helemaal niets aan heb. Aan de andere kant heb ik toch af en toe dingen mogen ervaren waardoor ik voor mezelf de conclusie trok dat het van hogeerhand kwam.
Toch blijft ik geloven omdat ik er tot hiertoe van overtuigd ben dat Jezus Christus werkelijk degene was / is die Hij vooraf te zijn, nl. de Zoon van God die voor ons is gestorven, maar net zo belangrijk, ook uit de dood is opgestaan. Ik vind de getuigenissen uit de bijbel van degenen die Christus na zijn dood hebben gezien nog altijd erg overtuigend. De discipelen waren nou niet echt heldhaftig toen Jezus werd gevangen genomen. Toch waren ze later bereid voor hun geloof te leven en te sterven. Zouden ze dat gedaan hebben als ze wisten dat hun " geloof " gebasseerd was op een leugen ? Iets, een of andere gebeurtenis heeft hun leven dratisch op hun kop gezet. Ik denk dat het hun ontmoeting was met de opgestane Heer en later de uitstorting van de H. Geest.
Een eeuwig leven om God te dienen lijkt mij wanneer je dat zo stelt ook niet echt aantrekkelijk. Maar ik geloof dat als er een eeuwig leven bestaat, in de hemel of de aarde, doet er niet zoveel toe, een zwakke afspiegeling is van de werkelijkheid. Dat we nu nog maar te dele kennen, maar dat we dan
" ten volle" zullen kennen zoals Paulus dat zo mooi zegt in zijn brief aan de Korintiers. Voor mij behelst dat eeuwige leven wat meer dan de simpele voorstelling die hij er van maakt.
Groet Ronny
ronnydecoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 13:37   #86
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

je hebt ten eerste geen godheid nodig om zin te geven aan je leven. ten tweede wordt je leven des te zinvoller als je weet dat het eenmalig en eindig is -> je sterft, je rot ergens weg en voila.
Oud 28 januari 2006, 13:45   #87
duncan
Banneling

Standaard

leuk Ronny thnx en ik snap u zenne

god is DE dood & HET leven .

Laatst gewijzigd door duncan : 28 januari 2006 om 13:46.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 13:49   #88
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
je hebt ten eerste geen godheid nodig om zin te geven aan je leven. ten tweede wordt je leven des te zinvoller als je weet dat het eenmalig en eindig is -> je sterft, je rot ergens weg en voila.
Uitgaand van jou gedachten dat er geen God zou zijn en dit leven het enige is wat we krijgen. Dan zijt hij inderdaad niet meer dan een omhooggevallen dier en ben hij als een ware maar een wegwerpverpakking.
Groet Ronny
Oud 28 januari 2006, 14:00   #89
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Uitgaand van jou gedachten dat er geen God zou zijn en dit leven het enige is wat we krijgen. Dan zijt hij inderdaad niet meer dan een omhooggevallen dier en ben hij als een ware maar een wegwerpverpakking.
omhooggevallen? nee, mensen zijn gewoonweg dieren, punt. onze duim zit iets anders op onze hand, we zijn vernuftiger/slimmer en we hebben uitgewerkte talen.

wegwerpverpakking? waarom? dat bewijst dan net dat jij geen zin kan geven aan je leven zonder je god. intriest toch?
Oud 28 januari 2006, 14:31   #90
zeddie
Banneling

Standaard

What is this thing thou callest death? Can God die? O thou who fearest death, it is Life that has come to thee sporting with a death-head and wearing a mask of terror.

-Sri Aurobindo

GreetZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 14:35   #91
duncan
Banneling

Standaard

The Old Ones were, the Old Ones are and the Old Ones shall be. From the dark stars They came ere man was born, unseen and loathsome They descended to primal earth.
Beneath the oceans They brooded while ages past, till seas gave up the land, whereupon They swarmed forth in Their multitudes and darkness ruled the Earth.

At the frozen Poles They raised mighty cities, and upon high places the temples of Those whome nature owns not and the Gods have cursed.

And the spawn of the Old Ones covered the Earth, and Their children endureth throughout the ages. Ye shantaks of Leng are the work of Their hands, the Ghasts who dwelleth in Zin's primordial vaults know Them as their Lords. They have fathered the Na-Hag and the Gaunts that ride the Night; Great Cthulhuis Their brother, the shaggoths Their slaves. The Dholes do homage unto Them in the nighted vale of Pnoth and Gugs sing Their praises beneath the peaks of ancient Throk

Leuk ....death shall overcome us all
Oud 28 januari 2006, 14:58   #92
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
omhooggevallen? nee, mensen zijn gewoonweg dieren, punt. onze duim zit iets anders op onze hand, we zijn vernuftiger/slimmer en we hebben uitgewerkte talen.

wegwerpverpakking? waarom? dat bewijst dan net dat jij geen zin kan geven aan je leven zonder je god. intriest toch?
Ha ha ha, ik geen zin heb van het leven, ik denk meer dat hij niet weet wat de zin van het leven wilt betekenen, want te slotte je spreek je eigen tegen, je moogt draaien of keren zoals je wilt, iemand die niet graag verlangt om eeuwig te leven is een leugenaar. Je roem op je vernuftiger/slimmer wijsheid van de wereld, tegen over de wijsheid van God zijt ge maar heel klein hoor. Weet je wat de bijbel zegt over de wereldse wijsheid waar hij zo op roem in 1 Korinthiers 1:19-21: Want er staat geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan en de intelligentie der intellectuelen negeren. Waar is de wijze? Waar de schriftgeleerden? Waar de debatvoeder van dit samenstel van dingen? Heeft God de wijsheid van de wereld niet dwaas gemaakt? Want daar de wereld, in de wijsheid Gods, door middel van wordt gepredikt, degenen te redden die geloven. Door jou onwetenheid en dwaasheid zegt je dat er geen God bestaat, maar toch door je dwaasheid aanbid je een god, niet de ware God, maar die van de mens.
Groet Ronny
Oud 28 januari 2006, 15:05   #93
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Ha ha ha, ik geen zin heb van het leven, ik denk meer dat hij niet weet wat de zin van het leven wilt betekenen, want te slotte je spreek je eigen tegen, je moogt draaien of keren zoals je wilt, iemand die niet graag verlangt om eeuwig te leven is een leugenaar. Je roem op je vernuftiger/slimmer wijsheid van de wereld, tegen over de wijsheid van God zijt ge maar heel klein hoor. Weet je wat de bijbel zegt over de wereldse wijsheid waar hij zo op roem in 1 Korinthiers 1:19-21: Want er staat geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan en de intelligentie der intellectuelen negeren. Waar is de wijze? Waar de schriftgeleerden? Waar de debatvoeder van dit samenstel van dingen? Heeft God de wijsheid van de wereld niet dwaas gemaakt? Want daar de wereld, in de wijsheid Gods, door middel van wordt gepredikt, degenen te redden die geloven. Door jou onwetenheid en dwaasheid zegt je dat er geen God bestaat, maar toch door je dwaasheid aanbid je een god, niet de ware God, maar die van de mens.
Groet Ronny

Woehahaha roflooor ey Ronny die van de Korinthiërs die hebtge via mij gekregen hé...is een goei hé lol .
Oud 28 januari 2006, 15:16   #94
duncan
Banneling

Standaard

pfff effe iets over doen ...psalmkeu 134 " zegebede "
Een beddevaartslied,

komt, prijst de here,
alle gij knechten des heren,
die des nachts in het huis des heren staat.

Heft uw handen op naar het heiligdom en prijst de here.

De here zegene u uit Sion,
Hij,die hemel en aarde gemaakt heeft.

Myr dinges ge ziet al goe dat er GEEN bewijs is van iets hogers iets euhm gewoon alledaags & geen bewijzen zijn zelfs geschreven over god die ons als knechtje doopten.

ps...misschien is bijbeltje opendoen en psalmpje lezen bvb nmr 134 ofzoow

Laatst gewijzigd door duncan : 28 januari 2006 om 15:17.
Oud 28 januari 2006, 15:42   #95
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Groet Ronny
waar spreek ik mezelf tegen? de wijsheid van die fictieve entiteit god is nog niet in staat me van een cola te voorzien. eeuwig leven? waarom ook geen superkrachten, een paar vleugels en een lightsaber?

ik aanbid geen god, ik zoek het niet ergens anders. waarom trouwens al die 'en?
Oud 28 januari 2006, 15:44   #96
myrdjinn
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
pfff effe iets over doen ...psalmkeu 134 " zegebede "
Een beddevaartslied,

komt, prijst de here,
alle gij knechten des heren,
die des nachts in het huis des heren staat.

Heft uw handen op naar het heiligdom en prijst de here.

De here zegene u uit Sion,
Hij,die hemel en aarde gemaakt heeft.

Myr dinges ge ziet al goe dat er GEEN bewijs is van iets hogers iets euhm gewoon alledaags & geen bewijzen zijn zelfs geschreven over god die ons als knechtje doopten.

ps...misschien is bijbeltje opendoen en psalmpje lezen bvb nmr 134 ofzoow
van psalmen krijg ik het schijt.
Oud 28 januari 2006, 15:49   #97
duncan
Banneling

Standaard

woehahaha zelfs psalmen en hymnes zen ouder dan wetenschap en taal op zich en ouder dan bijbel dus bevat moeilijke talen.

tjah ik vindt da leuk moh ksnap datge er het schijt on overhoudt ....wie ni oké nen Duncan pff ja so what
Oud 28 januari 2006, 16:05   #98
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Woehahaha roflooor ey Ronny die van de Korinthiërs die hebtge via mij gekregen hé...is een goei hé lol .

Ja er staat nog veel meer over de wijsheid van de wereld in Korinthiers en in de bijbel. Ik vraag me soms eens af of de mensen nog graag leeft . Hier iets om eens over na te denken, het is maar een begin de eerste stap om van je zelf te houden. Je bent uniek, een individu, hierin zit vervat, een beetje wijsheid om van jezelf te houden. Om te beginnen, zichzelf aanvaarden, niet als passief en toekijkend, maar durven zeggen en vooral denken: Ik hou van mezelf, met mijn leeftijd, mijn bekwaamheden en mijn situatie. Ik laat engageer mij denken: ik verwonder me telkens over wat ik kan en wat ik niet kan. Ik spijker mezelf niet vast aan een situatie. Ik laat me niet overheersen, noch door personen, noch door evementen. Ik neem ruimte voor mezelf en laat die niet door anderen afnemen.Ik sta vast op mijn twee voeten, en heb respect voor mezelf. Niet anderen hoeven te bepalen waartoe je in staat bent. Dat hoor je zelf doen. Daarom moet je hindernissen nemen en dingen doen waar karakter en inspanning voor nodig is. Laat nooit tot immobilisme verleiden, want al wat groeit, verkwijnt en gaat ten onder. Iemand worden moet je zelf verwezenlijken. Dit is moeilijk in een wereld van materiële weelde en zekerheid. Soms denkt men al te gemakkelijk dat men er is omdat men heeft. Toch is het mooiste in het leven niet hebben, maar in vrede met je zelf leven. Succes is voor ons het bereiken van diepe innerlijke vrede, dat o.k. zijn met jezelf.
Groet Ronny
Oud 28 januari 2006, 16:11   #99
duncan
Banneling

Standaard

JOT mij hoortge u ni tegen spreken zenne ik zou ni durven goh ...lol jaja er zen nog vele passages in den bijbel die de hoog geleerde mens mag hernemen .
Oud 28 januari 2006, 16:40   #100
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
waar spreek ik mezelf tegen? de wijsheid van die fictieve entiteit god is nog niet in staat me van een cola te voorzien. eeuwig leven? waarom ook geen superkrachten, een paar vleugels en een lightsaber?

ik aanbid geen god, ik zoek het niet ergens anders. waarom trouwens al die 'en?
Weet je wat je bent een echte breinbreker, soms woordspelletjes, niet meer niet minder, het gaat jou meestal om het eigen gelijk niet om te bewijzen dat God niet bestaat, ha ha je zou dan willen dat God je alles in uw schoot wordt gelegd en er niets wilt voor doen is dat de zin van het leven dat je voorstelt. Ik ken de standpunten, ze zijn te verdedigen, maar of ik op het cruciale moment bloed zou weigeren, ik denk het niet, ik ben namelijk geen Jehovah's Getuigen, omdat ik weet dat ik zou kiezen voor bloed, ik ben namelijk als doodt voor de doodt en voor het lijden, maar er zijn gelukkig meer factoren die bepalen of je eeuwig leven verkrijgt of niet, Ik heb het aanvaard dat ik een zwakte heb, verder zou ik door het vuur gaan voor God en de waarheid.
Groet Ronny
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be