![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met of zonder computer ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u dat absoluut wilt beleven verhuis dan naar één van die landen of bied daar uw diensten aan aan de goddeloze heersers en hun talrijke krijgsknechten.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 januari 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Gewoon naar een afkickcentrum sturen.
![]() |
#84 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er even over na moeten denken, maar denk dat wanneer mijn geloof weg zou vallen, ik het leven toch nog zinvol genoeg zou vinden. Geloven geeft soms wel meer " zin " aan mijn leven, maar het is voor mij absoluut geen automatisme. Er zijn tijden dat ik het " gevoel " heb dat ik er helemaal niets aan heb. Aan de andere kant heb ik toch af en toe dingen mogen ervaren waardoor ik voor mezelf de conclusie trok dat het van hogeerhand kwam. Toch blijft ik geloven omdat ik er tot hiertoe van overtuigd ben dat Jezus Christus werkelijk degene was / is die Hij vooraf te zijn, nl. de Zoon van God die voor ons is gestorven, maar net zo belangrijk, ook uit de dood is opgestaan. Ik vind de getuigenissen uit de bijbel van degenen die Christus na zijn dood hebben gezien nog altijd erg overtuigend. De discipelen waren nou niet echt heldhaftig toen Jezus werd gevangen genomen. Toch waren ze later bereid voor hun geloof te leven en te sterven. Zouden ze dat gedaan hebben als ze wisten dat hun " geloof " gebasseerd was op een leugen ? Iets, een of andere gebeurtenis heeft hun leven dratisch op hun kop gezet. Ik denk dat het hun ontmoeting was met de opgestane Heer en later de uitstorting van de H. Geest. Een eeuwig leven om God te dienen lijkt mij wanneer je dat zo stelt ook niet echt aantrekkelijk. Maar ik geloof dat als er een eeuwig leven bestaat, in de hemel of de aarde, doet er niet zoveel toe, een zwakke afspiegeling is van de werkelijkheid. Dat we nu nog maar te dele kennen, maar dat we dan " ten volle" zullen kennen zoals Paulus dat zo mooi zegt in zijn brief aan de Korintiers. Voor mij behelst dat eeuwige leven wat meer dan de simpele voorstelling die hij er van maakt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burgemeester
|
![]() je hebt ten eerste geen godheid nodig om zin te geven aan je leven. ten tweede wordt je leven des te zinvoller als je weet dat het eenmalig en eindig is -> je sterft, je rot ergens weg en voila.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() leuk Ronny thnx
![]() ![]() god is DE dood & HET leven . Laatst gewijzigd door duncan : 28 januari 2006 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
wegwerpverpakking? waarom? dat bewijst dan net dat jij geen zin kan geven aan je leven zonder je god. intriest toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() What is this thing thou callest death? Can God die? O thou who fearest death, it is Life that has come to thee sporting with a death-head and wearing a mask of terror.
-Sri Aurobindo GreetZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() The Old Ones were, the Old Ones are and the Old Ones shall be. From the dark stars They came ere man was born, unseen and loathsome They descended to primal earth.
Beneath the oceans They brooded while ages past, till seas gave up the land, whereupon They swarmed forth in Their multitudes and darkness ruled the Earth. At the frozen Poles They raised mighty cities, and upon high places the temples of Those whome nature owns not and the Gods have cursed. And the spawn of the Old Ones covered the Earth, and Their children endureth throughout the ages. Ye shantaks of Leng are the work of Their hands, the Ghasts who dwelleth in Zin's primordial vaults know Them as their Lords. They have fathered the Na-Hag and the Gaunts that ride the Night; Great Cthulhuis Their brother, the shaggoths Their slaves. The Dholes do homage unto Them in the nighted vale of Pnoth and Gugs sing Their praises beneath the peaks of ancient Throk Leuk ....death shall overcome us all ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Woehahaha roflooor ey Ronny die van de Korinthiërs die hebtge via mij gekregen hé...is een goei hé lol . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() pfff effe iets over doen ...psalmkeu 134 " zegebede "
Een beddevaartslied, komt, prijst de here, alle gij knechten des heren, die des nachts in het huis des heren staat. Heft uw handen op naar het heiligdom en prijst de here. De here zegene u uit Sion, Hij,die hemel en aarde gemaakt heeft. Myr dinges ge ziet al goe dat er GEEN bewijs is van iets hogers iets euhm gewoon alledaags & geen bewijzen zijn zelfs geschreven over god die ons als knechtje doopten. ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 28 januari 2006 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik aanbid geen god, ik zoek het niet ergens anders. waarom trouwens al die ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() woehahaha zelfs psalmen en hymnes zen ouder dan wetenschap en taal op zich en ouder dan bijbel dus bevat moeilijke talen.
tjah ik vindt da leuk moh ksnap datge er het schijt on overhoudt ....wie ni oké nen Duncan pff ja so what ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() JOT mij hoortge u ni tegen spreken zenne ik zou ni durven goh ...lol jaja er zen nog vele passages in den bijbel die de hoog geleerde mens mag hernemen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |