Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2011, 13:33   #81
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u daarmee het concept dat door de Verlichting werd vooropgesteld, dan heeft u gelijk. Als u daarmee de loutere scheiding bedoeld, dan heeft u ongelijk. Het christendom kent van oudsher het onderscheid en de twee gescheiden werelden: natuur-bovennatuur, geestelijk-werelds, profaan-spiritueel, Kerk-Staat...
Ik bedoelde inderdaad het concept van de verlichting.
Oud 31 maart 2011, 14:36   #82
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alleen gaat men in het Westen niet beweren dat men een eremoord heeft gepleegd of dat op die manier de "eer van de familie" werd gered. Uiteindelijk beseft men dat men in een vlaag van woede of passie heeft gehandeld en dat dit fout is.

Bij veel moslims worden eremoorden goedgekeurd en in de rechtbank snoeven daders zelfs hierover op. Dat gebeurde laatst in die zaak in Nederland waar de twee broers triomfantelijk getuigden dat ze hun zus uit de weg hadden geruimd omdat hun zus, door om te gaan met een niet-moslim, de eer van de familie hadden bezoedeld. Ze waren er fier op.
Oké maar hoe zit het dan met Geert Wilders die verzen uit hun contexten rukt en verzen verdraaid?
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 17:07   #83
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De islam is juist een erfenis van een tribale cultuur. Net als de islam zelf allerlei Arabisch-heidense elementen bevat (denken we maar aan de Kaäba), blijven er ook allerlei heidense zaken voortleven wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is binnen het geheel van de islam. Het past er wonderwel in.

De Islam is een universele godsdienst dat al bestond sinds dat Adam en Eva een voet hebben gezet op Aarde.

Tribale structuren zijn menselijk. Zij zijn niet weg te denken uit de maatschappij. Een stam of een clan is een menselijke trek. De Koran bevestigt dit en respecteert deze feit.

De Islam bevat geen heidense noch andere elementen. Het is omgekeerd. De pre-Islamitische heidenen zoals de Arabieren wisten al van de Islam en wisten al van Allah.

De Islam bestond al voor de komst van de Profeet vzmh. Als je de Koran leest dan zie je dat de Koran voor een groot deel bestaat uit verhalen van voor de Profeet vzmh zoals Jezus, Mozes, Abraham, Jozef, Imraan, Maria, Noah, enz....

Omdat zij al op de hoogte werden gehouden door de Joden en Christenen en Ismael was ook in hun midden en ze waren heel goed op de hoogte dat er een profeet ging komen. Namelijk via de Joden.

http://www.youtube.com/watch?v=N48Ym...eature=related

Bovenstaande clip is zeer interessant
Oud 31 maart 2011, 17:14   #84
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hoe kom het dan dat al die "niet - islam gewoontes" enkel en alleen in landen & streken gebeuren waar de meerderheid moslim is?
Hoe komt het dat gewoontes zoals pedofilie vaak voorkomen in de westerse landen?

Maar over welke gewoontes heb je het? Ik bedoel alstublieft doe die kleppen weg?

Het is toch normaal dat er in deze wereld andere gewoontes zijn.

We leven in de Aarde. De Aarde bestaat uit verschillende volkeren die er andere gewoontes op nahouden. Leef en laat leven.

Ik ga toch niet een Eskimo vragen om te leven als een Bosjesman?

Ik ga toch een Touareg niet vragen om te leven als een Amazone-Indiaan.

Elk volk heeft andere gewoontes

Deze vraag van je is de grootste bewijs van de kijk op de zaken in de wereld van de Westerling: namelijk krampachtig om zich heen kijkend en alles beoordelend vanuit zijn levensvisie denkend dat zijn manier van denken de beste manier van denken is. Alles sceptisch bekijken. Maar deze planeet waarin we leven is een multiraciale, multiculturele planeet.
Oud 31 maart 2011, 17:17   #85
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De sjaria wordt in heel veel islamitische landen toegepast, zij het vaak gedeeltelijk of met oogluikende steun van de overheid. Door de meeste islamitische rechtsscholen wordt de sjaria als een integraal deel van de islam beschouwd. De sjaria is Allahs wet. Geen islamitische samenleving zonder sjaria.

De despotische, corrupte en dictatoriale Islamitische landen zijn een overblijfsel van het kolonialisme. Zoals die Franse minister die een Jet heeft gebruikt van Benali. Europa is medeplichtig aan de onderdrukking van de burgers in Noord-Afrika en Midden-Oosten.

Geef mij dan voorbeelden waar de Shariah wordt toegepast?

En in Amerika dan? Daar worden mensen ter dood veroordeeld? Hoe zit het daarmee?
Oud 31 maart 2011, 17:18   #86
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Hoe komt het dat gewoontes zoals pedofilie vaak voorkomen in de westerse landen?
Omdat in de Westerse landen pedofilie bespreekbaar en bestraft wordt?
Oud 31 maart 2011, 17:21   #87
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er zijn nochtans een aantal zgn. authentieke en niet-authentieke ahadith waarin Mohammed de kleine besnijdenis bij vrouwen goedkeurt. Zomaar dus stellen dat het "er niets mee te maken heeft", is dus onjuist.
Jawel inderdaad er zijn authentieke hadiths die kleine besnijdenis aanbevelen bij de vrouwen. Maar niet verplichten. Het is geen zonde als je niet besneden bent.

Een Moslim kan zelf door het leven gaan als onbesneden.

Besnijdenis is niet belangrijk. Besnijdenis is gewoon goed voor de hygiene.

IK herrinner me nog heel goed een geval van een Marokkaanse meisje dat een Belgische vriendje had. Ze sliep met hem enzo. En ze is in het ziekenhuis beland ze had iets voor aan haar baarmoeder en volgens de dokter kwam het van die onbesneden man.

Dus besnijdenis is voor hygienische doeleinden.

Er zijn zelfs zeer veel Amerikaanse mannen die dat doen.

De manier waarop het gebeurt in Somalie in onhygienische toestanden zonder gekwalificeerd persoon en zonder verdoving daar heeft de Islam niets mee te maken.
Oud 31 maart 2011, 17:25   #88
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Omdat in de Westerse landen pedofilie bespreekbaar en bestraft wordt?
In de Islamitische wereld is het ook bespreekbaar. Pedofilie komt ook voor in de Islamitische wereld. Zoals Afghanistan (Noordelijke Alliantie)

http://www.youtube.com/watch?v=uRaPpZIWnsw

http://www.youtube.com/watch?v=zNUxq...eature=related

Maar de reden waarom er zoveel pedofilie is in West-Europa. Het is een overblijfsel van de Romeinen en ook de sexuele frustratie van vele mannen.

Laatst gewijzigd door Moor : 31 maart 2011 om 17:26.
Oud 31 maart 2011, 17:31   #89
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de reden waarom er zoveel pedofilie is in West-Europa.
door gekken zoals deze bvb
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdallah_Ait-Oud
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 17:46   #90
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Tjonge tjonge men haalt alles uit de kast, allerlei zaken die niet on-topic zijn, enzo

Ik bedoel deze man is gewoon een zieke persoon en hij heeft zijn verdiende straf gekregen, berg deze man op, punt.
Oud 31 maart 2011, 17:52   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=8i70z...mbedded#at=178

In deze videoclip kan je zien dat Wilders de verzen die hij in Fitnah heeft gebruikt gewoon verdraaid werden

See for yourself

Heb het gezien, al was het niet echt nodig..., die PVV gekken zijn groot geworden door hun leugens.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 17:57   #92
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heb het gezien, al was het niet echt nodig..., die PVV gekken zijn groot geworden door hun leugens.
Toch een redelijk persoon in deze debat.
Oud 31 maart 2011, 17:58   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel inderdaad er zijn authentieke hadiths die kleine besnijdenis aanbevelen bij de vrouwen. Maar niet verplichten. Het is geen zonde als je niet besneden bent.

Een Moslim kan zelf door het leven gaan als onbesneden.

Besnijdenis is niet belangrijk. Besnijdenis is gewoon goed voor de hygiene.

IK herrinner me nog heel goed een geval van een Marokkaanse meisje dat een Belgische vriendje had. Ze sliep met hem enzo. En ze is in het ziekenhuis beland ze had iets voor aan haar baarmoeder en volgens de dokter kwam het van die onbesneden man.

Dus besnijdenis is voor hygienische doeleinden.

Er zijn zelfs zeer veel Amerikaanse mannen die dat doen.

De manier waarop het gebeurt in Somalie in onhygienische toestanden zonder gekwalificeerd persoon en zonder verdoving daar heeft de Islam niets mee te maken.
Voor mij is iemand die uitdraagt dat wie geen moslim is zal branden na de dood, waarbij de huid wordt vernieuwd om steeds opnieuw afschuwelijke pijnen te voelen geestesgestoord,en gevaarlijk, omdat je jezelf dan superieur acht boven alle anderen omdat je moslim bent.
Terecht wijst Wilders op die waanzin, ik heb trouwens zelf de Koran gelezen en vond het een afschuwelijk geheel van teksten die onsamenhangend zijn, en getuigen van geweld, ongelijkheid en gebrek aan respect.

Islam is alles behalve een vredevolle religie, dat kan ook lastig, want Mohamed was een warlord uit de zevende eeuw, ongeletterd en toevallig rijk geworden door zijn huwelijk met ene oudere vrouw.

De bewering dat Jezus een moslim was past in de arrogantie islam boven alles te stellen, boven Christen en Jodendom, Er is immers maar één God en dus moet je geschiedenis geweld aandoen, om toch maar de theorie dat Mohamed de laaste profeet zou zijn geweest enige logica te geven.

Moslims maken zichzelf belachelijk te denken dat de gemiddelde Westerling vatbaar is voor islamitische prietpraat, die kun je verkopen aan ongeletterden in armoede, niet hier.
God is al eerder op de knieen gegaan in Europa, de mens staat boven religieuze onzin en dat is maar goed ook.
Moor zie ik als een typische " nieuwe moslim" bekeerd door " ware broeders in het geloof" en bezig met dawa, bekeringsdrang, mag natuurlijk best maar denken dat je ergens die onzin verkocht krijgt is een ander paar mouwen, religie is voor onwetenden, God bestaat niet, punt uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:11   #94
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij is iemand die uitdraagt dat wie geen moslim is zal branden na de dood, waarbij de huid wordt vernieuwd om steeds opnieuw afschuwelijke pijnen te voelen geestesgestoord,en gevaarlijk, omdat je jezelf dan superieur acht boven alle anderen omdat je moslim bent.

Oké dat is jouw volste recht om dat te denken geen probleem maar ik verander niet van geloof ik blijf moslim hamdoulilah het is jouw mening om dat te denken ik respecteer dat

Terecht wijst Wilders op die waanzin, ik heb trouwens zelf de Koran gelezen en vond het een afschuwelijk geheel van teksten die onsamenhangend zijn, en getuigen van geweld, ongelijkheid en gebrek aan respect.

oké geef me dan aub een bewijs, staaf uw mening met voorbeeldjes bijvoorbeeld geef mij wat voorbeelden

Islam is alles behalve een vredevolle religie, dat kan ook lastig, want Mohamed was een warlord uit de zevende eeuw, ongeletterd en toevallig rijk geworden door zijn huwelijk met ene oudere vrouw.

Mohammed vzmh was geen warlord maar indien hij zich niet had verdedigd in de barbaarse pre-islamitische tribale Arabische maatschappij dan bestond Islam nu niet, ik bedoel indien de geallieerden Hitler hadden laten begaan dan zag Europa er nu anders uit misschien, indien Obama Khadaffi had laten begaan in Benghazi dan was Benghazi één ware bloedbad, dus soms is geweld geheiligd

De bewering dat Jezus een moslim was past in de arrogantie islam boven alles te stellen, boven Christen en Jodendom, Er is immers maar één God en dus moet je geschiedenis geweld aandoen, om toch maar de theorie dat Mohamed de laaste profeet zou zijn geweest enige logica te geven.

Jezus was een Moslim, hij riep de mensen op om het Islamitisch gebed te doen (de salat) , hij riep de mensen op om te geloven in de Ene God, Jezus was een pure Moslim en geen Christen, zelfs het woord Christendom komt niet voor in de Bijbel, Jezus of Isa (zijn echte naam), er is geen arrogantie in de Islam, totaal niet, de arrogantie was er in de andere kant, hoe zit het met de Moslims die uitgemoord waren in Andalusie enz... Isa heeft zelf gezegd "Ahmed will come and believe him"

Moslims maken zichzelf belachelijk te denken dat de gemiddelde Westerling vatbaar is voor islamitische prietpraat, die kun je verkopen aan ongeletterden in armoede, niet hier.
God is al eerder op de knieen gegaan in Europa, de mens staat boven religieuze onzin en dat is maar goed ook.
Moor zie ik als een typische " nieuwe moslim" bekeerd door " ware broeders in het geloof" en bezig met dawa, bekeringsdrang, mag natuurlijk best maar denken dat je ergens die onzin verkocht krijgt is een ander paar mouwen, religie is voor onwetenden, God bestaat niet, punt uit.

Ik heb niet gezegd dat de gemiddelde Westerling vatbaar is voor Islamitische prietpraat zoals je het goed verwoord, maar gewoon ik praat gewoon over de Islam zoals iedereen, dat is mijn volste recht in deze democratie, wij leven in een vrij land, wij zeggen onze mening zoals he we willen, als jij daar niet akkoord mee bent "even goeie vrienden" en ga naar een andere topic maar ik zal blijven praten over Islam

Ik debatteer over Islam: en dat is mijn volste recht. Mijn intentie is om de vele voordoordelen en leugens die verspreid worden over Islam te ontkrachten en om wat te babbelen over Islam dat mag toch hé?

Oké als jij zegt dat God niet bestaat bewijs het dan?

Laatst gewijzigd door Moor : 31 maart 2011 om 18:15.
Oud 31 maart 2011, 18:19   #95
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wat een verrassing, een leraar islam en arabische talen, die deze godsdienst in een gunstig daglicht plaatst. Eén en al voorspelbaarheid.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:21   #96
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat een verrassing, een leraar islam en arabische talen, die deze godsdienst in een gunstig daglicht plaatst. Eén en al voorspelbaarheid.
Kijk naar de inhoud aub
Oud 31 maart 2011, 18:22   #97
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk naar de inhoud aub
Uw inhoud zijn verzinsels.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:23   #98
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Uw inhoud zijn verzinsels.
hahahah wat grappig kijk naar de inhoud van de videoclip
Oud 31 maart 2011, 18:29   #99
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahahah wat grappig kijk naar de inhoud van de videoclip
Beweren dat Jezus een moslim was en de komst van mohammed heeft voorspeld is gewoon te gek voor woorden.

Alleen gehersenspoelde apen kunnen in zulke flauwekul geloven.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 18:29   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Ligt de bewijslast niet bij jou, bewijzen dat er 'n god bestaat?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be