![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst Broeder Bracke, alias leugenaar Valère De Scherp, nu het opportunistje van Aantwarpen Van Campenhout. Uit goed hout is die kazakdraaiende kornuit toch niet gesneden. De O-Vld had ook zo'n periode waarin massaal overlopers de blauwe rangen kwamen vervoegen. En we weten wat van die partij gekomen is. Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus, als ik vroeger stelde dat de VNA = VB-light, mag men nu gewoon meer en meer stellen dat NVA = VB. De twee partijen worden meer en meer identiek. En die mensen ,die nog altijd de illusie koesteren dat met de NVA een akkoord af te sluiten is, doen er beter aan een boek te lezen over de recente ontdekking van de Eenhoorn. Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() Trouwens, dat Van Aelst die uitspraken doet als Antwerpse kandidaat is geen toeval. Antwerpen is net de plaats waar ook een "ander" kiespubliek moet aangetrokken worden, waarvoor de negatieve reacties in de media weinig zullen uitmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, doen ze dat zo? Alé, ik wacht op een uitspraak om het kiespubliek waartoe ik behoor aan te trekken... Gaat moeilijk zijn. Immers, een mens is wat hij doet, niet wat hij zegt. Idem voor partijen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet van Antwerpen en mij bevallen zijn uitspraken ook.
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke 2! Awel, dat wil ik ook eens weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen liefde voor dit onland, dat is het zowat.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel en alleen op basis van die twee televisieoptredens. Nu ja, ik ben maar een jarenlang-getrouwe VU - NVA -stemmer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153615&page=2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, Vic Van Aelst was bij de VU, en heeft op zeker ogenblik gekozen voor zijn advocatenwerk. Nu is hij bijna op pensioen enz. en hij meldt zich bereid om (opnieuw) te werken voor de goede zaak. Verder is er het spreekwoord dat alleen de ezels nooit van gedacht veranderen .... Persoonlijk zie ik maar naar één zaak, als het om die 'goede zaak' gaat: het aantal zeteltjes dat binnengerijfd wordt om te trachten het programma te verwezenlijken. (en de andere V-partijen hun zeteltjes tellen in een bepaalde mate mee; zelfs de zeteltjes van Vlaamsgezinden in de machtspartijen tellen een heel klein beetje mee).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je eens precies aanduiden en uitleggen op basis van wat exact jij tot die bijvoeglijke naamwoorden komt ?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans ben ik niet bereid om gepushed te worden, zelfs niet tot gemeenteraadslid. Geen tijd gewoonweg (ja, ik ben met pensioen !!) De nva groeit in aantal stemmen, in aantal leden, in aantal militanten, ... en werft aan waar ze maak kan. Het Vlaams Strikske is met verve een goudhaantje dat zo bij ons gekomen is. En de Vic zal dezelfde weg opgaan. Die wordt nog Burgemeester van Antwerpen. Die "A" van Antwerpen, dat was visionair, het zal de "A" van van "A"elst zijn !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk doe ik mijn best om het Frans (naast Engels en Spaans, helaas amper Duits) te onderhouden. Ik zou niet graag zien dat mijn kinderen opteren voor Engels boven het Frans, voor mijn kleinkinderen. Zelfs al is er maar één lid uit gans mijn talrijke familie die het Frans nodig heeft (omdat hij in Brussel werkt). Al die anderen hebben meer met Engels dan met Frans te maken (zeker de ingenieurs). Ik persoonlijk interpreteer de woorden van de Vic eer als 'een politiek signaal', een soort schot voor de boeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 april 2011 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zou het een goede zaak vinden als Frans niet langer verplicht was, maar een keuze naast het Duits en het Spaans voor de taalrichtingen. Er is maar één taal waar men tegenwoordig nog vaak mee in contact komt en dat is het Engels. Dat is ook de reden waarom het Frans van de Vlamingen vandaag achteruit gaat en het Engels steeds beter wordt.
Los daarvan vind ik ook niet dat onze kinderen Frans moeten leren, terwijl het Franstalig onderwijs ervoor kiest om geen Nederlands te onderwijzen, tenzij als keuzevak. Dat getuigt eigenlijk enkel van een slavenmentaliteit. |
![]() |
![]() |