Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2011, 10:52   #81
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat laatste is absoluut waar. Er scheelt toch iets aan dat systeem, vind ik. Ik denk erover een éénmanslijst in te dienen in 2012: Eén Tegen Allen
Plagiaat
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:53   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Inderdaad, al zou ik het zelfs in het geval van Bracke zo scherp niet stellen. Als Bracke progressieve en / of vrijmetselaarskrachten heeft doen veranderen van kamp of aan het twijfelen gebracht, dan is dat op zich al geslaagd. Maar dat is dan puur partijpolitiek en dus oppervlakkig de zaak bekeken.
De NVA wordt de partij van de overlopers. Eén keer overloper, altijd overloper.

Eerst Broeder Bracke, alias leugenaar Valère De Scherp, nu het opportunistje van Aantwarpen Van Campenhout. Uit goed hout is die kazakdraaiende kornuit toch niet gesneden. De O-Vld had ook zo'n periode waarin massaal overlopers de blauwe rangen kwamen vervoegen. En we weten wat van die partij gekomen is.

Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 10:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:54   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heb jij Vic ooit beziggehoord?
Nee, zwijg dan.
Ja, dan heb je hem niet begrepen.
Van Aelst is zo'n persoon die ik echt niet mag. En zo zijn er maar weinigen. Een rabiate flamingant, onverdraagzaam, dictatoriaal en volgens mij zelfs een anti-democraat. Eigenlijk hoort die man thuis bij het Vlaams Belang.

En dus, als ik vroeger stelde dat de VNA = VB-light, mag men nu gewoon meer en meer stellen dat NVA = VB. De twee partijen worden meer en meer identiek. En die mensen ,die nog altijd de illusie koesteren dat met de NVA een akkoord af te sluiten is, doen er beter aan een boek te lezen over de recente ontdekking van de Eenhoorn.

Laatst gewijzigd door system : 6 april 2011 om 10:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:57   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
ik heb het inderdaad van hen, ja

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:57   #85
Viktor Androv
Vreemdeling

Standaard

Trouwens, dat Van Aelst die uitspraken doet als Antwerpse kandidaat is geen toeval. Antwerpen is net de plaats waar ook een "ander" kiespubliek moet aangetrokken worden, waarvoor de negatieve reacties in de media weinig zullen uitmaken.
Viktor Androv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 10:59   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Viktor Androv Bekijk bericht
Trouwens, dat Van Aelst die uitspraken doet als Antwerpse kandidaat is geen toeval. Antwerpen is net de plaats waar ook een "ander" kiespubliek moet aangetrokken worden, waarvoor de negatieve reacties in de media weinig zullen uitmaken.
Ah, doen ze dat zo? Alé, ik wacht op een uitspraak om het kiespubliek waartoe ik behoor aan te trekken... Gaat moeilijk zijn. Immers, een mens is wat hij doet, niet wat hij zegt. Idem voor partijen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 6 april 2011, 11:00   #87
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ge moet dat niet zo serieus opnemen, ik mag jullie toch een beetje jennen met de nieuwe 'aanwinst' zeker?
Allé het was maar om te lachen. Je vorm van humor is wel merkwaardig.
Citaat:
Ochottekes, gaan we zo beginnen?
Je moet dat niet zo serieus opnemen, het was maar om te lachen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 11:02   #88
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet van Antwerpen en mij bevallen zijn uitspraken ook.
Oud 6 april 2011, 11:02   #89
Viktor Androv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En dus, als ik vroeger stelde dat de VNA = VB-light, mag men nu gewoon meer en meer stellen dat NVA = VB. De twee partijen worden meer en meer identiek. En die mensen ,die nog altijd de illusie koesteren dat met de NVA een akkoord af te sluiten is, doen er beter aan een boek te lezen over de recente ontdekking van de Eenhoorn.
Lees de nieuwe N-VA brochure over immigratie eens, gratis te verkrijgen op de webstek. Wil wel eens weten hoeveel VB'ers zich daarin kunnen vinden.
Viktor Androv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 11:03   #90
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de nieuwe N-VA brochure over immigratie eens, gratis te verkrijgen op de webstek. Wil wel eens weten hoeveel VB'ers zich daarin kunnen vinden.
Dikke 2! Awel, dat wil ik ook eens weten.
Oud 6 april 2011, 11:11   #91
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik ben niet van Antwerpen en mij bevallen zijn uitspraken ook.
Logisch, u hebt een blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 11:13   #92
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Logisch, u hebt een blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen..........
Spreek voor uzelve.

Geen liefde voor dit onland, dat is het zowat.
Oud 6 april 2011, 11:42   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna Bekijk bericht
Ik denk echt niet dat Vic van Aelst een aanwinst is voor de N-VA. De partij heeft het imago van een eerder rationele partij die verandering en evolutie wil, op korte termijn autonomie, die gaat voor broodnodige hervormingen, enz.

Vic van Aelst lijkt me gewoon een gefrustreerde Walenhater die uit is op revanchisme. Ik denk niet dat hij succes zal hebben bij de 'nieuwe kiezers' van de N-VA
Ik denk van wel.
Enkel en alleen op basis van die twee televisieoptredens.

Nu ja, ik ben maar een jarenlang-getrouwe VU - NVA -stemmer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 11:43   #94
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier kun je al lezen hoe aanhangers van beide partijen zich daaromtrent verhouden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=153615&page=2
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 11:48   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA wordt de partij van de overlopers. Eén keer overloper, altijd overloper.

Eerst Broeder Bracke, alias leugenaar Valère De Scherp, nu het opportunistje van Aantwarpen Van Campenhout. Uit goed hout is die kazakdraaiende kornuit toch niet gesneden. De O-Vld had ook zo'n periode waarin massaal overlopers de blauwe rangen kwamen vervoegen. En we weten wat van die partij gekomen is.
Tsja, bij de huidige sossen zitten een aantal grote bonzen die vroeger rabiate kommunisten waren ...

Nu, Vic Van Aelst was bij de VU, en heeft op zeker ogenblik gekozen voor zijn advocatenwerk.
Nu is hij bijna op pensioen enz. en hij meldt zich bereid om (opnieuw) te werken voor de goede zaak.

Verder is er het spreekwoord dat alleen de ezels nooit van gedacht veranderen ....

Persoonlijk zie ik maar naar één zaak, als het om die 'goede zaak' gaat: het aantal zeteltjes dat binnengerijfd wordt om te trachten het programma te verwezenlijken.
(en de andere V-partijen hun zeteltjes tellen in een bepaalde mate mee; zelfs de zeteltjes van Vlaamsgezinden in de machtspartijen tellen een heel klein beetje mee).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 april 2011, 11:50   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Aelst is zo'n persoon die ik echt niet mag. En zo zijn er maar weinigen. Een rabiate flamingant, onverdraagzaam, dictatoriaal en volgens mij zelfs een anti-democraat. Eigenlijk hoort die man thuis bij het Vlaams Belang.

...
Kan je eens precies aanduiden en uitleggen op basis van wat exact jij tot die bijvoeglijke naamwoorden komt ?

Oud 6 april 2011, 11:56   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat ik toch vreemd vind aan de N-VA... heeft die geen goeie leden en militanten in huis om te pushen? Altijd maar mensen van buitenaf. Hoe lang gaan de gewone leden en militanten nog slikken dat ze hun kazakken mogen afdraaien en dan opzij moeten gaan staan voor zo'n pippo's als Van Aelst? Die niks gedaan hebben voor de partij.
Ik ben al langer lid van de nva, en ik denk een goede militant te zijn van de Vlaamse zaak.
Nochtans ben ik niet bereid om gepushed te worden, zelfs niet tot gemeenteraadslid. Geen tijd gewoonweg (ja, ik ben met pensioen !!)

De nva groeit in aantal stemmen, in aantal leden, in aantal militanten, ... en werft aan waar ze maak kan.
Het Vlaams Strikske is met verve een goudhaantje dat zo bij ons gekomen is.
En de Vic zal dezelfde weg opgaan.
Die wordt nog Burgemeester van Antwerpen.
Die "A" van Antwerpen, dat was visionair, het zal de "A" van van "A"elst zijn !!

Oud 6 april 2011, 12:04   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Frans inruilen voor het Engels als tweede taal. Lijkt me een goede zaak.

En je moet dan eens zien wei die negatieve reacties geven. Al die pipo's die de laatste jaren zorgen voor winst bij N-VA.
Iedere keer als Q zijn mond open doet, zijn dat 10 kiezers bij.
En Kruismans doet best zijn mond niet open, want die stinkt uit zijn bek met zijn rotte tanden.
Mij lijkt het geen goede zaak.
Persoonlijk doe ik mijn best om het Frans (naast Engels en Spaans, helaas amper Duits) te onderhouden.
Ik zou niet graag zien dat mijn kinderen opteren voor Engels boven het Frans, voor mijn kleinkinderen.

Zelfs al is er maar één lid uit gans mijn talrijke familie die het Frans nodig heeft (omdat hij in Brussel werkt).
Al die anderen hebben meer met Engels dan met Frans te maken (zeker de ingenieurs).

Ik persoonlijk interpreteer de woorden van de Vic eer als 'een politiek signaal', een soort schot voor de boeg.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 april 2011 om 12:05.
Oud 6 april 2011, 12:52   #99
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben al langer lid van de nva, en ik denk een goede militant te zijn van de Vlaamse zaak.
Nochtans ben ik niet bereid om gepushed te worden, zelfs niet tot gemeenteraadslid. Geen tijd gewoonweg (ja, ik ben met pensioen !!)

De nva groeit in aantal stemmen, in aantal leden, in aantal militanten, ... en werft aan waar ze maak kan.
Het Vlaams Strikske is met verve een goudhaantje dat zo bij ons gekomen is.
En de Vic zal dezelfde weg opgaan.
Die wordt nog Burgemeester van Antwerpen.
Die "A" van Antwerpen, dat was visionair, het zal de "A" van van "A"elst zijn !!
Ik bewonder je optimisme over en geloof in je partij, hoor.
Oud 6 april 2011, 14:06   #100
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het een goede zaak vinden als Frans niet langer verplicht was, maar een keuze naast het Duits en het Spaans voor de taalrichtingen. Er is maar één taal waar men tegenwoordig nog vaak mee in contact komt en dat is het Engels. Dat is ook de reden waarom het Frans van de Vlamingen vandaag achteruit gaat en het Engels steeds beter wordt.

Los daarvan vind ik ook niet dat onze kinderen Frans moeten leren, terwijl het Franstalig onderwijs ervoor kiest om geen Nederlands te onderwijzen, tenzij als keuzevak. Dat getuigt eigenlijk enkel van een slavenmentaliteit.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be