Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 april 2011, 15:45   #81
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
ach we zijn al met twee. de rest zal wel volgen.
3
Oud 5 april 2011, 15:49   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

sp.a is totaal niet geloofwaardig. Daarmee is alles gezegd, eigenlijk. Als die denken dat ze nog in staat zijn linkse flaminganten aan te trekken, zijn ze serieus mis. En ik bedoel dan sociaal-flaminganten, he, niet de flauwe yuppies van Spirit destijds.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 april 2011, 18:08   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar wel het totale opgeven van Brussel en maw het opgeven van de Nederlandse taal in Vlaanderen.
Pfff. De dag dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zou zijn dan zal het feest niet bepaald in Brussel plaatsvinden of denk je daar anders over. Men kan niet opgeven wat men niet meer heeft.
solidarnosc is offline  
Oud 5 april 2011, 18:44   #84
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet, aangezien Vlamingen en Walen toch over bijna niets meer eens zijn.
Uit deze opsomming blijkt dat helemaal niet waar te zijn:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=2L38A86S

__
azert is offline  
Oud 5 april 2011, 18:48   #85
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Laten we wel wezen: als N-VA niet de Europese kaart had getrokken, zouden ze er voortdurend van beschuldigd worden een kleingeestig nationalisme aan te hangen dat indruist tegen de Europese geest (gebeurt zelfs nu soms nog). Nu heeft het men dan weer over de bereidheid het Belgische juk in te ruilen tegen het Europese dictaat. Eerlijk, ze kunnen gewoon niet winnen voor sommige mensen. Hoeft ook niet.
n-va trekt deze Europese kaart enkel om de mensen een rad voor de ogen te draaien en omdat het hen goed uitkomt; in werkelijkheid gaan ze liever op bezoek bij anti-Europeanen uit GB.

Net zoals ze doen alsof ze even vergeten zijn dat het einddoel separatisme is; maar de mensen horen dat niet graag; dus zwijgen ze daar schijnheilig over.
azert is offline  
Oud 5 april 2011, 19:11   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

hihi
ANGST
born2bewild is offline  
Oud 5 april 2011, 20:24   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
n-va trekt deze Europese kaart enkel om de mensen een rad voor de ogen te draaien en omdat het hen goed uitkomt; in werkelijkheid gaan ze liever op bezoek bij anti-Europeanen uit GB.

Net zoals ze doen alsof ze even vergeten zijn dat het einddoel separatisme is; maar de mensen horen dat niet graag; dus zwijgen ze daar schijnheilig over.
Ach, separatisme was goed genoeg om Belgie mee op te richten, het zal ook goed genoeg zijn om Belgie te laten barsten.
Oud 5 april 2011, 20:26   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

N-VA anti-europees, separatistisch en dan nog eens met extreem-links in één fractie in het ep... potverdorie, die partij wordt met de dag beter
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 april 2011, 00:06   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, separatisme was goed genoeg om Belgie mee op te richten, het zal ook goed genoeg zijn om Belgie te laten barsten.
Inderdaad. Nu zijn separatisten pestlijders maar die zelfde die dat vinden hebben er kennelijk geen probleem mee dat België gebouwd is op separatisme.
Garry is offline  
Oud 6 april 2011, 01:13   #90
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad. Nu zijn separatisten pestlijders maar die zelfde die dat vinden hebben er kennelijk geen probleem mee dat België gebouwd is op separatisme.
[belgicisme] "jamaar, dat was tegen 'Den Ollander' e" [/belgicisme]
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 6 april 2011, 02:08   #91
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Jij vindt dus dat ze de Vlaamse resoluties niet hadden moeten goedkeuren?
je kunt eisen wat je wilt, je bent nog altijd met twee om beslissingen te nemen. Zolang je dat vergeet, ligt alles stil.
Die waren onrealistisch en de reden van het huidige debacle.
tomm is offline  
Oud 6 april 2011, 03:01   #92
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zou mijn adem niet inhouden.
Idd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 april 2011, 07:54   #93
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu breekt mijn klomp.
Normaal lees ik uw schrijfsels geeneens maar nu ik er toevallig over struikel moet ik bekennen dat ik het voor de volle 100% met u eens ben.

Wat u hier opmerkt zijn de kenmerken van groot politiek doorzicht en strathegisch talent.

Als VB sympathisant zeg ik: het is niet mijn weg, het is niet mijn visie op eerlijke politiek, het is niet mijn strijdmethode....maar het zijn enerzijds dezelfde wapens als de Belgicistische vijand en anderzijds is het grote kunst om op die manier zovele mensen aan uw project te binden...dikke proficiat.
Oud 6 april 2011, 09:28   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Nu breekt mijn klomp.
Normaal lees ik uw schrijfsels geeneens maar nu ik er toevallig over struikel moet ik bekennen dat ik het voor de volle 100% met u eens ben.

Wat u hier opmerkt zijn de kenmerken van groot politiek doorzicht en strathegisch talent.

Als VB sympathisant zeg ik: het is niet mijn weg, het is niet mijn visie op eerlijke politiek, het is niet mijn strijdmethode....maar het zijn enerzijds dezelfde wapens als de Belgicistische vijand en anderzijds is het grote kunst om op die manier zovele mensen aan uw project te binden...dikke proficiat.
Vroeg of laat zullen die mensen het bedrog wel doorgronden. Een deel zal dan terug op VB stemmen, de rest terug op niet-flamingantistische partijen.
tomm is offline  
Oud 6 april 2011, 09:31   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
sp.a is totaal niet geloofwaardig. Daarmee is alles gezegd, eigenlijk. Als die denken dat ze nog in staat zijn linkse flaminganten aan te trekken, zijn ze serieus mis. En ik bedoel dan sociaal-flaminganten, he, niet de flauwe yuppies van Spirit destijds.
Voor U bestaat de wereld slechts uit flaminanten hé... andere thema's zoals de wereldeconomie, armoede, etc. kunnen U gestolen worden zolang je het niet op de Walen kunt steken...
tomm is offline  
Oud 6 april 2011, 09:37   #96
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Voor U bestaat de wereld slechts uit flaminanten hé... andere thema's zoals de wereldeconomie, armoede, etc. kunnen U gestolen worden zolang je het niet op de Walen kunt steken...
en uit welk citaat van Txiki haal je dat?

leer er nu eens mee leven dat je clichés over flaminganten absoluut niet kloppen.
Oud 8 april 2011, 18:56   #97
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ons Freyake beweert,dit weekend op Kanaal-Z ,hoe moeilijk het in een van haar verantwoordelijkheidgebieden,energie, is om nog politiek te doen(bvb aangaande Electrabel) omdat ook energiebeleid verspreid is over verschillende bevoegdheidsniveau's...

Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat alles nog naar een Belgisch niveau zou gecentraliseerd worden(er waren redenen waarom men het begon uiteen te halen).....

allé...zelfs de SpA

Laatst gewijzigd door kelt : 8 april 2011 om 18:57.
kelt is offline  
Oud 8 april 2011, 19:16   #98
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ons Freyake beweert,dit weekend op Kanaal-Z ,hoe moeilijk het in een van haar verantwoordelijkheidgebieden,energie, is om nog politiek te doen(bvb aangaande Electrabel) omdat ook energiebeleid verspreid is over verschillende bevoegdheidsniveau's...

Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat alles nog naar een Belgisch niveau zou gecentraliseerd worden(er waren redenen waarom men het begon uiteen te halen).....

allé...zelfs de SpA
SP.a en VLD zijn communautair lege dozen die worden ingevuld naargelang het hen politiek goed uitkomt. Vandenbosshe dekt gewoon haar eigen falen toe door een aantal heersende opvattingen in Vlaanderen in het debat te vermengen. Zwaai met een Vlaamse leeuw en de grootste idioot in Vlaanderen krijgt gelijk omdat niemand u durft tegen te spreken. Terwijl ze dat zegde stond de jongerenoraganisatie van Animo aan de stations badges uit te delen.

Historisch gezien (en in mindere mate vandaag) waren de voornaamste actoren de locale besturen. Als we de verantwoordelijkheid voor energie vandaag samentellen lokaal, gewestelijk en federaal dan vallen een zeer groot deel van de bevoegdheden vandaag onder haar bevoegdheid.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 april 2011 om 19:17.
solidarnosc is offline  
Oud 8 april 2011, 19:44   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou veeleer menen dat "de mensen" de gedachte van een eventuele onafhankelijkheid helemaal niet meer een onmogelijke fantasie vinden. Het is iets waarover ze zich niet eens meer opwinden. Dat zogezegd "schijnheilig zwijgen" dat u meent vast te stellen is eenvoudigweg een berustend "zonder België zal het ook wel gaan".

Overigens, wie denkt u zit op dit ogenblik het meest met onafhankelijkheid in zijn achterhoofd? De aanhangers van WalloBrux en "la Belgique résiduelle".

Laatst gewijzigd door quercus : 8 april 2011 om 19:46.
quercus is offline  
Oud 8 april 2011, 19:52   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wereldeconomie, armoede enz. bekommeren ons, Vlaamsgezinden (door u misprijzend "flaminganten" geheten) veel meer dan dat het geval is bij de Belgische francofonie. De maatregelen die EU en andere internationale instanties ons, als Euroland, desnoods zullen opleggen zijn veel meer in overeenstemming met de socio-economische visie van N-VA dan het marxistisch gedachtengoed dat sommigen nog koesteren in de door ons (gedwongen) rechtgehouden steuntrekkerssamenleving in WalloBrux.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be