![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar uitspraken om U tegen te zeggen. ![]() Vangheluwe bekent dat hij nog een tweede neefje heeft misbruikt, maar hij beschouwt zichzelf niet als een pedofiel. Ik kan nog op veel plaatsen terecht omdat veel mensen vinden dat er mij onrecht is aangedaan. Laatst gewijzigd door daiwa : 14 april 2011 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is 't één of zijn 't twee walgelijke clubs? Edit: Ik las korte tijd geleden dat iemand met dezelfde naam als de pedobisschop overleed. Ik zou mijn al gekend slecht karakter niet hebben indien ik me nu niet de vraag stelde of er mogelijk een verband is tussen dat overlijden en die outing van "nonkel Roger, de kindervriend". ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2011 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de gewezen woordvoerder van de kardinaal sprak zijn afschuw uit in het journaal op VTM. Bron: GvA. Vangheluwe geeft misbruik tweede neef toe in onthutsend interview. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...=all#rcomments |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme Vangheluwe.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zuiden katholiek, Noorden protestants. Heb ff die geschiedenis Willem Oranje gekeken ivm het volkenrecht enz. Daar weer bepaald geworden met de rol vd RK. En wat zien we vandaag in 2011, ja tweeduizendelf....nog geen zak verandert. ![]() Evenveel doofpot en machtsmisbruik YUK
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Voor alle duidelijkheid; sexueel misbruik in het algemeen is niet goed te praten; men dwingt andere in het ondergaan van niet gewenste dingen.
Wat dat interview van de geëxcommuniceerde priester betreft en meer de reacties daarop; Het verbaasd me nog maar eens hoe we er weer op reageren en ons door de media onze mening erover laten vormen. We zijn nog maar eens voor de zoveelste keer geshockeerd , verbouwereerd en wat nog allemaal. Maar wat verandert er positief in onze maatschappij erdoor?! NIETS. Alles draait verder en verder de soep in. De bende hoogopgeleide vakidioten met oogkleppen die we zijn helpen ons, en andere die mee in die smeltpot meegedraaid of gesleurd worden, niet. Taboe is wat men als mens zelf een taboe MAAKT, los van de feiten. Levensovertuigingen en dan voornamelijk uit of op religie gestoelde, zijn blijkbaar nog steeds in onze psyche belangrijker dan de filosofische of fysieke beschouwingen. De lijn tussen vooroordelen en/of geconditioneerd denken is dun en gevaarlijk maar vaak wel te pas en onpas door de meesten graag belopen. Vaak kreunend onder conflicterende belangen zowel individueel als maatschappelijk.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() God zal hem straffen. Van Gheluwe gaat naar de hel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neem nu dat ge als jeugdzonde lid waart van Blood and Honour (gesteld dat ze lidkaarten hebben).
Wilt ge dan niet van de lijst worden geschrapt als ge er niet meer mee akkoord kunt gaan? Let op, ik wil de RKK niet op alle vlakken vergelijken met het Nazisme Ik gebruik de vergelijking omdat het ook een ideologie is waar iemand sterke negatieve gevoelens over kan hebben.
![]() |
#91 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn mening gevormd op basis van wat Vangeluwe zelf gezegd heeft. Met het interview kwetst hij de slachtoffers en schaadt hij de kerk en zichzelf. Hij zegt dat hij spijt heeft, maar praat het ondertussen goed. Dat is geen mens die berouw heeft, dat is een mens die denkt dat hij onterecht is behandeld. Wat het ergste is van heel het interview in mijn ogen, is dat hij trots is dat hij er voor gezorgd heeft dat mensen in de openheid treden met gevallen van pedofilie, terwijl het het slachtoffer was die de moed heeft gehad er mee naar buiten te komen. Hij is trots over wat hij gedaan heeft. Citaat:
Ik denk dat de kerkoverheid nu niet veel anders kan dan totaal afstand te nemen van Vangeluwe en zijn lidmaatschap in te trekken. Zo niet maakt ze zich verschrikkelijk ongeloofwaardig. Citaat:
Er is nog nooit zoveel over gepraat. Je bedoelt misschien dat de mens bepaalt wat aanvaardbaar is of niet (de maatschappij eerder, maar kom) Citaat:
De haren rezen me te berge. Vooroordelen of geconditioneerd denken hebben daar niets mee te maken wat mij betreft.
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt voor je antwoord.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 april 2011 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik laat ook nog steeds de mogelijkheid tot geloof open. Als ik misschien eindelijk iets ervaar ofzo. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat VL de hele tijd naar zichzelf kijkt, dat de rest van de wereld ook naar VL kijkt. ze hebben allicht nog niet eens tijd gehad om naar de reportage te kijken; laat staan te begrijpen wat hij gezegd heeft. Misschien weten ze zelfs nog niet eens dat er een interview geweest is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat het onaanvaardbaar is omwille van egoïstische redenen zulke schade te veroorzaken bij anderen. Als iemand dan zegt: ik ben fout, ik wil alles doen om het goed te maken, ok. Maar als die iemand zegt: 'het is toch niet zo erg' en 'het was de gewoonte toen' dan is het duidelijk dat het pathologisch is en ook zo behandeld moet worden. Ik had deze mening reeds gevormd tijdens het interview. Het is niet omdat de media mijn mening volgt dat mijn mening beïnvloed wordt door de media.
![]() |