Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 15:13   #81
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik kan niet meer ... is dit een grap?

België, ooit het land met één van de beste onderwijs-systemen uit de gehele wereld ooit... Ook dan gooien we met plezier te grabbel voor de multicul.

Antwerpen wil scholen zonder zittenblijvers

Antwepren is allicht beschaamd voor zijn cijfers, en dit is dus de originele oplossing: zoals voor alles maken we allochtonenknuffelarij subsidie-afhankelijk: doe je niet mee, geen probleem. Maar dan krijg je geen subsidies. Amen... (Zie het afstraffen van "witte scholen" door de beperkte sociale mix.)

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nblijvers.aspx

ik viel dus ook van mijn stoel. Als het niveau moet zakken, dan doen ze dat maar. Waarom nog examens uitschrijven? in feite heeft elk kind toch "recht" op een goed rapport ? En als er dan taalonkundigen of andersdenkenden drie lessen nodig hebben om iets te begrijpen, dan moeten de andere kinderen maar gewoon goed leren om met hun vingers te draaien.

Ik hoorde eergisteren trouwens dat je zelfs al katholiek niet meer het recht hebt om je kind in een katholieke school in te schrijven! neenee, dat zit in één pakket en het is pakken wat je toegeworpen wordt: vrije school, stadsschool, of gemeenschapsschool, en geen tegenpruttelen want Mohammed en Fatima gaan voor.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juni 2011 om 15:16.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 16:31   #82
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

België, ooit het land met één van de beste onderwijs-systemen uit de gehele wereld ooit... Ook dan gooien we met plezier te grabbel voor de multicul.

ziekelijk. Zittenblijven is het gezondste wat er is; weg van de strebers.
Er mag eens wat aandacht uitgaan naar die kindjes die hun lager en middelbaar uitdoen zonder zittenblijven; die horen begeleid te worden zo zij toch een minimum aan amusement meekrijgen doorheen hun jeugd.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 16:49   #83
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

*

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2011 om 16:49.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 21:23   #84
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwepren is allicht beschaamd voor zijn cijfers, en dit is dus de originele oplossing: zoals voor alles maken we allochtonenknuffelarij subsidie-afhankelijk: doe je niet mee, geen probleem. Maar dan krijg je geen subsidies. Amen... (Zie het afstraffen van "witte scholen" door de beperkte sociale mix.)

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nblijvers.aspx
In antwerpen kan zelfs groentje-18 een diploma halen
Oud 1 juli 2011, 13:45   #85
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is niets zo relatief als rijk of arm, zeker men het onderling gaat vergelijken (iedereen boven mediaan is rijk, en iedereen eronder is arm).
Al bij mekaar denk ik, dat de hedendaagse Wereld de kwantiteit boven de kwaliteit verkiest.

Plezier en geluk word slechts nog maar vervoegd met de algemene ziekelijke drift om rijk te worden, om zoveel als mogelijk van de consumptie en verkwisting-samenleving te kunnen 'meepikken' ('genieten' zou hier zelfs niet bij passen)

Het is mij zelfs opgevallen dat voor vele jonge ouders; loopbaanplanners, de volbrenging van hun professionele doelstellingen bovenaan op hun gezin- takenpakket staan ingeschreven.

De opvoeding van de kinderen word dan volledig toevertrouwd aan het onderwijzend personeel, zonder zich te bevragen over de redelijkheid zulks belangrijke en gewichtige taak op 'Industriële' wijze te laten klussen.

Uw bevindingen over; arm aldan niet rijk zijn, klinken wel logisch.

Alhoewel de gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk) ook een vorm van rijkdom inhoud.

Wie zou er nu ziek-zijn aanvaarden om rijk te kunnen worden?

Het probleem dat zich steeds dieper en dieper in de maatschappij lijkt te nestelen is, dat er veel kansarmen bijkomen maar tevens ook enorm veel mensen structureel geestelijk en/of lichamelijk ziek zijn en blijven.

Overdreven kwantiteit (in heel veel gevallen) dient slechts het 'systeem' Kapitalistische-democratie - "GROEIEN OF STIKKEN" .
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be