Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2011, 13:45   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
oei iemand met een glazen bol. DE moslims als homogene groep bestaan niet (sunni versus shia) het is een groep die een geloof aanhangt dat weliswaar niet het mijne is (trouwens geen enkel geloof kan mij overtuigen) maar aan de basis niet de oorzaak is van de overlast die sommigen onder hen veroorzaken. Mijn buurman is een turk en ik kan me geen betere buur voorstellen, spreekt beter nederlands dan de gemiddelde "Belg" en heeft een even grote hekel "zijn" soortgenoten die de boel verkloten voor de rest. Een van mijn collega's is een Algerijn en heeft dezelfde bedenkingen bij "zijn" jongeren als bovenvermelde.

Ik denk en feiten ondersteunen dit:
* idd procentueel gezien is het merendeel van de gevangenen van allochtone origine (meestal in de leeftijdsgroep onder de 30 jaar).
* Er is een radicalisering aan de gang onder een deel van de allochtone jongeren die dwepen met achterlijke groeperingen zoals sharia4belgium. Gelukkig zijn dit marginale groeperingen die wel spreken over jihad maar zouden verstijven van angst als ze zelf in PAK of AFG zouden terecht komen om de daad bij het woord te voegen. Laat ze voorlopig hun "hobby" zou ik zeggen ooit groeien ze op.
* Ook ik werd ooit geconfronteerd met hangjongeren van allochtone origine die het donez moi une cigarette spel wilden spelen. Twee keuzes de held uithangen en een njet op request geven of de lafaard "spelen" en die gasten hun goesting geven. Ik koos voor het laatste niet dat ik een broekschijter ben maar hun "goesting/reden" geven om een conflict te starten vond ik al even dom.

Ben dus geen pro of contra in dit debat dat soms redelijk kort door de bocht word gespeeld maar denk toch dat enkele veralgemeningen duiden op een rigide gedachte van sommigen onder ons. Enkele gedachte punten:

Is er overlast door allochtone jongeren? Ja zeer zeker, mijn gedacht verdienen ze een spreekwoordelijke stamp onder hunne put om ze terug in het "gareel" te krijgen.

Vormen alle moslims in België (of vlaanderen voor zij die het willen) een bedreiging? Neen enkel bovenvermelde.

Hij die ooit is lastig gevallen door een allochtoon ouder dan 30 steekt zijn vinger op. Buiten afrekeningen in crimineel milieu zijn daar geen gegevens over en zijn vergelijkbaar met feiten gepleegd door autochtone criminelen. (Zie de afrekening in Antwerpen vorige week)

Is er een probleem onder de moslimgemeenschap? Ja sommige jongeren zijn out of controll en aanvaarden het gezag niet meer van de ouderen. Is dit een probleem? Ja als zij het niet onder controle krijgen gaat er vanuit de gemeenschap (allochtone en autochtone) een duidelijk signaal moeten worden gegeven.
Wat een onzin! Of dacht u dat bijvoorbeeld mannen boven dertig, allochtoon, geen vrouwen lastig vallen, beledigen, intimideren op straat of elders omdat ze niet voldoen aan hun beeld over vrouwen, afkomstig uit een stenen tijdperk?
Is iedere allochtoon in de gevangenis onder de dertig? Bestaan er geen drugsverslaafden en handelaren van allochtone origine van boven dertig jaar?
Gegevens ontbreken, omdat ze niet mogen worden verzameld op basis van origine, wat natuurlijk niet betekend dat ook binnen die leeftijdsgroepen evengoed problemen zijn, bovendien hebben die problemen weinig te maken met het niet accepteren van gezag door de oudere generatie, omdat dit gezag vaak blind is, opgelegd en totaal vreemd aan een Westerse levenswijze.

Die vorm van gezag die werd uitgeoefend is juist een factor in het ontstaan van problemen met een jongere generatie, u vertelt echt onzin hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 10:45   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Geen eisen stellen en zich aan de wet schikken.
Alsof Vlamingen geen eisen stellen en zich aan de wet schikken.
Humorist!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 13:47   #83
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De enigste die integratie verhinderen zijn de moslims zelf.
Onzin.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip Dewinter
Filip Dewinter van het Vlaams Belang heeft een tegenstrijdige visie met de visie van vele partijen waaronder ook de grootste partij N-VA omtrent de multiculturele maatschappij. Dewinter gelooft niet in de integratie van vreemdelingen, maar pleit voor volledige assimilatie. Indien[/b] vreemdelingen zich assimileren kunnen ze Vlaming onder de Vlamingen worden. Er is immers maar één Vlaamse cultuur en in die Vlaamse cultuur is er, volgens Dewinter, geen plaats voor andere culturen, noch de islam. Hij gaat zodanig ver dat hij vindt dat zelfs vreemdelingen met Belgische nationaliteit opnieuw aan een burgerschapstest moeten kunnen worden onderworpen. Als er dan vastgesteld wordt dat ze niet voldoende geassimileerd zijn, moet van vreemdelingen die over een dubbele nationaliteit beschikken de Belgische nationaliteit kunnen worden ontnomen. Ook hun verblijfsvergunning staat dan ter discussie. De keuze ligt dus bij de moslims, zij krijgen immers de kans om zich hier te assimileren.
HIER staat 't.
Citaat:
vreemdelingen met Belgische nationaliteit
zijn géén vreemdelingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip Dewinter
ofwel kiest men voor assimilatie, ofwel keert men terug naar het land van herkomst. Af en toe laat Dewinter blijken dat hij niet enkel de moslims viseert. Hij viseert niet alleen de moslims, maar stelt wel dat wie een hoofddoek draagt een contract ondertekent voor de terugkeer naar het eigen land.
HIER staat 't.
Kan het nog duidelijker? Geen integratie dus maar assimilatie. Weigering van al wie maar iets verschilt van de modale blokker. Geconcenteerde haat.

Assimilatie eisen is integratie tegenwerken.
En d�*t is wat vreemdelingenhaters systematisch doen: ze hebben zelf de mond vol over 'roots', 'gebruiken', 'eigenheid' en 'cultuur' en meer van dgl. vage termen (zonder een definitie te kunnen geven van die begrippen!), (waar zij niet zonder kunnen, zeggen ze!) maar eisen van anderen wél dat die hun 'gebruiken', 'roots' en 'eigenheid' en 'cultuur' vergeten en wegwerpen om de hunne te assimileren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 13:55.
Oud 11 mei 2011, 15:37   #84
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Deze die de betekenis van het woord 'haat' niet goed inzien, kunnen (bv.) met slechts enkele Vlaamse gezinnen, een deel van een: appartementsgebouw, complex of wijk in Casa. of in een andere willekeurige stad van Marokko gezamenlijk gaan inwonen.

Willen ze echter niet gekruisigd worden, hebben zij er alle (Vlaams)belang bij, niet te fel met hun geloofsbelijdenis in het openbaar te gaan showen, (ervan uitgaand dat dit in Vlaanderen overwegend Katholiek gericht is)

Hypocrieten met schijnheilige integratievoorkeuren, zijn er heel wat; deze die uit alle zekerheid toch maar liefst in de randgemeenten gaan wonen omdat het zogezegd: ''goedkoper'' is.

Het positieve voor het Landsbehoud is: 'Walen' leven liever op Vlaamse grondgebied dan naast 'Islamieten'!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 20:02   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Deze die de betekenis van het woord 'haat' niet goed inzien, kunnen (bv.) met slechts enkele Vlaamse gezinnen, een deel van een: appartementsgebouw, complex of wijk in Casa. of in een andere willekeurige stad van Marokko gezamenlijk gaan inwonen.

Willen ze echter niet gekruisigd worden, hebben zij er alle (Vlaams)belang bij, niet te fel met hun geloofsbelijdenis in het openbaar te gaan showen, (ervan uitgaand dat dit in Vlaanderen overwegend Katholiek gericht is)

Hypocrieten met schijnheilige integratievoorkeuren, zijn er heel wat; deze die uit alle zekerheid toch maar liefst in de randgemeenten gaan wonen omdat het zogezegd: ''goedkoper'' is.

Het positieve voor het Landsbehoud is: 'Walen' leven liever op Vlaamse grondgebied dan naast 'Islamieten'!
Je post toont duidelijk onkunde over het onderwerp (of je haat!).

Zolang je in Marokko niemand probeert te bekeren laten ze je met rust.

Hier heb je paginas vol adressen in Marokko:
Kerken en instellingen(een lijst):
http://www.bladi.net/forum/45291-eglises-maroc/
Katholieke scholen (per stad):
MEKNES: http://www.sg-ecam.org/1/article.php3?id_article=33

KENITRA: http://www.sg-ecam.org/1/rubrique.php3?id_rubrique=37

RABAT: http://www.sg-ecam.org/1/rubrique.php3?id_rubrique=38
MOHAMMEDIA: http://www.sg-ecam.org/1/rubrique.php3?id_rubrique=39

CASABLANCA: http://www.sg-ecam.org/1/rubrique.php3?id_rubrique=40

MARRAKECH : http://www.sg-ecam.org/1/article.php3?id_article=30

En de katholieken zijn maar een deel van de christenen in Marokko. Er zijn meer protesantse dan katholieke christenen daar.

Idem in Tunesië, hier de kerken: http://www.profburp.com/tunis1900/eg...ses/index.html

(voor de scholen zie je zelf maar, die zijn er ook)

Citaat:
Ik woon in één van de 19 gemeentes, in m'n straat (geschat) 50% allochtonen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 20:08.
Oud 12 mei 2011, 08:33   #86
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je post toont duidelijk onkunde over het onderwerp (of je haat!).

Ik woon in één van de 19 gemeentes, in m'n straat (geschat) 50% allochtonen.
. . . .50% !!!!? slechts.: - Waar ik 20 jaar ( tussen 1985 en 2005) heb gewoond waren er dat miniem geschat= 85 %.

In andere omstandigheden, pik ik altijd wel graag een lesje mee. (nml. nooit te oud om te leren)

maar, in deze (materie) leerstof, zul je me niets kunnen bijbrengen, vrees ik!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 07:42   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
. . . .50% !!!!? slechts.: - Waar ik 20 jaar ( tussen 1985 en 2005) heb gewoond waren er dat miniem geschat= 85 %.

In andere omstandigheden, pik ik altijd wel graag een lesje mee. (nml. nooit te oud om te leren)

maar, in deze (materie) leerstof, zul je me niets kunnen bijbrengen, vrees ik!
Hij kan je net wel bijbrengen hoe allochtonen en autochtonen kunnen samenleven; zonder haat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 18:59   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
...

1) een paranormale cyber-aanval

2) door verschillende psychopaten (xenofoben/islamofoben/paranoïci enz.) ...

1) Waar? Wanneer?

2) Wie?

Wilt u zo goed zijn NAMEN te noemen, en DATA op te geven?

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:11   #89
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Waar? Wanneer?
1) Op het internet. Dit jaar bijvoorbeeld.

Citaat:
2) Wie?
2) Vraag je de identiteiten van de aanvallers?

Citaat:
Wilt u zo goed zijn NAMEN te noemen, en DATA op te geven?
Namen? Aan u? Waarvoor?
Wat bedoelt u met DATA?

Citaat:
Dank bij voorbaat,

djimi
Zonder dank, djimi ))

QuasiX

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 mei 2011 om 19:35.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:42   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Op het internet. Dit jaar bijvoorbeeld.

2) Vraag je de identiteiten van de aanvallers?

Namen? Aan u? Waarvoor?
Wat bedoelt u met DATA?

Zonder dank, djimi ))

QuasiX
1) Waar precies "op het Internet", QuasiX ?

Welke sites? En wannéér precies? 9 januari? 17 februari? 22 maart? 30 april?

2) Ja. Welke 'nicks' werden er gebruikt? Of, beter nog, als u de échte namen kent: laat maar komen.

DATA = gegevens, zoals bijvoorbeeld Jaar/Maand/Dag/Uur, maar ook Naam/Voornaam/Adres/Telefoonnummer.

En waarvoor? Omdat ik dat allemaal wel eens wil verifiëren, en mij zo nodig tegen psychopaten wil kunnen verdedigen.

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2011 om 19:44.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 22:54   #91
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2) Ja. Welke 'nicks' werden er gebruikt? Of, beter nog, als u de échte namen kent: laat maar komen.

DATA = gegevens, zoals bijvoorbeeld Jaar/Maand/Dag/Uur, maar ook Naam/Voornaam/Adres/Telefoonnummer.

En waarvoor? Omdat ik dat allemaal wel eens wil verifiëren, en mij zo nodig tegen psychopaten wil kunnen verdedigen.

Dank bij voorbaat,

djimi
en toen werd het stil
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 04:06   #92
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Als het de vrijheid is van in het westen geboren moslims zich af te zetten tegen de westerse waarden en hun godsdienst of religieuze dictatoriale levensvisie toe te passsen dan is het mijn recht om dit verwerpelijk te vinden en hun met gelijke wapens te bestrijden en ze als minderwaardig te behandelen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 05:43   #93
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier op politics.be, op het forum van Het Niewsblad, HLN, enz., kettingmails.
En dat - o.a. op 9 januari, 17 februari, 22 maart, 30 april 2011.

Citaat:
jodocus kwak, piraat piet, Etienne Timmerman, Filip Dewinter, anoniem, enz. Maar waarom vraagt u het?

Citaat:
Waarvoor?

Citaat:
En wat gaat u verifiëren? Of ik lieg of niet? Het is niet noodzakkelijk dat u u tegen psychopaten in dit geval verdedigt. Ze zijn zelf slachtoffers (behalve F.D. bijvoorbeeld); liever te hulp te schieten (behalve F.D. bijvoorbeeld).

Citaat:
Dank bij voorbaat,

djimi
Altijd welkom, djimi!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 mei 2011 om 06:11.
Oud 22 mei 2011, 05:44   #94
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en toen werd het stil...
En toen ging QuasiX even naar Duitsland; daarom! En nu gaat QuasiX beetje slapen om om 10u weer op te staan voor een "afspraak".

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 mei 2011 om 05:51.
Oud 22 mei 2011, 13:31   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier op politics.be, op het forum van Het Niewsblad, HLN, enz., kettingmails.
En dat - o.a. op 9 januari, 17 februari, 22 maart, 30 april 2011.

jodocus kwak, piraat piet, Etienne Timmerman, Filip Dewinter, anoniem, enz. Maar waarom vraagt u het?

Waarvoor?

En wat gaat u verifiëren? Of ik lieg of niet? Het is niet noodzakkelijk dat u u tegen psychopaten in dit geval verdedigt. Ze zijn zelf slachtoffers (behalve F.D. bijvoorbeeld); liever te hulp te schieten (behalve F.D. bijvoorbeeld).

Altijd welkom, djimi!
Geen enkele link of ander bewijs, en sinds wanneer zit DeWinter hier of op andere fora? Linkje graag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 15:35   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen enkele link of ander bewijs, en sinds wanneer zit DeWinter hier of op andere fora? Linkje graag!
Ben jij al gestopt met lezen na de eerste zin, het derde woord?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 22:19   #97
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
en er kwam geen link natuurlijk!
Oud 22 mei 2011, 22:25   #98
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en er kwam geen link natuurlijk!
Waarvoor?
Oud 22 mei 2011, 22:27   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarvoor?
om je leugens te ontmaskeren tiens
Oud 22 mei 2011, 22:28   #100
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
om je leugens te ontmaskeren tiens
Welke leugens? Dat-ie islamofoob is?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 mei 2011 om 22:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be