Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2011, 10:46   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Alweer: waarom mogen wij niet onderling uitmaken of er gerookt wordt, hier? Waarom moet jij ons dwingen een bepaalde keuze te maken?
Omdat jullie blijkbaar niet uit jezelf het nodige respect voor niet-rokers kunnen opbrengen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:56   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoe egoïstisch kan je zijn? Niet-rokers moeten dan maar uit cafés wegblijven of zich de stinkende kleren, geprikkelde ogen en andere ongemakken laten welgevallen, omdat er rokers zijn die te tam zijn om zich enkele meters te verplaatsen en buiten te roken... Een café is den drankgelegenheid, geen rookgelegenheid.
Dat zal de horeca-uitbater zelf wel uitmaken, daar hebben ze jou niet voor nodig. Als zij vinden dat er binnen gerookt mag worden in hun pand is dat hun recht. Niemand wordt verplicht om naar binnen te gaan in zo'n zaak.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:59   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe egoïstisch kan je zijn? Niet-rokers moeten dan maar uit cafés wegblijven of zich de stinkende kleren, geprikkelde ogen en andere ongemakken laten welgevallen, omdat er rokers zijn die te tam zijn om zich enkele meters te verplaatsen en buiten te roken... Een café is den drankgelegenheid, geen rookgelegenheid.
Holapola , ten eerste mogen die rokers blijkbaar al niet effe buiten gaan roken want dan komen de niet-rokers bléren dat ze niet op 't terrasje kunnen zitten ...
Ten tweede ga je een vorm van overlast krijgen door steeds mensen naar buiten te laten gaan (deur open, muziek wat harde, mensen op de stoep, wat met drankjes op straat, niet-rokers die gezellig mee buiten komen staan omdat de goede gesprekken daar bezig zijn)...
En ten tweede zijn er niet-rokerscafé's voor de niet-rokers dus is dat ook alweer geen probleem...
Wat met de gelegenheden waar men als extra waterpijpen kan roken? Schijnt weer zo'n modeding te zijn, moeten ze nu met een hoop waterpijpen op de stoep gaan zitten???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 11:02   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als zij vinden dat er binnen gerookt mag worden in hun pand is dat hun recht.
Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 april 2011, 11:05   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Holapola , ten eerste mogen die rokers blijkbaar al niet effe buiten gaan roken want dan komen de niet-rokers bléren dat ze niet op 't terrasje kunnen zitten ...
Dat is dan het eerste dat ik daar van hoor... Weet je wel zeker dat dit niet uit je eigen fantasie is ontsproten?

Citaat:
Ten tweede ga je een vorm van overlast krijgen door steeds mensen naar buiten te laten gaan (deur open, muziek wat harde, mensen op de stoep, wat met drankjes op straat, niet-rokers die gezellig mee buiten komen staan omdat de goede gesprekken daar bezig zijn)...
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de uitbater. Hij moet er maar voor zorgen dat er geen glazen mee naar buiten worden genomen, dat de deur dicht blijft of dat de muziek niet te luid staat.

Citaat:
En ten tweede zijn er niet-rokerscafé's voor de niet-rokers dus is dat ook alweer geen probleem...
In de stad misschien hier en daar. Op de boerenbuiten in ieder geval niet.

Citaat:
Wat met de gelegenheden waar men als extra waterpijpen kan roken? Schijnt weer zo'n modeding te zijn, moeten ze nu met een hoop waterpijpen op de stoep gaan zitten???
Yep.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 24 april 2011 om 11:06.
Oud 24 april 2011, 11:10   #86
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan het eerste dat ik daar van hoor... Weet je wel zeker dat dit niet uit je eigen fantasie is ontsproten?
'k Weet da héél zeker... Deze en de draad in binnenlandse ne keer doornemen...

Citaat:
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de uitbater. Hij moet er maar voor zorgen dat er geen glazen mee naar buiten worden genomen, dat de deur dicht blijft of dat de muziek niet te luid staat.
Hoe ga je binnen en buiten zonder de deur open en dicht te doen ???
En de muziek? Niet alle zaken zijn praatcafé's.
Dus toch een dooddoener voor cafés
Citaat:
Yep.
Voila , weeral mogelijkheden voor nieuwe zelfstandigen, cafeetjes openen op den boerenbuiten, café 't kerkplein (met uiteraard een lokaaltje voor de duivenbond "de niet-gerookte duif" en zo...)
Oud 24 april 2011, 11:12   #87
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jullie blijkbaar niet uit jezelf het nodige respect voor niet-rokers kunnen opbrengen.
Welk 'nodige respect'? Niemand hoeft bij ons iets te komen drinken. Ieder het zijne. Is het niet kenmerkend aan 'respect' dat het juist vrijwillig behoort te zijn? De redenering dat alles wat iemand respectvol vindt daarom maar moet afgedwongen worden vind ik wat raar. Als dat niet de redenering is, dan is het me vreemd waarom dit een uitzondering behoort te zijn.

Ik rook niet en ik voel me niet onrespectvol bejegend, simpelweg omdat iemand op café een sigaret opsteekt. Iemand die niet rookt en dat wel vindt; die hoeft zich niet met ons et associëren. Wij verplichten niemand bij ons binnen te komen. Ieder het zijne.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 april 2011 om 11:14.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 11:15   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Waarom niet?

Wiens recht is het dan wel?

En welke rechtsfilosofie ligt daar aan de grondslag? Het is immers eenvoudig rechten te propaganderen; iets moeilijker die aan te tonen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 april 2011, 11:15   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Mensen die op de boerenbuiten leven hebben dan weer andere voordelen. De gevolgen van je eigen keuzes dragen is niet zo moeilijk.
Oud 24 april 2011, 11:16   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k Weet da héél zeker... Deze en de draad in binnenlandse ne keer doornemen...
Dat is natuurlijk zever. De eerste idioot die mij er op aanspreekt dat ik buiten op het terras een sigaret rook, die krijgt de volle laag.

Citaat:
Hoe ga je binnen en buiten zonder de deur open en dicht te doen ???
En de muziek? Niet alle zaken zijn praatcafé's.
Dus toch een dooddoener voor cafés
Het gaat erom dat de deur niet blijft open staan. En loeiharde muziek in cafés is nergens voor nodig. Het is zelfs ongezond!

Citaat:
Voila , weeral mogelijkheden voor nieuwe zelfstandigen, cafeetjes openen op den boerenbuiten, café 't kerkplein (met uiteraard een lokaaltje voor de duivenbond "de niet-gerookte duif" en zo...)
Die initiatieven komen er niet. Zoals ik al zei: omdat de rokers niet uit zichzelf het nodige respect kunnen opbrengen voor niet-rokers. In zo'n geval is het de taak van de overheid om gepaste maatregelen te nemen. Ik ken buiten dit forum trouwens weinig mensen die er een probleem van maken om even buiten te gaan roken.

Citaat:
Oud 24 april 2011, 11:19   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij verplichten niemand bij ons binnen te komen. Ieder het zijne.
Idiote redenering. Waar het op neerkomt, is dat je de facto een aantal mensen verbiedt om bij "ons" (who the fuck is "ons) binnen te komen.

Citaat:
Oud 24 april 2011, 11:19   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat de deur niet blijft open staan. En loeiharde muziek in cafés is nergens voor nodig. Het is zelfs ongezond!
Vind u. Andere mensen hebben dat wel eens graag; al is het ongezond.

Citaat:
Ik ken buiten dit forum trouwens weinig mensen die er een probleem van maken om even buiten te gaan roken.
Het quasi-voltallige café personeel? Enfin; toch zowat overal waar ik werk/kom. Enfin; ik nog het hardste van al: fucking rookpauzes die nu langer gaan duren.
Oud 24 april 2011, 11:20   #93
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idiote redenering. Waar het op neerkomt, is dat je de facto een aantal mensen verbiedt om bij "ons" (who the fuck is "ons) binnen te komen.
Niemand is verboden om bij ons te komen. Als zij echter bepaalde voorkeuren hebben waar wij niet aan kunnen voldoen; dat is dat dan heel spijtig, maar even goede vrienden. Zij hoeven niet bij ons te komen. En wij verplichten hen niet om bij ons iets te koen drinken.

Hoe 'verbieden' wij hen iets?
Oud 24 april 2011, 11:23   #94
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk zever. De eerste idioot die mij er op aanspreekt dat ik buiten op het terras een sigaret rook, die krijgt de volle laag.
Zou wel eens best het volgende discussiepunt kunnen zijn van de anti-rookliefhebbers, terras hoort bij 't café, is het een overdekt terras, staat er een windscherm rond...
Citaat:
'k Weet niet, als ik ergens in een blues- of rockkroeg zit heb ik toch ni zo graag dat het volume op staat, en wat als er een optredentje is en zo... Dat ze in die boem-boem discotheken 't volume moeten beperken gaan ze ook ni leuk vinden, mensen die stilte willen gaan eerder naar een taverne of naar een praatcafé. 't hoort bij sommige cafés een beetje bij de stijl en sfeer...

Citaat:
Die initiatieven komen er niet. Zoals ik al zei: omdat de rokers niet uit zichzelf het nodige respect kunnen opbrengen voor niet-rokers. In zo'n geval is het de taak van de overheid om gepaste maatregelen te nemen. Ik ken buiten dit forum trouwens weinig mensen die er een probleem van maken om even buiten te gaan roken.
Omdat ze niet geloven in een toekomst voor niet-rokerscafés...
Ze moeten nog ne cent verdienen ook hé, zeker nu het bier al zo duur is...
Oud 24 april 2011, 11:24   #95
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fucking rookpauzes die nu langer gaan duren.
Ni voor u want gij rookt ni
Oud 24 april 2011, 11:28   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ni voor u want gij rookt ni
Daarom het "" gezichtje.

Enfin; ja. 'k compenseer dat wel - 'k ben nogal het smsende type tijdens het werk - maar for some reason 'mag' roken en smsen niet.

Enfin; wel een voordeel: tijdens de zomer werk ik liever achter de bar, koel binnen. Alle rokers gaan nu het terras willen doen...
Oud 24 april 2011, 11:58   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik snap niet wat jou probleem eigenlijk is? Jij, als oudere man? Gij gaat toch niet meer naar café's en dergelijke?
.....
Hey snotaap, dimmen hé ventje:
ik zit bijna ieder weekend in de Carré.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 12:00   #98
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hey snotaap, dimmen hé ventje:
ik zit bijna ieder weekend in de Carré.
Is dat zo'n boemboem-muziekkeet met discolichten en rookmachines ???
Oud 24 april 2011, 12:01   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Ja, dat is het wel. Het is hun zaak met hun reglement. Als die regels je niet aanstaan kan je altijd de zaak niet binnen gaan, het is volledig je eigen keuze om daar al dan niet naar binnen te gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 12:10   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoe ver die individuele vrijheid, die rokende café-gangers opeisen, wel gaat, dat zal wel afgesproken worden in het parlement.

En het parlement heeft beslist.
Binnen twee drie maanden is de regel algemeen aanvaard.

Dan wordt het voor ons, anti-tabakkers, tijd om de rookwetten van New York onder de aandacht te brengen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be