Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 19:40   #81
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Idd indien gewoon bruto maandloon wordt dit ongveer een 360.000 euro netto en zal het bedirjf hiervoor ongever 1.333.000 betaald hebben.

Maar zo zal het in praktijk nooit zijn.
Arm bedrijf, je vraagt je af waar ze deze 1.333.000 euro vandaan halen?
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 19:47   #82
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Off topic:

Het loon van de CEO van Ford ligt 900x hoger dan de gemiddelde werknemer van het bedrijf. Door de jaren heen is de loonkloof enkel maar groter geworden. Decadent niet?
Oud 12 mei 2011, 19:48   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Off topic:

Het loon van de CEO van Ford ligt 900x hoger dan de gemiddelde werknemer van het bedrijf. Door de jaren heen is de loonkloof enkel maar groter geworden. Decadent niet?
Decadent? Nee, niet echt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 19:50   #84
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
nee dat er gewoon verschrikkelijk veel geld aan de handen van vadertje staat blijft hangen. Indien minder belast schiet er meer over om iedereen een deeltje te geven. Maar om belastingen te verlagen moeten we natuurlijk eerst allemaal ons steentje bijdragen en daar knelt het schoentje. Men wil méér koopkracht, méér pensioen, méér geld, maar méér werken, oh nee...
Je wil dus dat de CEO minder belasting betaald? en daarvoor moeten we allemaal een steentje bijdragen?
Oud 12 mei 2011, 19:53   #85
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Decadent? Nee, niet echt.
Ik vind van wel. Dat ze meer verdienen ok, maar 900x. En CEO's werken niet veel dat is een fabeltje die ze de werkende mens wijsmaken om te tonen hoe superieur ze zijn.
Oud 12 mei 2011, 20:01   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel. Dat ze meer verdienen ok, maar 900x. En CEO's werken niet veel dat is een fabeltje die ze de werkende mens wijsmaken om te tonen hoe superieur ze zijn.
Jij mag dat gerust vinden. Diegenen die hen betalen vinden dat ze dat wel waard zijn, en dat is het enige dat telt.

De rest is gewoon afgunstig gedoe. Stel je zelf kandidaat om CEO te worden eh...
Oud 12 mei 2011, 20:01   #87
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad ze worden zelfs beloond om te mislukken.
Oud 12 mei 2011, 20:06   #88
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jij mag dat gerust vinden. Diegenen die hen betalen vinden dat ze dat wel waard zijn, en dat is het enige dat telt.

De rest is gewoon afgunstig gedoe. Stel je zelf kandidaat om CEO te worden eh...
Dat is nu net het probleem, u vindt dus dat ik met mijn mentale handicap maar moet werken als slaaf?
Oud 12 mei 2011, 20:07   #89
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

De dagtaak van een metser of bandwerker bijvoorbeeld is veel zwaarder dan die van een CEO. Ik heb zelf geen onaardige functie bij de federale overheid. Onze baas (of beter gezegd een van onze bazen) ontvangt een maandinkomen van ongeveer 5 �* 6000€ netto per maand. Elke keer als ik langs zijn bureau passeer dan steekt hij daar precies toch niet veel uit .
Oud 12 mei 2011, 20:11   #90
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De dagtaak van een metser of bandwerker bijvoorbeeld is veel zwaarder dan die van een CEO. Ik heb zelf geen onaardige functie bij de federale overheid. Onze baas (of beter gezegd een van onze bazen) ontvangt een maandinkomen van ongeveer 5 �* 6000€ netto per maand. Elke keer als ik langs zijn bureau passeer dan steekt hij daar precies toch niet veel uit .
Inderdaad , hun voornaamste taak is doen alsof.
Maar ik begrijp het , iemand die nog nooit een poot heeft moeten verzetten is een potlood opheffen al een zware taak.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 12 mei 2011 om 20:15.
Oud 12 mei 2011, 20:11   #91
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem, u vindt dus dat ik met mijn mentale handicap maar moet werken als slaaf?
Vermeld ik ergens de term slaaf?

Maar ja, ik vind dat jij gerust kunt gaan werken; genoeg mogelijkheden, zelfs met een handicap (waarvan ik gezien je posts hier niet vermoed dat die blokkerend werkt).
Oud 12 mei 2011, 20:15   #92
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de legendarische productiviteit van het ambtenarenkorps, is het safe te stellen dat jij ook veel te veel krijgt voor wat je elke dag doet. Van te laat beginnen, te vroeg eindigen, koffie drinken, praatjes maken en je gazet lezen, wordt niemand in de maatschappij die jou financiert beter. Kwestie van vrolijk mee te doen met vooringenomenheid, platte veralgemeningen en ongeinformeerd gezwets, nietwaar
Oud 12 mei 2011, 20:16   #93
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Mensen met een mentale of fysieke handicap worden vaak in beschutte werkplaatsen gestoken. Een regelrechte schande. Deze mensen worden gebruikt in het productieproces. Zulke mensen worden uitgebuit. Hun mentale en fysieke beperkingen worden gebruikt om een bedrijf rijk te maken. Schaf beschutte werkplaatsen af aub. Niemand verdient het om in zo'n ding te werken.
Oud 12 mei 2011, 20:17   #94
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Gezien de legendarische productiviteit van het ambtenarenkorps, is het safe te stellen dat jij ook veel te veel krijgt voor wat je elke dag doet. Van te laat beginnen, te vroeg eindigen, koffie drinken, praatjes maken en je gazet lezen, wordt niemand in de maatschappij die jou financiert beter. Kwestie van vrolijk mee te doen met vooringenomenheid, platte veralgemeningen en ongeinformeerd gezwets, nietwaar
Dat is alleen voorbehouden aan de elite.
Oud 12 mei 2011, 20:23   #95
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen met een mentale of fysieke handicap worden vaak in beschutte werkplaatsen gestoken. Een regelrechte schande. Deze mensen worden gebruikt in het productieproces. Zulke mensen worden uitgebuit. Hun mentale en fysieke beperkingen worden gebruikt om een bedrijf rijk te maken. Schaf beschutte werkplaatsen af aub. Niemand verdient het om in zo'n ding te werken.
Lol

Werk eens samen met beschutte werkplaatsen ipv lulkoek te verkopen.
Oud 12 mei 2011, 20:26   #96
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Lol

En doet jij dat?
Oud 12 mei 2011, 20:29   #97
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van mijn ouders mogen verder studeren, ik heb dat gedaan. Ik heb bewust meegedaan voor een statutaire job bij de federale overheid. Ik ben in het begin van mijn carrière en ik strijk maandelijks iets meer dan 2000€ netto op en ik geniet nog van andere voordelen. Ik ga niet ontkennen dat ik me niet te pletter moet werken. Het moeilijkste moment voor mij is ontwaken en de helse ochtend en avondspits trotseren want believe me wie pendelt met de trein ziet af. In tegenstelling tot veel andere mensen voel ik mij niet belangrijk. Ik zie mezelf als een kleine garnaal die deel uitmaakt van een grote onderneming waar iedere werknemer tot aan z'n pensioen een nummer is. Ik durf er tenminste voor uitkomen dat ik niet echt productief ben en zo zijn er genoeg of je nu in de privé werkt of voor de overheid. Mijn vader heeft een groot bouwbedrijf. Als zoon van iemand die een groot bouwbedrijf heeft wordt er wel verwacht dat je in de vakantie met de mannen gaat helpen. Dat is werken.
Oud 12 mei 2011, 20:38   #98
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol

Per toeval in het station eens aan de praat geraakt met een man die in een beschutte werkplaats werkt. Voor 1000€ in de maand mocht hij zaken produceren voor een snackfabrikant. Elke dag hetzelfde werk voor een loontje waar je met moeite mee kan overleven. Het zou mooi zijn moesten die mensen wat meer geld krijgen voor wat ze doen. Toen de Duitse oorlogsmachine op volle toeren draaide heeft Nazi-Duitsland ook zwakbegaafde mensen laten werken in de fabrieken van Krupp Stahl, VW, Messerschmitt. Zoveel jaar verder en er nog altijd zoveel discriminatie.

Laatst gewijzigd door Frost : 12 mei 2011 om 20:38.
Frost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 20:51   #99
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
nee dat er gewoon verschrikkelijk veel geld aan de handen van vadertje staat blijft hangen. Indien minder belast schiet er meer over om iedereen een deeltje te geven. Maar om belastingen te verlagen moeten we natuurlijk eerst allemaal ons steentje bijdragen en daar knelt het schoentje. Men wil méér koopkracht, méér pensioen, méér geld, maar méér werken, oh nee...
Hoeveel minachting heb je voor de arbeider?
Deze arbeider mag nog dag en nacht werken 7 op 7,24op24, gans het jaar door,
Dan nog kan hij het inkomen van een CEO niet evenaren, dat er een verschil is kan ik aannemen maar dit is lachwekkend.
Doe zo verder, vervang de werknemers door nog meer computers, en we krijgen nog meer werklozen, de vraag wie uw producten nog kan kopen is voor later.

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 12 mei 2011 om 21:09.
Oud 12 mei 2011, 21:07   #100
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
En doet jij dat?
Wij hebben contracten met beschutte werkplaatsen ja. So?

Ga er eens langs en praat er eens mee; veel van die mensen zijn blij dat ze iets kunnen doen ipv ergens weg te zitten vegeteren als een plant omdat ze zogenaamd niets kunnen doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be