Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2011, 20:25   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet onmogelijk, wel moeilijk.
Heel moeilijk misschien. Ik zie het in dit land toch niet snel gebeuren eerlijk gezegd. Hier hebben ze andere prioriteiten.
Oud 29 april 2011, 20:28   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb ik de feiten ontkent, meneer? Neen, toch? Ik zeg gewoon wat ik denk net als jij en al die anderen die hier reageren.

Dus ik ben geen 'normale' moslimallochtoon? Ik draag geen boerka en zou er ook nooit aan beginnen. De gedachte alleen al. Maar ik vind niet dat men zoiets kan verbieden. Wat heb je nu aan een verbod? Zeg me dat liever...

Men wil deze vrouwen zogezegd 'bevrijden'. Maar ondertussen worden zij nog meer onderdrukt dankzij zo een verbod. Onder de boerka-dragers zullen er waarschijnlijk wel vrouwen tussen zitten die nu met de handen in de haren zullen zitten en niet meer weten wat te doen..

Democratie, zeg je? Ik begin met de dag een degout te krijgen van wat men hier in dit kutland democratie noemt.
Zoveel boerkadraagsters zijn er nu ook niet. En als ik Eva Brems mag geloven zijn er dan nog een niet gering aantal bekeerlingen bij. Binnen mijn vrijzinnige geest, kortom: wacko's.

Kijk. Onze vriendin Eva Brems pleit voor godsdienstvrijheid. Hoe oud moet ik worden om deze vrouwen te begrijpen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 20:28   #83
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik ga nog straffer spreken..

Laat de slachtoffers maar oordelen (volledig onafhankelijk) wat zij vinden van dit misbruik, de maatschappij heeft daar feitelijkgeen zak mee te maken..en kan zelfs trauma's veroorzaken/verergeren door de feiten te demoniseren en de slachtoffers een schuldgevoel aan te praten..
Niet alle slachtoffers zijn van die mening maar bon, dat is een andere discussie. Ik houd er al over op. Het laatste dat ik zou willen is mensen kwetsen door terug het verleden in te duiken
Oud 29 april 2011, 20:35   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel moeilijk misschien. Ik zie het in dit land toch niet snel gebeuren eerlijk gezegd. Hier hebben ze andere prioriteiten.
Akkoord, moeilijk, maar dan wel op de juiste manier.

Weet je. Godsdienstvrijheid is niet zo het probleem. Het is de manier van manifesteren. De Poolse deernes hebben aan de hals op hun weelderige boezem een juweel van kruis hangen. Tja.
Maar, geef toe. Wie is bereid z'n of haar gezicht te verstoppen ?
Oud 29 april 2011, 20:53   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan ook niet hebben dat forummers mij beledigen, mij extremiste noemen, mij een makak noemen, mij hier buiten willen, niet meer online komen omdat ik als moslima hier reageer. En toch leer ik ermee leven.
Lever weerwerk. Zeg dat alle gedoopten aanhangers zijn van een pedofieleninstituut. Maar je doet dit niet. Duidelijk wie het meest volwassen reageert.

Zonder dank.

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 april 2011 om 20:54.
Oud 29 april 2011, 21:05   #86
suqar_7loe

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 april 2011 om 21:16.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 21:10   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lever weerwerk. Zeg dat alle gedoopten aanhangers zijn van een pedofieleninstituut. Maar je doet dit niet. Duidelijk wie het meest volwassen reageert.

Zonder dank.
Wees gerust, er komt genoeg 'weerwerk' uit zijn toetsenbord, zelfs zònder dat hij 'makak' genoemd wordt, beledigd wordt of extremist genoemd wordt, daar dient uiteindelijk die driehoek voor, �*ls er al iemand dit gedaan zou hebben, ik heb 't in ieder geval nog niet gelezen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 21:29   #88
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zoveel boerkadraagsters zijn er nu ook niet. En als ik Eva Brems mag geloven zijn er dan nog een niet gering aantal bekeerlingen bij. Binnen mijn vrijzinnige geest, kortom: wacko's.

Kijk. Onze vriendin Eva Brems pleit voor godsdienstvrijheid. Hoe oud moet ik worden om deze vrouwen te begrijpen ?
Zoveel dragers van de boerka zijn er nu ook weer niet, dat klopt. Maar dat wilt nog steeds niet zeggen dat deze vrouwen onder de mom van 'bevrijding' onderdrukt mogen worden door de elite. Ik vind dat niet kunnen en vooral jammer voor deze dames. Het leven zou stukken gemakkelijker zijn voor deze vrouwen in een 'islamitisch' land.
Oud 29 april 2011, 21:32   #89
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Zonder dank.
Ik zou bepaalden beledigen door af te komen met zo een uitspraak.
Niet alle aanhangers van de kerk zijn pedo-verdedigers.
Oud 29 april 2011, 21:34   #90
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Akkoord, moeilijk, maar dan wel op de juiste manier.

Weet je. Godsdienstvrijheid is niet zo het probleem. Het is de manier van manifesteren. De Poolse deernes hebben aan de hals op hun weelderige boezem een juweel van kruis hangen. Tja.
Maar, geef toe. Wie is bereid z'n of haar gezicht te verstoppen ?
Dat weet ik niet. Ik ken 1 meisje die jarenlang de boerka gedragen heeft. Zij is daar ondertussen mee gestopt. En een ander meisje dat af en toe een niqaab draagt. Ik zou begot niet weten of die dames hun boerka zouden afzetten, ik vrees echter van niet.
Oud 29 april 2011, 21:36   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De 'vetgemeste' verkozenen in de wetstraat beslissen iets en u hebt daar een probleem mee..

het is dan wel niet voorgeschreven door mijn god en zijn profeet maar ik kan het toch nie hebbe dat daar iemand iets over zegt...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 22:06   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

voor een keer dat hij redeneert

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2011 om 22:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 22:14   #93
eno2
Banneling

Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 april 2011 om 22:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 22:21   #94
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
fout
Inderdaad het boerkaverbod is fout
Oud 29 april 2011, 23:27   #95
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar inderdaad een probleem mee. Ik heb niet gestemd voor de vetgemeste verkozene.

Ik kan ook niet hebben dat forummers mij beledigen, mij extremiste noemen, mij een makak noemen, mij hier buiten willen, niet meer online komen omdat ik als moslima hier reageer. En toch leer ik ermee leven.
Ik vind jou best sympatiek als mens. Spijtig dat je die godsdienst aanhangt, dat werpt een onoverkombare dijk op tussen ons.
Godsdienst in het algemeen - en islam in het bijzonder - verdeelt de mensheid, en is vector van oorlog en onlusten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2011, 23:38   #96
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Ik ken 1 meisje die jarenlang de boerka gedragen heeft. Zij is daar ondertussen mee gestopt. En een ander meisje dat af en toe een niqaab draagt. Ik zou begot niet weten of die dames hun boerka zouden afzetten, ik vrees echter van niet.
Men moet doodgewoon de politie opdracht geven deze verboden kleding af te rukken, zo ze iemand tegen komen die deze kleding draagt. De scène moet wel door één der agenten gefilmd worden.
Eén agent filmt, terwijl de anderen de boerkadraagster / boerkadrager vastgrabbelen, en de gezichtsbedekking verwijderen, desnoods met geweld.
Daarna word procesverbaal opgemaakt , en een boete uitgeleverd aan de overtreder/overtreedster van de anti-boerka wet. Hun man of vader zo zij minderjarig is krijgt ook een boete, wegens medeplichtigheid.
D�*t zal de enige doeltreffende manier zijn om daar vanaf te geraken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 06:43   #97
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de maatschappij oordeelt dat 't schade met zich meebrengt, zo een boerka? Komaan, wat hebt gij vandaag gegeten, zeg?
Niet iedereen is blij met alle wetten. En vele breken wetten. Maar het blijft in het einde wel de wet. En die "moet" nageleefd worden. Zo werkt dat hier.
Als ik sommige reacties van u lees vraag ik me wel af of u nog wel wil samenleven met ons Vlamingen in dit "kutlandje", zoals u uitschrijft.

U lijkt wel gegeseld te zijn door de islam en vergeet de vruchten van een democratie te plukken. U plukt er al meer dan u zelf doorheeft. Ga anders maar eens op een ander kijken.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 07:20   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet onmogelijk, wel moeilijk.
Om dit te bewerkstelligen moet men wel iets geven om die vrouwen.
Daar ontbreekt het nog ruimschoots aan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 07:26   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Niet iedereen is blij met alle wetten. En vele breken wetten. Maar het blijft in het einde wel de wet. En die "moet" nageleefd worden. Zo werkt dat hier.
.
Zal het gaan, ja.
Hou jij je aan alle wetten? Die van het cannabisverbod bijvoorbeeld?
Citaat:
Als ik sommige reacties van u lees vraag ik me wel af of u nog wel wil samenleven met ons Vlamingen in dit "kutlandje", zoals u uitschrijft.
Als ik haar reacties lees heb ik niet de minste twijfels, dat ze wil samenleven met "ons Vlamingen". In elk geval met die "ons Vlamingen" die de moeite waard zijn.
Vertel me, met wie wil jij eigenlijk samenleven?
Oud 30 april 2011, 07:30   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Men moet doodgewoon de politie opdracht geven deze verboden kleding af te rukken, zo ze iemand tegen komen die deze kleding draagt. De scène moet wel door één der agenten gefilmd worden.
Eén agent filmt, terwijl de anderen de boerkadraagster / boerkadrager vastgrabbelen, en de gezichtsbedekking verwijderen, desnoods met geweld.
Jij lijkt niet erg in te zitten met die vrouwen.
Citaat:
Daarna word procesverbaal opgemaakt , en een boete uitgeleverd aan de overtreder/overtreedster van de anti-boerka wet. Hun man of vader zo zij minderjarig is krijgt ook een boete, wegens medeplichtigheid.
D�*t zal de enige doeltreffende manier zijn om daar vanaf te geraken.
Tussen de PV en de eventuele boete; moet het nog voor de rechtbank komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be