![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan als publiek de zittingen bijwonen. Gezien het twijfelachtig succes daarvan, zie ik niet zo dadelijk de bevolking warmlopen voor je "voorstel".
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me niet belet om je veel succes verder te wensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij willen de Franstaligen hun onafhankelijkheid schenken. Eindelijk hen verlossen van dat fascistisch zootje boerentaalsprekers waarmee ze in één landje moeten wonen, ... en jij noemt hen 'slachtoffer' ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Dat doet nu eens niks ter zake. De zitting bijwonen interesseert mij ook ni, want ik mag daar toch ni mee stemmen. Ik wil kunnen meestemmen, juist zoals ik met de Lange Wapper mocht mee stemmen, de eerste keer in lange tijd dat er eens efkes echte democratie was.
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Gij moet een Westvlaming zijn.
#88 | |
|
![]() Citaat:
Sluit aan bij een politieke partij van je keuze Zorg dat je op de lijst komt te staan bij de verkiezingen Tracht zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat JOUW mening belangrijk is Als je verkozen bent, mag je stemmen. Zelfs over het budget van het toiletpapier. ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() White Raven : direkte democratie, dus zonder representatie dat werkt niet. Dat KAN als aanvulling van de besluitvorming nuttig zijn op welbepaalde vlakken, maar kan nooit de representatie vervangen. Dan krijg je anarchie en chaos.
Er bestaat volgens mij geen enkel land ter wereld waar de besluitvorming volleidig via referenda gaat. Ook zwitserland niet. Die gaan daar wel ver in door de evolutie van de bestaande wetgeving via referenda te laten gebeuren. Maar beslissen over concrete dossiers ? Dat is utopisch, en zelfs gevaarlijk. Toegegeven dat je een sterk voorbeeld hebt met het referendum tegen de lange wapper. Maar het was dan ook een schoolvoorbeeld van een dossier waar de normale representatieve besluitvorming haperde. Zo iets zie je zelden. |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() Ah ne Kortrizaan. Zyn der daar zo weinig werklozen?
#92 |
Banneling
|
![]() regio kortrijk maar niet van kortrijk. Maar hier in de ganse streek, een percent of vier werkloosheid zeker. Tien km verder heb je doornik, daar is de werkloosheid bijna 16%. Ze hebben nog geprobeerd om ze met gratis bussen van daar naar hier te krijgen om de vacatures op te vullen, maar het lukte niet. Daarom werken er nogal veel noord Fransen hier in de streek, die komen wel naar hier om te werken, door het gunstige grensarbeidersstatuut. Maar dat statuut zal bijna afgeschaft worden.
Voka west-vlaanderen trok onlangs nog aan de alarmbel dat ze nu van pure miserie oostblokkers zullen moeten aanwerven, omdat ze voor sommige vacatures niemand vinden. |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Als 0,1% van de Noord-Fransen in VL wil komen werken (wat dus heel weinig is); dan is dat toch nog 1000; 0,1% uit Doornik is maar 100. Bovendien doen de Fransen het vooral omdat ze per maand enkele honderden euro's per maand meer kunnen verdienen door de fiscale voordelen. Iemand die uit Doornik met zijn wagen moet komen werken; is al een flink stuk van zijn loon kwijt; voor hij begint te werken. Met de bus van Doornik naar de industriezone in Kuurne bijvoorbeeld is onbegonnen werk. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch wel vreemd dat voor veel Vlamingen die naar regio Brussel, Gent of Antwerpen moeten, afstand geen probleem is. Maar de werkloze uit regio Doornik vindt twintig km blijkbaar te ver om te gaan werken, dan maar liever doppen nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Voor Franstaligen zal het een "laageschoolde" job zijn. Ik ken iemand uit Doornik die ergens in de buurt van Meulebeke is gaan werken: de hele dag kiekens aan een haak hangen voor ze geslacht werden. Die jongen had ASO gestudeerd en zag dat al vlug niet meer zitten; zeker als je met je wagen (50 km afstand) moet gaan werken. In de buurt van Roeselare zijn er veel mensen die TSO-BSO volgen want daar ik veel industrie die die mensen kan gebruiken. In Leuven wil iedereen ASO doen; ik denk dat er in Doornik ook niet veel industrie is die mensen van ASO-TSO nodig heeft; dus weinig mensen die een diploma hebben om in de Vlaamse industrie die jobs te willen/kunnen doen die de VL niet willen doen. Dat Walen geen afstanden willen afleggen; wordt door de statistieken tegengesproken want ze pendelen over langere afstanden dan de VL. Veel mensen uit Doornik & Aarlen werken bijv. in Brussel; maar het moet toch een beetje verdienen en openbaar vervoer (trein) moet mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() aan uitvluchten verzinnen zal het niet gelegen hebben
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
als je moet kiezen tussen naar het ocmw en een job waar je 300 euro meer voor kunt krijgen dan een gelijkwaardige job in Frankrijk.... |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |