Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 07:29   #81
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Er zijn, mijnheer Bal, « sommige dingen » die een democraat niet zegt, noch zacht, noch cru.

Dat Van Aelst geen democraat is, wisten we al. Dat de N-VA geen duidelijke afstand van hem neemt, maar zelfs “sommige dingen” door hem minstens schijnbaar in naam van de N-VA laat poneren, kan weinig anders betekenen dan dat de N-VA in wezen geen democratische partij is.

U kunt dat goedkeuren, maar ik keur dat ten strengste af.

Ik was hier één van de eersten om de Vlaamse kiezers te feliciteren met hun keuze voor een Vlaamsvoelende partij. Ik ervaar met spijt dat ik mij zeer ernstig heb vergist. Voor mij is de N-VA is in ieder geval in ijltempo elke voorgehouden geloofwaardigheid aan het verliezen.

Bovendien is er enerzijds het ontnuchterend gevoel dat veel van het weinig goeds dat Belgische Franstaligen mij en mijn landgenoten gezegd hebben en zeggen over “de Vlamingen” jammer genoeg minstens voor een deel waar blijkt te zijn, en anderzijds – meer algemeen – de zeer spijtige vaststelling dat “de Vlaamse zaak” zich laat recupereren door extremisten van het laagste allooi. Ik vind dat uiterst betreurenswaardig.

De Vlamingen zijn – ik herhaal dat voor de duizendste maal – de bevolkingsgroep die in België de ruime meerderheid uitmaakt : het gaat geenszins om een onderdrukte minderheid. Het is derhalve schrijnend dat die bevolkingsgroep, om in eigen land zijn democratische rechten en macht te doen gelden, er kennelijk niets beters op vindt dan de frustratie om de eigen politieke onkunde en onbekwaamheid te verpakken in extremisme en zelfs racisme.
als U al mijn schrijfsels over deze persoon zou gelezen hebben mevrouw, zou U moeten weten dat ik geenszins zijn actie goedkeur. Wel kan ik inzien dat NVA er garen mee zou kunnen spinnen. Toch zouden ze hem op een of andere manier de mond moeten snoeien, want zoals U terrecht opmerkt, het lijkt op een operatie beschadiging van het imago van de NVA.

Niet hij alleen is slecht nieuws. Als ik mag geloven waarover Annemans zich deze week boosmaakte, namelijk dat NVA het VB aan het leegzuigen is, dan vind ik dat BIJZONDER slecht nieuws, want het brengt hen dichter bij de verdomhoek waar ze best ver van wegblijven. Er zijn genoeg andere partijen waar potentiele overlopers zitten, en waar men eventueel ja kan op zeggen.

Een ander gevaar zit in het feit dat ze zich tégen de CD&V afzetten o gemeentelijk vlak, ipv met hen te gaan massaal samenwerken. Als ook de CD&V zo in het anti kamp geduwd wordt, dan verliezen ze aan sterkte. Of heeft daar iemand nieuws dat ze de volgende verkiezing op hunnen allene de kaap van de 50% gaan nemen? Ik dacht het niet.

Over deze zaken ben ik benieuwd welk nieuws de komende dagen gaat brengen, en zal ik ook binnen onze partij vragen gaan stellen op het hoogste echelon.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 mei 2011, 07:39   #82
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
De Vlamingen zijn – ik herhaal dat voor de duizendste maal – de bevolkingsgroep die in België de ruime meerderheid uitmaakt : het gaat geenszins om een onderdrukte minderheid. Het is derhalve schrijnend dat die bevolkingsgroep, om in eigen land zijn democratische rechten en macht te doen gelden, er kennelijk niets beters op vindt dan de frustratie om de eigen politieke onkunde en onbekwaamheid te verpakken in extremisme en zelfs racisme.
In dat kan geval kan u met vast uitleggen hoe het komt dat die ruime Vlaamse meerderheid al decennialang gegijzeld worden door de PS minderheid? U gaat me netjes kunnen vertellen waarom wij op geen enkele manier iemand als Onkelinx of Milquet kunnen wegstemmen, en vooral gaat U me duidelijk maken hoe hun eenvoudig NON alle democratische "macht van de meerderheid" in Vlaanderen in de prullenbak stopt. Het voltallige Vlaamse Parlement (behalve 1 groen stemmeke) heeft pro splitsing BHV (Vlaams grondgebied) gestemd en toch kan het niet worden uitgevoerd. over welke meerderheid zou het hier gaan denk je?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 mei 2011 om 07:39.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 29 mei 2011, 09:36   #83
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Voor zover dat de bedoeling was. Mij lijkt het eerder dat de boodschap van Van Aelst eerder anti-Waals dan pro-allochtoon was, waardoor deze essentie in alle commotie die er rond gemaakt wordt uiteindelijk verloren gaat en waardoor het eerste in de gedachten van de mensen uiteindelijk zwaarder doorweegt dan het tweede.
Ik denk dat hier een klassieke perceptie-fout wordt gemaakt.
Electoraal gezien is wat de Franstalige over deze uitspraak denkt irrelevant voor de NVA.
Electoraal gezien is wat de witte Vlaming over deze uitspraak denkt minder belangrijk voor de NVA. Immers veel van de NVA aanhang smaakt en anti Franse boodschap prima.

De subtekst van de uitspraak, in feite: 'migranten zijn ons liever dan Franstaligen', is wel degelijk electoraal een nuttige. De migrantengemeenschap maakt de volgende verkiezingen namelijk uit of de burgemeester van Vilvoorde bv wel of geen aanhechting bij Brussel gaat vragen in 2012 of 2017.

Analoog aan de jarenlange Lesoir, RTBF, etc rethoriek van dat de meeste Vlamingen 'holocaustvererende racisten' zijn. Dit beeld werd/wordt nooit bestemd voor de Vlamingen, die er (heel dom) wel boos over werden, maar was een beeld dat gericht was op de migranten van Brussel. Hoe effectief dit beeld is en was kunnen we goed zien aan de taalrol waar de nieuwkomers in Brussel (72 % van de Brusselse bevolking) voor hebben gekozen.

Franstalige strategen realiseren zich buitengemeen goed dat de subtekst van hun anti-Vlaamse discours zich direct richt op de nieuwe Belgen. Vandaar dat elk effectief anti-Vlaams discours altijd een sterk raciaal element in zich herbergt.

Of de Vic van Aelsts' van de NVA ook dergelijke strategische overwegingen in ogenschouw nemen om tot hun uitspraken te komen betijfel ik. Alhoewel we het gelukkig ook niet geheel kunnen uitsluiten.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 mei 2011, 10:42   #84
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel leuk dat de Turken ook als partner aanvaard worden bij de staatshervorming. Voor wat hoort wat natuurlijk. Voor Turkse steun aan de Vlaamse onafhankelijkheid zal er natuurlijk een serieuze compensatie moeten komen. Geef Limburg aan de Turken en we klappen er niet meer over.

Ke Nan is offline  
Oud 29 mei 2011, 12:58   #85
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik vind het wel leuk dat de Turken ook als partner aanvaard worden bij de staatshervorming. Voor wat hoort wat natuurlijk. Voor Turkse steun aan de Vlaamse onafhankelijkheid zal er natuurlijk een serieuze compensatie moeten komen. Geef Limburg aan de Turken en we klappen er niet meer over.

Zeg niet overdrijven he. Sint-Joost-Ten-Node hebben juliie al, dat moet maar genoeg zijn. Vlaanderen zal zijn steun wel bij de Koerden en de Armeniërs zoeken
fonne is offline  
Oud 29 mei 2011, 15:40   #86
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In dat kan geval kan u met vast uitleggen hoe het komt dat die ruime Vlaamse meerderheid al decennialang gegijzeld worden door de PS minderheid? U gaat me netjes kunnen vertellen waarom wij op geen enkele manier iemand als Onkelinx of Milquet kunnen wegstemmen, en vooral gaat U me duidelijk maken hoe hun eenvoudig NON alle democratische "macht van de meerderheid" in Vlaanderen in de prullenbak stopt. Het voltallige Vlaamse Parlement (behalve 1 groen stemmeke) heeft pro splitsing BHV (Vlaams grondgebied) gestemd en toch kan het niet worden uitgevoerd. over welke meerderheid zou het hier gaan denk je?
Aha, een makkelijke vraag : I love makkelijke vragen !

De door u omschreven akkefietjes zijn slechts mogelijk omdat het Belgisch constitutioneel en ruimer wettelijk kader ze mogelijk maakt.

Geen enkele Belgische wet kon en kan bestaan zonder dat de vertegenwoordigers van de Vlaamse meerderheid deze hebben gestemd en goedgekeurd. De Belgische Franstaligen kunnen immers nooit op zich een voldoende meerderheid leveren om uw federale wetten (en uiteraard uw Belgische grondwet) te stemmen.

Mijn conclusie : de Vlaamse meerderheid in België is een meerderheid die haar democratische macht door de Belgische Franstalige minderheid in zeer ruime mate laat beperken. Ofwel gebeurt dit welbewust, ofwel is het een resultaat van totale onkunde en aperte onbekwaamheid, maar in beide gevallen kunt u niet anders dan enkel en uitsluitend de politieke vertegenwoordigers van de Vlaamse meerderheid daarvoor met de vinger wijzen.

Volgende vraag, svp.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 15:43   #87
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
als U al mijn schrijfsels over deze persoon zou gelezen hebben mevrouw, zou U moeten weten dat ik geenszins zijn actie goedkeur. Wel kan ik inzien dat NVA er garen mee zou kunnen spinnen. Toch zouden ze hem op een of andere manier de mond moeten snoeien, want zoals U terrecht opmerkt, het lijkt op een operatie beschadiging van het imago van de NVA.

Niet hij alleen is slecht nieuws. Als ik mag geloven waarover Annemans zich deze week boosmaakte, namelijk dat NVA het VB aan het leegzuigen is, dan vind ik dat BIJZONDER slecht nieuws, want het brengt hen dichter bij de verdomhoek waar ze best ver van wegblijven. Er zijn genoeg andere partijen waar potentiele overlopers zitten, en waar men eventueel ja kan op zeggen.

Een ander gevaar zit in het feit dat ze zich tégen de CD&V afzetten o gemeentelijk vlak, ipv met hen te gaan massaal samenwerken. Als ook de CD&V zo in het anti kamp geduwd wordt, dan verliezen ze aan sterkte. Of heeft daar iemand nieuws dat ze de volgende verkiezing op hunnen allene de kaap van de 50% gaan nemen? Ik dacht het niet.

Over deze zaken ben ik benieuwd welk nieuws de komende dagen gaat brengen, en zal ik ook binnen onze partij vragen gaan stellen op het hoogste echelon.
Ik zei niet dat u één en ander goedkeurt, mijnheer Bral. Ik zei dat u het KUNT goedkeuren : het is een keuze die u kunt maken.
Dat u ze niet maakt is een goede zaak.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 15:51   #88
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Vic Van Aelst is duidelijk niet uw vriendje. Een klassieke bullenbak waar je toch niet te veel belang aan moet geven. Elk circus dat naam waardig heeft nu eenmaal zijn clowns. La cirque Belgique had reeds Olivier Maingain als nationale clown, en nu wordt hij aangevuld met Vic Van Aelst. Ik zou er veel voor over hebben om ze samen in één kamertje op te sluiten. Laat het circus nu maar beginnen.
Bijlage 80955
Geen enkele extremist cq. racist is of kan ooit mijn « vriendje » zijn.
De reden omdat enig belang moet worden gehecht aan hetgeen bedoelde kerel publiekelijk verkondigt is louter het feit dat hij minstens in de schijn een spreekbuis is van de N-VA, en dat dit door die partij niet wordt ontkend vermits zij er geen afstand van neemt.

Terzijde : dat Maingain, zij het op een verschillend vlak, een clown is binnen de Belgische politiek ben ik met u eens.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 16:02   #89
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn conclusie : de Vlaamse meerderheid in België is een meerderheid die haar democratische macht door de Belgische Franstalige minderheid in zeer ruime mate laat beperken. Ofwel gebeurt dit welbewust, ofwel is het een resultaat van totale onkunde en aperte onbekwaamheid, maar in beide gevallen kunt u niet anders dan enkel en uitsluitend de politieke vertegenwoordigers van de Vlaamse meerderheid daarvoor met de vinger wijzen.

Volgende vraag, svp.
en wat laat U besluiten dat we de partijen die dit indertijd hebben bekokstoofd (CDV SPA) ondertussen niet hebben afgestraft (dat zijn de enige die we kunnen afstraffen, de franstalige partijen die voor een wingewest gingen kunnen we niet afstraffen).

Het Vlaams Blok is uit die onvrede indertijd ontstaan, en zo rap als tellen hebben ze die dus in een cordon geplaatst. Ook d�*t heet democratie in Belgique.
Oud 29 mei 2011, 16:27   #90
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en wat laat U besluiten dat we de partijen die dit indertijd hebben bekokstoofd (CDV SPA) ondertussen niet hebben afgestraft (dat zijn de enige die we kunnen afstraffen, de franstalige partijen die voor een wingewest gingen kunnen we niet afstraffen).

Het Vlaams Blok is uit die onvrede indertijd ontstaan, en zo rap als tellen hebben ze die dus in een cordon geplaatst. Ook d�*t heet democratie in Belgique.
Dat is nu net de grond van mijn betoog, mijnheer of mevrouw : voor één keer dat de Vlamingen in aanmerkelijke mate hebben gekozen voor een partij met een ogenschijnlijk voldoende Vlaamse reflex, blijkt dat uiteindelijk een partij te zijn die zich laat recupereren door extremisten en die derhalve veel minder bonafide is dan eerst gedacht.

Overigens en terzijde heeft zelfs die partij nog steeds ruim onvoldoende zetels in het federaal parlement om de andere zogenaamd Vlaamse partijen betekenisloos te maken : er kan desgewenst makkelijk een meerderheid worden gevormd zonder de N-VA.

Alles bij elkaar : wat ik aanvankelijk als een goed teken voor Vlaanderen en de Vlamingen aanzag, blijkt een duidelijke misser te zijn die absoluut niet van aard is om verbetering te brengen in het totaal gemis aan democratie in België.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 16:30   #91
Gwylan
Minister-President

Standaard

@ mijnheer Bal : in mijn post 87 sloop een tikfout, die mij u mijnheer “Bral” deed noemen. Wil daarvoor mijn excuses aanvaarden.
Gwylan is offline  
Oud 29 mei 2011, 16:45   #92
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu net de grond van mijn betoog, mijnheer of mevrouw : voor één keer dat de Vlamingen in aanmerkelijke mate hebben gekozen voor een partij met een ogenschijnlijk voldoende Vlaamse reflex, blijkt dat uiteindelijk een partij te zijn die zich laat recupereren door extremisten en die derhalve veel minder bonafide is dan eerst gedacht.

Overigens en terzijde heeft zelfs die partij nog steeds ruim onvoldoende zetels in het federaal parlement om de andere zogenaamd Vlaamse partijen betekenisloos te maken : er kan desgewenst makkelijk een meerderheid worden gevormd zonder de N-VA.

Alles bij elkaar : wat ik aanvankelijk als een goed teken voor Vlaanderen en de Vlamingen aanzag, blijkt een duidelijke misser te zijn die absoluut niet van aard is om verbetering te brengen in het totaal gemis aan democratie in België.
Van die extremisten heb ik tot op heden nog geen bewijzen gevonden; Ik weet enkel wat communist en censuurfanaat Groene Jos daarvan zegt, de uitvinder van het o zo democratische cordon.

In het federale parlement kan geen enkele vlaamse partij een meerderheid halen vermits vlaamse zetels een pak meer stemmen nodig hebben dan franstalige zetels, kwestie van "de kerk in het midden te houden" zeker? de vlaam zou zo eens van zijn meerderheid kunnen gebruik maken nietwaar?

Vlamingen zitten aan handen en voeten gebonden inderdaad. Degenen die dit hebben bekokstoofd zouden ze wegens landverraad moeten fusilleren!
Oud 29 mei 2011, 17:58   #93
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

We spelen nog even verder:

Rudy Demotte reageerde: 'zaken die uit de mond van extremisten konden komen.' En "Bart De Wever moet dergelijke verklaringen veroordelen".

Voor degenen die geinteresseerd zijn in politiek:

Dit gaat niet over Van Aelst, dit gaat niet over de NVA.

Subtekst : Vlamingen zijn racisten. Bestemd voor: Migranten in Belgie. In bijzonder in BHV.

Neen, de boodschap van Rudy is dus niet, ik herhaal, niet bestemd voor de Vlamingen.

(We zullen trouwens de komende dagen gaan merken dat de meeste Vlamingen absoluut niet door hebben dat Rudy niet tegen hen praat)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2011 om 17:59.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 29 mei 2011, 18:30   #94
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Willy Kuypers die jarenlang met de Volksunie de Koerden verdedigde tegen de Turken zal nu wel niet meer voor de N-va willen stemmen.

Laatst gewijzigd door azert : 29 mei 2011 om 18:31.
azert is offline  
Oud 29 mei 2011, 18:32   #95
born2bewild
Banneling

Standaard

rudy zal mogen wachten tot hij een ons weegt
born2bewild is offline  
Oud 29 mei 2011, 18:33   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Willy Kuypers die jarenlang met de Volksunie de Koerden verdedigde tegen de Turken zal nu wel niet meer voor de N-va willen stemmen.
en toen?
born2bewild is offline  
Oud 29 mei 2011, 20:08   #97
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We spelen nog even verder:

Rudy Demotte reageerde: 'zaken die uit de mond van extremisten konden komen.' En "Bart De Wever moet dergelijke verklaringen veroordelen".

Voor degenen die geinteresseerd zijn in politiek:

Dit gaat niet over Van Aelst, dit gaat niet over de NVA.

Subtekst : Vlamingen zijn racisten. Bestemd voor: Migranten in Belgie. In bijzonder in BHV.

Neen, de boodschap van Rudy is dus niet, ik herhaal, niet bestemd voor de Vlamingen.

(We zullen trouwens de komende dagen gaan merken dat de meeste Vlamingen absoluut niet door hebben dat Rudy niet tegen hen praat)
Inderdaad, getuige de interessante toevoeging aan Van Aelst z'n uitspraken in le Soir:

Citaat:
Ces propos sont « dignes de ceux entendus dans la bouche de gens extrêmes », a commenté dimanche midi M. Demotte invité sur le plateau de RTL-TVI. « Bart De Wever doit condamner ce type de propos. » Devant des militants du parti nationaliste, l’avocat flamand avait indiqué bien vouloir être solidaire des Turcs mais plus des Wallons, accusés de plumer la Flandre.

Il avait également dénoncé la politique laxiste menée par le gouvernement fédéral en matière d’immigration, laquelle vise, selon lui, �* affaiblir le mouvement flamand.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ons-842782.php
Kapitein Nemo is offline  
Oud 29 mei 2011, 21:17   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Inderdaad, getuige de interessante toevoeging aan Van Aelst z'n uitspraken in le Soir:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ons-842782.php
Stel U voor dat Bart de Wever iedere keer excuses zou moeten vragen als een Franstalige politicus weer eens anti-Vlaams racistische praat uitslaagt, hij zou er een fulltime job aan hebben.
fonne is offline  
Oud 29 mei 2011, 21:19   #99
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Willy Kuypers is dan ook een spiritist.
fonne is offline  
Oud 29 mei 2011, 21:34   #100
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei niet dat u één en ander goedkeurt, mijnheer Bral. Ik zei dat u het KUNT goedkeuren : het is een keuze die u kunt maken.
Dat u ze niet maakt is een goede zaak.
Ik hoop dat de misschrijving van mijn naam, een tikfoutje is. Anders moet U dat grapje eens uitleggen, ik ben ni mee nu.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be