Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 19:00   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onze verzamelde "police-intelligence" wist blijkbaar niet dat er enkele honderden aktievoerders verzamelen geblazen hadden ter hoogte van het meest besproken pattattenveldje in Vlaanderen.
Misschien zou iemand die "intelligence"-mensen eens moeten zeggen dat ze hun werk moeten doen,zodat een politiecommandant en zijn burgemeester niet plotsklaps voor zulke onaangenaamheden gesteld worden.geen pattenveld is een vechtpartij waard,en zeker niet tegen weekendwerk-premie...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 mei 2011 om 19:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:01   #82
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
OT: geen mening (voorlopig)
Wie moet volgens jou de schade vergoeden?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:02   #83
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Onze verzamelde "police-intelligence" wist blijkbaar niet dat er enkele honderden aktievoerders verzamelen geblazen hadden ter hoogte van het meest besproken pattattenveldje in Vlaanderen.
Misschien zou iemand die "intelligence"-mensen eens moeten zeggen dat ze hun werk moeten doen,zodat een politiecommandant en zijn burgemeester niet plotsklaps voor zulke onaangenaamheden gesteld wordt.
Het ergste was dat ze het wel wisten en dat ze er zogenaamd op voorbereid waren. Er was zelfs een tegenbetoging van wetenschappers. Maar ja, dat zijn redelijke en beschaafde mensen en kunnen natuurlijk niets beginnen tegen een stel gedegenereerde stenengooiende mafketels.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 mei 2011 om 19:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:02   #84
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik bewonder die linkse betogers eigenlijk wel...
Ik had immers nooit gedacht dat links een poot zou kunnen verzetten...
Iedereen die iets verkeerds doet of denkt is in jouw ogen een links iemand. Zeg eens, hoe is het anders met die betogers? Je kent ze toch zo goed als je al zegt dat ze links zijn.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 29 mei 2011 om 19:03.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:05   #85
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ben op de hoogte van de praktijken van Monsanto en ben het zeker niet altijd eens met de gang van zaken daar. Maar hier ging het om een reeks experimenten, waarvan er welgeteld eentje van een privébedrijf was (BASF). Daar was trouwens ook kritiek op geleverd door de ethische commissie. Het is nogal evident dat zulke proeven op verschillende plaatsen en in verschillende omstandigheden herhaald worden, net om ellende te vermijden.

Maar goed, wat heeft deze actie nu precies bereikt? Dat het onderzoek gewoon wordt overgedaan en dat men de locatie geheim houdt. Met andere woorden: een hoop geld door de plee. Anderzijds, als ik de beelden zag, denk ik niet dat veel van de "betogers" belastingen betalen, dus wat kan hen dat schelen.
Het onderzoek zal zeker overgedaan worden, maar ik heb mij laten vertellen door een vriend, bio-ingenieur, dat zulke locaties altijd publiek bekend gemaakt moeten worden als er GGO's gegroeid worden.

Dus ben je zeker dat de locatie geheim gaat gehouden worden?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:05   #86
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De mens heeft in labo's enkel hetzelfde gedaan als er in de natuur gebeurt door kruising. Het resultaat uit het labo is niets anders dan wat men door kruising had kunnen verkrijgen. Waarom is in labo vervaardigd per definitie slecht en uit de natuur per definitie goed, ook al gaat het om identiek hetzelfde iets?
Weet U wat genetische manipulatie is ? Eén van mijn vroegere liefjes, geloof me of niet, was nu toevallig PhD in Biologie. Ze deed vooraanstaand onderzoek in Amerika. En zij informeerde me hoe het eigenlijk werkt.

Men vertrekt van de genetische code die te vinden is IN DE NATUUR. Geen ENKEL labo heeft al een biologische structuur gemaakt zonder daarbij de biologische substantisch te gebruiken uit de natuur.

Bij genetische manipulatie 'knipt en plakt' men genetische informatie, waarbij deze informatie dan gebruikt wordt tot het aanmaken van cellen met een totaal nieuwe structuur.

Het lijkt Frankenstein in het klein. Het resultaat is een maaksel, een gebaksel, dat eigenlijk ontstaan is uit het 'kwetsen', 'het versnijden' van een informatiestroom.

Net zozeer veel ziektes ontstaan door het kwesten van informatiestromen door micro-organismes, doet men in labo nu, gecontroleerd 'kwetsen' van deze informatiestromen om tot eigen makelij te komen van cellen.

(Het telen van genetische gewassen in Europa is verboden. En toch ziet men talrijke velden opduiken op publieke velden met genetische gewassen, zogenaamd voor onderzoek. Maar de gewassen kunnen uitbreiden naar de publieke zone zonder enig probleem. Maar goed)

Het verschil met een labo en de natuur is, dat de natuur veel intelligenter is dan de mens als het aankomt op het aanmaken van nieuwe cellen. De evolutie van alle dieren en gewassen tonen aan dat de natuur bijzonder intelligent is. Wat niet wegneemt dat ik mijn bedenkingen heb nbij die efficiëntie bij bepaalde 'mensen' in dit forum. Maar goed.

En het verschil is dat de natuur WEL op eigen houtje alles kan aanmaken, terwijl de mens alleen maar kan 'vervormen'.

Ik vertrouw veel meer de natuur in zijn werk, dan de mens. Want dat laatste schepsel heeft de laatste eeuw al meermaals aangetoond dat ze denken slim te zijn, maar dat ze niet eens beseffen hoe dom ze bezig zijn.

Dergelijke zaken, zoals genetische manipulatie, zouden niet eens onderzocht mogen worden in labo's. Net zo zeer men andere proeven doet in labo's waar mensen niet eens bij stilstaan met welke gevaarlijke zaken ze bezig zijn, waarbij het falen van een proef zelfs de mensheid en het leven op aarde voor generaties lang, tijdelijk of permanent kan beschadigen.

De grootste terroristen zitten vaak in een labo of een zogenaamd wetenschappelijk experiment.

Is het aanvaardbaar dat wetenschappers, onder het mom van wetenschappelijk onderzoek, dergelijk gevaarlijke experimenten mogen uitvoeren die de hele aardbol kunnen vernietigen ?

Een klein voorbeeld is de atoombom. Toen men de atoombom liet ontploffen waren er een hoop wetenschappers ervan overtuigd dat de kettingreactie NIET zou stoppen. Dus dat er een mogelijkheid was tot TOTALE vernietiging van de aardbol, misschien wel het zonnestelsel. De kampen waren verdeeld, en nadat de atoombom ontploft, hadden ze ongelijk. Maar INDIEN ze gelijk hadden. Dan was alles verloren. Maar TOCH liet men de atoombom ontploffen om de oorlog maar te winnen.

Een tweede voorbeeld is LHC in Zwitserland. Waar men kleine deeltjes laat botsen op elkaar terwijl sommige wetenschappers waarschuwen dat het MOGELIJK is dat er mini zwarte gaten worden gemaakt, die opnieuw de wereld kunnen vernietigen. Alsnog gebeurde het niet. Gelukkig.

Maar in deze dwaze experiementen zit een lijn. Men neemt EEN RISICO dat een wereldcatastrofe kan maken. Dat de hele mensheid KAN vernietigen.

Dat is voor mij een veel grotere terroristische dreiging als Al Quaida in het kwadraat !

Het wordt tijd dat wetenschappers in labo's eens wat regelgeving en ethiek bijgebracht worden. Ze zouden sommigen moeten opsluiten voor levenslang wegens hun dwaasheden.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:05   #87
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien zou iemand die "intelligence"-mensen eens moeten zeggen dat ze hun werk moeten doen,zodat een politiecommandant en zijn burgemeester niet plotsklaps voor zulke onaangenaamheden gesteld worden.geen pattenveld is een vechtpartij waard,en zeker niet tegen weekendwerk-premie...
Dat wisten ze zeker wel. De hele persmolen stond er al comfortabel opgesteld nog voor de eerste over het hek ging. Dat de vuiligheid van de politie zich maar bezighoudt met de echte vuiligheid.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:06   #88
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Het onderzoek zal zeker overgedaan worden, maar ik heb mij laten vertellen door een vriend, bio-ingenieur, dat zulke locaties altijd publiek bekend gemaakt moeten worden als er GGO's gegroeid worden.

Dus ben je zeker dat de locatie geheim gaat gehouden worden?
Nee, want eigenlijk druist dat in tegen de gangbare wetenschappelijke praktijk. Maar blijkbaar is men het bij de UGent wel aan het overwegen. Lijkt me maar normaal: het geld groeit niet aan de bomen.
Oud 29 mei 2011, 19:07   #89
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het ergste was dat ze het wel wisten en dat ze er zogenaamd op voorbereid waren. Er was zelfs een tegenbetoging van wetenschappers. Maar ja, dat zijn redelijke en beschaafde mensen en kunnen natuurlijk niets beginnen tegen een stel gedegenereerde stenengooiende mafketels.
Redelijke beschaafde mensen ?

Dat zijn een bende onderzoekers die zich 'wetenschapper 'noemt, maar de risico's niet kunnen inschatten op lange termijn en alleen maar braafjes, zogenaamd onschuldig onderzoek doen, terwijl ze het gat likken van multinationals die mensenlevens op hun kerfstok hebben en er door betaald worden ook. Dergelijke mensen noem ik allesbehalve beschaafd. Ongeacht hun academische graad. Het zijn heel domme mensen zonder ethiek.
Oud 29 mei 2011, 19:07   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Een tweede voorbeeld is LHC in Zwitserland. Waar men kleine deeltjes laat botsen op elkaar terwijl sommige wetenschappers waarschuwen dat het MOGELIJK is dat er mini zwarte gaten worden gemaakt, die opnieuw de wereld kunnen vernietigen. Alsnog gebeurde het niet. Gelukkig.
Klopt niet. Dat is de youtube-versie van dat verhaal.
Oud 29 mei 2011, 19:08   #91
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Weet U wat genetische manipulatie is ? Eén van mijn vroegere liefjes, geloof me of niet, was nu toevallig PhD in Biologie. Ze deed vooraanstaand onderzoek in Amerika. En zij informeerde me hoe het eigenlijk werkt.

Men vertrekt van de genetische code die te vinden is IN DE NATUUR. Geen ENKEL labo heeft al een biologische structuur gemaakt zonder daarbij de biologische substantisch te gebruiken uit de natuur.

Bij genetische manipulatie 'knipt en plakt' men genetische informatie, waarbij deze informatie dan gebruikt wordt tot het aanmaken van cellen met een totaal nieuwe structuur.

Het lijkt Frankenstein in het klein. Het resultaat is een maaksel, een gebaksel, dat eigenlijk ontstaan is uit het 'kwetsen', 'het versnijden' van een informatiestroom.

Net zozeer veel ziektes ontstaan door het kwesten van informatiestromen door micro-organismes, doet men in labo nu, gecontroleerd 'kwetsen' van deze informatiestromen om tot eigen makelij te komen van cellen.

(Het telen van genetische gewassen in Europa is verboden. En toch ziet men talrijke velden opduiken op publieke velden met genetische gewassen, zogenaamd voor onderzoek. Maar de gewassen kunnen uitbreiden naar de publieke zone zonder enig probleem. Maar goed)

Het verschil met een labo en de natuur is, dat de natuur veel intelligenter is dan de mens als het aankomt op het aanmaken van nieuwe cellen. De evolutie van alle dieren en gewassen tonen aan dat de natuur bijzonder intelligent is. Wat niet wegneemt dat ik mijn bedenkingen heb nbij die efficiëntie bij bepaalde 'mensen' in dit forum. Maar goed.

En het verschil is dat de natuur WEL op eigen houtje alles kan aanmaken, terwijl de mens alleen maar kan 'vervormen'.

Ik vertrouw veel meer de natuur in zijn werk, dan de mens. Want dat laatste schepsel heeft de laatste eeuw al meermaals aangetoond dat ze denken slim te zijn, maar dat ze niet eens beseffen hoe dom ze bezig zijn.

Dergelijke zaken, zoals genetische manipulatie, zouden niet eens onderzocht mogen worden in labo's. Net zo zeer men andere proeven doet in labo's waar mensen niet eens bij stilstaan met welke gevaarlijke zaken ze bezig zijn, waarbij het falen van een proef zelfs de mensheid en het leven op aarde voor generaties lang, tijdelijk of permanent kan beschadigen.

De grootste terroristen zitten vaak in een labo of een zogenaamd wetenschappelijk experiment.

Is het aanvaardbaar dat wetenschappers, onder het mom van wetenschappelijk onderzoek, dergelijk gevaarlijke experimenten mogen uitvoeren die de hele aardbol kunnen vernietigen ?

Een klein voorbeeld is de atoombom. Toen men de atoombom liet ontploffen waren er een hoop wetenschappers ervan overtuigd dat de kettingreactie NIET zou stoppen. Dus dat er een mogelijkheid was tot TOTALE vernietiging van de aardbol, misschien wel het zonnestelsel. De kampen waren verdeeld, en nadat de atoombom ontploft, hadden ze ongelijk. Maar INDIEN ze gelijk hadden. Dan was alles verloren. Maar TOCH liet men de atoombom ontploffen om de oorlog maar te winnen.

Maar in deze dwaze experiementen zit een lijn. Men neemt EEN RISICO dat een wereldcatastrofe kan maken. Dat de hele mensheid KAN vernietigen.

Dat is voor mij een veel grotere terroristische dreiging als Al Quaida in het kwadraat !

Het wordt tijd dat wetenschappers in labo's eens wat regelgeving en ethiek bijgebracht worden. Ze zouden sommigen moeten opsluiten voor levenslang wegens hun dwaasheden.
Alweer hetzelfde liedje, u wilt 100% garantie dat iets veilig is terwijl u van geen enkel ding/proces/organisme kan aantonen dat het 100% veilig is.

Geen enkel.
Oud 29 mei 2011, 19:09   #92
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, want eigenlijk druist dat in tegen de gangbare wetenschappelijke praktijk. Maar blijkbaar is men het bij de UGent wel aan het overwegen. Lijkt me maar normaal: het geld groeit niet aan de bomen.
Misschien moeten ze maar rechtstreeks de Universiteit UGENT aanpakken.
Dat zou misschien een veel betere oplossing zijn.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 29 mei 2011 om 19:09.
Oud 29 mei 2011, 19:10   #93
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet wat genetische manipulatie is, maar alsnog is er bij genetische manipulatie (nog) niets gebeurd wat niet door kruising kan gemaakt worden. Je ontwijkt de discussie.

Ook over de atoombom wisten de fysici natuurlijk wel dat die kettingreactie zou stoppen. De fysica van een atoombom was toen al lang bekend, enkel doemdenkers geloofden in de mogelijkheid dat de kettingreactie niét zou stoppen.

Idem over de LHC, er is perfect berekend na hoeveel tijd de microzwarte gaten terug verdampen. Enkel voor degene die niet weten waar het over gaat is het een wonder dat er nog niets fout is gelopen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 19:10   #94
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En nu komt de echte Jurgen naar boven.

anti-intellectueel tot in de kist, moest de wereld bestaan uit mensen zoals u zaten we nog steeds in lemen hutten.
Oud 29 mei 2011, 19:11   #95
Steve_M

Standaard

Citaat:
Brand de universiteiten ineens plat, bedoel je zoiets? Weg met de vooruitgang! Iedereen dood op zijn 40ste. Ongelooflijk.
Oud 29 mei 2011, 19:11   #96
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn een bende onderzoekers die zich 'wetenschapper 'noemt, maar de risico's niet kunnen inschatten op lange termijn en alleen maar braafjes, zogenaamd onschuldig onderzoek doen,
Dat onderzoek is net nodig om de risico's te helpen bepalen.
Snap je dat?

Citaat:
terwijl ze het gat likken van multinationals die mensenlevens op hun kerfstok hebben en er door betaald worden ook. Dergelijke mensen noem ik allesbehalve beschaafd. Ongeacht hun academische graad. Het zijn heel domme mensen zonder ethiek.
Komende van een kleine hitler als u is dit toch een uitspraak die ons over de grond doet rollen van het lachen.
Oud 29 mei 2011, 19:12   #97
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Alweer hetzelfde liedje, u wilt 100% garantie dat iets veilig is terwijl u van geen enkel ding/proces/organisme kan aantonen dat het 100% veilig is.

Geen enkel.
Dus gaat mijn stelling op dat het ONVERANTWOORD wetenschappelijk onderzoek is, waarbij de veiligheid van de bevolking en zijn levensomgeving niet gewaarborgd is. Deze onderzoekers zijn regelrechte, gelegaliseerde terroristen.
Oud 29 mei 2011, 19:13   #98
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus gaat mijn stelling op dat het ONVERANTWOORD wetenschappelijk onderzoek is, waarbij de veiligheid van de bevolking en zijn levensomgeving niet gewaarborgd is. Deze onderzoekers zijn regelrechte, gelegaliseerde terroristen.
Als ik uw stelling moet volgen dan is IEDER ONDERZOEK ongeoorloofd.

Uw stelling is dus belachelijk.
Oud 29 mei 2011, 19:13   #99
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hoort echt thuis achter tralies, misschien zelfs in een gecapitoneerde cel.
Oud 29 mei 2011, 19:13   #100
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je niet met de fiets rijdt, want je weet maar nooit dat de luchtverplaatsing geen storm veroorzaakt die duizenden doden maakt een paar duizend kilometer verderop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be