Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 13:23   #81
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik ken Vlamingen (Belgen vooralsnog dus) die constant voor de Hollanders supporteren.
Ik ook. Voor mij moeten die mensen daarom echt niet verhuizen naar NL, en ik vind die ook niet per definitie slecht geïntegreerd.

Er zijn ook heel wat mensen die voor de NL supporteren, tenzij ze tegen B. moeten spelen.

Ik ken overigens ook Vlamingen die uitgeweken zijn naar Frankrijk maar op de Vlaamse Feestdag wel hun Vlaamse vlag uithangen. Ze houden nochtans zielsveel van Fr.
Oud 4 juni 2011, 13:25   #82
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Verbieden dus...
net als ganzenbord, dat eindigt ook nogal vaak in boel.
Oud 4 juni 2011, 13:52   #83
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't valt nen belg al moeilijk om daarvoor te supporteren, laat staan een buitenlander.
Die Nederlanders die in B. wonen, die supporteren ook voor NL hoor. En de B. die in NL. wonen supporteren ook voor B. (ook al leidt dat steevast tot een intrieste afgang).

Steek mij 20 jaar in 't buitenland en ik blijf Vlaming. Gij ook trouwens, ben ik vrij zeker van. En als er ne Vlaming de koers wint ga je, gesteld dat je geïnteresseerd bent in de koers, toch iets voelen van "'t is enen van ons die gewonnen heeft".

Je kan niet verwachten van mensen dat ze heel hun familiale geschiedenis opzij schuiven.
Het hangt wel af van streek tot streek en van land tot land hoe andere nationaliteiten in sportwedstrijden bejegend worden. In Japan bijvoorbeeld heeft men respect en ontzag voor buitenlanders die ter plaatse een sportwedstrijd komen winnen, omdat zij zich de meerdere tonen van hun eigen sportmensen. Zie bv. hoe judolegende Anton Geesink destijds in Japan bewonderd werd. Mocht langs de andere kant bv. een buitenlander in een Vlaamse koers iemand van eigen bodem kloppen, vrees ik toch dat de druiven bij sommige Vlamingen zuur zouden smaken. 'Die buitenlander komt hier 'onze' coureurs de overwinning afpakken', zou wellicht bij een aantal mensen de gedachte zijn.
SDG is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:56   #84
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het hangt wel af van streek tot streek en van land tot land hoe andere nationaliteiten in sportwedstrijden bejegend worden. In Japan bijvoorbeeld heeft men respect en ontzag voor buitenlanders die ter plaatse een sportwedstrijd komen winnen, omdat zij zich de meerdere tonen van hun eigen sportmensen. Zie bv. hoe judolegende Anton Geesink destijds in Japan bewonderd werd. Mocht langs de andere kant bv. een buitenlander in een Vlaamse koers iemand van eigen bodem kloppen, vrees ik toch dat de druiven bij sommige Vlamingen zuur zouden smaken. 'Die buitenlander komt hier 'onze' coureurs de overwinning afpakken', zou wellicht bij een aantal mensen de gedachte zijn.
Volg jij wel het wielrennen? Trouwens het zijn Vooral Fransen die zo reageren als een buitenlander hun Ronde dreigt te komen winnen. Staaltjes genoeg van de dubbele houding gezien in de Rondes van de laatste 20 jaar. Je weet wel; het chauvinisme waarvoor ze wereldberoemd zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 juni 2011 om 13:59.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:00   #85
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volg jij wel het wielrennen?
En jij bent zeker nog nooit naar de cyclocross geweest?

Citaat:
Trouwens het zijn Vooral Fransen die zo reageren als een buitenlander hun Ronde dreigt te komen winnen. Staaltjes genoeg van de dubbele houding gezien in de Rondes van de laatste 20 jaar. Je weet wel; het chauvinisme waarvoor ze wereldberoemd zijn!
Ik nam slechts een willekeurig voorbeeld zonder beperking.

Laatst gewijzigd door SDG : 4 juni 2011 om 14:11.
SDG is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:08   #86
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
En jij bent zeker nog nooit naar de cyclocross geweest?
Ik supporter voor Stybar. En die heeft zich tenminste aangepast aan zijn leefomgeving.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 juni 2011, 16:30   #87
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
net als ganzenbord, dat eindigt ook nogal vaak in boel.
Idd , zelfs mens erger je niet is waanzin voor veel mensen, Enkel solitaire of mochelen zouden ze mogen toelaten ...
manta is offline  
Oud 4 juni 2011, 16:35   #88
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't valt nen belg al moeilijk om daarvoor te supporteren, laat staan een buitenlander.
Die Nederlanders die in B. wonen, die supporteren ook voor NL hoor. En de B. die in NL. wonen supporteren ook voor B. (ook al leidt dat steevast tot een intrieste afgang).

Steek mij 20 jaar in 't buitenland en ik blijf Vlaming. Gij ook trouwens, ben ik vrij zeker van. En als er ne Vlaming de koers wint ga je, gesteld dat je geïnteresseerd bent in de koers, toch iets voelen van "'t is enen van ons die gewonnen heeft".

Je kan niet verwachten van mensen dat ze heel hun familiale geschiedenis opzij schuiven.
'k Weet niet , een deel uitmaken van het land waarin je wenst te wonen hoort ook bij migratie...
Als ik in Noorwegen ga wonen zal ik daar eerder rondlopen als supporter van een ijshockeyclub dan dat ik met een sjaaltje van de rooi duivels ga rondlopen ...
Zelfde geld voor andere sporten, emigreren houdt in dat je een nieuw leven begint, niet het oude meezeult naar teuttereweutte... Dat is hetgeen voor een erg groot deel integratie tegenhoud
manta is offline  
Oud 4 juni 2011, 17:13   #89
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet daar dus duidelijk NIKS van. Al opoit eens een koers gevolg? Al was het maar op TV? Mensen die een Vlaamse klassieker komen winnen, die worden beschouwd als "Flandrien" wat een echte eretitel is in het wielrennen. Helemaal tegengesteld aan je droombeeldje dus.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 17:21   #90
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bekijk de video's nog eens over het voorval, dan kan je duidelijk zien uit welke hoek het geweld komt.

En dat soort onderontwikkelden willen dan ook nog eens bij Europa zich aansluiten. Dat ze eerst maar eens wat beschaafder worden.
Ik heb nog geen tijd gehad om de video's te bekijken maar weet wel dat dit eigen is aan elke voetbalmatch. Bij deze maakt iemands nationaliteit niet veel uit.
Oud 4 juni 2011, 17:55   #91
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Jij weet daar dus duidelijk NIKS van. Al opoit eens een koers gevolg? Al was het maar op TV? Mensen die een Vlaamse klassieker komen winnen, die worden beschouwd als "Flandrien" wat een echte eretitel is in het wielrennen. Helemaal tegengesteld aan je droombeeldje dus.
Ah, ik beeld me dus in dat sommige mensen de dag na een cyclocross nog steeds lopen te zagen dat 'ne stommen ollander' gewonnen heeft?
SDG is offline  
Oud 4 juni 2011, 17:57   #92
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik beeld me dus in dat sommige mensen de dag na een cyclocross nog steeds lopen te zagen dat 'ne stommen ollander' gewonnen heeft?
Of nen "belg" die zich hollander waant ... *kuch*Nijs*kuch*
manta is offline  
Oud 4 juni 2011, 18:40   #93
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb nog geen tijd gehad om de video's te bekijken maar weet wel dat dit eigen is aan elke voetbalmatch. Bij deze maakt iemands nationaliteit niet veel uit.
de reinste BS de raid van gisteren op het kiel (10 minuten na de match aanvallen met oa hamers) geeft duidelijk aan dat dit voorbereid was...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 4 juni 2011, 18:40   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
'k Weet niet , een deel uitmaken van het land waarin je wenst te wonen hoort ook bij migratie...
Als ik in Noorwegen ga wonen zal ik daar eerder rondlopen als supporter van een ijshockeyclub dan dat ik met een sjaaltje van de rooi duivels ga rondlopen ...
Zelfde geld voor andere sporten, emigreren houdt in dat je een nieuw leven begint, niet het oude meezeult naar teuttereweutte... Dat is hetgeen voor een erg groot deel integratie tegenhoud
Ja, als ge naar het buitenland migreert of je ouders komen uit een ander land dan is dat land gewoon 'een land als een ander', tuurlijk. Kom�*�*n Manta, zijt nu eens serieus. Als uw dochter naar 't buitenland verhuist gaat het pijn doen als ze zich niet meer interesseert in haar familie in Vlaanderen, of het nie wil horen als jij iets vertelt over vlaanderen. Als Doel ontploft en ze reageert van 'goh 't is maar buitenland' gaat ge u afvragen wat ge in godsnaam verkeerd gedaan hebt. Je k�*n je verleden niet afwerpen, da's een deel van uw identiteit. Ook uw voorouders maken deel uit van uw identiteit. Je kan een identiteit niet zomaar afwerpen als je elders gaat wonen.
Oud 4 juni 2011, 18:44   #95
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de reinste BS de raid van gisteren op het kiel (10 minuten na de match aanvallen met oa hamers) geeft duidelijk aan dat dit voorbereid was...
Misschien kun nu even beargumenteren waarom mijn post bullshit is.
Oud 5 juni 2011, 00:09   #96
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Zo makkelijk kom je er niet vanaf, sugarke. Geweld dient veroordeeld, gelijk van wie het komt. Als je gaat schipperen om je 'vriendjes' te bevoordelen en goed te praten met een zielig excuus, kom je ongeloofwaardig over en verlies je alle respect dat je opbouwde. Erkennen dat ook binnen de eigen bevolkingsgroep of godsdientige groepering fouten gemaakt worden zou je op zijn minst gesierd hebben.
Let op, ik heb genoten van Turan Arda (maar dat heb ik al eens geschreven).

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juni 2011 om 00:10.
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 00:13   #97
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
ah, en dan zijn alle Vlamingen zo? Van generaliseren gesproken!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 00:39   #98
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ah, en dan zijn alle Vlamingen zo? Van generaliseren gesproken!
Djiezes...

Citaat:
SDG is offline  
Oud 5 juni 2011, 00:47   #99
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Djiezes...
Supporters zaniken wel eens en dan? Niks om je druk over te maken.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 juni 2011 om 01:13.
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juni 2011, 02:19   #100
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kun nu even beargumenteren waarom mijn post bullshit is.
kan je niet lezen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be