![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat als mijn kind ho/le/bi is? | |||
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; ook al is het pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,00% |
Ik zal het aanvaarden / Ik heb het aanvaard; en het is helemaal niet pijnlijk voor mij. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 42,86% |
Ik zal het aanvaarden / Mijn kind moet gelukkig zijn. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Ik kan het aanvaarden, maar het is en blijft mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, ook al is het mijn schuld. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik kan/zal het niet aanvaarden, en het is mijn schuld niet. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Dan is hij/zij mijn kind niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel rationeel argument dat hard kan maken waarom uw invulling van het huwelijk superieur is aan de mijne. Dat is immers het gevolg een van persoonlijke mening. Bijgevolg moet iedereen de vrijheid hebben om deze invulling voor zichzelf te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet hoe een huwelijk van 2 homo's of lesbiennes uw leven kan schaden. Als jouw huwelijk voor jouw minder waard wordt omdat holebi's ook kunnen trouwen, dan wordt je huwelijk vast ook minder waard omdat er nu mensen kunnen trouwen 'voor het geld', want dat lijkt me ook niet in je ideaalbeeld te passen. Waarom behoud je het "ethisch" gedeelte niet over aan de religies en de levensbeschouwingen (je kan daarnaast voor de kerk trouwen, of een eigen vrijzinnige viering organiseren, of gewoon dat contractje efkes gaan ondertekenen op 't stadhuis)? Ik begrijp 100% dat bijv. katholieken steigeren bij het idee dat er homo's in hun kerken zouden trouwen.
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze democratie heeft het homohuwelijk trouwens goedgekeurd, en dit is imho een van de benchmarks van een verdraagzame maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Volgens u kan mijn encyclopedie uit 2001 dus ook beter beschreven worden. Het definiteert het huwelijk als een ''duurzaam bedoelde, sociaal erkende verbintenis tussen man en vrouw, onderworpen aan gemeenschapsregels en verbonden met een stelsel van specifieke rechten en plichten''. Ik zal het homohuwelijk nooit als volwaardig beschouwen. Het kent ook geen historie en ik blijf het nutteloos en betekenisloos vinden. Trouwens ik geloof ook dat er holebis bestaan die ook tegen het homohuwelijk zijn. Wijlen Pim Fortuyn was er bijvoorbeeld niet voor: http://www.dagelijksestandaard.nl/20...jk-bestaat-dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) kinderen van broer en zus leiden tot serieuze geboortedefecten, wat hen en de maatschappij handenvol geld kost. Ik denk dat hier toch een aantoonbaar negatief gevolg is, wat niet het geval is bij holebikoppels. 3) homohuwelijk heeft wel zeker een betekenis. De belofte van eeuwige trouw tussen 2 personen die elkaar graag zien, en de erkenning dat hun trouw op hetzelfde niveau staat als de trouw die een man en een vrouw aan elkaar beloven. 4) Pim Fortuyn, grootste populist en meest extremistische nederlandstalige politieker van de laatste 20 jaar. FDW en GW zijn doetjes tegen zijn haatdragende uitspraken. Ik ga hem dus niet als referentie gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() 2. Daar heeft u gelijk in, en dat is de reden dat het verboden is. 3. Uw persoonlijke invulling van het huwelijk verschilt van de mijne. Maar u heeft recht op uw mening net als ik recht op mijn mening heb. 4. Pim Fortuyn haatte zichzelf toch?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Uiteraard, maar het incestargument heeft helemaal geen relevantie op het homohuwelijk. 3. De taak van de staat is om het minst discriminerende standpunt te accepteren. Als verhofstadt 1 ding goed gedaan heeft, dan is het wel het homohuwelijk. 4. Pim Fortuyn haatte alles, moord is niet goed te praten maar hij had het wel aan zichzelf te danken. Als je genoeg mensen beledigt zal er uiteindelijk wel eentje uit het lint gaan.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 9 juni 2011 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
2. Nee, maar het argument 'dat niemand er last van heeft' of het een superioriteitsgevoel vinden, vind ik dus geen goede argumenten. 3. Je hebt wel een punt. 4. Zo extreem vond ik Pim Fortuyn niet. Je kan hem bv. niet vergelijken met Jean-Marie Le Pen die de gaskamers tijdens de WOII een 'detail in de geschiedenis' noemde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met: religieuzen kwaad omdat een minderheid gelijkgesteld wordt, minderheid happy omdat ze erkend worden als gelijkwaardig Zonder: religieuzen blij omdat ze zich beter kunnen voelen dan de minderheid, minderheid unhappy omdat hun wordt duidelijk gemaakt dat ze minder waard zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burgemeester
|
![]() En Effect,vindt je Pim Fortuyn nu wel of niet homofoob ? Dat kan hij toch niet zijn, want hij was het zelf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is enkel wanneer mensen blij zijn omdat andere mensen niet blij zijn, wanneer het ongelukkig maken van iemand anders de bron is van je blijheid. Dan is er een probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik heb toch duidelijk gezegd: ik vergelijk geen concrete gevallen met concrete gevallen. Ik stel alleen maar vast dat de combinatie man/vrouw levensgevend, levenscheppend is, al zijn er uitzonderingen (de concrete gevallen, door u zo mooi opgesomd), de uitzonderingen die de regel bevestigen. Sommigen van ons hebben maar een arm, maar dit doet geen afbreuk aan het feit dat de mens in regel twee armen heeft. En ik stel ook vast dat de combinatie man/man, vrouw/vrouw, in 't algemeen noch in concrete gevallen, dus per definitie, nooit levensgevend is. Het is gewoonweg dood, steriel. Zelfs wanneer twee concrete man en vrouw geen kinderen hebben, blijft hun verbintenis van een heel andere orde dan een per definitie steriele, lege relatie. Ik spreek me niet uit over de emotionele waarde van een relatie, niet over liefde. Raar? Da's individueel, intiem, niemand bemoeit zich ermee. Ik ook niet. Maar zelfs twee eeuwig liefhebbende homo's, op hun meest teder moment, zijn niet in staat hun eindigheid te overstijgen en zich in het leven te vestigen. Ze verspillen zichzelf, letterlijk en figuurlijk, hun bestaan aardt niet, is steriel. Ik spreek hier over leven en dood, en die zijn onsentimenteel. U begrijpt intussen dat het me niet te doen is over juridische erkenning, holebi rechten, en dergelijke. Het interessert me niet. Dat ze doen wat ze willen. Ik leg gewoon uit waarom voor de meeste mensen een homo'huwelijk' zo'n hoge amusementswaarde heeft, die die van de beste "In de Gloria' sketches evenaart. Of, eenvoudig gezegd, waarom het zo'n belachelijke, potsierlijke bedoening is. Vraag aan elke moeder en die zal u wel weten te vertellen dat haar zoon die met een man trouwt en haar zoon die met een vrouw trouwt, allebei wel degelijk twee zeer verschillende verbintenissen aangaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De maatschappij verandert, tijd om u daaraan aan te passen. Evolutie eist inderdaad dat mensen die zich niet kunnen aanpassen, uitsterven. U dus. De reden dat de kerk aan het uitsterven is, komt wegens het onvermogen zich aan te passen aan de moderne realiteit.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 9 juni 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Lap, nog ene dood...
![]() |
![]() |
![]() |