Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2011, 17:29   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimerman Bekijk bericht
Straks zou La Libre Belgique de uitslagen publiceren langs Franstalige kant. De kloof met PS zou groter worden, aldus De Vadder.
Dit land barst!
Dit land is al ergens gebarsten en het is zo! Mij kan het niet schelen.
Everytime is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:29   #82
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

.. maar dan is er altijd nog ..

Ben Weyts die zegt :

"Koeioneer eens je beste buur"
Another spiffy quote from the Wen Beyts Fanclub Communication Cellulle (www.benspeeks.eu)

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juni 2011 om 17:31.
4x10E6 is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:33   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lees: de toekomst van het land is echt in gevaar en buiten de verstokte Belgiscisten die verder willen kunnen graaien, is er niemand die echt met dit land verder wil gaan.
Leterme is wel bewust dat het zeer moeilijk is België te splitsen, zo simpel is het!
Everytime is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:36   #84
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. maar dan is er altijd nog ..

Ben Weyts die zegt :

"Koeioneer eens je beste buur"
Another spiffy quote from the Wen Beyts Fanclub Communication Cellulle (www.benspeeks.eu)
De Vlaeminck die zegt:
Bijna zeven op de 10 Vlamingen vinden anderzijds wel nog dat er geen nieuwe regering kan komen zonder N-VA.

Ongeveer de helft van de ondervraagde Vlamingen acht de PS van Di Rupo verantwoordelijk voor het mislukken van de onderhandelingen. Vierendertig procent geeft N-VA daarvan de schuld.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110610_144
freelancer is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:36   #85
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Goed. Laat ons een referendum organiseren.
Volgens mij zou men het MOETEN doen.
Everytime is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:38   #86
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
freelancer is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:39   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Neen, weet je waar het schoentje wringt? Dat de cijfers van de poll zwart op wit staan, en je mag draaien en keren wat je wil, voor IEDEREEN is het duidelijk dat de NVA zeer lang de grootste zal blijven en weer zal groeien de volgende echte kiezing.

JOUW voorspellingen daarentegen raken kant noch wal, hebben totaal niks met de realiteit te maken, maar die versprijd je alsof het uit de hemel zelve zou komen... Van negationisme gesproken...

Ik zal het zo stellen system : wedden voor 1000 euro dat de volgende echte verkiezingen de NVA significant vooruitgaat en NIET de berg af, zelf niet met een tiende van een procent.
Put your mony where your mouth is..
Dan bent u alvast wat geld kwijt. En dus zal ik u mijn rekeningnummer maar niet doorspelen. Let wel, ik zal een geste doen. Moest het waar zijn wat u allemaal oreert en indien de NVA de score haalt van deze peiling, dan zal ik u -niet van harte, maar toch- proficiat wensen. Geen probleem. Maar... ik vrees voor u dat ik dit niet zal moeten doen.

Meer heb ik niet meer te zeggen in deze draad. Want peilingen: pff.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 17:44.
system is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:40   #88
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij moet de strategie van de andere partijen er uit bestaan om N-VA te dwingen te kiezen tussen separatisme en een aanbod dat minstens CD&V en VLD inhoudelijk zou kunnen vertuigen. En dan zullen we zien of de Vlamingen N-VA al dan niet blijven volgen. Bring it on!
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:40   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Schrik? Ik niet. Referendum nu.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:40   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zou zonde zijn .... om die te kraken zonder mij uit te nodigen ..

Maar wat ik wou zeggen, omtrent de verwachte peiling van het land ten Zuiden van het onze:

hoe linkser men daar stemt, en hoe rechtser bij ons: hoe beter.
De kloof moet alsmaar breder en dieper worden.
"Mijn liefde voor jou is diep zo diep, dieper dan de diepste zee", behalve dat het hier helemaal niet over liefde gaat. OK, haat zou ook een overdreven woord maar we zijn er zeer dichtbij.
Everytime is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:42   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je ziet, de 50% is sneller mogelijk dan men denkt.
En dan? De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen zonder meerderheid in het federaal parlement en Vlaanderen totaal verdelen tussen voor en tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid in een algemeen klimaat van chaos.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:44   #92
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dan bent u alvast wat geld kwijt. En dus zal ik u mijn rekeningnummer maar niet doorspelen. Let wel, ik zal een geste doen. Moest het waar zijn wat u allemaal oreert en indien de NVA de score haalt van deze peiling, dan zal ik u -niet van harte, maar toch- proficiat wensen. Geen probleem. Maar... ik vrees voor u dat ik dit niet zal moeten doen.
Put your money where your mouth is. DAT is gewoonlijk de beste test om te zien of iemand echt in zijn gzever geloofd.

U faalde zonet glansrijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:45   #93
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen zonder meerderheid in het federaal parlement en Vlaanderen totaal verdelen tussen voor en tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid in een algemeen klimaat van chaos.
Het is een illusie dat voor Vlaamse onafhankelijkheid een meerderheid in het federaal parlement moet gevonden worden. Als er een meerderheid is in het Vlaams parlement, dan beroept die zich op het zelfbeschikkingsrecht dat hoger staat dan de Belgische grondwet. De facto bestaat die Belgische staat dan niet meer, en moet er met die grondwet al helemaal geen rekening gehouden worden. De staatsvorming kan op dat moment beginnen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:45   #94
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MOETEN staan in de wei en herkauwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:46   #95
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

hebben de belgicisten al een nieuwe voorraad pampers ingeslagen?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:48   #96
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAHAHAHAHAAAAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAAAAAAAAHAAHAH AHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHAHAHHAHHHHHHHAAAAAAAAA AAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAAHAA AAAAAAAAAAAAHAHAHAHHAHAHHAHAHH

Alsof het vandaag géén chaos is

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:50   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel me geen vragen meer over België. Splitst België? Het is zo. Blijft België bestaan? Het is zo. Niemand kan zeggen hoe België op lange termijn zal evolueren. De kloof is wel daar tussen Franstaligen en Vlamingen en ik zie dit helemaal niet als iets negatiefs. Ik denk zelf dat beide gemeenschappen meer op hun gemak zijn door het feit dat de contacten tussen de beide gemeenschappen - ik heb het hier vooral over de bevolking zelf - bijna onbestaand zijn.
Everytime is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:51   #98
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
De Vlaming zal niet voor onafhankelijkheid stemmen, tenzij alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Vlamingen zijn geen avontuurlijke zielen. Maar na bijna vijf jaar politieke stilstand op het federale regeringsniveau, is het vertrouwen in dat niveau serieus onder nul gezakt. Indien we over enkele maanden niet anders kunnen, zullen de meeste mensen dat wel begrijpen, denk ik.
respublica is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:52   #99
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik stel me geen vragen meer over België. Splitst België? Het is zo. Blijft België bestaan? Het is zo. Niemand kan zeggen hoe België op lange termijn zal evolueren. De kloof is wel daar tussen Franstaligen en Vlamingen en ik zie dit helemaal niet als iets negatiefs. Ik denk zelf dat beide gemeenschappen meer op hun gemak zijn door het feit dat de contacten tussen de beide gemeenschappen - ik heb het hier vooral over de bevolking zelf - bijna onbestaand zijn.
Zo ervaar ik dat ook. Het woord 'separatisme' is belachelijk. We leven NU AL gescheiden van elkaar. Wanneer Vlamingen en Franstaligen toch dingen samen moeten organiseren, bijvoorbeeld in de federale regering, loopt het vaak verkeerd af. We zijn allemaal Europeanen en hopelijk ook goede buren, maar we komen gewoon uit twee verschillende leefwerelden; wij zijn niet één volk, laat die onzin toch varen.

Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2011 om 17:53.
respublica is offline  
Oud 10 juni 2011, 17:54   #100
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent vergeten te vermelden dat dat niet het probleem van de Franstaligen is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 10 juni 2011 om 17:54.
Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be