![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. maar dan is er altijd nog ..
Ben Weyts die zegt : Another spiffy quote from the Wen Beyts Fanclub Communication Cellulle (www.benspeeks.eu)
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juni 2011 om 17:31. |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme is wel bewust dat het zeer moeilijk is België te splitsen, zo simpel is het!
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijna zeven op de 10 Vlamingen vinden anderzijds wel nog dat er geen nieuwe regering kan komen zonder N-VA.http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110610_144 |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer heb ik niet meer te zeggen in deze draad. Want peilingen: pff. Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2011 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij moet de strategie van de andere partijen er uit bestaan om N-VA te dwingen te kiezen tussen separatisme en een aanbod dat minstens CD&V en VLD inhoudelijk zou kunnen vertuigen. En dan zullen we zien of de Vlamingen N-VA al dan niet blijven volgen. Bring it on! |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen zonder meerderheid in het federaal parlement en Vlaanderen totaal verdelen tussen voor en tegenstanders van Vlaamse onafhankelijkheid in een algemeen klimaat van chaos.
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U faalde zonet glansrijk. ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Het is een illusie dat voor Vlaamse onafhankelijkheid een meerderheid in het federaal parlement moet gevonden worden. Als er een meerderheid is in het Vlaams parlement, dan beroept die zich op het zelfbeschikkingsrecht dat hoger staat dan de Belgische grondwet. De facto bestaat die Belgische staat dan niet meer, en moet er met die grondwet al helemaal geen rekening gehouden worden. De staatsvorming kan op dat moment beginnen.
#94 |
|
![]() MOETEN staan in de wei en herkauwen.
![]()
#95 |
Minister
|
![]() hebben de belgicisten al een nieuwe voorraad pampers ingeslagen?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Alsof het vandaag géén chaos is ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel me geen vragen meer over België. Splitst België? Het is zo. Blijft België bestaan? Het is zo. Niemand kan zeggen hoe België op lange termijn zal evolueren. De kloof is wel daar tussen Franstaligen en Vlamingen en ik zie dit helemaal niet als iets negatiefs. Ik denk zelf dat beide gemeenschappen meer op hun gemak zijn door het feit dat de contacten tussen de beide gemeenschappen - ik heb het hier vooral over de bevolking zelf - bijna onbestaand zijn.
|
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() De Vlaming zal niet voor onafhankelijkheid stemmen, tenzij alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Vlamingen zijn geen avontuurlijke zielen. Maar na bijna vijf jaar politieke stilstand op het federale regeringsniveau, is het vertrouwen in dat niveau serieus onder nul gezakt. Indien we over enkele maanden niet anders kunnen, zullen de meeste mensen dat wel begrijpen, denk ik.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 10 juni 2011 om 17:54. |
|
![]() |