![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het beroemde Franstalige onderwijs in staat is, qua budgetten en qua onderwijzenden, om meer dan één procent van haar leerlingen een taalbadonderwijs aan te bieden, dan beloof ik de brabamarseillaise luidkeels te zingen (in beperkt publiek).
Voorts de kwaliteit van dat onderwijs: ik herinner me dat een Italiaanse immigrante, arm want zonder werk of eigen inkomsten, plus woonachtig in een pand van de staat gesitueerd te Laeken, destijds zo'n taalbad genoten heeft .... niet in Vlaanderen ergens .. maar in Spa. (nu, verder maakt het feit dat onze zuiderburen in Wallonië wel of niet Nederlands leren, en het daarna onderhouden, voor mij geen bal uit. Brussel is wat anders, omdat het grondwettelijk tweetalig zou moeten zijn en blijven. Het maakt voor mij geen bal uit, net zoals het geen bal uitmaakt dat een Fransman in Frankrijk, zelfs vlakbij de Vlaamse grens, vb. Roubaix, geen Nederlands kan. Zelfs al zouden alle Walen Nederlands leren, dan zou ik nog voorstander blijven van een onafhankelijk Wallonië en een onafhankelijk Vlaanderen.) Naar 't schijnt heeft het niet veel geholpen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() EN om Wallonie economisch van Vlaanderen te isoleren, lees om geen transferts te moeten doen.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over Oostende en Middelkerke, en bovendien dat verklaart niet waarom ze niet eens bonjour vertaalt krijgen, ook al weten ze verdomd goed dat ze tegen Vlaamstalige bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Garry : 12 juni 2011 om 19:33. |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() net zoals de Engelsen die aan de kust zijn.
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ik heb dat nooit begrepen:
wanneer iemand in koksijde zegt dat hij uit Aarlen komt, aha dan moet hij NL kennen van de Vlaams-radicalen; maar iemand die uit het Noord-Franse Hondschoote komt (afstand 20 km); die moet geen eigenlijk NL kennen want hij Fransman. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
met NED en DUitsl wordt ook handel gedreven maar het voordeel is voor Ned en Duitsln de handel met de Franssprekende gebieden is de enige die gunstig uitvalt voor VL. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens niet eens relevant. Engelsen zijn geen Belgische staatsburgers, Walen wel. Wil je de Belgicist uithangen wees dan consequent: ofwel erken je dat die Walen ook Nederlands moeten kunnen ofwel geef je gewoon toe dat Belgique sera latine. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjurk. Frankrijk zuigt ons uit, aan Nederland en Duitsland verdienen we een mooie cent.
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je België wil behouden dan zal je natuurlijk wel een symmetrie in het systeem moeten hebben, de inspanningen kunnen niet altijd van dezelfde kant komen. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
zeker weet ik het niet.....
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Jongen jongen toch, je zult nog je eigen leugens beginnen geloven. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de vele bouwondernemingen die actief zijn in WAL; terwijl de Franstaligen geen kans maken op de VL markt. VL voert veel uit naar Ned & Duitsl; maar voert meer in dan uit met Ned & Duitsl; dus is VL verliezende partij. Gelukkig dat de VL nog FR kunnen/willen spreken of het handelsoverschot met de FR mogen ze ook vergeten. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegen iemand anders kinderen ga je ook niets zeggen wanneer die in hun broek kakken Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gastarbeiders zullen natuurlijk onderworpen zijn aan de voorwaarden die aan alle gastarbeiders gesteld worden: de wil vertonen tot integratie. Anders geen job, geen dop, geen ziekenkas. Bezoekers met goede bedoelingen zullen even gastvrij ontvangen worden als altijd.
|
![]() |