![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Zou u mijn vraag kunnen beantwoorden? Wie wel? U zegt het slachtoffer niet, en aangezien u tegen staatinterventie bent, zal u, neem ik aan, ook niet willen dat een of andere overheid dat doet. Dan wordt het moeilijk, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lawsuit http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_(law) Kan je puzzelen? Als ik een gevaarlijke kernbom in mijn kelder wil hebben dan mag daar ook terecht tegen opgetreden worden. Als CFk's gevaarlijk zijn voor de halve aardbol - cfr. ozonlaag - dan mag dat terecht beperkt/afgeschaft worden. Als er duidelijk een band is tussen x en y en y is schadelijk dan kan x aangeklaagd worden. Oud principe; niets mis mee. Ik heb ook niet beweerd 'het slachtoffer niet'. Het is eerst om te bewijzen dat er überhaupt een 'slachtoffer-dader' relatie is. Indien zo; kan je gaan beginnen aanklagen (Een slachtoffer van een natuurlijk fenomeen is ook een slachtoffer, maar daar is geen dader en dus niemand verantwoordelijk.) Het staat ook de Westerse wereld vrij om andere mensen te helpen. Zoals ik al zei: ik hou u niet tegen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 juni 2011 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent communist/fascist/een of ander marginaal collectivistisch stroompje?
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() U mag geloven wat u wil, maar dat vind ik toch niet erg realistisch. De straatarme Indische boer moet dus een rechtzaak aanspannen tegen de schuldigen. (U meent toch niet dat het zijn schuld is straatarm te zijn?) Wie zijn de schuldigen? Teneerste het feit dat er te veel mensen zijn en ten tweede omdat die teveel uitstoten en te veel natuur kappen. Het is dus de schuld van zo goed als heel de mensheid. Hoe ziet u zo'n proces dan? Een proces aanspannen tegen éénieder die te veel kinderen heeft of graag koeienvlees eet?
Niet dat ik moeilijk wil doen, maar dat zijn dan toch quota? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga ook niet hetzelfde argument herhalen. Ik ben geen drammerige papegaai. U daarentegen, ... Citaat:
Centrale planning en vrije markt sluiten elkaar uit. Overheidsbemoeienis en vrije markt sluiten elkaar uit. Dat is evident, alleen willen de centrale planners en hun wannabe's graag een ander etiketje op zich plakken. Als U een vrije markt situatie een monster noemt dan zegt dat meer over u dan over de mensen die die vrije markt maken tot wat ze is. Ik scherm met stellingen en uitleg. U kijkt naar uw duim en stelt vast. Zoek het verschil.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 19 juni 2011 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie zit er consumptie aan te wakkeren? De centrale planners met u als wannabe. Die lenen spotgoedkoop andermans eigendom uit, maken 10% geld bij elk jaar tot zelfs een gecombineerde 200% meer in de afgelopen 3 jaar, allemaal hun consumptie aan de gang te houden. In 2008 en nadien moesten ze hier verbrandingsovens sluiten omdat er niet genoeg afval was wegens economische recessie. Dat bestrijden de centrale planners dus. Aan de ene kant zitten ze de mensen te betuttelen met eco en groen en milieubewust en veel blabla. Aan de andere kant potverteren en verkwanselen ze op persoonlijke en macro-economische schaal alsof het de laatste dag van hun leven is. En daar, daar horen we u niet over. Een Grote Zedige Stilte overstemd enkel door uw FOEI-liberalisme-etikettengeplak. Dezelfde aanhoudende Grote Zedige Stilte die volgde op http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=70
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 19 juni 2011 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alé; nog een hint: http://nl.wikipedia.org/wiki/Class-action Citaat:
Open bijvoorbeeld de politieke grenzen. Kunnen mensen verhuizen van minder aangename naar meer aangename plekken. Als jij dat zo wilt noemen, sure. En dan?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 juni 2011 om 20:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom ik u nog niet heb geantwoord: omdat dat een lang antwoord zou zijn, ik met vele dingen in herhaling zou vallen, en daar nu geen zin in en tijd voor heb. Ik denk niet dat ik de waarheid verdraai. Zeker niet bewust. Ik heb dingen te snel gepost. Ik had kunnen dubbelchecken over de rivieren in GB. Ik was daarvan overtuigd dat eens gelezen te hebben, maar ik heb toch niks kunnen vinden erover op het internet. Andere dingen heb ik gewoon verkeerd verstaan: adaptatie verstond ik bevoorbeeld als "zichzelf aanpassen", en niet als "anderen die voor hun aanpassing zorgen". U verstaat mij, denk ik, nu ook verkeerd. Het is dus menselijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En adaptatie, tot hoe ver gaat dat, men kan toch niet blijven aanpassen. Vlaanderen en andere laaggelegen gebieden laten ontruimen, droge gebieden... Zou u het dan niet spijtig vinden om naar Siberië of Antarctica te moeten vertrekken en onze streken zien overstromen samen met al die bezittingen van mensen en cultureel erfgoed? Goed, maar dat wilt u misschien nog tegenhouden aangezien quota wel kunnen. Ik kan trouwens ook op vele zaken die u zegt even arrogant reageren hoor: U had niet door (of deed alsof), toen u het had over processen tegen de vervuilers, dat dit niet mogelijk was, omdat u niet zou weten wie aan te klagen? Wie gebruikt dan ongefundeerde argumenten? U was eerst tegen quota maar voor adaptatie (dat laatste ben u nu nog natuurlijk, verwijt mij niks). Nu plots niet meer, en dan doet u alsof ik degene ben die val over zo'n zaken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of geeft u het principe: 'onschuldig tot het tegendeel is bewezen' op? Citaat:
Maar wat is het nu: gaat alles overstromen of gaat alles uitdrogen? 't is niet allebei tegelijkertijd, he. Maar goed; al die zaken zijn illustraties van genoeg welvaart/kapitaal hebben in de samenleving zodanig dat we die veranderingen kunnen controleren en beheersen. Misschien valt er iets te zeggen voor een 2 procent vermindering van de totale co2 uitstoort als dat dit scenario kan tegenhouden. Maar dat is niet het geval - of beter: er is geen enkel bewijs dat dat het geval is. Citaat:
Waar ik geen voorstander van ben is overheidsoptreden om de wereld te regelen. Om epistemische en morele redenen. De discussie is niet 'overheden die het gaan redden' versus 'corrupte bedrijven die het slechtste met ons voor hebben; als het maar geld oplevert!'. De discussie is: wat is beter: macht en middelen geven aan niet controleerbare instanties of ons aanpassen aan natuurlijke veranderingen? Het tweede geniet mijn voorkeur. Combineer dat met het feit dat de wereld niet op ontploffen staat, maar dat het simpelweg een gestage verandering is van de natuurlijke omstandigheden waarin we leven. Adaptatie is daarbij zeker geschikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom ik iemand al schuldig zou verklaren voor het is bewezen, is mij een raadsel. Ik denk dat al veel wetenschappers hebben bewezen dat de oorzaak ligt bij broeikasgassen. Wat wilt u 100% zekerheid? Dat is, vermoed ik, bijna nooit mogelijk bij zo'n dingen, ook niet voor CFK's. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om nog even op uw manier te reageren: Heel heel flauw hoor. Laatst gewijzigd door plopperdeplop : 20 juni 2011 om 11:44. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen we het hierbij laten, vrees ik. Jij verwacht heil van overheden. Ik niet.
Veel plezier ermee.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk dat jij wat ik steun een 'quota' heb genoemd. Niet ik. Als dat het voor jouw conceptueel duidelijk maakt, is dat voor mij goed. Je zou ook kunnen zeggen dat ik voor quota op het vermoorden van andere mensen ben - namelijk: nul. Maar daar, net zoals bij wat ik steun, is dat een beetje het verbasteren van het woord quota. Om te zeggen dat omdat ik voorstander ben van quota op vermoorden van mensen en dus geen bezwaar mag hebben op het leggen van quota op andere zaken is wat te ver, vind je niet? Verder; het mechanisme van verbieden en beperken hoeft niet via de top down methode van regulering te gaan, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 juni 2011 om 12:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien niet - maar je toch maatregelen wilt - dan is het toch duidelijk dat je 'onschuldig tot het tegendeel bewezen' hebt verlaten?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg niet dat ik alle heil van de overheid verwacht. Ik heb zelfs beweerd dat de overheid te weinig doet, maar ik verwacht enkel nog minder heil van de vrije markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naïef. Ach, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens, u moet mij nog uitleggen hoe empirisch kan bewijzen dat iets in de toekomst gaat gebeuren. Voor zover ik begrijp zijn dan alle voorzorgsmaatregelen per definitie uitgesloten. (Buiten het feit natuurlijk dat u sowieso al tegen maatregelen van een overheid bent.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Maar dan neem je actie tegen onschuldigen. Dus...
![]() |
![]() |