![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is genoteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen onzin. Het is een conclusie op basis van verschillende draden die Circe opende waarbij het mogelijk was dit patroon van desinformatie vast te stellen. De titels van haar (uw dus) topics zijn trouwens ook regelmatig in die zin opgesteld, misleidend in de richting van het moslimprobleem groter voor te stellen dan het is (waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is), angst te verspreiden en haat te zaaien. Ik denk dat ik hier open deuren intrap hoor. Nu erg verrijkend en inhoudelijk vind ik het thema Circe niet. Plus het is serieus off topic. Verder heb ik geen zin meer om nog meer info te geven die misschien enkel gebruikt wordt om het venijn op nog efficiëntere wijze te verspreiden.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2011 om 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit toont duidelijk aan dat jij omtrent het hedendaags Israël niets weet. De meerderheid van de Israëli's is seculier. Er zijn wel een aantal relatief kleine op religie gefundeerde politieke partijen. En omdat die voor het vormen van een coalitieregering dikwijls op de wip zitten zijn ze er regelmatig in geslaagd om van de andere politieke partijen conessies af te dwingen. Maar om dan van een "theocratie" te gaan spreken is er héél ver over. Israël is de enige parlementaire democratie in gans het Midden-Oosten.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil dus zeggen dat de acties van Israël gesteund worden door een meerderheid van de bevolking? De recente voorbeelden die ik gaf (vernielen waterbronnen, dakloos maken van gezinnen door demolatie huizen van Bedoeïenen in dit geval), die dagdagelijkse praktijken dus, zijn geweten en worden goedgekeurd door de meerderheid van de Israëliërs. Ja?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juni 2011 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik vrees nog meer dat Israel de laatste tijd geruisloos de weg opgaat van wat ik zou willen noemen 'de desecularisering van ארץ ישראל ' Laatst gewijzigd door system : 24 juni 2011 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij bestaat er in het Joodse geloof geen reïncarnatie. Of zijn het joden van de Hare Kishna beweging ?
Het zou me niet verbazen als het hele bericht een hoax is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Etnische zuivering? Er zijn zowat een miljoen arabieren met Israëlische nationaliteit en ze hebben hun rechtmatige vertegenwoordigers in de Knesseth. Gebruik a.u.b. die zwaarwegende term niet op zulk een domme en lichtzinnige wijze. Het feit dat Israël niet akkoord gaat met de terugkeer van miljoenen en miljoenen afstammelingen van de ongeveer 500 000 palestijnen die destijds (1948) de regio ontvluchtten is doodnormaal. Want dat zou de facto het einde betekenen van de Joodse staat. Welnu, die Joodse staat heeft recht op bestaan binnen veilige en verdedigbare grenzen. De Joodse staat werd destijds erkend door de UNO. Maar Islamieten hebben het nu eenmaal erg moeilijk met de aanwezigheid van niet-islamitische entiteiten binnen de regio van het Midden-Oosten. Reden waarom ook de restanten van het christendom er moeten aan geloven. Het verklaart ook waarom die arabische dictaturen geen poot uitsteken om het lot te verbeteren van de binnen hun grenzen levende Palestijnen. Dat is voor hen een handig en permanent inzetbaar middel tot onrustzaaien en potentieel terrorisme. Laat Hamas beginnen met het vernietigen van Israël uit zijn statuten te schrappen. Idem voor wat de grimmige ayatollahs uit Iran en hun triggerhappy waterdragers in Libanon (Hezbollah) betreft. Pas dan zal er kunnen gepraat worden. Wie als Europeaan weigert dat in te zien is doodgewoon een platte antisemiet.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 24 juni 2011 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder gebruikte ik de term 'Palestijnenvrij maken' van bepaalde gebieden, ivm het vernietigen van waterbronnen en huizen alzo de bewoners dakloos achterlatend. Daartegen reageerde u niet. Ik zie geen verschil met de term 'etnische zuivering'. Blijkbaar vind u de eerste uitdrukking geschikter. De term is niet essentieel. Het is de politiek zelf die ik mensonterend vind.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2011 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit gebeuren wordt door de Israëlische overheid aangemoedigd. Wat zeg ik, het is de standaardpolitiek geworden van de opeenvolgende Israelische regeringen en dit door allerlei pestmaatregelen (in Israelische wetten en dito bouwvoorschriften gegoten ten nadele van de Arabieren van Oost-Jeruzalem) tegenover de Arabieren stilzwijgend - en zelfs openlijk- goed te keuren. Maar kan men dan ook een objectieve kijk op deze zaak verwachten van een Quercus die zichzelf een 'noachiet’ noemt? Natuurlijk niet. U verdient zelfs een kwalificatie. U bent niet alleen een gewone 'noachiet'. U lijkt me een volbloed 'EO-ische' noachiet. Laatst gewijzigd door system : 24 juni 2011 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze maal is het system die aan het prietpraten is. Als tenminste "EO" staat voor wat ik denk ("Evangelische Omroep"). Een EO-er is dus een Christen. Een Noachiet is volstrekt geen Christen. Het Noachisme is doodgewoon een Godsbesef en een eruit volgende levenshouding waarbij iemand als niet-Jood er zich toe verbindt zich te houden aan de morele principes uit de Torah.
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, als er wordt neergekeken op de de Arabische Israëlieten, dan is het jammer, maar wel begrijpelijk, aangezien hun broeders zo veel herrie veroorzaken. Ik denk dat de voornaamste reden kan zijn waarom ze "tweederangs" zijn, armoede is. Er is ook helemaal geen "etnische zuivering". In de gebieden die Israël 'bezet' heeft, werden de inwoners niet verjaagd, ze kregen volledig Israëlisch burgerschap aangeboden. Er is ook al eens Druus geweest die het ver geschopt heeft, en minister is geweest. Één van de rechters van het Opperste gerecht van Israël is een Christen van Arabische origine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wat stelt iemand vast vandaag de dag; Joden misbruiken dat feit maar al te graag als ze er voordeel uit kunnen halen maar bewandelen 2 wegen; die van het slachtoffer tot in de eeuwigheid maar ook die van agressor. Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je racist...!?! Sinds de 2de wereldoorlog hebben we effe staan roepen: nooit meer oorlog, dit mag zich niet meer herhalen.. Ofwel zijn we zo idioot als maar kan ofwel hypocriet of beiden...: er is in die laatste decennia na die grote WOII minstens evenveel of nog meer etnisch gezuiverd in de wereld dan toen. En we weten het allemaal maar staan ijdel toe te kijken, meer nog we halen er een ziek plezier uit blijkbaar en ter gelijke tijd doen we alsof we geshockt zijn of verontwaardigd.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil tussen 'etnische zuivering' en het Palestijnenvrij maken van gebieden, dat tot op de dag van vandaag gewoon doorgaat? Jij leest ook al over feiten heen zoals het vernietigen van waterbronnen of platwalsen van huizen van Palestijnen. Dit kan men toch niet goedkeuren.
Zie eerder bericht http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=56 Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2011 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook een pers bias die mensen minder doet wakkerschieten mbt mensenrechtenschendingen door Israël. Israël schiet met scherp op ongewapende betogers (gebeurde verschillende malen de laatste weken), dood er een tiental, en dan zie je de krantenkoppen in de westerse pers die dat totaal downplayen, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Moest het Iran zijn men zou er een week later nog over aan het schuimbekken zijn in de westerse pers. Dan zouden we geconfronteerd worden met bloedige beelden van slachtoffers, nu is het slechts een droog berichtje zonder woorden die Israël voor het hoofd zouden kunnen stoten of mensen een geweten zouden kunnen schoppen. Zo gaat dat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2011 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
(Het Laatste Nieuws 10/05/11): Citaat:
Net zoals de EO dit doet. En deze omroep gaat er dan weer vanuit dat de Joden (in casu Israel) altijd en overal gelijk hebben vermits zij door Jaweh werden uitgekozen. Ofte, hoe godsdienstige principes de mens soms corrumperen. Laatst gewijzigd door system : 25 juni 2011 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |